• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

10 mln zł na elektroniczny bilet dla Trójmiasta

bra
12 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala
Wprowadzenie elektronicznego systemu sprawi, że pasażer nie będzie musiał już kasować biletu wchodząc do pojazdu. Wprowadzenie elektronicznego systemu sprawi, że pasażer nie będzie musiał już kasować biletu wchodząc do pojazdu.

2,3 mln euro, czyli ok. 10 mln zł unijnej dotacji otrzymała należąca do samorządu spółka InnoBaltica odpowiedzialna za wdrożenia elektronicznych biletów na terenie Trójmiasta i w okolicach. System ma zacząć funkcjonować w 2020 roku, a całkowity koszt jego wprowadzenia szacowany jest na 75 mln zł.



Z jakich biletów najczęsciej korzystasz?

Środki pochodzą z europejskiego funduszu ELENA (European Local ENergy Assistance), który odpowiada za współfinansowanie lokalnych inwestycji w zakresie gospodarki energetycznej oraz zrównoważonego transportu.

InnoBaltica, spółka powołana przez urząd marszałkowski, samorządy Gdańska i Gdyni, której zadaniem jest wdrożenie nowego systemu sprzedaży biletów w Trójmieście i na Pomorzu, otrzymała na ten cel 2,3 mln euro.

- Pieniądze wykorzystamy na pomoc techniczną przy projektowaniu i wdrożeniu Platformy Zintegrowanych Usług Mobilności, zwanej potocznie wspólnym biletem - informuje Sylwia Wymysłowska ze spółki InnoBaltica. - Ta kwota pokryje prawie 95 proc. kosztów opracowania studiów wykonalności. Dodatkowo sfinansowane będzie badanie rynku oraz przygotowanie skomplikowanych procedur dla przetargów.
Pomorski e-bilet na zacząć funkcjonować w 2020 roku. Szacowany koszt uruchomienia systemu to 75 mln zł. Jego podstawą ma być tzw. elektroniczna portmonetka, czyli przedpłacona forma karty miejskiej. Pomorski system ma w sposób zautomatyzowany dobierać najkorzystniejsze bilety do pokonanej przez pasażera trasy.

Elektronicznego biletu nie należy jednak mylić z integracją taryfową, czyli jednym wspólnym biletem dla całego regionu. Za dwa lata uda się jedynie połączyć sprzedaż różnych biletów w pomorskich miastach jedną wspólną platformą informatyczną, dzięki której pasażer nie będzie musiał szukać punktów sprzedaży biletów oraz studiować zasad taryfowych każdego przewoźnika.

Platforma Zintegrowanych Usług Mobilności składać się będzie z:
  • bazy centralnej, gdzie tworzone będą konta pasażerów;
  • mechanizmu rozliczeniowego, który pozwoli na bezgotówkowy zakup biletów, a także przekazanie środków odpowiednim podmiotom (firmom przewozowym, które zrealizowały dany przejazd)
  • planera podróży, który pokaże, jak można dotrzeć z punktu A do punktu B
  • elementów identyfikujących pasażera podczas podróży (np. smartfon, karta zbliżeniowa, karta miejska, bilet z kodem QR)
  • urządzeń końcowych (urządzenia check-in/check-out, kasowniki)
bra

Opinie (216) 6 zablokowanych

  • Karta

    A oprocz przedplaconej karty mozna by wprowadzic proste rozwiazanie sciagania kasy z karty z paypassem? Przy wsiadaniu i wysiadaniu przykladam karte i mam pobrana oplate.

    • 12 3

  • W Poznaniu (1)

    Od dawna jest taki system zwany PEKA i dobrze sie sprawdza im dalej jedziesz tym mniej placisz i placisz za to co przejechales nawet 1 przyst.Niestety przy tym co sie dzieje w Gdansku to raczej nie wypali a przy obecnej sytuacji to juz wgl...

    • 24 0

    • W Poznaniu?

      Nie ma co szukać tak daleko. Nawet w niedużym Tczewie od wielu lat taki system funkcjonuje. Płacisz za 1, 2, 3 oraz 4 lub więcej przystanków. Jak przesiadasz się w 15 minut do innego autobusu to nie płacisz za kontynuację jazdy (jedziesz na wcześniejszym bilecie). Tylko biletu miesięcznego brak, bale co za problem go oprogramować?

      • 0 0

  • Acha kolejny wal szambiarza i ski

    • 15 0

  • to wszystko mozna juz zrobic za pomoca SkyCash!

    jak mozna wydawac nasze pieniadze na cos co juz isnieje i dziala dobrze
    ?! co za idiotyzm!

    • 20 1

  • Czy to prima aprilis w czerwcu?

    Szkoda słów... no ale idą wybory na całe szczęście

    • 16 1

  • A po co mi elektroniczny bilet jak bede czekal caly dzien na autobus?

    • 24 1

  • gratuluje firmie która ustawiła, że to zrobi - piękna kasa, zero odpowiedzialności (2)

    Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach

    • 29 0

    • (1)

      Spółka powołana przez urzędników, zadanie wymyślone przez urzędników, kasa przydzielona przez urzędników, odbiory wykonane przez urzędników, premie przyznane urzędnikom przez urzędników...

      • 9 0

      • piszmy wszyscy. do ELENA
        piszmy grubiańsko, z pogróżkami, uwalmy to dofinansowanie

        • 7 1

  • autobus to ok. milion zł

    za taką kasę...

    • 10 0

  • Tristar (1)

    Kolejne wałki rodem z Tristara.

    • 23 0

    • Wlasnie3o tristarze pomyślałem czytając artykuł

      • 8 0

  • Jaka jest argumentacja, że nie można łączyć różnych cenowo i asortymentowo biletów? (1)

    Rozumiem, że chodzi o uniknięcie sytuacji, w której pasażer oszukuje firmę. Jednak w którym miejscu można go o to posądzić, skoro kasuje bilety na (w sumie) min. 1,90 zł? Na biletach odbijany jest czas kasowania i jeśli ten sam czas jest na bilecie za 1,60 zł i na dwóch biletach dodatkowych po 20 gr, to gdzie jest tu możliwość oszukania firmy?

    • 16 0

    • Ponieważ koszt różnicy między biletem normalnym a ulgowym nie ponosi przewoźnik a pokrywa np. państwo (ulgi ustawowe). Np. dopłata za bilet ulgowy (50%) do normalnego po 3,80 powinna wynieść 1,90. A w twoim przypadku wyniosłaby (zakładając że istnieją bilety ulgowe po 1,60 i 0,20) 2,20+3,60+3,60 czyli 9,40.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane