• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe autobusy na trasie z Gdyni do Rumi

Patryk Szczerba
5 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie będą jeździć autobusy z Gdyni do Kartuz
Każdy z pojazdów kosztował 1,6 mln zł brutto. Każdy z pojazdów kosztował 1,6 mln zł brutto.

Dziesięć nowych przegubowych autobusów Mercedes Citaro wyjechało w środę na trasę linii R z Gdyni do Rumi. Koszt jednego pojazdu to 1,6 mln zł brutto. Zostały one zakupione przez Pomorską Komunikację Samochodową z Gdyni - zwycięzcę przetargu na obsługę linii przez najbliższych 10 lat.



Co sądzisz o pospiesznych liniach autobusowych?

Linia R to jedno z najważniejszych połączeń w sieci ZKM Gdynia. Autobusy kursują w ramach tego połączenia pomiędzy Kaczymi Bukami a Rumią, przejeżdżając po drodze przez Dąbrowę, Karwiny, Redłowo i centrum Gdyni.

Monitoring, informacja pasażerska i klimatyzacja

Długa trasa i popularność pospiesznej "R-ki" powoduje, że praktycznie każdy kurs wykonywany jest przez autobusy przegubowe, które w szczycie kursują co 10 minut. Dzięki niedawnemu rozstrzygnięciu przetargu ZKM na obsługę linii, na ulice Gdyni wyjechało w środę dziesięć nowych pojazdów Mercedes Citaro O530 C2. Zostały one zakupione przez zwycięzcę postępowania - Pomorską Komunikację Samochodową z Gdyni.

Czytaj też: Przewoźnik bez przetargu, kary seryjne

Autobusy mają 18,1 metra długości, zabierają jednorazowo do 145 pasażerów i posiadają standardowe w nowych pojazdach wyposażenie, czyli klimatyzację, monitoring oraz informację pasażerską z monitorami prezentującymi kolejne przystanki na trasie linii.

Czytaj też: Lepszy dojazd na plażę w Rewie

Poza tym zastosowano znane ułatwienia dla niepełnosprawnych w postaci "przyklęku" i platform oraz dla kierowców mogących dostosować fotel i kierownicę do własnych potrzeb.

Nowości w silniku i konstrukcji

Wprowadzone do eksploatacji autobusy odzyskują energię hamowania, emitują mniej spalin, a poprzez łączenia konstrukcyjne opierające się na laserowo wycinanych węzłach, szkielet pojazdu jest sztywniejszy i bardziej wytrzymały. Silnik ma moc 360 KM. Model Citaro w różnych wersjach sprzedano już w 50 tys. egzemplarzy.

- Cieszymy się, że PKS Gdynia wprowadza na linii R nową jakość usług. Co drugi autobus z 20 kursujących w szczycie będzie nowym przegubowcem Citaro, więc pasażerowie powinni realnie odczuć zwiększenie komfortu podróży - mówi Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM Gdynia.
Dominacja PKS Gdynia

Jak przypominają przedstawiciele ZKM, operatorzy prywatni wykonują prawie 20 proc. wszystkich wozokilometrów w gdyńskiej komunikacji.

- PKS Gdynia jest aktualnie dominującym operatorem prywatnym w naszej sieci. Realizuje 38 proc. wozokilometrów wykonywanych przez operatorów prywatnych - wyjaśnia Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Sprawdź rozkład ZKM Gdynia

Przejazd nowych autobusów

Miejsca

Opinie (86) 4 zablokowane

  • PKS Gdynia dawniej Wejherowo ... dziesięć nowych a kilkadziesiąt trupów SETRA

    obsługujących linie poza 3-city. Taka jest prawda.

    • 20 8

  • pospieszna linia??kon by sie usmial!! (1)

    to jest tylko po to zeby zaplacic wiecej za bilet!! czy widzial ktos zeby na PKP pociag pospieszny zatrzymywal sie "na zadanie" ???a takich przystankow ile R ma??i to jeszcze przybywa!!to jaka to alternatywa dla auta jesli chodzi o czas albo kolejki skm co jedzie na przyklad z rumii do Gdyni??zadna.calkowicie zadna.dopoki ZKM w Gdyni bedzie myslalo ze z ludzi sama nazwa "linia pospieszna" bedzie moglo zrobic z ludzi durniow doputy ten proceder bedzie trwal w najlepsze

    • 32 5

    • dokadnie

      nie mowiac juz ze na wisniewskiego lub na hutniczej wiecznie w korku stoi cego nie mozna powiedziec o skm

      • 6 2

  • (1)

    Te pojazdy takie nowe to dla śmierdzieli w zasr.... mokrych gaciach z puszkami po piwie ? Przecież ich jest tak wiele w autobusach a zimą to prawie mieszkają w pojazdach . Nie płacą za przejazd a ci co płacą jadą w smrodzie!!! Kiedy to się skończy. Może lepiej jak siedzenie będą plastikowe bo bardziej higieniczne a nie przesiąknięte moczem!!! Może kierowcy zaczną zwracać uwagę na ten problem ?

    • 23 12

    • I co jeszcze mają robić kierowcy?Proponuję aby w autobusach były stewardesy i raczyły spragnionych kawą oraz zimnymi przekąskami.

      • 3 1

  • A biletomatów dalej nie ma (1)

    • 21 2

    • bo są nieopłacalnym przeżytkiem

      patrz cywilizowane kraje

      • 0 2

  • szczur Kiedy biletomaty??? (1)

    • 17 4

    • łopata czeka od miesięcy

      a ciebie ani widu ani słychu,
      przypadek?

      • 0 2

  • Autobusy piękne i na prawde z najwyższej półki, bo kupione bez przetargu przez prywaciarza. Może lepiej jakby cale ZKM gdynia jezdzilo na prywatnych przewoznikach, moze oni by sami wyszli z inicjatywami ulatwiającymi podroznym np zakup biletu i dzialania majace na celu zachecic a nie zniechecic. Przez tyle lat te same problemy, glosno wypowiadane przez prawie kazdego uzytkownika komunikacji w gdyni, a oni dalej swoje...

    • 6 8

  • mm sopot (3)

    Ja pierdo.... ę, już nie mogę czytać (mój błąd...., że czytam) tych 'narzekliwych' durniów, którzy pod każdym artykułem wypisują hejtowskie treści.
    Gdynia jako pierwsza we wczesnych latach dziewięćdziesiątych zakupiła - na tamten czas - fantastyczne nowe autobusy, pierwsza zaczęłą rozwijać sieć komunikacyjną idt itp
    Gratuluję każdego nowego zakupu, choćby to był nawet jeden tylko bus ! Zawsze bywają jakieś minusy, znam to, bo korzystam z komunikacji miejskiej często. Bardzo dużo natomiast zależy od kultury użytkowników komunikacji miejskiej !!!!!!

    • 15 8

    • to było dawno temu. I bez klimy.

      Wymiana tamtego taboru to jedyne co w gdyni nie kuleje.

      • 7 2

    • fantastyczne ? dziecko, chyba nie widziałeś fantastycznego autobusu

      to były składaki z polskich części w budzie Mercedesa. Standard poniżej furmanki. Wystarczyło porównac je do Mercedesów w Gdańsku - przepaść!

      • 6 3

    • Jak na lata 90 było super.

      Ale wczesne lata 90 były 25 lat temu. To co wtedy było nowością i postępem teraz jest oczywistością. Kto stoi w miejscu cofa się, a w ostatnich latach w komunikacji miejskiej w Gdyni jest marazm i stagnacja.
      Brak jest chociażby biletomatów. W innych miastach automaty z biletami zamontowane są na każdym większym przystanku lub w pojazdach i często zapłacić można zbliżeniowo.
      W gdyńskich autobusach i trolejbusach kartą zapłacić nie można a kupić trzeba karnet pięciu (!) biletów. O możliwości zakupu biletów czasowych kierowcy nie informują. Generalnie i dla kierowcy i dla pasażerów byłoby lepiej gdyby kierowca nie musiał robić za sprzedawcę.
      Jest też kamyczek do ogródka MZKZG - istnieje taki twór i niby są bilety sieciowe ale żeby kupić coś takiego, trzeba się mocno postarać.
      I to nie jest "hejt" tylko spostrzeżenia na temat tego jaka jest sytuacja komunikacji w Gdyni.

      • 3 1

  • (1)

    A kiedy trolejbus do Ergo Areny ?

    • 7 8

    • Ale po co? Przecież tam nic się nie dzieje.

      • 6 3

  • pranoja

    Pisze jeden z pasarzerow ze jest syf a kto go robi tacy jak ty

    • 8 5

  • Gdyby po oddaniu przystanku Gdynia Karwiny

    pkm łaskawie jeździła chociaż do Rumi.. To przejełaby część pasażerów.

    • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane