- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (301 opinii)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (163 opinie)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (157 opinii)
- 4 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (291 opinii)
- 5 Budują nowy ruch miejski (55 opinii)
- 6 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (159 opinii)
10 tys. pasażerów eko-busów w Sopocie
Prawie 10 tys. osób skorzystało w lipcu z eko-busów, którymi można dojechać na z parkingu Ergo Areny do centrum i Opery Leśnej w Sopocie. Oznacza to, że tylko w ciągu miesiąca z parkingu skorzystało niemal tylu chętnych, co przez cały sezon w ubiegłym roku.
Pojazdy elektryczne kursują na trasie plac Konstytucji 3 Maja (Bohaterów Monte Cassino) - Opera Leśna, w godzinach 12-18. Kursy są realizowane co pół godziny.
Osoby jadące z parkingu przy Ergo Arenie mogą dojechać do Opery Leśnej z przesiadką na Monciaku, na tym samym bilecie.
Trasa z ul. Bohaterów Monte Cassino do Opery Leśnej uzupełnia działające od połowy czerwca podobne połączenia spod Ergo Areny do centrum Sopotu.
Parking na 700 aut
Kierowcy mogą zostawiać przy hali samochód za darmo (do dyspozycji jest 700 miejsc), natomiast elektrycznym pojazdem dojechać w okolice plaży i do centrum Sopotu.
- Parking jest darmowy i ogólnodostępny. 700 miejsc parkingowych służy także pracownikom i osobom odwiedzającym punkt szczepień w Ergo Arenie. Z tego powodu niemożliwe jest oszacowanie, ile osób skorzystało z niego jako z Eko Parkingu, a ile w celach związanych ze szczepieniami - mówi Marek Niziołek z sopockiego magistratu.
Choć jednoznacznie nie da się określić ilu kierowców "turystycznie" zostawia auto przy Ergo Arenie, miejscy urzędnicy przyznają, że samochodów jest więcej niż w poprzednich latach.
- Zainteresowanie jest zdecydowanie większe. Więcej osób dzwoni z pytaniami. Wiele osób miało już perypetie z parkowaniem w centrum i nie chcą ryzykować, wolą od razu zaparkować pod Ergo Areną - tłumaczy Krzysztof Jałoszyński z Wydziału Inżynierii i Ochrony Środowiska.
Prawie 10 tys. pasażerów eko-busów
Dużą popularnością cieszą się także eko-busy. Z linii na Ergo Arenę tylko w lipcu skorzystało 7774 osób. To 70 proc. "obłożenia" jakie odnotowano w całym sezonie 2020 roku.
- Dodatkowa linia do Opery Leśnej cieszyła się również sporym powodzeniem - tą trasą jechało w lipcu 2007 pasażerów. Przychody z biletów za lipiec wyniosły około 18 tys. zł - słyszymy w magistracie.
Darmowy parking i eko-busy to jeden ze sposobów miasta na "wyprowadzenie" aut z centrum kurortu i zarazem kolejny etap batalii z kierowcami, którzy zostawiają samochody gdzie popadnie. Choć z elektrycznych pojazdów korzysta coraz więcej osób, problem niewłaściwego parkowania wciąż istnieje.
Problem ze źle parkującymi samochodami. Więcej mandatów
Świadczą o tym statystyki mundurowych.
Od początku czerwca do ostatnich dni lipca strażnicy miejscy z Sopotu wystawili bowiem 1112 mandatów, czyli o 291 więcej niż w adekwatnym okresie poprzedniego roku. Ukarani nimi - głównie kierowcy - wpłacili do miejskiego budżetu ponad 136 tys. zł - o blisko 41 tys. zł więcej, niż rok temu.
Zwiększyła się także liczba blokad zakładanych na koła nieprawidłowo zaparkowanych pojazdów. W tym roku (od początku czerwca) założono ich 800, a w podobnym okresie roku ubiegłego było ich 606.
O tym, że straż miejska faktycznie przykręciła podczas aktualnego sezonu śrubę, świadczy to, że liczba legitymowanych przez nią osób praktycznie nie zmieniła się, bo różnica to ledwie 51 przypadków.
Opinie wybrane
-
2021-08-06 09:39
Redaktor Zięba ma coś z percepcją (1)
Pana prawie 10 tys. pasażerów do dokładnie 77% z tych 10 tys. Prawie zabrakło 23% do 10 tys. To prawie 1/4 Panie prawie Redaktorze.
- 17 4
-
2021-08-06 20:20
Ale prawie 10 tys
O co chodzi? Jak będzie 11 tys to napisze prawie 20 tys i z głowy
- 0 0
-
2021-08-06 14:05
Szkoda że tylko w godz. 12-18
W tych godzinach często kursuje komunikacja miejska i SKM. Te meleksy przydałyby się późnym wieczorem i nocą. Jest płatny parking pod dworcem w Sopocie, miejsce zawsze jest, ale płatność tylko odliczoną kwotą w gotówce.
- 2 2
-
2021-08-06 10:22
Gdzie ITD??? (2)
Bez rejestracji jeżdżą po ulicach (nierzadko prowokując do wyprzedzania), kierowcy bez psychotestów i badań (na śmieciowych umowach o których słuch po sezonie ginie), bez uprawnień na przewóz osób. i nikt z tym nic nie robi
A gdyby tak prywatne osoby kupowały sobie te samochodziki i jeździli po ulicach Trójmiasta?- 19 16
-
2021-08-06 17:44
Nierzadko prowokując do wyprzedzania ?!?! Rozwiń myśl
- 1 1
-
2021-08-06 14:22
Ustawa o transporcie drogowym kłania się anarchistom
Widzę, że dużo musujących, czyli lubiących nielegalne rozwiązania
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.