- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (98 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (68 opinii)
- 3 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (317 opinii)
- 4 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (115 opinii)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (51 opinii)
- 6 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (314 opinii)
10 za dużych pojazdów dziennie pod wiaduktem na Hallera
10 dziennie - tyle pojazdów przekraczających swoją wielkością dopuszczalny rozmiar (mimo oznakowania) próbuje przejechać pod wiaduktem kolejowym na al. Hallera. Zainstalowana w tym roku tablica radarowa na wysokości Opery Bałtyckiej rejestruje, ile razy na tablicach zmiennej treści wyświetlany jest komunikat o przekroczeniu skrajni. Ostatnie poważne zdarzenie, w wyniku którego uderzenie zniszczyło pojazd oraz naczepę, miało miejsce 8 kwietnia - kierowca został ukarany mandatem w wysokości 500 zł.
Aby móc bezpiecznie przejechać pod wiaduktem na al. Hallera, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra. Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".
- O ile przejazd pod wiaduktem samochodów osobowych nie powoduje kłopotów, o tyle problematyczny staje się przejazd w tym miejscu pojazdów o większych rozmiarach, czyli aut ciężarowych. W ich przypadku ryzyko "niezmieszczenia się" pod konstrukcją wiaduktu i uszkodzenia trakcji tramwajowej jest bardzo duże. Dlatego w 2016 roku na odcinku al. Hallera od skrzyżowania z ul. Trubadurów do skrzyżowania z ul. Kliniczną wprowadzony został "zakaz ruchu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t" - mówi Magdalena Kiljan z GZDiZ. I dodaje: - Nie oznacza to jednak, że pewne części miasta zostały tym samym "odcięte" od możliwości dojazdu samochodów ciężarowych. Alternatywne trasy przejazdu dla ciężarówek prowadzą bowiem przez al. Zwycięstwa i al. Grunwaldzką lub przez ul. Jana z Kolna i ul. Marynarki Polskiej.
10 pojazdów dziennie przekracza swoją wielkością dopuszczalny rozmiar
Pomimo istniejących zakazów i oznakowania wciąż dochodzi do zdarzeń, które kończą się utknięciem pojazdu pod wiaduktem. W 2019 roku próby przejazdu samochodów ciężarowych zakończyły się trzykrotnie zerwaniem trakcji oraz zablokowaniem ruchu tramwajowego i samochodowego na wiele godzin. W 2020 roku takie zdarzenie miało miejsce raz.
- Do potencjalnego zagrożenia dochodzi jednak znacznie częściej. Kamery systemu TRISTAR codziennie odnotowują kierowców, którzy łamiąc przepisy, przejeżdżają pod wiaduktem - na szczęście bez negatywnych konsekwencji. Ponadto zainstalowana w tym roku tablica radarowa na al. Hallera na wysokości Opery Bałtyckiej rejestruje, ile razy na tablicach zmiennej treści wyświetlany jest komunikat o przekroczeniu skrajni. Czyli, ile pojazdów przekraczających swoją wielkością dopuszczalny rozmiar próbuje przejechać pod wiaduktem. Z analizy danych z tablicy radarowej wynika, że takich pojazdów jest średnio aż 10 dziennie - kończy Magdalena Kiljan.
Podniesienie sieci trakcyjnej pod wiaduktem być może za rok
O planach urzędników związanych z poprawą bezpieczeństwa i ograniczeniem powtarzających się co jakiś czas kolizji z udziałem ciężarówek informowaliśmy w połowie 2019 r. Miasto na ten cel przeznaczyło 1 mln zł. 600 tys. zł, które przewidziano na podniesienie o kilka centymetrów sieci trakcyjnej, a pozostała kwota została miała zostać przeznaczona na nowe oznakowanie. Na razie udało się zrealizować tylko połowę z tych planów.
Wiadukt na Hallera: milion na walkę ze zrywaniem trakcji
- Rzeczywiście jeszcze przed wybuchem pandemii udało nam się postawić nowy wyświetlacz w pobliżu skrzyżowania z ul. Trubadurów, ale na kolejne działania przy Hallera być może będziemy musieli zaczekać - przyznaje Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - O ile z technicznego punktu widzenia z pracami polegającymi na podniesieniu trakcji jesteśmy się w stanie wyrobić w tym roku, o tyle z finansowego już niekoniecznie. Miasto musi teraz ciąć wydatki, szukać oszczędności i realizować tylko te inwestycje, które są niezbędne. Na razie żadne decyzje jeszcze nie zapadły, ale niewykluczone, że prace przy wiadukcie trzeba będzie odłożyć na przyszły rok.
Miejsca
Opinie (163) 8 zablokowanych
-
2020-09-22 18:52
Wiadukt (1)
Przebudować wiadukt do normalnych standardów europejskich i po sprawie . A nie kombinować jak koń pod górę
- 2 0
-
2021-05-22 00:33
słabo z tym pójdzie, bo to zabytek, a konserwator - zatwardziały pisuar, będzie utrudniał ile można.
- 0 0
-
2020-08-23 22:54
No bez jaj.
Ilość utknięć będzie taka sama bo dopuszczalna skrajnia w Polsce to 4 m. Te 5 cm nic nie zmieni, co najwyzej będą próbować pojazdy większe niz teraz. Nie wiem czy konstrukcyjnie można obnizyć jezdnię o 0.6 m, ale na pewno można zamontować stalowe bramy o odpowiednim profilu 10 m przed wiaduktem. A jeszcze prosciej fotokamera, która zarejestruje wszelkie próby wjazdu "gabarytu" i wyśle amatorowi przygód mandat (nie 500 zł, a 5000 zl).
- 3 0
-
2020-04-29 12:37
Kiedyś były (20)
takie metalowo-gumowe pasy nad jezdnią, na wysięgnikach i waliły w za wysokie samochody. Tanio i skutecznie. Czemu tego nie można zrobić przed wiaduktem ?
- 254 3
-
2020-05-31 18:24
Zapora
Betonowa zapora. Taka żeby na naczepa się rozleciała.
- 1 0
-
2020-04-29 12:44
(3)
Kiedys byl plan aby obnizyc jezdnie i tez g*wno z tego wyszlo. Widocznie taniej naprawic trakcje/wiadukt.
- 22 3
-
2020-04-29 19:15
w warszawie za rządów PiS wybudowano tunel dla TiRów (2)
pod którym żaden TiR się nie mieścił... wczesniej też pod zarządem AWS w wa-wie wybudowano most bez zezwoleń i tą samowolkę budowlana też poPiSowo zalegalizowano wstecznie!
- 11 5
-
2020-04-30 09:01
W Warszawie rządził PIS ? (1)
Co ma rząd do takich inwestycji ?
Czy ktoś się interesuje tunelem pod ,, monciakiem " pod którym autobusy niszczą klimę na dachu ?
Masz obsesję na punkcie Pisu- 0 3
-
2020-04-30 11:05
Żal.pl
PiS w samorządzie reprezentował np. najlepszy prezydent, czyli Lech Kaczyński, jak można tego nie wiedzieć....
- 1 2
-
2020-04-29 12:53
Zrobić bramownice i koniec tematu (6)
- 50 2
-
2020-04-29 13:03
Podobno jest tam radar monitorujący wysokość (5)
A nie można dołożyć sygnalizacji świetlnej oraz tablicy informacyjnej i zsynchronizować z radarem? Czujnik wykrywa zbyt duży gabaryt i automatycznie uruchamia czerwone światło STOP wyświetlane na wiadukcie oraz informację na tablicy zmiennej treści. Jeśli kierowcy tego nie widzą to na tablicy dołożyć informację o karze, a na wiadukcie zainstatować więcej sygnalizatorów, niech wiadukt zaświeci cały na czerwono. Może wreszcie zauważą informację ślepaki.
- 51 1
-
2020-04-29 15:01
tak, choinki za miliony nastawiać i liczyć, że zauważy i nie będzie miał w d*piu. (4)
Stalowa brama przed wiaduktem, którą co kilka lat tylko opaciać farbą i heja.
- 23 2
-
2020-04-30 10:30
To ledy teraz miliony kosztują??
A to ciekawe.
- 3 0
-
2020-04-29 15:15
Przecież stała (2)
I co z tego? Co chwilę trzeba było ją stawiać od nowa...
- 5 3
-
2020-04-30 01:50
wpisz na yt "11Foot8 Bridge Crash". (1)
taka brama, a nie blaszana wycinanka skrzypiąca na wietrze.
- 3 0
-
2020-04-30 05:10
ta brama też nic nie dała, bo przebudowali wiadukt
- 0 0
-
2020-04-29 13:03
Kiedyś była bramownica (3)
Ale od kiedy spadła na kabinę ciężarówki i strażacy musieli wyciągać kierowcę, zlikwidowali ją...
- 18 1
-
2020-04-29 14:54
a nie prosciej zeby stal tam smerf ? nie musi miec nawet radiowozu, do komendy 5 min (1)
- 6 2
-
2020-04-29 19:17
policja jest teraz zajęta poPiSowym pilnowaniem domu ministra i cięciem konfetti
więc nie ma czasu sił i środków na pilnowanie wiaduktów.
- 6 3
-
2020-04-29 13:57
to może od razu niech na każdą za dużą spada, a kierowca niech zostanie w kabinie
na dogorywanie. Przekaże info swoim funflom z CB radio i pójdzie fama.
- 25 2
-
2020-04-29 17:48
za tanio i za skutecznie
a tak można wydać z kasy miasta kilkadziesiąt/kilkaset tysięcy rocznie na nierozwiązywanie tego problemu i wszyscy znajomi są zadowoleni
- 10 0
-
2020-04-29 16:10
UWAGA ! odpowiadam - w Palermo "n i e d a s i ę !"
- 5 6
-
2020-04-29 14:22
Wszystko w temacie
Ot i cała historyja !!!
- 2 0
-
2020-04-29 14:21
Bo kabiny uszkadzają a nie wiadukt
A taki jeden donosiciel SB ma firmę transportową
- 7 2
-
2020-04-30 20:20
Ktoś
Dziurę wykopać pod tunelem i wszystko przejdzie! A nie trakcje o parę centymetrów podnosić
- 4 0
-
2020-04-30 11:47
serio? serio...
takiemu miastu jak gdańsk tak trudno to ogarnąć?
nie mówię o jakimś magicznym podnoszeniu czegokolwiek, tylko o przekierowaniu ciężarówek inną drogą
śmiech na sali- 4 0
-
2020-04-30 11:11
Rozwiązanie jest banalnie proste
Usunąć znak 3.4m który tylko kusi kierowców. Zamontować stalowe belki na wysokości 2.6m czyli na wysokości bocznej krawędzi. Zostawić tylko pośrodku dla tramwajów. Wtedy żaden tir się nie przeciśnie a kierowców którzy będą mimo to próbować wyeliminuje teoria ewolucji.
- 6 0
-
2020-04-30 09:36
Zły komunikat
Wydaje mi się, że trzeba zmienić treść z "przekroczenie skrajni" na jakiś prostszy: "jesteś za wysoki!!! zmień trasę!!!" . Jak kiedyś zobaczyłem przekroczenie skrajni u auta przede mną, to myślałem, że najechał na krawężnik ;p
- 5 0
-
2020-04-30 07:57
Przebudować!
Obniżyć drogę pod mostem, zwiększy się prześwit i wszystko przejedzie. :)
- 4 0
-
2020-04-30 06:56
ja
a może podnieść wiadukt. mam taką koncepcję/
- 1 0
-
2020-04-29 22:12
Automatyczna blokada (1)
Proszę o zamontowanie automatycznych słupów wysuwanych z jezdni, które będą połączone z urządzeniem pomiarowym. Jeśli kierowca zignoruje znaki i będzie kontynuował jazdę a urządzenie stwierdzi, że pojazd jest za wysoki wówczas z jezdni wysuną się pachołki blokujące i zatrzymają pojazd. Za uszkodzenia pojazdu zapłaci kierowca a wiadukt ocaleje.
- 7 2
-
2020-04-30 00:55
Za dużo fantazji to nie ny albo usa
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.