• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

10 za dużych pojazdów dziennie pod wiaduktem na Hallera

Arnold Szymczewski
29 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Kamery systemu Tristar codziennie odnotowują kierowców, którzy łamiąc przepisy, przejeżdżają pod wiaduktem. Kamery systemu Tristar codziennie odnotowują kierowców, którzy łamiąc przepisy, przejeżdżają pod wiaduktem.

10 dziennie - tyle pojazdów przekraczających swoją wielkością dopuszczalny rozmiar (mimo oznakowania) próbuje przejechać pod wiaduktem kolejowym na al. Hallera. Zainstalowana w tym roku tablica radarowa na wysokości Opery Bałtyckiej rejestruje, ile razy na tablicach zmiennej treści wyświetlany jest komunikat o przekroczeniu skrajni. Ostatnie poważne zdarzenie, w wyniku którego uderzenie zniszczyło pojazd oraz naczepę, miało miejsce 8 kwietnia - kierowca został ukarany mandatem w wysokości 500 zł.



Czy miasto powinno jeszcze w tym roku przeznaczyć pieniądze na podniesienie trakcji pod wiaduktem na Hallera?

Wiadukt kolejowy nad al. Hallera to newralgiczny punkt w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Jednak nie brakuje kierowców, którzy nie stosują się do znaków i mimo wszystko próbują pokonać drogę pod wiaduktem.

Aby móc bezpiecznie przejechać pod wiaduktem na al. Hallera, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra. Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".

- O ile przejazd pod wiaduktem samochodów osobowych nie powoduje kłopotów, o tyle problematyczny staje się przejazd w tym miejscu pojazdów o większych rozmiarach, czyli aut ciężarowych. W ich przypadku ryzyko "niezmieszczenia się" pod konstrukcją wiaduktu i uszkodzenia trakcji tramwajowej jest bardzo duże. Dlatego w 2016 roku na odcinku al. Hallera od skrzyżowania z ul. Trubadurów do skrzyżowania z ul. Kliniczną wprowadzony został "zakaz ruchu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t" - mówi Magdalena Kiljan z GZDiZ. I dodaje: - Nie oznacza to jednak, że pewne części miasta zostały tym samym "odcięte" od możliwości dojazdu samochodów ciężarowych. Alternatywne trasy przejazdu dla ciężarówek prowadzą bowiem przez al. Zwycięstwa i al. Grunwaldzką lub przez ul. Jana z Kolna i ul. Marynarki Polskiej.

10 pojazdów dziennie przekracza swoją wielkością dopuszczalny rozmiar



Pomimo istniejących zakazów i oznakowania wciąż dochodzi do zdarzeń, które kończą się utknięciem pojazdu pod wiaduktem. W 2019 roku próby przejazdu samochodów ciężarowych zakończyły się trzykrotnie zerwaniem trakcji oraz zablokowaniem ruchu tramwajowego i samochodowego na wiele godzin. W 2020 roku takie zdarzenie miało miejsce raz.

- Do potencjalnego zagrożenia dochodzi jednak znacznie częściej. Kamery systemu TRISTAR codziennie odnotowują kierowców, którzy łamiąc przepisy, przejeżdżają pod wiaduktem - na szczęście bez negatywnych konsekwencji. Ponadto zainstalowana w tym roku tablica radarowa na al. Hallera na wysokości Opery Bałtyckiej rejestruje, ile razy na tablicach zmiennej treści wyświetlany jest komunikat o przekroczeniu skrajni. Czyli, ile pojazdów przekraczających swoją wielkością dopuszczalny rozmiar próbuje przejechać pod wiaduktem. Z analizy danych z tablicy radarowej wynika, że takich pojazdów jest średnio aż 10 dziennie - kończy Magdalena Kiljan.

Podniesienie sieci trakcyjnej pod wiaduktem być może za rok



O planach urzędników związanych z poprawą bezpieczeństwa i ograniczeniem powtarzających się co jakiś czas kolizji z udziałem ciężarówek informowaliśmy w połowie 2019 r. Miasto na ten cel przeznaczyło 1 mln zł. 600 tys. zł, które przewidziano na podniesienie o kilka centymetrów sieci trakcyjnej, a pozostała kwota została miała zostać przeznaczona na nowe oznakowanie. Na razie udało się zrealizować tylko połowę z tych planów.

Wiadukt na Hallera: milion na walkę ze zrywaniem trakcji



- Rzeczywiście jeszcze przed wybuchem pandemii udało nam się postawić nowy wyświetlacz w pobliżu skrzyżowania z ul. Trubadurów, ale na kolejne działania przy Hallera być może będziemy musieli zaczekać - przyznaje Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - O ile z technicznego punktu widzenia z pracami polegającymi na podniesieniu trakcji jesteśmy się w stanie wyrobić w tym roku, o tyle z finansowego już niekoniecznie. Miasto musi teraz ciąć wydatki, szukać oszczędności i realizować tylko te inwestycje, które są niezbędne. Na razie żadne decyzje jeszcze nie zapadły, ale niewykluczone, że prace przy wiadukcie trzeba będzie odłożyć na przyszły rok.

Miejsca

Opinie (163) 8 zablokowanych

  • (10)

    Mandat 500 zł. Śmiechu warte. Co najmniej 10 x większy!

    • 242 9

    • teoretycznie ZKM i Miasto ma prawo domagać się Roszczeń i Odszkodowania przed sądem (5)

      i mogą to być dziesiątki a nawet i setki tysięcy złotych ściągnięte z OC oraz i z d.py kierowcy - przez komornika
      ale to tylko tak teoretycznie ;))))))

      • 11 1

      • A jakie straty Miasto i ZKM ponosi? (3)

        • 3 2

        • A kto płaci za zawieszanie w kółko z powrotem linii tramwajowych? (2)

          • 9 0

          • I naprawdę myślisz, ze nie korzystają z oc sprawcy? (1)

            Ze trzeba batalie sądowa stoczyć? Pierwszy lepszy stuknięty głupek potrafi zgłosić szkodę i dostaje odszkodowanie, a kilkuset złotych kosztów naprawy, o jakiej wspominasz, zjm nie potrafi odzyskać?

            • 1 1

            • OC ma ograniczoną kwotę max

              po za tym odebranie OC nie kończy sprawy twoich Roszczeń ...
              ... przed sądem możesz zarządzać dodatkowego odszkodowania oraz pełnej rekompensaty strat finansowych ... jak i zwrotu za leczenie, a nawet dożywotniej renty od sprawcy!
              tego czego OC nie obejmuje!

              • 0 0

      • prawo jazdy w czipsach?

        • 0 0

    • tyle kasy wsadzili w tristar (2)

      a jakość nagrań jak z przed 20 lat. Do tego system działa dla ideii

      • 9 3

      • Gdańsk i jego włodarze są beznadziejni (1)

        Droga dojazdowa do tego wiaduktu od strony Opery to trzeci świat , wizytówka PO

        • 6 10

        • Trolle w formie.

          • 8 5

    • Nawet z tym Adamowicze sobie nie poradził

      • 4 4

  • Utrzymanie ruchu tramwajowego...

    ...jest niezbędną inwestycją!

    • 51 6

  • Kiedyś były (20)

    takie metalowo-gumowe pasy nad jezdnią, na wysięgnikach i waliły w za wysokie samochody. Tanio i skutecznie. Czemu tego nie można zrobić przed wiaduktem ?

    • 254 3

    • (3)

      Kiedys byl plan aby obnizyc jezdnie i tez g*wno z tego wyszlo. Widocznie taniej naprawic trakcje/wiadukt.

      • 22 3

      • w warszawie za rządów PiS wybudowano tunel dla TiRów (2)

        pod którym żaden TiR się nie mieścił... wczesniej też pod zarządem AWS w wa-wie wybudowano most bez zezwoleń i tą samowolkę budowlana też poPiSowo zalegalizowano wstecznie!

        • 11 5

        • W Warszawie rządził PIS ? (1)

          Co ma rząd do takich inwestycji ?
          Czy ktoś się interesuje tunelem pod ,, monciakiem " pod którym autobusy niszczą klimę na dachu ?
          Masz obsesję na punkcie Pisu

          • 0 3

          • Żal.pl

            PiS w samorządzie reprezentował np. najlepszy prezydent, czyli Lech Kaczyński, jak można tego nie wiedzieć....

            • 1 2

    • Zrobić bramownice i koniec tematu (6)

      • 50 2

      • Podobno jest tam radar monitorujący wysokość (5)

        A nie można dołożyć sygnalizacji świetlnej oraz tablicy informacyjnej i zsynchronizować z radarem? Czujnik wykrywa zbyt duży gabaryt i automatycznie uruchamia czerwone światło STOP wyświetlane na wiadukcie oraz informację na tablicy zmiennej treści. Jeśli kierowcy tego nie widzą to na tablicy dołożyć informację o karze, a na wiadukcie zainstatować więcej sygnalizatorów, niech wiadukt zaświeci cały na czerwono. Może wreszcie zauważą informację ślepaki.

        • 51 1

        • tak, choinki za miliony nastawiać i liczyć, że zauważy i nie będzie miał w d*piu. (4)

          Stalowa brama przed wiaduktem, którą co kilka lat tylko opaciać farbą i heja.

          • 23 2

          • Przecież stała (2)

            I co z tego? Co chwilę trzeba było ją stawiać od nowa...

            • 5 3

            • wpisz na yt "11Foot8 Bridge Crash". (1)

              taka brama, a nie blaszana wycinanka skrzypiąca na wietrze.

              • 3 0

              • ta brama też nic nie dała, bo przebudowali wiadukt

                • 0 0

          • To ledy teraz miliony kosztują??

            A to ciekawe.

            • 3 0

    • Kiedyś była bramownica (3)

      Ale od kiedy spadła na kabinę ciężarówki i strażacy musieli wyciągać kierowcę, zlikwidowali ją...

      • 18 1

      • to może od razu niech na każdą za dużą spada, a kierowca niech zostanie w kabinie

        na dogorywanie. Przekaże info swoim funflom z CB radio i pójdzie fama.

        • 25 2

      • a nie prosciej zeby stal tam smerf ? nie musi miec nawet radiowozu, do komendy 5 min (1)

        • 6 2

        • policja jest teraz zajęta poPiSowym pilnowaniem domu ministra i cięciem konfetti

          więc nie ma czasu sił i środków na pilnowanie wiaduktów.

          • 6 3

    • Bo kabiny uszkadzają a nie wiadukt

      A taki jeden donosiciel SB ma firmę transportową

      • 7 2

    • Wszystko w temacie

      Ot i cała historyja !!!

      • 2 0

    • UWAGA ! odpowiadam - w Palermo "n i e d a s i ę !"

      • 5 6

    • za tanio i za skutecznie

      a tak można wydać z kasy miasta kilkadziesiąt/kilkaset tysięcy rocznie na nierozwiązywanie tego problemu i wszyscy znajomi są zadowoleni

      • 10 0

    • Zapora

      Betonowa zapora. Taka żeby na naczepa się rozleciała.

      • 1 0

  • 500 zł mandatu (6)

    Za zniszczenie wiaduktu grozi 500 zł mandatu? I 30 000 zł za złamanie warunków kwarantanny? Ja tu widzę lekki rozjazd.

    • 183 3

    • bo to państwo jest poPiSowo teoretyczne

      PiSi minister zwykłym rozporządzeniem - nie ma żadnego prawa ograniczać Wolności Konstytucyjnych Polaków ani nakładać takich mandatów!
      rozporządzenia PiSiego ministerka - są tylko OPiNiĄ bez żadnego znaczenia!

      • 7 7

    • Zniszczenie wiaduktu musi wykazać ten, kto wysuwa roszczenie. (2)

      Widocznie tego nie potrafi, bądź tych zniszczeń nie ma.

      • 3 2

      • Co Baba na to ? (1)

        • 0 1

        • broszka już siedzi

          w parlamencie ue i ciągnie euro dolary

          • 1 2

    • Wiadukt naprawia się na koszt OC sprawcy.
      Tak samo robi się z barierami energochłonnymi na obwodnicy czy autostradzie - za naprawę płaci OC sprawcy.

      • 2 1

    • mandat to nie wszystko - do tego oczywiście jest odszkodowanie za uszkodzony wiadukt za co płaci OC pojazdu

      • 2 1

  • Ja się nie zmieszczę? (2)

    Przecież jestem bohaterem, dostarczam towary i mają ograniczać mnie jakieś znaki ? Wykonuję swoją pracę z ogromnym poświęceniem, a oni jeszcze jakieś zakazy dla mnie robią. Muszę tędy przejechać, ponieważ wrócę do domu 2 min szybciej.

    • 45 21

    • Nie myślisz, a piszesz. (1)

      Nie odszywaj sie pod kierowcę wysokiego samochodu.

      • 0 3

      • Fiorin przedztawił myślenie durnego kierowcy.

        Ty, jeśli nie potrafisz zrozumieć tak prostych spraw, nie pisz więcej. Głupio myślisz, nie pisz!

        • 3 0

  • Ale o co kaman? (12)

    Przecież kierowcy tirów to nie idioci. A na pewno nie wszyscy. Co powoduje że jadą za wysokim autem pod za niski wiadukt?

    • 53 10

    • (1)

      Bezmyslnosc, rutyna. Czyli to co jest przyczyna wszystkich wypadkow, nie tylko drogowych.

      • 14 2

      • dodaj do tego nawigację

        cześć kierowców korzysta z nawigacji dla osobówek i nie zwraca uwagi na znaki

        • 1 0

    • Jednak ...idioci

      • 24 4

    • To, że liczą na to, że oznakowanie jest zaniżone o jakieś 20-30 cm

      Tyle, że tam jest łuk, a tego nie przewidzieli. No ale jak już jadę, to jadę.

      • 13 1

    • ale to są idioci... (5)

      To najgłupsi ludzie idą pracować do tego zawodu. Najgłupsi to mało powiedziane, bo i leniwi i najgłupsi i tacy którym brakuje pokory. Wystarczy przypomnieć sobie nagranie z wnętrza kabiny polskiego kierowcy który dostał pracę w Wielkiej Brytanii, gdzie w umowie miał zakaz posługiwania się telefonem w kabinie. Nagranie z kabiny, przed wypadkiem gdzie zabił dwie osoby, ujawnia że już pierwszego dnia podczas jazdy obsługiwał telefon komórkowy - jak to nie idioci? Najgorszy sort!

      A kwestię wiaduktu powinni rozwiązać za pomocą metalowych sztab montowanych odpowiednio nisko przed wiaduktem. Przywalenie ciężarówką w sztaby będzie znacznie mniej kosztowne niż reperowanie trakcji i nadwyrężanie konstrukcji wiaduktu.

      • 25 12

      • Ale w ten sposób

        Oszczędzimy wiadukt zabijając kierowcę.

        • 3 8

      • Opisany przez Ciebie przypadek (1)

        braku przestrzegania zasad/prawa/nakazów to niestety przypadłość zdecydowanej większości Polaków. Codziennie jeżdżę tunelem, czy tam ktoś jedzie przepisowe 70? (a było 50)

        • 6 1

        • Kiedy było 50, to jechali 70, teraz jadą 100.

          • 3 2

      • ty jednak niespotykanie głupi jesteś (1)

        jak sztaby zamontujesz? Jak TAM masz trakcję elektryczna dla tramwajów!

        • 0 4

        • Może tak ?



          ^ ^
          Pantograf Pantograf

          • 0 0

    • Jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo że to wina Tuska.

      • 13 1

    • raz się komuś udało, próbuje kolejny raz

      jak sie raz udało, to oszczędza na kosztach zawracania i jechania inna drogą

      • 0 0

  • To napisać 2,4 m. zamiast 3,4. (2)

    • 56 3

    • (1)

      Jakby wiedzial, ile ma wysokosci jego zestaw i patrzal na znaki to moze by i pomoglo. A tak to jestesmy w Polsce: "Zmiescisz sie smialo"

      • 17 0

      • Bo w Polsce większość znaków ma zapas

        Więc kierowcy TIRów traktują je, jak ograniczenia prędkości.

        A tu niespodzianka, ten nie ma...

        • 8 0

  • śmiało, zmieścisz się... (1)

    • 36 0

    • dokładnie - hasło narodu wybranego

      • 6 0

  • a nie można zbudować takiej bramki przed wiaduktem (1)

    tj. bramki o wysokości wiaduktu, z jakimś sygnalizatorem lub czymś podobnym i każdy baran który to zepsuje będzie płacił...
    chyba wyjdzie taniej niz naprawa wiaduktu...

    • 74 2

    • była, to niszczyli. Więc jak niszczyli, to zdjęto :D
      To jest tak jak z tym przystankiem autobusowym który zastawiali kierowcy. Zastawiali, to zlikwidowali przystanek :))

      • 19 0

  • (15)

    Ile jeszcze milionów złotych wyda miasto zamiast zainstalować zwykle, metalowe bramownice na drodze prowadzącej pod wiadukt?

    • 126 4

    • (7)

      metalowe bramownice pomiędzy trakcją tramwajową - gratulacje pomysłu godnego nagrody Darwina.

      • 8 21

      • (4)

        Trakcja zrównuje się z jezdnią tylko pod wiaduktem Darwinie. Bramownicę można postawić 100 m przed.

        • 18 4

        • Na jakiej wysokości proponujesz zamocować bramownicę ? (3)

          Montaż bramownic które mogą uszkodzić auto jest nie zgodny z prawem.
          Takie /akustyczne/ z pasami gumowymi obitymi blachą już kiedyś były i zostały zastąpione fotokomórkami z wyświetlaczami ale i te nic nie dają.

          • 4 6

          • czyli jak zwykle w Polsce mamy prawo pisane przez i**otów (2)

            lepiej niech rozwalaja wiadukty, kosztuje mniej przecież niż uszkodzenie TIRa nma własne życzenie...

            • 9 1

            • (1)

              Ty jestes tutaj i**ota nikt wiecej. Nawet jak postawisz bramownice 100m przed wiaduktem to dalej bedzie ona nizej niz trakcja, wiec za kazdym razem jak bedzie przejezdzal tramwaj to urwie o ta bramownice pantograf geniuszu.

              • 1 8

              • Trakcja i tramwaj są węższe niż ciągnik siodłowy więc bramownica poza światłem trakcji może być niższa.

                • 1 0

      • kilkadziesiąt metrów wcześniej jest wydzielone torowisko....

        • 4 1

      • To może

        betonowe

        • 0 0

    • Bramownicę z wiszacymi betonowymi kulami - jak tir podjedzie to mu szybka peknie (1)

      • 11 1

      • ty już taką kulą dostałes nie raz widać

        Bo skąd takie głupie pomysły?

        • 5 9

    • (2)

      I jakby taka bramownica miala koegzystowac z trakcja tramwajowa, ktora bedzie nad nia? Motorniczy bedzie chowal pantograf za kadym razem jak bedzie pod nia przejezdzal?

      • 1 7

      • Idź głąbie (1)

        i zobacz jak to miejsce wygląda. 50 m przed wiaduktem nie ma trakcji nad jezdnią

        • 2 2

        • a z drugiej strony glabie?

          • 1 2

    • Miasto nie wydaje nic,ubezpieczenie pokrywa koszt! (1)

      • 0 1

      • A tysiące ludzi, którym tramwaj nie przyjechał też mogą takiego głąba pozwać?

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane