- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (291 opinii)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (148 opinii)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (156 opinii)
- 4 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (289 opinii)
- 5 Budują nowy ruch miejski (52 opinie)
- 6 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (159 opinii)
10 za dużych pojazdów dziennie pod wiaduktem na Hallera
10 dziennie - tyle pojazdów przekraczających swoją wielkością dopuszczalny rozmiar (mimo oznakowania) próbuje przejechać pod wiaduktem kolejowym na al. Hallera. Zainstalowana w tym roku tablica radarowa na wysokości Opery Bałtyckiej rejestruje, ile razy na tablicach zmiennej treści wyświetlany jest komunikat o przekroczeniu skrajni. Ostatnie poważne zdarzenie, w wyniku którego uderzenie zniszczyło pojazd oraz naczepę, miało miejsce 8 kwietnia - kierowca został ukarany mandatem w wysokości 500 zł.
Aby móc bezpiecznie przejechać pod wiaduktem na al. Hallera, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra. Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".
- O ile przejazd pod wiaduktem samochodów osobowych nie powoduje kłopotów, o tyle problematyczny staje się przejazd w tym miejscu pojazdów o większych rozmiarach, czyli aut ciężarowych. W ich przypadku ryzyko "niezmieszczenia się" pod konstrukcją wiaduktu i uszkodzenia trakcji tramwajowej jest bardzo duże. Dlatego w 2016 roku na odcinku al. Hallera od skrzyżowania z ul. Trubadurów do skrzyżowania z ul. Kliniczną wprowadzony został "zakaz ruchu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t" - mówi Magdalena Kiljan z GZDiZ. I dodaje: - Nie oznacza to jednak, że pewne części miasta zostały tym samym "odcięte" od możliwości dojazdu samochodów ciężarowych. Alternatywne trasy przejazdu dla ciężarówek prowadzą bowiem przez al. Zwycięstwa i al. Grunwaldzką lub przez ul. Jana z Kolna i ul. Marynarki Polskiej.
10 pojazdów dziennie przekracza swoją wielkością dopuszczalny rozmiar
Pomimo istniejących zakazów i oznakowania wciąż dochodzi do zdarzeń, które kończą się utknięciem pojazdu pod wiaduktem. W 2019 roku próby przejazdu samochodów ciężarowych zakończyły się trzykrotnie zerwaniem trakcji oraz zablokowaniem ruchu tramwajowego i samochodowego na wiele godzin. W 2020 roku takie zdarzenie miało miejsce raz.
- Do potencjalnego zagrożenia dochodzi jednak znacznie częściej. Kamery systemu TRISTAR codziennie odnotowują kierowców, którzy łamiąc przepisy, przejeżdżają pod wiaduktem - na szczęście bez negatywnych konsekwencji. Ponadto zainstalowana w tym roku tablica radarowa na al. Hallera na wysokości Opery Bałtyckiej rejestruje, ile razy na tablicach zmiennej treści wyświetlany jest komunikat o przekroczeniu skrajni. Czyli, ile pojazdów przekraczających swoją wielkością dopuszczalny rozmiar próbuje przejechać pod wiaduktem. Z analizy danych z tablicy radarowej wynika, że takich pojazdów jest średnio aż 10 dziennie - kończy Magdalena Kiljan.
Podniesienie sieci trakcyjnej pod wiaduktem być może za rok
O planach urzędników związanych z poprawą bezpieczeństwa i ograniczeniem powtarzających się co jakiś czas kolizji z udziałem ciężarówek informowaliśmy w połowie 2019 r. Miasto na ten cel przeznaczyło 1 mln zł. 600 tys. zł, które przewidziano na podniesienie o kilka centymetrów sieci trakcyjnej, a pozostała kwota została miała zostać przeznaczona na nowe oznakowanie. Na razie udało się zrealizować tylko połowę z tych planów.
Wiadukt na Hallera: milion na walkę ze zrywaniem trakcji
- Rzeczywiście jeszcze przed wybuchem pandemii udało nam się postawić nowy wyświetlacz w pobliżu skrzyżowania z ul. Trubadurów, ale na kolejne działania przy Hallera być może będziemy musieli zaczekać - przyznaje Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - O ile z technicznego punktu widzenia z pracami polegającymi na podniesieniu trakcji jesteśmy się w stanie wyrobić w tym roku, o tyle z finansowego już niekoniecznie. Miasto musi teraz ciąć wydatki, szukać oszczędności i realizować tylko te inwestycje, które są niezbędne. Na razie żadne decyzje jeszcze nie zapadły, ale niewykluczone, że prace przy wiadukcie trzeba będzie odłożyć na przyszły rok.
Miejsca
Opinie (163) 8 zablokowanych
-
2020-04-29 12:36
(10)
Mandat 500 zł. Śmiechu warte. Co najmniej 10 x większy!
- 242 9
-
2020-04-29 12:59
teoretycznie ZKM i Miasto ma prawo domagać się Roszczeń i Odszkodowania przed sądem (5)
i mogą to być dziesiątki a nawet i setki tysięcy złotych ściągnięte z OC oraz i z d.py kierowcy - przez komornika
ale to tylko tak teoretycznie ;))))))- 11 1
-
2020-04-29 14:39
A jakie straty Miasto i ZKM ponosi? (3)
- 3 2
-
2020-04-29 15:14
A kto płaci za zawieszanie w kółko z powrotem linii tramwajowych? (2)
- 9 0
-
2020-04-29 17:20
I naprawdę myślisz, ze nie korzystają z oc sprawcy? (1)
Ze trzeba batalie sądowa stoczyć? Pierwszy lepszy stuknięty głupek potrafi zgłosić szkodę i dostaje odszkodowanie, a kilkuset złotych kosztów naprawy, o jakiej wspominasz, zjm nie potrafi odzyskać?
- 1 1
-
2020-04-29 19:11
OC ma ograniczoną kwotę max
po za tym odebranie OC nie kończy sprawy twoich Roszczeń ...
... przed sądem możesz zarządzać dodatkowego odszkodowania oraz pełnej rekompensaty strat finansowych ... jak i zwrotu za leczenie, a nawet dożywotniej renty od sprawcy!
tego czego OC nie obejmuje!- 0 0
-
2020-04-29 18:21
prawo jazdy w czipsach?
- 0 0
-
2020-04-29 13:48
tyle kasy wsadzili w tristar (2)
a jakość nagrań jak z przed 20 lat. Do tego system działa dla ideii
- 9 3
-
2020-04-29 14:19
Gdańsk i jego włodarze są beznadziejni (1)
Droga dojazdowa do tego wiaduktu od strony Opery to trzeci świat , wizytówka PO
- 6 10
-
2020-04-29 15:14
Trolle w formie.
- 8 5
-
2020-04-29 14:17
Nawet z tym Adamowicze sobie nie poradził
- 4 4
-
2020-04-29 12:37
Utrzymanie ruchu tramwajowego...
...jest niezbędną inwestycją!
- 51 6
-
2020-04-29 12:37
Kiedyś były (20)
takie metalowo-gumowe pasy nad jezdnią, na wysięgnikach i waliły w za wysokie samochody. Tanio i skutecznie. Czemu tego nie można zrobić przed wiaduktem ?
- 254 3
-
2020-04-29 12:44
(3)
Kiedys byl plan aby obnizyc jezdnie i tez g*wno z tego wyszlo. Widocznie taniej naprawic trakcje/wiadukt.
- 22 3
-
2020-04-29 19:15
w warszawie za rządów PiS wybudowano tunel dla TiRów (2)
pod którym żaden TiR się nie mieścił... wczesniej też pod zarządem AWS w wa-wie wybudowano most bez zezwoleń i tą samowolkę budowlana też poPiSowo zalegalizowano wstecznie!
- 11 5
-
2020-04-30 09:01
W Warszawie rządził PIS ? (1)
Co ma rząd do takich inwestycji ?
Czy ktoś się interesuje tunelem pod ,, monciakiem " pod którym autobusy niszczą klimę na dachu ?
Masz obsesję na punkcie Pisu- 0 3
-
2020-04-30 11:05
Żal.pl
PiS w samorządzie reprezentował np. najlepszy prezydent, czyli Lech Kaczyński, jak można tego nie wiedzieć....
- 1 2
-
2020-04-29 12:53
Zrobić bramownice i koniec tematu (6)
- 50 2
-
2020-04-29 13:03
Podobno jest tam radar monitorujący wysokość (5)
A nie można dołożyć sygnalizacji świetlnej oraz tablicy informacyjnej i zsynchronizować z radarem? Czujnik wykrywa zbyt duży gabaryt i automatycznie uruchamia czerwone światło STOP wyświetlane na wiadukcie oraz informację na tablicy zmiennej treści. Jeśli kierowcy tego nie widzą to na tablicy dołożyć informację o karze, a na wiadukcie zainstatować więcej sygnalizatorów, niech wiadukt zaświeci cały na czerwono. Może wreszcie zauważą informację ślepaki.
- 51 1
-
2020-04-29 15:01
tak, choinki za miliony nastawiać i liczyć, że zauważy i nie będzie miał w d*piu. (4)
Stalowa brama przed wiaduktem, którą co kilka lat tylko opaciać farbą i heja.
- 23 2
-
2020-04-29 15:15
Przecież stała (2)
I co z tego? Co chwilę trzeba było ją stawiać od nowa...
- 5 3
-
2020-04-30 01:50
wpisz na yt "11Foot8 Bridge Crash". (1)
taka brama, a nie blaszana wycinanka skrzypiąca na wietrze.
- 3 0
-
2020-04-30 05:10
ta brama też nic nie dała, bo przebudowali wiadukt
- 0 0
-
2020-04-30 10:30
To ledy teraz miliony kosztują??
A to ciekawe.
- 3 0
-
2020-04-29 13:03
Kiedyś była bramownica (3)
Ale od kiedy spadła na kabinę ciężarówki i strażacy musieli wyciągać kierowcę, zlikwidowali ją...
- 18 1
-
2020-04-29 13:57
to może od razu niech na każdą za dużą spada, a kierowca niech zostanie w kabinie
na dogorywanie. Przekaże info swoim funflom z CB radio i pójdzie fama.
- 25 2
-
2020-04-29 14:54
a nie prosciej zeby stal tam smerf ? nie musi miec nawet radiowozu, do komendy 5 min (1)
- 6 2
-
2020-04-29 19:17
policja jest teraz zajęta poPiSowym pilnowaniem domu ministra i cięciem konfetti
więc nie ma czasu sił i środków na pilnowanie wiaduktów.
- 6 3
-
2020-04-29 14:21
Bo kabiny uszkadzają a nie wiadukt
A taki jeden donosiciel SB ma firmę transportową
- 7 2
-
2020-04-29 14:22
Wszystko w temacie
Ot i cała historyja !!!
- 2 0
-
2020-04-29 16:10
UWAGA ! odpowiadam - w Palermo "n i e d a s i ę !"
- 5 6
-
2020-04-29 17:48
za tanio i za skutecznie
a tak można wydać z kasy miasta kilkadziesiąt/kilkaset tysięcy rocznie na nierozwiązywanie tego problemu i wszyscy znajomi są zadowoleni
- 10 0
-
2020-05-31 18:24
Zapora
Betonowa zapora. Taka żeby na naczepa się rozleciała.
- 1 0
-
2020-04-29 12:37
500 zł mandatu (6)
Za zniszczenie wiaduktu grozi 500 zł mandatu? I 30 000 zł za złamanie warunków kwarantanny? Ja tu widzę lekki rozjazd.
- 183 3
-
2020-04-29 13:02
bo to państwo jest poPiSowo teoretyczne
PiSi minister zwykłym rozporządzeniem - nie ma żadnego prawa ograniczać Wolności Konstytucyjnych Polaków ani nakładać takich mandatów!
rozporządzenia PiSiego ministerka - są tylko OPiNiĄ bez żadnego znaczenia!- 7 7
-
2020-04-29 14:42
Zniszczenie wiaduktu musi wykazać ten, kto wysuwa roszczenie. (2)
Widocznie tego nie potrafi, bądź tych zniszczeń nie ma.
- 3 2
-
2020-04-29 16:46
Co Baba na to ? (1)
- 0 1
-
2020-04-29 19:19
broszka już siedzi
w parlamencie ue i ciągnie euro dolary
- 1 2
-
2020-04-29 15:21
Wiadukt naprawia się na koszt OC sprawcy.
Tak samo robi się z barierami energochłonnymi na obwodnicy czy autostradzie - za naprawę płaci OC sprawcy.- 2 1
-
2020-04-29 15:23
mandat to nie wszystko - do tego oczywiście jest odszkodowanie za uszkodzony wiadukt za co płaci OC pojazdu
- 2 1
-
2020-04-29 12:38
Ja się nie zmieszczę? (2)
Przecież jestem bohaterem, dostarczam towary i mają ograniczać mnie jakieś znaki ? Wykonuję swoją pracę z ogromnym poświęceniem, a oni jeszcze jakieś zakazy dla mnie robią. Muszę tędy przejechać, ponieważ wrócę do domu 2 min szybciej.
- 45 21
-
2020-04-29 15:31
Nie myślisz, a piszesz. (1)
Nie odszywaj sie pod kierowcę wysokiego samochodu.
- 0 3
-
2020-04-29 16:22
Fiorin przedztawił myślenie durnego kierowcy.
Ty, jeśli nie potrafisz zrozumieć tak prostych spraw, nie pisz więcej. Głupio myślisz, nie pisz!
- 3 0
-
2020-04-29 12:38
Ale o co kaman? (12)
Przecież kierowcy tirów to nie idioci. A na pewno nie wszyscy. Co powoduje że jadą za wysokim autem pod za niski wiadukt?
- 53 10
-
2020-04-29 12:42
(1)
Bezmyslnosc, rutyna. Czyli to co jest przyczyna wszystkich wypadkow, nie tylko drogowych.
- 14 2
-
2020-04-29 19:40
dodaj do tego nawigację
cześć kierowców korzysta z nawigacji dla osobówek i nie zwraca uwagi na znaki
- 1 0
-
2020-04-29 12:54
Jednak ...idioci
- 24 4
-
2020-04-29 13:03
To, że liczą na to, że oznakowanie jest zaniżone o jakieś 20-30 cm
Tyle, że tam jest łuk, a tego nie przewidzieli. No ale jak już jadę, to jadę.
- 13 1
-
2020-04-29 13:11
ale to są idioci... (5)
To najgłupsi ludzie idą pracować do tego zawodu. Najgłupsi to mało powiedziane, bo i leniwi i najgłupsi i tacy którym brakuje pokory. Wystarczy przypomnieć sobie nagranie z wnętrza kabiny polskiego kierowcy który dostał pracę w Wielkiej Brytanii, gdzie w umowie miał zakaz posługiwania się telefonem w kabinie. Nagranie z kabiny, przed wypadkiem gdzie zabił dwie osoby, ujawnia że już pierwszego dnia podczas jazdy obsługiwał telefon komórkowy - jak to nie idioci? Najgorszy sort!
A kwestię wiaduktu powinni rozwiązać za pomocą metalowych sztab montowanych odpowiednio nisko przed wiaduktem. Przywalenie ciężarówką w sztaby będzie znacznie mniej kosztowne niż reperowanie trakcji i nadwyrężanie konstrukcji wiaduktu.- 25 12
-
2020-04-29 15:07
Ale w ten sposób
Oszczędzimy wiadukt zabijając kierowcę.
- 3 8
-
2020-04-29 15:17
Opisany przez Ciebie przypadek (1)
braku przestrzegania zasad/prawa/nakazów to niestety przypadłość zdecydowanej większości Polaków. Codziennie jeżdżę tunelem, czy tam ktoś jedzie przepisowe 70? (a było 50)
- 6 1
-
2020-04-29 17:23
Kiedy było 50, to jechali 70, teraz jadą 100.
- 3 2
-
2020-04-29 19:22
ty jednak niespotykanie głupi jesteś (1)
jak sztaby zamontujesz? Jak TAM masz trakcję elektryczna dla tramwajów!
- 0 4
-
2020-04-29 21:13
Może tak ?
^ ^
Pantograf Pantograf- 0 0
-
2020-04-29 13:25
Jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo że to wina Tuska.
- 13 1
-
2020-04-29 18:10
raz się komuś udało, próbuje kolejny raz
jak sie raz udało, to oszczędza na kosztach zawracania i jechania inna drogą
- 0 0
-
2020-04-29 12:39
To napisać 2,4 m. zamiast 3,4. (2)
- 56 3
-
2020-04-29 12:42
(1)
Jakby wiedzial, ile ma wysokosci jego zestaw i patrzal na znaki to moze by i pomoglo. A tak to jestesmy w Polsce: "Zmiescisz sie smialo"
- 17 0
-
2020-04-29 20:37
Bo w Polsce większość znaków ma zapas
Więc kierowcy TIRów traktują je, jak ograniczenia prędkości.
A tu niespodzianka, ten nie ma...- 8 0
-
2020-04-29 12:43
śmiało, zmieścisz się... (1)
- 36 0
-
2020-04-29 14:04
dokładnie - hasło narodu wybranego
- 6 0
-
2020-04-29 12:47
a nie można zbudować takiej bramki przed wiaduktem (1)
tj. bramki o wysokości wiaduktu, z jakimś sygnalizatorem lub czymś podobnym i każdy baran który to zepsuje będzie płacił...
chyba wyjdzie taniej niz naprawa wiaduktu...- 74 2
-
2020-04-29 13:04
była, to niszczyli. Więc jak niszczyli, to zdjęto :D
To jest tak jak z tym przystankiem autobusowym który zastawiali kierowcy. Zastawiali, to zlikwidowali przystanek :))- 19 0
-
2020-04-29 12:47
(15)
Ile jeszcze milionów złotych wyda miasto zamiast zainstalować zwykle, metalowe bramownice na drodze prowadzącej pod wiadukt?
- 126 4
-
2020-04-29 12:54
(7)
metalowe bramownice pomiędzy trakcją tramwajową - gratulacje pomysłu godnego nagrody Darwina.
- 8 21
-
2020-04-29 13:03
(4)
Trakcja zrównuje się z jezdnią tylko pod wiaduktem Darwinie. Bramownicę można postawić 100 m przed.
- 18 4
-
2020-04-29 13:23
Na jakiej wysokości proponujesz zamocować bramownicę ? (3)
Montaż bramownic które mogą uszkodzić auto jest nie zgodny z prawem.
Takie /akustyczne/ z pasami gumowymi obitymi blachą już kiedyś były i zostały zastąpione fotokomórkami z wyświetlaczami ale i te nic nie dają.- 4 6
-
2020-04-29 13:34
czyli jak zwykle w Polsce mamy prawo pisane przez i**otów (2)
lepiej niech rozwalaja wiadukty, kosztuje mniej przecież niż uszkodzenie TIRa nma własne życzenie...
- 9 1
-
2020-04-29 15:21
(1)
Ty jestes tutaj i**ota nikt wiecej. Nawet jak postawisz bramownice 100m przed wiaduktem to dalej bedzie ona nizej niz trakcja, wiec za kazdym razem jak bedzie przejezdzal tramwaj to urwie o ta bramownice pantograf geniuszu.
- 1 8
-
2020-04-29 21:36
Trakcja i tramwaj są węższe niż ciągnik siodłowy więc bramownica poza światłem trakcji może być niższa.
- 1 0
-
2020-04-29 13:37
kilkadziesiąt metrów wcześniej jest wydzielone torowisko....
- 4 1
-
2020-04-29 21:54
To może
betonowe
- 0 0
-
2020-04-29 13:02
Bramownicę z wiszacymi betonowymi kulami - jak tir podjedzie to mu szybka peknie (1)
- 11 1
-
2020-04-29 13:05
ty już taką kulą dostałes nie raz widać
Bo skąd takie głupie pomysły?
- 5 9
-
2020-04-29 15:19
(2)
I jakby taka bramownica miala koegzystowac z trakcja tramwajowa, ktora bedzie nad nia? Motorniczy bedzie chowal pantograf za kadym razem jak bedzie pod nia przejezdzal?
- 1 7
-
2020-04-29 16:13
Idź głąbie (1)
i zobacz jak to miejsce wygląda. 50 m przed wiaduktem nie ma trakcji nad jezdnią
- 2 2
-
2020-04-29 16:15
a z drugiej strony glabie?
- 1 2
-
2020-04-29 16:40
Miasto nie wydaje nic,ubezpieczenie pokrywa koszt! (1)
- 0 1
-
2020-04-29 20:38
A tysiące ludzi, którym tramwaj nie przyjechał też mogą takiego głąba pozwać?
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.