• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

100-metrowy wiadukt w Gdańsku. Ruszyła budowa

Szymon Zięba
5 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Wizualizacja wiaduktu przy ul. Ku Ujściu.
  • Wizualizacja wiaduktu przy ul. Ku Ujściu.
  • Wizualizacja wiaduktu przy ul. Ku Ujściu.

Ruszyła budowa wiaduktu przy ul. Ku UjściuMapka w Gdańsku. Kolejarze zapowiadają, że ponad 100-metrowy obiekt zastąpi przejazd kolejowo-drogowy, co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu w okolicy oraz na sprawność transportu ładunków do portu. Wartość całej inwestycji, w skład której wchodzi budowa wiaduktu, to ponad 1,1 mld zł netto.



Jak oceniasz bezpieczeństwo przejazdów kolejowych w Trójmieście?

Przypomnijmy: nowy wiadukt drogowy w ciągu ul. Ku Ujściu powstanie w sąsiedztwie stacji Gdańsk Port Północny. Wykonawca rozpoczął przygotowania terenu.

- Będzie tymczasowy objazd przez plac budowy. Ponad 100-metrowy wiadukt z jezdnią o szerokości ośmiu metrów, z dwoma pasami ruchu oraz chodnikiem o szerokości dwóch metrów zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Średnio w ciągu doby przez przejazd przejeżdża 25 pociągów towarowych i składów manewrowych - tłumaczy Przemysław Zieliński, przedstawiciel PKP PLK.
Kolejarze podkreślają, że bezkolizyjne skrzyżowanie zwiększy bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym oraz usprawni komunikację w tej części miasta. Inwestycja zapewni także sprawny dojazd pociągów i samochodów do gdańskiego portu.

- W ramach prac wyremontowanych lub zbudowanych zostanie także ponad 1,3 km dróg dojazdowych. Zakończenie budowy wiaduktu planowane jest do końca 2021 r. - informuje Zieliński.

Nowe tory dla pociągów towarowych



To jednak nie wszystko. Jak przypominają pracownicy PKP PLK, na stacji Gdańsk Port Północny pociągi z ładunkami jeżdżą już po nowym nasypie z sześcioma torami (to w sumie blisko 7 km nowych torów) oraz 20 rozjazdami, które zapewniają składom sprawną zmianę torów. Modernizowane są kolejne tory i wymieniane rozjazdy.

  • Inwestycja poprawi bezpieczeństwo i usprawni przeładunek w porcie.
  • Inwestycja poprawi bezpieczeństwo i usprawni przeładunek w porcie.
  • Na stacjach Gdańsk Zaspa Towarowa, Gdańsk Wiślany oraz linii łączącej obie stacje (lk 722) zabudowano łącznie 43 rozjazdy oraz wymieniono 10 km torów, które usprawniają ruch pociągów do portu.
  • Inwestycja poprawi bezpieczeństwo i usprawni przeładunek w porcie.
  • Inwestycja poprawi bezpieczeństwo i usprawni przeładunek w porcie.
  • Inwestycja poprawi bezpieczeństwo i usprawni przeładunek w porcie.
  • Inwestycja poprawi bezpieczeństwo i usprawni przeładunek w porcie.
  • Inwestycja poprawi bezpieczeństwo i usprawni przeładunek w porcie.
  • Na stacjach Gdańsk Zaspa Towarowa, Gdańsk Wiślany oraz linii łączącej obie stacje (lk 722) zabudowano łącznie 43 rozjazdy oraz wymieniono 10 km torów, które usprawniają ruch pociągów do portu.
  • Inwestycja poprawi bezpieczeństwo i usprawni przeładunek w porcie.
- Sprawny i ekologiczny transport możliwy jest dzięki nowej sieci trakcyjnej. Na terenie stacji kładzione są kilometry kabli sieci teletechnicznej i elektroenergetycznej. Budowane jest oświetlenie torów. Nowy system sterowania ruchem kolejowym zapewni sprawny i bezpieczny transport ładunków. Zakończono budowę toru na stacji Gdańsk Kanał Kaszubski. Kończą się prace na torze na Westerplatte - wylicza Przemysław Zieliński.

Przebudowa mostu na Strzyży i wymiana 10 km torów



Z kolei na stacjach Gdańsk Zaspa Towarowa, Gdańsk Wiślany oraz linii łączącej obie stacje (lk 722) zabudowano łącznie 43 rozjazdy oraz wymieniono 10 km torów, które usprawniają ruch pociągów do portu. Kończą się prace w nowej nastawni. Trwa przebudowa mostu kolejowego na rzece Strzyża. Gotowa jest nowa konstrukcja blisko 18-metrowej przeprawy.

- Przebudowywane jest przejście podziemne w obrębie byłego przystanku Gdańsk Kolonia. Mieszkańcy zyskają lepsze warunki komunikacji. Dzięki windom przejście pod torami stanie się dostępne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na czerwiec 2021 r. - mówi Zieliński.

Inwestycja za ponad miliard złotych



Wiadukt w ciągu ul. Ku Ujściu powstaje w ramach projektu pn. "Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk". Pociągi z towarami będą dłuższe, nawet 740-metrowe, i cięższe, o obciążeniu 221 kN na oś.

- Dzięki nowym urządzeniom systemu sterowania ruchem kolejowym przewóz ładunków będzie sprawniejszy i bezpieczniejszy. Wartość prac w Gdańsku to ponad 1,1 mld zł netto. Prawie 40 proc. tej kwoty stanowi dofinansowanie unijne ze środków instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF) - "Łącząc Europę". Zakończenie wszystkich prac zaplanowane jest do końca 2021 r. - podsumowuje Zieliński.

Opinie (60) ponad 10 zablokowanych

  • m (3)

    super, gdańsk piękne miasto, ale ciągle zakorkowane. Każda taka inwestycja bardzo potrzebna. polecam przy okazji album Gdańsk dawniej i dziś wyd.URAN

    • 41 9

    • Ta inwestycja raczej nie będzie miała wplywu na korki.

      Bo to taka trochę inwestycja na własne potrzeby. Na Przetocznej jest zakaz ruchu dla dużych aut, a niewątpliwie to dla nich powstaje ten wiadukt, żeby mogły spokojnie zjeżdżać pod silosy zbożowe i zawracać. Aut osobowych to jest tam tyle, ilu pracujących w okolicy... I zagubionych w czasoprzestrzeni

      • 7 0

    • (1)

      Jestem przybyszem i jeżeli tutejsi mieszkańcy uważają, że w Trójmieście są wielkie korki to są w błędzie. Zapraszam do Warszawy, Krakowa, Łodzi

      • 3 1

      • czyli, rozumiem, mamy im dorównać?

        • 0 0

  • No i czym wy się chwalicie? (10)

    Ważniejszy chyba jest wiadukt lub tunel przy stacji PKP Gdańsk Orunia. Ostatnio karetka tam przez 15 minut nie mogła przejechać. Szlaban tam jest cały czas zamknięty prawie, a natężenie ruchu spore. Za to PKP chwali się wiaduktem, po którym prawie nikt nie będzie jeździł, a na Oruni na szlabanie co roku ktoś ginie pod pociągiem... Wy tym czasem budujecie wiadukt po którym w ciągu doby przejedzie może kilkanaście TIRówek i nic więcej. Śmiech!!!

    • 112 35

    • Tam też ma ruszyć budowa. Poczytaj trochę. (2)

      • 5 4

      • (1)

        Ten wiadukt na Oruni już powstaje 20 lat i pewnie następne 20 albo i 120 lat będzie powstawał. Oprócz gadania nic się od kilkudziesięciu lat nie dzieje.

        • 13 0

        • Zupełnie jak z Nową Świętokrzyską

          Papierowa inwestycja pożółkła ze starości.

          • 5 2

    • Ten nowy

      wiadukt budowany jest w
      ramach duzej inwestycji unijnej pt dostęp do portu.... i pieniądze na to nie mogą być przeznaczone na inne cele

      • 13 1

    • tam to raczej tunel (2)

      • 0 2

      • (1)

        A co przedmówca napisał??? ... ,,Ważniejszy chyba jest wiadukt lub tunel przy stacji PKP Gdańsk Orunia." ...wiadukt lub tuuuuunel wiiiidziiisz????

        • 4 0

        • i tak wydaje mi się, że raczej tunel, mylisz sie

          • 1 3

    • mylisz się, natężenie ruchu jest tam duże ale generalnie to samochody ,, nie cywilne" do portu, fosforów, no i to w ramach dużej inwestycji, na Oruni to trzeba miasto przycisnąć PKP nie ma tam interesu, ot 30 lat temu był tam mały ruch samochodowy , teraz już bloki itd.

      • 3 0

    • dokładnie robią wiadukt w dziurze

      a w oruni bieda. Pewnie ten projekt podpięli pod wymiane torowiska i przebudowę ukłądu drogowego.

      • 2 0

    • O to, to trzeba pytać urzędników z Gdańska, bo gdy była modernizacja linii kolejowej i PKP oferowało budowę wiaduktu, to p. Adamowicz powiedział NIE. Wystarczy wyjechać z Gdańska i można zobaczyć, że PKP wybudowało wiadukty lub tunele we wszystkich miejscowościach, na trasie od Gdańska do Tczewa.

      • 1 0

  • (3)

    Bardzo przepraszam.
    Wydają miliard dla ilu pojazdów rocznie?

    • 49 49

    • Nie potrafisz czytać

      • 15 5

    • Miliard idzie na całą przebudowę stacji portowej.

      Cała Polska czyta dzieciom

      • 31 3

    • Chyba nie pomyślał pan, że taki wiadukt kosztuje miliard zł?? Jest to zaledwie mały element całej inwestycji wymiany torowisk na dojeździe do Gdańska wart ponad miliard złotych.

      • 14 2

  • Teraz pora na Sandomierską na Oruni (4)

    • 55 2

    • Do roku 2222 z całą pewnością dadzą radę...

      O ile przetargu nie przeszacują. ;)

      • 2 0

    • taka prawda

      urzednicy miejscy zapomnieli poprosić pkp o przebudowę jak był remont głownej lini kolejowej do warszawy

      • 4 0

    • tunel a nie wiadukt

      • 0 3

    • Przyszłość!

      Kolejne kilkanaście lat poczekamy #zapomnianaorunia

      • 0 0

  • PKP potrzebuje to od ręki buduje, jak mieszkańcy potrzebują to się latami wszystko ciągnie...

    • 44 3

  • Po co świat sie kończy nie lepiej przebalować tą kasiore?

    • 7 17

  • Tutaj miliard złotych leci ot tak (1)

    a przejazdu przez tory na wysokości ulicy Reja nie można uruchomić.....
    kiedyś to było podobno kwestia 1 mln zł

    • 29 12

    • Świetnie, tylko miliard poszedł na całą inwestycję w przebudowę całej infry w porcie, a nie tylko na wiadukt

      • 13 2

  • Ile? Miliard! To ile tych wiaduktów PKP chce wybudować ? (3)

    No tak prezes z nadania partyjnego za pierdzenie w stołek 100 tys miesięcznie,przystawki z układu niewiele mniej - to później wychodzi jeden wiadukt za miliard, a jeszcze projekty racjonalizatorskie dojdą - wiadomo jakie - takie jak w PRL. Kto jak kto ale obecna władza potrafi jak nikt inny wywalić w błoto publiczne pieniążki :)

    • 18 34

    • Na całą stację portową, której elementem jest wiadukt (1)

      Cała Polska czyta dzieciom

      • 15 3

      • Wydają kasę jakby to było Lotto - miliard w środę, miliard w sobotę :)

        • 4 5

    • Do roboty się weź i się nie nakręcaj

      • 6 2

  • (2)

    Przecież tam i tak kawałek dalej jest zakaz dla ciężarówek

    • 13 3

    • (1)

      dwa pasy w każda stronę, chodnik i po co skoro dalej nie ma chodników, a ulica jest jednopasmowa i jest w kier. Przeróbki zakaz dla ciężarówek?

      • 11 8

      • Na zapas.

        Tak banalnie.

        • 4 2

  • dobra wiadomosc

    jak najwiecej kladek i wiaduktow likwidowac kolizyjne przejscia i przejazdy

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane