Fakty i opinie

100-metrowy wiadukt w Gdańsku. Ruszyła budowa

Najnowszy artukuł na ten temat

Kładka niezgody przez brak porozumienia miasta i kolejarzy

Ruszyła budowa wiaduktu przy ul. Ku UjściuMapka w Gdańsku. Kolejarze zapowiadają, że ponad 100-metrowy obiekt zastąpi przejazd kolejowo-drogowy, co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu w okolicy oraz na sprawność transportu ładunków do portu. Wartość całej inwestycji, w skład której wchodzi budowa wiaduktu, to ponad 1,1 mld zł netto.



Jak oceniasz bezpieczeństwo przejazdów kolejowych w Trójmieście?

w większości są dobrze oznakowane i zabezpieczone 49%
jest średnio - wiele miejsc powinno być lepiej oznakowanych 33%
jest kiepsko - przejazdy z reguły są źle oznakowane i kiepsko zabezpieczone 18%
zakończona Łącznie głosów: 599
Przypomnijmy: nowy wiadukt drogowy w ciągu ul. Ku Ujściu powstanie w sąsiedztwie stacji Gdańsk Port Północny. Wykonawca rozpoczął przygotowania terenu.

- Będzie tymczasowy objazd przez plac budowy. Ponad 100-metrowy wiadukt z jezdnią o szerokości ośmiu metrów, z dwoma pasami ruchu oraz chodnikiem o szerokości dwóch metrów zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Średnio w ciągu doby przez przejazd przejeżdża 25 pociągów towarowych i składów manewrowych - tłumaczy Przemysław Zieliński, przedstawiciel PKP PLK.
Kolejarze podkreślają, że bezkolizyjne skrzyżowanie zwiększy bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym oraz usprawni komunikację w tej części miasta. Inwestycja zapewni także sprawny dojazd pociągów i samochodów do gdańskiego portu.

- W ramach prac wyremontowanych lub zbudowanych zostanie także ponad 1,3 km dróg dojazdowych. Zakończenie budowy wiaduktu planowane jest do końca 2021 r. - informuje Zieliński.

Nowe tory dla pociągów towarowych



To jednak nie wszystko. Jak przypominają pracownicy PKP PLK, na stacji Gdańsk Port Północny pociągi z ładunkami jeżdżą już po nowym nasypie z sześcioma torami (to w sumie blisko 7 km nowych torów) oraz 20 rozjazdami, które zapewniają składom sprawną zmianę torów. Modernizowane są kolejne tory i wymieniane rozjazdy.

- Sprawny i ekologiczny transport możliwy jest dzięki nowej sieci trakcyjnej. Na terenie stacji kładzione są kilometry kabli sieci teletechnicznej i elektroenergetycznej. Budowane jest oświetlenie torów. Nowy system sterowania ruchem kolejowym zapewni sprawny i bezpieczny transport ładunków. Zakończono budowę toru na stacji Gdańsk Kanał Kaszubski. Kończą się prace na torze na Westerplatte - wylicza Przemysław Zieliński.

Przebudowa mostu na Strzyży i wymiana 10 km torów



Z kolei na stacjach Gdańsk Zaspa Towarowa, Gdańsk Wiślany oraz linii łączącej obie stacje (lk 722) zabudowano łącznie 43 rozjazdy oraz wymieniono 10 km torów, które usprawniają ruch pociągów do portu. Kończą się prace w nowej nastawni. Trwa przebudowa mostu kolejowego na rzece Strzyża. Gotowa jest nowa konstrukcja blisko 18-metrowej przeprawy.

- Przebudowywane jest przejście podziemne w obrębie byłego przystanku Gdańsk Kolonia. Mieszkańcy zyskają lepsze warunki komunikacji. Dzięki windom przejście pod torami stanie się dostępne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na czerwiec 2021 r. - mówi Zieliński.

Inwestycja za ponad miliard złotych



Wiadukt w ciągu ul. Ku Ujściu powstaje w ramach projektu pn. "Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk". Pociągi z towarami będą dłuższe, nawet 740-metrowe, i cięższe, o obciążeniu 221 kN na oś.

- Dzięki nowym urządzeniom systemu sterowania ruchem kolejowym przewóz ładunków będzie sprawniejszy i bezpieczniejszy. Wartość prac w Gdańsku to ponad 1,1 mld zł netto. Prawie 40 proc. tej kwoty stanowi dofinansowanie unijne ze środków instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF) - "Łącząc Europę". Zakończenie wszystkich prac zaplanowane jest do końca 2021 r. - podsumowuje Zieliński.

Opinie (59) ponad 10 zablokowanych

  • Pkp

    Na glupi most wydają miliardy a na modernizację i drugi tor pkp na trasie Gdynia Słupsk to brak kasy. Czyli Gdańsk ma w cztetech literach pozostałe regiony województwa pomorskiego widzą tylko siebie

    • 0 1

  • No i czym wy się chwalicie? (10)

    Ważniejszy chyba jest wiadukt lub tunel przy stacji PKP Gdańsk Orunia. Ostatnio karetka tam przez 15 minut nie mogła przejechać. Szlaban tam jest cały czas zamknięty prawie, a natężenie ruchu spore. Za to PKP chwali się wiaduktem, po którym prawie nikt nie będzie jeździł, a na Oruni na szlabanie co roku ktoś ginie pod pociągiem... Wy tym czasem budujecie wiadukt po którym w ciągu doby przejedzie może kilkanaście TIRówek i nic więcej. Śmiech!!!

    • 110 33

    • O to, to trzeba pytać urzędników z Gdańska, bo gdy była modernizacja linii kolejowej i PKP oferowało budowę wiaduktu, to p. Adamowicz powiedział NIE. Wystarczy wyjechać z Gdańska i można zobaczyć, że PKP wybudowało wiadukty lub tunele we wszystkich miejscowościach, na trasie od Gdańska do Tczewa.

      • 1 0

    • dokładnie robią wiadukt w dziurze

      a w oruni bieda. Pewnie ten projekt podpięli pod wymiane torowiska i przebudowę ukłądu drogowego.

      • 2 0

    • mylisz się, natężenie ruchu jest tam duże ale generalnie to samochody ,, nie cywilne" do portu, fosforów, no i to w ramach dużej inwestycji, na Oruni to trzeba miasto przycisnąć PKP nie ma tam interesu, ot 30 lat temu był tam mały ruch samochodowy , teraz już bloki itd.

      • 3 0

    • tam to raczej tunel (2)

      • 0 2

      • (1)

        A co przedmówca napisał??? ... ,,Ważniejszy chyba jest wiadukt lub tunel przy stacji PKP Gdańsk Orunia." ...wiadukt lub tuuuuunel wiiiidziiisz????

        • 4 0

        • i tak wydaje mi się, że raczej tunel, mylisz sie

          • 1 3

    • Tam też ma ruszyć budowa. Poczytaj trochę. (2)

      • 5 4

      • (1)

        Ten wiadukt na Oruni już powstaje 20 lat i pewnie następne 20 albo i 120 lat będzie powstawał. Oprócz gadania nic się od kilkudziesięciu lat nie dzieje.

        • 13 0

        • Zupełnie jak z Nową Świętokrzyską

          Papierowa inwestycja pożółkła ze starości.

          • 5 2

    • Ten nowy

      wiadukt budowany jest w
      ramach duzej inwestycji unijnej pt dostęp do portu.... i pieniądze na to nie mogą być przeznaczone na inne cele

      • 13 1

  • koszty

    To z czego ten wiadukt będzie wykonany, ze złota że to kosztuje, więcej niż tunel pod martwą wisłą ?

    • 2 0

  • A może tak w Gdyni też coś zbudować ? Może tak jeszcze jedno lotnisko?

    Najlepiej z najbardziej zakorkowanym dojazdem. Buahahahahahaaaaaaa

    • 1 0

  • z zazdrością patrze jak Gdańsk się rozwija... (3)

    u nas niestety nic się nie dzieje...

    • 6 9

    • Nie martw się

      Gdynia też musi mieć jakieś zalety, na przykład blisko jest do Gdańska ;-)

      • 0 0

    • (1)

      Akurat w Gdyni równolegle realizowana jest podobna inwestycja. I to na większą kwotę.

      Z łatwością znajdziesz informacje z nią związane na tym portalu - gdybyś tylko się zainteresował, a nie hejtował pod zadaną tezę.

      • 2 4

      • za większą kwotę, fakt

        ale bez skutków dla największych bolączek związanych ze współistnieniem portu i miasta.
        Może zaniedbania większe ale prace w Gdyni wyglądaja conajmniej dziwnie...

        • 0 0

  • Teraz pora na Sandomierską na Oruni (4)

    • 54 2

    • Przyszłość!

      Kolejne kilkanaście lat poczekamy #zapomnianaorunia

      • 0 0

    • tunel a nie wiadukt

      • 0 3

    • taka prawda

      urzednicy miejscy zapomnieli poprosić pkp o przebudowę jak był remont głownej lini kolejowej do warszawy

      • 4 0

    • Do roku 2222 z całą pewnością dadzą radę...

      O ile przetargu nie przeszacują. ;)

      • 2 0

  • Gratulacje (5)

    Super, Gdańsk potrafi. Szkoda ze w moim mieście - Gdyni nie buduje się takich wiaduktów nad przejazdami kolejowymi choć tyle mieszkańcy o to proszą

    • 7 10

    • (4)

      W Gdyni równolegle realizowana jest podobna inwestycja związana z poprawą infrastruktury kolejowej.

      Wiadukt na Puckiej też ma się pojawić - chociaż w standardowych żalach zwykle leje się hejt, że nie tunel.

      • 3 4

      • jak miasto zbuduje

        bo Kolej opędziło problem, ciepiąc 30 baniek i cedując odpowiedzialność na magistrat.
        To, realnie, jakaś połowa kosztów. Węzeł w Rumi kosztuje 90 a garaż w pobliskiej Chylonii, blisko 50...

        • 0 2

      • Nie chodzi mieszkancom o wiadukt na Puckiej tylko o dlugo zamkniete przejazdy kolejowe na Chylonskiej i Polnocnej. Tam stoi sie po pol godz

        • 2 0

      • Na puckiej od 20 lat ma sie pojawić i dalej nie ma konkretow (1)

        • 2 0

        • Zdaje się, że trwa przetarg. Za chwilę się okaże, czy pójdą za nim konkrety. Ale skoro Węzeł Karwiny mieści się budżecie, to może są jakieś szanse.

          • 1 2

  • Jak ta inwestycja ma usprawnić załadunek w porcie (4)

    Skoro przetoczna jest jednokierunkowa a do portu z tego miejsca jest jeszcze jakieś 5km?

    • 7 0

    • (2)

      Samochody ciężarowe dojeżdżają do firm i baz kontenerowych przy Ku Ujściu właśnie dookoła- od strony Fosforów a nie Przetoczną. Dlatego potrzebny wiadukt.

      • 1 1

      • (1)

        za torami już nic nie ma

        • 2 0

        • Przyjedź i zobacz a się zdziwisz skąd kolejki ciężarówek np do Balticmaltu.

          • 1 1

    • Przetoczna jest dwukierunkowa ale z zakazem dla ciężarówek. Więc ten wiadukt jest bez sensu

      • 4 0

  • Uśmiechnij się...

    A my w Gdyni to mamy takie szlabany przed torami.

    • 6 1

  • m (2)

    super, gdańsk piękne miasto, ale ciągle zakorkowane. Każda taka inwestycja bardzo potrzebna. polecam przy okazji album Gdańsk dawniej i dziś wyd.URAN

    • 40 9

    • Jestem przybyszem i jeżeli tutejsi mieszkańcy uważają, że w Trójmieście są wielkie korki to są w błędzie. Zapraszam do Warszawy, Krakowa, Łodzi

      • 3 1

    • Ta inwestycja raczej nie będzie miała wplywu na korki.

      Bo to taka trochę inwestycja na własne potrzeby. Na Przetocznej jest zakaz ruchu dla dużych aut, a niewątpliwie to dla nich powstaje ten wiadukt, żeby mogły spokojnie zjeżdżać pod silosy zbożowe i zawracać. Aut osobowych to jest tam tyle, ilu pracujących w okolicy... I zagubionych w czasoprzestrzeni

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.