• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

11 chętnych do budowy wiaduktu Biskupia Górka

Michał Brancewicz
19 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Istniejący wiadukt Biskupia Górka w ciągu dwóch lat ustąpi miejsca nowemu obiektowi. Istniejący wiadukt Biskupia Górka w ciągu dwóch lat ustąpi miejsca nowemu obiektowi.

Jedenaście firm i konsorcjów stanęło do przetargu na budowę nowego ponad 100-metrowego wiaduktu w centrum Gdańska zobacz na mapie Gdańska. Do złożenia oferty wybranych zostanie pięciu z nich. Wykonawca, którego poznamy za mniej więcej miesiąc, będzie miał dwa lata na budowę.



Spodziewasz się dużych utrudnień podczas budowy wiaduktu?

Szacowana na 138,5 mln zł inwestycja będzie polegała przede wszystkim na budowie ponad 100-metrowego wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu Traktu św. Wojciecha. zobacz na mapie Gdańska Każda nitka jezdni posiadać będzie trzy pasy ruchu (skrajne zostaną wykorzystane jako buspas). Pierwsza powstanie bliżej budynków Urzędów Marszałkowskiego i Wojewódzkiego, a druga pobiegnie w śladzie obecnie istniejącego wiaduktu.

Do walki o kontrakt stanęło aż 11 firm i konsorcjów (lista poniżej).

- Po weryfikacji wniosków, pięciu oferentów zostanie zaproszonych do drugiego etapu przetargu, czyli do złożenia ofert przetargowych. Ostatecznego wykonawcę powinniśmy poznać mniej więcej za miesiąc - informuje Michał Piotrowski z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Inwestycja obejmie także budowę jezdni, która będzie przedłużeniem ul. Nowe Podwale Grodzkie. zobacz na mapie Gdańska Ulica ta powstaje w ramach budowy Forum Gdańsk. Deweloper Forum dociągnie ją do skrzyżowania z ul. Toruńską. Zadaniem miasta będzie wydłużenie jej od ul. Toruńskiej do ul. Jana Augustyńskiego. Dzięki temu powstanie alternatywny dojazd do urzędów.

Parking przed Urzędem Wojewódzkim i Marszałkowskim, jaki ma powstać w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka. Parking przed Urzędem Wojewódzkim i Marszałkowskim, jaki ma powstać w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka.
Kolejnym elementem inwestycji będzie piętrowy parking na ok. 480 samochodów zlokalizowany na placu przed budynkiem Urzędu Wojewódzkiego i Marszałkowskiego.

Powstanie nowego wiaduktu spowoduje konieczność zmiany miejsca zjazdu w ul. Zaroślak, który przesunie się o ok. 50 m w stronę Oruni zobacz na mapie Gdańska. Sama ulica zostanie też poszerzona kosztem terenu znajdującego się pod jednym z bloków.

Planowany termin zakończenia prac to koniec lipca 2019 roku.

Z kolei do końca września potrwa remont ostatniego odcinka Traktu. św Wojciecha zobacz na mapie Gdańska między budynkiem ZREMB-u a wiaduktem Biskupia Górka. Ostatnim elementem, kończącym trwającą od 2012 roku przebudowę drogi łączącej Gdańsk z Pruszczem, będzie właśnie nowy wiadukt.

Lista podmiotów, które złożyły wnioski:
1. POLAQUA Sp. z o.o.
2. MOTA-ENGIL CENTRAL EUROPE S.A.
3. Budimex S.A.
4. Konsorcjum firm:
Pełnomocnik: WARBUD S.A.
Partner: EUROVIA POLSKA S.A.
5. Konsorcjum firm:
Lider: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX Sp. z o.o.
Partner: AZI_BUD Sp. z o.o.
6. Konsorcjum firm:
Lider: Metrostav Polska S.A.
Członek konsorcjum: Metrostav a.s.
Członek konsorcjum: VISTAL GDYNIA S.A.
Partner konsorcjum: VISTAL INFRASTRUCTURES SP. Z O.O.
Członek konsorcjum: Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A.
7. Konsorcjum firm:
Lider: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o.
Partner: Aldesa Construcciones SA
8. Konsorcjum firm:
Lider: PORR S.A.
Partner: PORR Bau Gmbh
Partner: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o.
9. SKANSKA S.A.
10. Konsorcjum firm:
Lider: Mostostal Warszawa S.A.
Partner: Acciona Infraestructuras S.A.
11. STRABAG Sp. z o.o.

Opinie (94) ponad 10 zablokowanych

  • 140mln za 100m i parking ???? za 140mln to byśmy mieli 233km dróg rowerowych w najwyższym standardzie (4)

    obecnie Gdańsk ma ich jedynie 117km.

    ale zaraz będą płakać że na rowerzystów miasto pieniądze daje, a na biednych kierowców nie ma.

    • 6 37

    • Dziwne że Gdańsk od dwóch lat jest pierwszy w rankingu "Miasta dla rowerów"

      Może jedź do innych miast i zobacz jak i po czym jeździ się na rowerze, zamiast narzekać jak jest u nas źle i niedobrze

      • 0 0

    • ...nie mielibyśmy... (1)

      Projektowaliśmy ścieżki rowerowe w pracowni i kosztorysowo, przynajmniej w tym niełatwym terenie, wyszło 1 300 000 średnio za kilometr ścieżki rowerowej w terenie poza miastem. Projektowaliśmy porządnie a nie tak, aby było zgodnie z wytycznymi ale po kilku sezonach albo w przypadku wyjątkowej sytuacji wszystko by spłynęło albo zapadło się albo popękało. Fakt, że pewnie wybiorą najtańszego wykonawcę i on to wszystko spieprzy...

      • 3 5

      • Nigdzie się za tyle nie buduje.

        W Sobieszewie wyjdzie gdzieś 1.2mln za kilometr ale w pakiecie:

        "dwukierunkowa droga rowerowa o szerokości 3 m, ale też montaż oświetlenia i ustawienie obiektów małej architektury - m.in. ławek, budowa odcinków chodników, przystanków autobusowych, murów oporowych, przebudowa zjazdów i dojść. Przedsięwzięcie przewiduje także wykonanie ronda u zbiegu ulic Turystycznej i Przegalińskiej .Konieczne będzie też usunięcie drzew i krzewów kolidujących z zakresem inwestycji czy przebudowa istniejącej kanalizacji sanitarnej, wodociągów, gazociągów, teletechniki, energetyki.i"

        Czyli sama droga rowerowa to pół tej ceny pewnie jak nie mniej.

        źródło trojmiasto.pl

        • 3 3

    • Po co te drogi. Sezon u nas krótki.

      Nie kazdego stać na skuter, kabriolet albo łódkę...

      • 3 5

  • Akurat DWA !! LATA!!

    2022 TO nie dwa lata! przestańcie pitolić takie głupoty.. q.wa to co najmniej 5 lat!
    IDĘ O KAŻDY ZAKŁAD ŻE PRZED 2023 nie będzie ani wiaduktu ani tegoż garażu!!!

    • 0 0

  • dodać tramwaj na Orunię (1)

    dodać tramwaj na Orunię

    • 3 1

    • NIE

      bo zniszczą

      • 0 2

  • 2 lata na budowę???

    12 miesięcy powinno wystarczyć!!

    • 1 1

  • Kolejna inwestycja w Gdańsku a w Gdyni dalej marazm (3)

    • 46 8

    • co prawda to prawda

      • 1 1

    • A marzenia to co, mało?

      Uśmiechnij się jesteś w gdyni.

      • 12 2

    • Tam na budowę i remonty dróg w całym mieście jest jakieś 11 mln tu na jedną inwestycje idzie wielokrotnie więcej, a inwestycji w Gdańsku przecież jest od groma

      • 14 4

  • W końcu ktoś pomyślał o parkingu.

    Jeżeli urbanizuje się południową część miasta a nie buduje się komunikacji miejskiej w tym kierunku (tramwaj, SKM-ka) to trzeba zadbać o parkingi!!!

    • 2 1

  • Łosie wszystkie przetargi to są dzięki PSL !!!! NIE PO , NIE PIS !!!! TYLKO PSL !!!! TO , ze Gdańsk tak pięknie się buduje to nie zasługa Donalda czy PO tylko działaczy PSL-u !!!!

    • 1 3

  • Inwestycja potrzebna, bez dwóch zdań

    ale jak można budować 100 metrów drogi przez dwa lata ?!?!?!

    • 3 2

  • (9)

    Ale ścieżek rowerowych jakoś nie widzę. Znowu antyrowerowa inwestycja. Wstyd!

    • 16 66

    • W projekcie są przewidziane ściezki rowerowe. Poczytaj i poogladaj plany, a nie trajkoczesz bez sensu.

      • 0 0

    • Ślepota

      od skrzyżowania z Przemysłową w Pruszczu do Gdańska biegnie piękna ścieżka rowerowa, tylko nie jest wyrysowana na drodze, a zbudowana na wałach wzdłuż drogi

      • 2 0

    • (4)

      Zrobią w innym miejscu 100m za 50tys i bedą się chwalić ile to miasto wydaje na rowerzystów........wiadomo krowa która dużo ryczy.......

      P.S porównywalny Szczecin ma już 2x więcej DDR i Pasów Rowerowych niż Gdańsk

      • 9 16

      • (3)

        Zwyczajnie klamiesz. Dopiero co był artykuł o budowie kilku km dróg. Po 100m to u szczura remonty robią

        • 6 3

        • (2)

          Przy takich zaległościach te 4km w Sobieszewie ... jak na pół milionowe miasto to inwestycja nie imponuje.

          Kwotowo pewnie będzie to kwota symboliczna.

          • 4 5

          • (1)

            Gdańsk ma najlepszą sieć dróg rowerowych w Polsce

            • 5 3

            • taa w polsce. jedz sobie do wrocławia czy szczecina to przejrzysz. Najlepszą to ma co najwyżej w trójmieście

              • 3 5

    • Ścieżki będą szły pomiędzy torami pędolino

      • 6 5

    • Boś ślepy

      • 9 3

  • Mam nadzieję, że oprócz buspasów (5)

    po obu stronach będą też drogi rowerowe i chodniki.
    Bo jakoś na ten temat za wiele w artykule nie ma.

    • 35 13

    • droga rowerowa jest od kilku lat

      • 1 2

    • W Madrycie widziałem... taki bajer (3)

      3 pasmowa jezdnia w tym:

      Jeden pas do BusPas
      Drugi Pas to strefa 30 łamane przez Pas Rowerowy
      Trzeci pas normalny 50kmh

      • 10 3

      • No.. To się robi popularne (2)

        W Danii widziałem coś podobnego.
        1. Prawy skrajny to pas dla rowerów.
        2. Środek buspas.
        3. Lewy dla samochodów.
        Wszystkie tej samej szerokości i w drugą stronę to samo.

        • 9 4

        • (1)

          I tak być powinno, a nie, że samochód jest uprzywilejowaną świętą krową w mieście zabierającą prawie całe miejsce na ulicy i jeszcze parkującą na chodnikach i trawnikach. Czas zacząć w końcu przykręcać śrubę i zadbać o zdrową równowagę.

          • 9 6

          • typowy rowerak cebulak

            • 6 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane