- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (205 opinii)
- 2 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (147 opinii)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (272 opinie)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (139 opinii)
- 5 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (298 opinii)
- 6 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
113 km/h przez miasto z dwulatkiem bez fotelika
Nie dość, że jechał w terenie zabudowanym z prędkością 113 km/h i prowadził mimo orzeczonego przez sąd zakazu, to jeszcze wiózł autem, bez fotelika, dwuletnie dziecko. 25-latek został ukarany dwoma mandatami, a następnie zatrzymany i doprowadzony na komisariat.
- Za kierownicą auta siedział 25-letni mieszkaniec powiatu gdańskiego, który miał sądowy zakaz prowadzenia wszelkich pojazdów mechanicznych. Mężczyzna, pomimo sądowego zakazu i z ponad dwukrotnie przekroczoną dozwoloną prędkością, wiózł swoją partnerkę oraz jej dwuletniego syna. Dziecko było przewożone poza wymaganym fotelikiem - mówi Magdalena Ciska z gdańskiej drogówki.
25-latek za przekroczenie dozwolonej prędkości i za przewożenie dziecka niezgodnie z przepisami został ukarany dwoma mandatami karnymi, a następnie został zatrzymany i doprowadzony do komisariatu. Odpowie za złamanie sądowego zakazu prowadzenia pojazdów, co jest traktowane nie jako wykroczenie, a jak przestępstwo.
Opinie (279) ponad 10 zablokowanych
-
2019-12-23 14:49
GD, GDA i wszystko jasne... (6)
- 7 9
-
2019-12-23 15:55
Lepsze to, niż Twoje (5)
gwe, gks, gka i inne trzyliterowe kaszubskie wioski.
- 3 3
-
2019-12-23 16:34
(4)
Mieszkańcy kaszubskich wiosek nie zadzierają nosa tak jak gdańszczanie i przynajmniej są u siebie od pokoleń, a twoje rodzinne korzenie są gdzieś na wiosce pod Wilnem czy za Bugiem, pod Lwowem wielki gdańszczaninie. Babka z dziadkiem mieszkali przed 1945 w Gdańsku?
- 2 3
-
2019-12-25 00:14
Mam niestety inne zdanie (1)
gwe gka to prawie jak państwo w państwie, za nic mają przepisy. Zasada pierwszeństwa znaczy dla nich kto pierwszy ten lepszy , brak zasad na rondach nie mówiąc o tym , że pieszy to chyba ich wróg bo nawet na światłach mu nie przepuszczą. Ech, gdyby tak chociaż jeden dzień zostali u siebie , może chociaż jeden dzień bez kolizji w Gdańsku?
- 1 0
-
2019-12-30 09:48
Ototo święta prawda proszę pani. Tak to bywa jak najtrudniejsze skrzyżowanie na wsi to wyjazd ze stacji xD a potem wjeżdża taki w miasto i szok panie :D
- 0 0
-
2019-12-30 09:47
no ta i co?
- 0 0
-
2019-12-23 22:42
sam sie rodzil pewnie na mazurach albo kujawach..
- 1 0
-
2019-12-23 14:07
No i (3)
A następnie zastał wypuszczony.
Jak to bywa w naszych sądach.- 115 10
-
2019-12-29 16:12
Sady
Nalezy zmienic prawo ale wladza nie kwapi sie do tego bo petli na siebie nie zaloza .wystarczy zwolac konferencje pokrzyczec naobiecywac zmienic co nieco i wiecej by uzaleznic wszystko i wszystkich od siebie i ludek kupi
- 0 0
-
2019-12-23 15:38
Niech zgdanę - sędzia?
- 7 4
-
2019-12-23 15:31
Następnie został wypuszczony
wsiadł do samochodu partnerki jako kierowca i odjechał.
- 10 0
-
2019-12-27 16:37
nic
ani fotelika, ani Yanosika...
- 0 0
-
2019-12-27 10:15
d**il
Jedno słowo które określa tego pacjenta to d**il. I tyle.
- 0 0
-
2019-12-24 09:50
No i? (5)
Kiedyś wasi rodzice to nawet nie wiedzieli co to fotelik. Jeździło się na półce tylniej. Jakoś nie byli przestepcami, a śmiertelność to był promil wszystkich zgonów dzieci
- 3 12
-
2019-12-27 05:02
Dokładnie tak.
Mnie mój tato woził fiatem i nawet nie tnie wiedział o foteliku. Żyję!! Jeździliśmy po całej Europie wschodniej i się dało. Faktycznie ruch był mniejszy i prędkości także. Ale teraz to jakiś dramat! Powiem tyle, brak odpowiedzialności a fakt braku prawa jazdy....śmiech! Na co to komu? Człowiek potrafi jeździć ,to jeździ! Amen!!
- 0 0
-
2019-12-24 11:48
Kiedyś się za potrzebą biegało za róg stodoły i waliło do wykopu w ziemi. To jak, po świętach wyprujesz kanalizację ze swojego mieszkania?
- 5 0
-
2019-12-24 10:58
(1)
kiedyś żyło się na drzewie, niektórzy myślą, że nadal tam siedzą.
- 6 1
-
2019-12-24 11:06
Zgadza się,w niektórych przypadkach ewolucja zatoczyła duże koło i niektórzy wracają do punktu wyjścia.
- 5 0
-
2019-12-24 10:29
Weź pod uwagę przynajmniej kilka kwestii:
- w latach 70 i 80 było mniej pojazdów i mniejszy ruch na drodze,
- auta były drogie i było na nie stać przynajmniej średnio-zarabiających (nie jak dzisiaj za 3 stówy byle dzieciak bez prawka może kupić gruza),
- ciężko było kupić paliwo i przez to mniej się jeździło,
- fotelików (przełom 1970/80) nie było nawet na zachodzie (u nas obowiązek wprowadzono dopiero w 1999 roku),
- no i kwestia najważniejsza: auta nie były tak szybkie jak teraz.- 4 1
-
2019-12-26 22:11
Brawo dla mamusi
Mamusi też należy się mandat, za narażenie dziecka i brak wyobraźni !!!!
- 1 1
-
2019-12-23 19:34
(2)
Nie szaleje ale tez nie zmieniam stylu jazdy, moja córka jeździ zawsze w foteliku i wie ze jeżdżę dynamicznie i staram się przy tym nie stwarzać zagrożenia dla nas i dla innych.
- 1 6
-
2019-12-26 12:20
Sa foteliki takie montowane do klatki w rajdowkach zeby mozna bylo malego na os zabierac.
- 1 0
-
2019-12-24 09:37
Pierdu,pierdu,racjonalizujesz swoją dynamiczną głupotę.
- 2 0
-
2019-12-23 14:01
Dobrze , że chociaż miał fotelik (29)
- 20 198
-
2019-12-23 14:06
(19)
Co z tego że miał fotelik,rozum gdzieś zgubił,jeśli go kiedykolwiek posiadał.
- 23 3
-
2019-12-23 16:03
bzdura! (17)
spróbuj przewieść takiego 2 latka zapiętego przez 1/2 godziny to dam Ci medal... spocone, umęczone, płaczące itd. itp. + oczywiście nasze drogi - mega dziurawe, ronda po 3metry średnicy, dojazdy do ekspresówek po 50m, zakrętów chyba najwięcej na świecie (znajdź na S7 pół kilometra prostego odcinka to cud - zakręt w zakręt... nie mówiąc już o drogach w mieście... kto to budował i buduje?!)
ale ch..j tam aby było gdzie "pamiętniki" podpisać to można nawet i zbiórkę zrobić :)))))- 5 127
-
2019-12-24 06:32
(1)
No bez jaj... jechałam z 2-latka 1500 km w jedna stronę. O zgrozo dziecko jechało tyłem do kierunku jazdy! :o Wszyscy żyjemy, nie było upoconego bombelka, nie było rzygania, nawet płaczu specjalnie nie było. Na co dzień jeździ również scisnieta do granic możliwości w foteliku, dajcie mi medal.
- 14 1
-
2019-12-26 11:46
Współczuję braku wyobraźni. Straszne, tak męczyć dziecko, 1500km...
- 0 0
-
2019-12-23 18:46
Matko bosko (7)
To ktos jest jeszcze w 2019 roku tak bezdennie glupi zeby wozic bez fotelika? Za takie cos oprocz mandatu powinna byc wizyta opieki spolecznej w domu delikwenta
- 31 6
-
2019-12-23 19:52
chyba nie wiozłeś nigdy dziecka dłużej jak 15 minut czy to trasa czy miasto nie ma znaczenia (6)
zarzygany samochód to najlepsze co może się zdarzyć.... każdy z kolegów to przerabiał więc nie bijcie piany pawiany
- 3 51
-
2019-12-23 20:53
ten odwieczny problem (1)
zarzygane i placzace dizecko w fotelilku czy mzioe lepiej ciche dziecok z skreconym karkiem w przypadku zwyklej kolizji
- 23 1
-
2019-12-25 06:32
Lepsze ciche.
- 0 1
-
2019-12-24 12:09
3 miasto - co ja tu jeszcze robię?!
Tez się zastanawiam co tu jeszcze robisz.
A z dzieckiem zgłoś się do lekarza, bo nie wygląda to dobrze jak Ci po 15min wymiotuje i wpada w histerie.- 5 0
-
2019-12-24 10:07
to chyba jesteś jedyny,
bo mnie z trójką dzieci nigdy mi sie nie zdarzyło, żeby któreś zwymiotowało w aucie. Albo to po prostu kwestia odpowiedniej diety przed wyjazdem.
- 4 1
-
2019-12-24 09:31
Właśnie co ty tu robisz ,twoje rodzinne Bartoszyce ,czy coś tam czekają na twój powrót.
- 5 1
-
2019-12-24 08:59
to było nie dawac mu tyle wodki..
moj synek 40 lat tez potrafi zarzygac fotelik
- 5 0
-
2019-12-24 13:54
co za bzdura
2 latek jechał w gory ponad 700km i nie był spocony,zmęczony ani nie plakał,były robione przerwy no ale to rodzice są odpowiedzialni za życie i zdrowie swoich dzieci
- 3 1
-
2019-12-24 12:07
racja bzdura
Zacznij wychowywać swoje dziecko, bo jak już teraz masz problem z uspokojeniem go po pół godzinie w aucie to nie wróżę Ci spokojnej starości
- 5 0
-
2019-12-23 16:31
ejjj (3)
to daj mi medal bo ja wiozę 2 w fotelikach i nie ma problemu duzego
- 57 1
-
2019-12-23 16:56
jak wcisniejsz mlodemu smatfona w nos to pewnie dasz rade :)))) (1)
a skoro jeździcie już rowerami gapiac się w telefon to dlaczego się dziwic...
- 6 33
-
2019-12-24 06:39
Trudne, ale do zrobienia.
Nie wciskam dwulatce telefonu i daje radę. Nie tylko półgodziny, ale i dłużej. A nawet jak płacze czy krzyczy wolę to niż ryzykować jej zdrowiem.
- 12 0
-
2019-12-23 22:34
Efd
Narobilos w gacie?
- 3 0
-
2019-12-23 16:08
Spadaj więc jak najszybciej
- 37 4
-
2019-12-23 23:50
Nie wiem co wam jest ale mam już drugie dziecko które jeździ w nosidełku, a pierwsze jeździ w foteliku. Robimy trasy raz w miesiącu do teściów pod Warszawę i nic im nie jest. Fakt dluzy im się podróż i czasem nudzi młody ma rok i czasem pod koniec trasy lubi pomarudzic. No ale wolę mieć dziecko które trochę pomarudzi niż jest martwe.
- 11 1
-
2019-12-23 14:23
opinia (5)
Przecież w tytule jest że jechał 113 km/godz a dziecko nie jechało w foteliku
czytaj głąbie ze zrozumieniem- 78 3
-
2019-12-23 14:27
dziecko bylo poza fotelikiem !! (4)
wiec mial fotelik
- 19 14
-
2019-12-24 12:11
Nie bardzo
Stwierdzenie że dziecko było poza fotelikiem nijak nie potwierdza że foteli kw ogóle w aucie był.
Zresztą:
"Nie dość, że jechał w terenie zabudowanym z prędkością 113 km/h i prowadził mimo orzeczonego przez sąd zakazu, to jeszcze wiózł autem, bez fotelika, dwuletnie dziecko."- 1 0
-
2019-12-23 21:35
Artykuł
Przepis w ustawie prawo o ruchu drogowym określa zakaz przewożenia dziecka poniżej 150cm wzrostu POZA fotelikiem. Dlatego wspomniane w artykule określenie "poza" w ogóle nie oznacza, że ten fotelik w samochodzie był a jedynie cytuje artykuł ustawy PRD
- 8 0
-
2019-12-23 14:48
(1)
W tym momencie znajduję się poza stacją kosmiczną. To nie znaczy, że mam, miałam albo będę miała do niej dostęp.
- 37 2
-
2019-12-23 15:44
hehehe, tak! a ja się znajduję poza oborą i zarazem poza parlamentem :D zgadniesz gdzie jestem i co robię?
- 9 1
-
2019-12-24 06:27
Przecież nie miał
- 1 0
-
2019-12-23 17:42
Ile mandatów jeszcze otrzyma
nim komuś krzywdę wyrządzi
Zabrane prawko nie skutkuje- 12 1
-
2019-12-23 14:26
głupi trollowy komentarz
- 16 1
-
2019-12-26 11:43
Nic nikomu nie zrobił....
Skąd u was tyle jadu? Czy zrobił komuś coś złego? Jeszcze niedawno można było wozić dzieci bez fotelika. I to gorszymi autami - syrenkami, maluchami. A gdyby jechał poza miastem np. drogą ekspresową, czy jego prędkość byłaby nieodpowiednia? Trzeba myśleć.
- 3 2
-
2019-12-26 07:22
5.000 zl - Taka kare powinien otrzymac "Mistrz kierownicy" za zlamanie zakazu prowadzenia pojazdow mechanicznych i za taka predkosc. No i na koniec min.5 lat Zakazu Prowadzenia Pojazdow Mechanicznych.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.