- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (378 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (44 opinie)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (267 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (105 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (307 opinii)
12 km nowych i zmodernizowanych chodników
Urzędnicy podsumowali tegoroczny program modernizacji i budowy chodników w Gdańsku. Łącznie nową nawierzchnię zyskało ok. 12 km chodników, m.in. na Oruni, Siedlcach, w Oliwie oraz we Wrzeszczu. Część z nich oddzielono od jezdni słupkami lub zielenią, by nie parkowały na nich samochody. Na innych parkowanie dopuszczono.
- ul. Łukasiewicza,
- ul. Wesoła,
- ul. Orkana,
- ul. Radosna,
- ul. Żuławska odc. Przyjemna - Smętna,
- ul. Przybrzeżna odc. kładka nad Motławą do torów kolejowych,
- ul. Polanki odc. Stary Rynek Oliwski - Derdowskiego,
- ul. Wita Stwosza odc. Obrońców Westerplatte - Orkana,
- ul. Poznańska (wraz z przebudową sieci wodociągowej).
- Na wszystkie te inwestycje wydaliśmy 16,60 mln zł - dodaje Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
W tegorocznej edycji przede wszystkim odnawiano dotychczasowe zagospodarowanie terenu ze wszystkimi ich wadami i zaletami.
Przykładowo: na ul. Łukasiewicza nowy chodnik natychmiast zajęły samochody, dokładnie tak, jak było to przed remontem. Podobne rozwiązanie zastosowano na ul. Poznańskiej, gdzie tylko część kierowców parkuje na jezdni, zaś oznakowanie w żaden sposób nie reguluje parkowania.
Na remontach chodników korzystają głównie kierowcy
Pod tym względem zdecydowanie lepiej sytuacja wygląda przy ul. Polanki czy Wita Stwosza, gdzie pojawiły się nowe słupki wzdłuż chodników oraz w pasie zieleni między chodnikiem a jezdnią.
Na ul. Żuławskiej zieleń wzdłuż jezdni jest natomiast odseparowana wysokim krawężnikiem, który powinien odstraszać kierowców przed próbą parkowania na trawniku. Kuleje już niestety bieżące utrzymanie - chodnik przypuszczalnie od momentu ułożenia nie był ani razu sprzątany (zdaniem urzędników za bieżące czyszczenie chodników odpowiada właściciel przyległej nieruchomości).
Na ul. Wesołej na Siedlcach usytuowano rząd słupków na całej długości (średnia cena jednego słupka to ok. 200 - 500 zł w zależności od modelu), który zabezpiecza wąski chodnik przed nielegalnym parkowaniem. Wcześniej w tym miejscu istniały już słupki, lecz były węższe i bardziej podatne na wyginanie.
Warto odnotować, że jeden ze słupków ustawiono po środku chodnika, aby kierowcy nie próbowali ich objeżdżać. Takie rozwiązanie może być jednak problemem dla niewidomych i niedowidzących, dla których w nawierzchni umieszczono jednocześnie specjalne płytki prowadzące.
Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?
Nietypowe rozwiązanie zastosowano na ul. Przybrzeżnej, gdzie chodnik został niemal zrównany z jezdnią, co ma ułatwić kierowcom wymijanie się na wąskiej drodze poprzez tymczasowy wjazd na przestrzeń przeznaczoną dla pieszych.
Jak wyliczają urzędnicy, w ramach programu remontowego chodników:
- w 2018 r. przebudowie poddano ok. 6,1 km chodników,
- w 2017 r. - ok. 10 km,
- w 2016 r. - ok. 13,5 km,
- w 2015 r. - ok. 17,5 km,
- w 2014 r. - ok. 22 km.
- Typowaniem ulic przeznaczonych do remontu chodników zajmuje się Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Ulice do programu wybierane są na podstawie liczby mieszkańców, dostępu do placówek publicznych, interwencji mieszkańców i prezydenta miasta - informuje Aneta Niezgoda z Biuro Komunikacji Społecznej DRMG.
Miejsca
Opinie (116) 2 zablokowane
-
2019-12-31 19:13
Suchanino, nowy chodnik przy Kamieńskiego (1)
Zabezpieczony słupkami, nie ma ich tylko tam gdzie obniżenie chodnika na przejście dla pieszych. Teraz zgadnijcie gdzie parkują nasze osiedlowe głupki. Także trzeba niestety stawiać słupki również na środku przejścia.
- 2 0
-
2019-12-31 20:35
a co
na to strasz mniejska i policja.
- 0 0
-
2019-12-31 20:34
chodnik jest dla pieszych
zrobcie miejsca do parkowania na jezdni a nie na chodniku. jakies chore pomysly. czy to robota po???
- 1 0
-
2019-12-31 20:47
Prawo łamane.... (2)
Zastanawia mnie jedna rzecz, pieszemu nie wolno chodzic po jezdni, no chyba tylko na przejściach dla pieszych a kierowcy w Polsce mogą wjechac nawet na Mont Everest! Często gęsto chodniki są tak zastawione przez parkujące samochody że trzeba wejśc na ulicę aby ominąc pojazd. A przecież polskie prawo drogowe zabrania jazdy samochodem po chodniku. Pytanie, gdzie jest policja!!!
- 2 2
-
2019-12-31 22:38
Czy nie można zamiast słupków stawiać znaku zakaz zatrzymywania + tabliczba odholowanie
- 1 0
-
2020-01-01 13:35
Bo nie ma miejsc parkingowych....
Kierowcy nie będą stawali na chodnikach gdy będą mieli miejsca parkingowe.
Władze Miasta i część mieszkańców zapomina, że kierowcy także są mieszkańcami Gdańska. Niestety absolutne upolitycznienie wyborów samorządowych sprawia, że nie mogą zagłosować przeciw polityce uniemożliwiającej im normalne funkcjonowanie w swoim mieście.- 2 0
-
2020-01-01 19:11
Rondo olszyńska
i niepotrzebne rondo bubel z wszystkimi wadami na Olszyńskiej.Przy ograniczonym budżecie miejskim
wybudowano plac manewrowy dla nauki jazdy pogarszając przejazd samochodów zwłaszcza autobusów .- 1 0
-
2020-01-01 20:19
A po co te paliki na Białej? Wąsko, autobus ledwo się mieści. Ten metr byłby lepszy żeby trochę poszerzyć jezdnie i parking a tak mamy to co bylo- dalej niewygodnie. Ale co tam: pieniądze wydane na krzaki i paliki. Bez sensu.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.