- 1 Dwóch 29-latków z narkotykami (47 opinii)
- 2 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (411 opinii)
- 3 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (161 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (232 opinie)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
12 tys. zł odszkodowania za wypadek w hipermarkecie
Ponad 12 tys. zł zadośćuczynienia, do tego zwrot kosztów leczenia oraz transportu - tyle ma otrzymać 64-letnia gdańszczanka od właściciela hipermarketu E.Leclerc w Gdańsku po tym, jak 4 lata temu na terenie sklepu uległa wypadkowi.
59-letnia wówczas gdańszczanka robiła tam akurat zakupy, gdy przechodząc pomiędzy główną powierzchnią sklepu, a strefą przymierzalni potknęła się o wystającą listwę podłogową i upadła. Upadek był na tyle niefortunny, że zakończył się wielomiesięczną rehabilitacją oraz wizytami u specjalistów. Mimo upływu czasu kobieta nigdy do końca nie wróciła do zdrowia, doznała bowiem upośledzenia funkcji prawej nogi.
Choć wypadek został od razu zgłoszony, kobiecie nie udało się uzyskać na własną rękę odszkodowania - ubezpieczyciel sklepu odmówił bowiem wypłaty pieniędzy twierdząc, że do zdarzenia doszło z winy gdańszczanki.
- Według przyjętej linii obrony pełną odpowiedzialność za wypadek ponosiła poszkodowana kobieta, która wjechała na teren przymierzalni wózkiem, pomimo wywieszonych zakazów oraz stojących bramek - mówi Anna Kowalska, kierownik Działu Likwidacji Szkód w GDPM.- Niestety bardzo często spotykamy się z podobną praktyką sklepów oraz zakładów ubezpieczeniowych. Zamiast uczciwie przyznać się do błędu i wypłacić poszkodowanemu należne mu pieniądze, kwestionują swoją odpowiedzialność. Liczą na to, że osoba, która doznała szkody zrezygnuje z walki na drodze sądowej.
Proces toczył się przed Sądem Rejonowym Gdańsku-Północ prawie dwa lata. Sąd jednak nie miał żadnych wątpliwości i orzekł, że ubezpieczyciel hipermarketu ma wypłacić poszkodowanej ponad 12 tys. zł tytułem zadośćuczynienia, a także zwrócić koszty leczenia i transportu. W uzasadnieniu podkreślił, że przyczyną wypadku była wystająca z posadzki listwa podłogowa, a więc odpowiedzialność ubezpieczyciela, wynikająca z zaniedbania sklepu, jest oczywista.
Miejsca
Opinie (158) 7 zablokowanych
-
2015-01-29 23:01
Ubezpieczyciele to njaciemniejsze typki pod sloncem
Większość ubezpieczycieli z góry zakłada że w przypadku szkody nie wypłaci odszkodowania i czekają czy poszkodowany gotowy jest wyłożyć sporo swojej kasy na koszty sądowe aby uzyskać odszkodowania , wystarczy że 30 % odpuści i już są do przodu nawet jak doliczy się odsetki i koszty sądowe - czysta analiza matematyczna zero szacunku honoru i godności o tym to już dawno zapomniano teraz liczą się tylko słupki w prezentacjach. Takie mamy czasy.
jedyna szansa to zasądzać takie odszkodowania aż się p******ą, ale tylko gdy najpierw odmówią w oczywistym przypadku dobrowolnej wypłaty , bo w przeciwnym razie będzie znowu pole do nadużyć w drugą stronę- 2 0
-
2015-01-30 01:52
DRB Centrum Odszkodowań (1)
Gdyby ta pani skorzystała z bezpłatnej pomocy prawnej DRB którą reprezentuje od 2 lat uzyskałaby odszkodowanie na wyższym poziomie i szybciej. Jeśli ktoś potrzebuje bezpłatnie skonsultować swój wypadek nawet jeśli miał miejsce do 20 lat wstecz to proszę o kontakt Paweł Sz. 727 910 910
- 0 1
-
2015-01-30 18:37
A dokładnie ile i za co?
Odniosłem podobne lekkie stłuczenia w sklepie. Mam 4% z ZUS - proszę podać kwotę odszkodowania, które na pewno dostanę. Może się zgłoszę.
- 0 0
-
2015-02-01 16:40
Odszkodowanie DRB (1)
Ta Pani jak i wiekszośc ludzi nie wie, ze z takiego wypadku naleza się duzo wieksze pieniazki . Winny jest ewidentnie sklep , ktory ma polise z OC i właśnie z tej polisy są wypłacane odszkodowania , dla poszkodowanych osob . Firma DRB-Centrum Odszkodowan , to jedna z liczacych się na polskim rynku firm zajmujaca sie odzyskaniem dla klienta NALEŻNYM odszkodowaniem . Jezeli ktoś miał taki wypadek , komunikacyjny w pracy lub bład medeyczny to wyślij sms-a o treści "odszkodowanie "-oddzwonie
- 1 1
-
2015-02-05 17:53
A dokładnie ile i za co?
Odniosłem podobne lekkie stłuczenia w sklepie. Mam 4% z ZUS - proszę podać kwotę odszkodowania, które na pewno dostanę. Może się zgłoszę.
- 0 0
-
2015-02-02 22:36
wypadki
Wypadki chodzą po ludziach, dlatego warto się ubezpieczyć. Chociażby na czas wyjazdu.
- 0 0
-
2015-02-04 06:38
Szczególnie rozśmieszył mnie list sklepu do redakcji.
- 0 0
-
2015-02-04 21:14
tak sobie myślę
że w ramach zadośćuczynienia i odstraszacza powinno się również zasądzać ogłaszanie w środkach masowego przekazu przeprosiny imienne od firmy i ubezpieczyciela wtedy może by takie praktyki nie miały miejsca, bo największym straszakiem jest nie takie drobne 12000 zł. tylko skuteczna antyreklama.
- 1 0
-
2018-10-23 13:20
Wypadek z markecie a odszkodowanie
Generalnie warto ubiegać się o zadośćuczynienie czy też odszkodowanie bezpośrednio po wydarzeniu, jeżeli uszczerbek na zdrowiu ponieśliśmy z cudzej winy. Nam udało się wywalczyć odszkodowanie za złamanie obojczyka w hipermarkecie, w którym mąż doznał urazu ze względu na zaniedbania w sklepie. Warto mieć wtedy za sobą jednak dobrego prawnika. My korzystaliśmy z pomocy radców prawnych z kancelarii Dubiel & Sawinda. Nie do końca wiem, jak to jest w sytuacji, w której ubezpieczyciel odmawia nam wypłaty odszkodowania.
- 0 0
-
2019-02-19 23:36
!!! (2)
Oczywiście że ubezpieczalnie zrobią wszystko żeby nie zapłacić odszkodowania…
- 0 0
-
2019-02-21 00:35
Masz rację (1)
Masz rację dlatego nie warto się z nimi użerać samodzielnie tylko oddać sprawę profesjonalistom, osobiście korzystałam w podobnej sytuacji z kancelarii partner z krakowa, wiec polecam
- 0 0
-
2019-02-21 01:20
:)
Warto wiedzieć dzięki za info
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.