• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

120-metrowy most kolejowy połączył brzegi Martwej Wisły

Maciej Naskręt
23 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tunel pod Morską po remoncie zyska windę
Konstrukcja nowego (łukowego) mostu kolejowego nad Martwą Wisłą. Konstrukcja nowego (łukowego) mostu kolejowego nad Martwą Wisłą.

Zakończyły się prace przy montażu konstrukcji nowego mostu kolejowego nad Martwą Wisłą. zobacz na mapie Gdańska Przęsło było podnoszone na przyczółki z barki. Most ma być gotowy pod koniec tego roku.



Jak często podróżujesz koleją?

Wykonawca kilkakrotnie w ostatnich dniach przekładał montaż konstrukcji mostu kolejowego nad Martwą Wisłą. Jednak wreszcie - w czwartek po południu - udało mu się umieścić 120-metrowy i ważący 2 tys. ton obiekt na przyczółkach po obu stronach rzeki.

Przez kilka dni za pomocą podnośników hydraulicznych konstrukcja mostu była podnoszona praktycznie z poziomu wody na wysokość 7 m. W czwartek barka, na której posadowiony był stalowy obiekt, obróciła się o 90 stopni. Wtedy dopiero wyniesioną konstrukcję mostu inżynierowie mogli oprzeć na betonowych przyczółkach. Ostatnia faza prac trwała kilka godzin.

Na czas podnoszenia i montażu konstrukcji mostu została wstrzymana żegluga.

Nowy most zastąpi starą przeprawę

Przypomnijmy, że przeprawa na Martwej Wiśle powstaje w ramach modernizacji dwutorowej linii kolejowej z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Port Północny. Nowy most oprócz wspomnianych 120 m długości ma także ok. 21 metrów wysokości, a nad wodą jest od czwartku zawieszony na poziomie 8 metrów. Koszt jego budowy to 38 mln zł.

Dotychczasowy (jednotorowy) obiekt - ponad 100-letni most obrotowy - umożliwiał swobodne przepłynięcie jednostkom nie wyższym niż 5,6 m. Stary obiekt docelowo zostanie wyburzony po otwarciu nowej (dwutorowej) przeprawy. Wtedy poprawi się też szerokość toru wodnego i będzie mieć 50 m. Przy dotychczasowym moście kolejowym wynosi 11 metrów.

Inwestycja za 370 mln zł

Przebudowa linii na trasie z Pruszcza Gdańskiego do portu pochłonie 370 mln zł. Jest ona elementem projektu poprawy dostępu kolejowego do Portu Gdańsk. Uzupełnia inne plany inwestycyjne portu, do których wlicza się także rozwój baz przeładunkowych, terminali kontenerowych i budowę nowoczesnego centrum dystrybucyjno-logistycznego.

Wykonawcą jest hiszpańska firma Dragados. Inwestycja zlecona przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe będzie gotowa latem 2016 r.

Pierwsze prace montażowe nowego mostu kolejowego nad Martwą Wisłą.

Miejsca

Opinie (98) 2 zablokowane

  • A na chodnik na moście kolejowym i wantowym zabrakło pieniędzy. (4)

    Pewnie za kilka lat zbuduje jeszcze kładkę.

    • 106 23

    • (1)

      za grube melony

      • 9 4

      • jak zakaz rowerzystow i pieszych do tunelu POD martwa wisla :)))

        to dobre bedzie :) - zrobia busa, ktory bedzie jezdzil w te i spowrotem dookola rona i kilometr w tunelu :) i nawrotka i tak co 15 minut :) :)

        • 5 3

    • kasy nie zabrakło

      tylko urzędnicy nie popisali się i projekt nie przewidywał, a jak zaczęto o tym mówić i powstał szum to było już za późno, bo projekt był zrobiony i przetarg rozpisany

      • 6 4

    • Chodnik przy moście kolejowym i może przejście przez tory jeszcze z rogatkami :-)

      Jest komunikacja publiczna i to wystarczy aby przejechać przez most.

      • 4 3

  • Mam pytanie (10)

    Na moście tym, którym jeżdżą samochody, jest zakaz dla pieszych i rowerzystów, a na jednym z filarów jest jakaś tablica. Zastanawiam się jak ją przeczytać. Może się zatrzymać?

    • 81 8

    • Jakbys jechal przepisowo (3)

      To byś widział że jest to tablica z Patronem mostu św. Janem Pawłem II

      • 10 17

      • czyli temat wstydliwy

        tak napisali, żeby nikt nie czytał.
        Wilk syty i owca najedzona, znaczy.

        • 15 3

      • wtedy święty nie był świętym (1)

        • 0 0

        • Swięte słowa.....

          :D

          • 0 0

    • (3)

      Spieszę z pomocą,musisz tylko zgłosić sprawę do google żeby jeszcze raz się tamtędy przejechali wolniej.

      https://www.google.pl/maps/@54.355584,18.694518,3a,18.1y,178.95h,87t/data=!3m6!1e1!3m4!1sY8CdMBHJ6hjvkm4pvKto0Q!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

      • 12 0

      • (2)

        Dobra Wiosno nie pisz do google, zdekodowałem ukrytą wiadomość na tej tablicy

        MOST III TYSIĄCLECIA
        im.Jana Pawła II

        Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA
        -inicjator i współtwórca przeprawy

        BIURO PRJEKTÓW BUDOWNICTWA KOMUNALNEGO SA
        w GDAŃSKU
        -projektant mostu i trasy

        GENERALNA DYREKCJA DRÓG PUBLICZNYCH
        -inżynier kontraktu

        GMINA GDAŃSK
        -inwestor

        BANK ŚWIATOWY-BUDŻET PAŃSTWA
        -środki finansowe na realizację

        • 8 3

        • Nie ma Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych (1)

          • 4 10

          • Wtedy była. Dzisiaj następcą GDDP jest GDDKiA.

            • 11 1

    • (1)

      Ja tam mam w ..poważaniu ten zakaz. Podobnie jak wielu innych, bo pas boczny jest mocno wydeptany. Niektórzy przeprawiają się nawet z rowerami o czym świadczą ślady opon. Za wygodnie tam nie jest ale Polak potrafi. W ten sposób z Przeróbki na Miałki Szlak trafiam pieszo w 10 minut.

      • 12 4

      • 75cm chodnika w mieście nikomu nie przeszkadza - jeszcze jakiś łoś na tym zaparkuje

        tutaj 75cm za barierką - i już problem. Przyczyną jest przeznaczenie mostu - miał być fragmentem trasy szybkiego ruchu.

        • 3 0

  • Ten most stał niemal prostopadle do mostu Sucharskiego, myślę do pioruna, czy on ma być pod mostem wantowym? (1)

    Jak jechałem takie robił wrażenie, a że jestem trzeźwym obywatelem i wiem co się dzieje na mieście, to mnie nie oszukali ci prezydium.
    Dobranoc, śnijmy o naszym mostku brooklińskim

    • 3 25

    • czesc pa hej...

      ale o co Ciebie chodzi ?

      • 0 0

  • Brawo Trend P. (1)

    Dobrze, że się nie obalił podczas podnoszenia.

    • 11 4

    • Dzięki za miłe słowa

      Na żywo z placu walki:
      Most całkowicie stoi już na fundamentach.
      Ekipa Trend Projekt styrana, ale szczęśliwa. Dobranoc!

      • 10 0

  • Gryzą się :) (1)

    Wizualnie taki trochę ni w kij, ni w drzewko przy tym obok :) ale to moja b. subiektywna opinia :)

    • 15 9

    • teraz jest już zakaz budowania mostów wantowych bo ekolodzy stwierdzili że sa one niebezpieczne dla wszelkiego ptactwa ze strusiami na czele.

      • 7 0

  • Będzie czym wozić australijski wungiel z portu ;-) (1)

    • 41 3

    • jak tańszy to czemu nie

      jak tańszy to czemu nie, zreszta kopalnie odkrywkowe zawsze sa tansze a nie jak nasz kopany kilometr pod ziemia do tego zniszczenia infrastruktury oraz zabudowy a do tego smiertelne wypadki pod zawalami i tragedie rodzinne gotowe

      • 1 0

  • Polska w ruinie. (13)

    • 35 12

    • patrz most w Tczewie (1)

      • 9 5

      • patrz na most w Warszawie

        • 7 2

    • Patrz Licheń... (1)

      Straszna bieda, Panie. Ale niedługo nadejdą lepsze czasy... pierwszy ministrant RP już niedługo zasiądzie na tronie....

      • 21 6

      • ból d***

        lemingu co ? ;)

        • 0 2

    • Często POwcy tak jak ty (8)

      oburzaja się na określenie Polska w ruinie niby faktycznie bo przecież miasta wypieknialy, nowe ryneczki , obiekty sportowe.. muzea ,drogi ( z zapowiedzi powstalo 40% ale co tam ) itd. Tylko ze to za pieniądze z Unii! a jak się skoncza to sami będziemy musieli ta infrastrukturę utrzymać z ogromna rzesza urzednikow no i zapracować na dalszy rozwój tylko skad !? jak ? Pracy nie ma i nie będzie ( np. przemyslu -podstawy gospodarki - już prawie nie mamy ) a jak jest to za marne grosze, czyli male dochody z podatkow dla państwa itd. Ogromne pieniądze poszly na szkolenia, szkolenia, szkolenia, konferencje, konferencje, place zabaw, boiska, muzea, wystawy, iwenty, kolacyjki, obiadki, śniadanial.....ławeczki w parku ( kazda za 100 tys ale co tam ) a nie na przyszlosc !! na rozwój firm..na innowacje itd. itd. Owszem były potrzebne na drogi czy środowisko itd. ale ogromne pieniądze zostały przejedzone zamiast pojsc na przyszlosc ! Co przeciętnemu człowiekowi który idzie po parku z nowych laweczek skoro i tak ich nie widzi a myślami jest czy kupic jedzenie czy lekarstwa ? Co wybrać ? Czy jeszcze jutro jego firma będzie istniała/ Czy mu zapłaci ? A jak go zwolnią to gdzie znajdzie prace bez znajomości ? Do tego dochodzi jeszcze ogromne zadluzenie panstwa ..perspektywy marne Reasumujac to okreslenie ma sens ! częściowo juz aktualnie a przyszlosciowo w 100

      • 5 15

      • Taka ta Twoja logika (5)

        jaka poprawność języka. Co masz na myśli pisząc, że pieniądze nie poszły "na przyszłość"? Skoro właśnie drogi, obiekty sportowe, place zabaw i to wszystko o czym piszesz to nie tylko bieżąca inwestycja, to właśnie inwestycja w przyszłość? Chciałeś odłożyć je na koncie w banku? Niestety nie ma takiej możliwości, to są inwestycje, które należy wykonać już dziś (chociaż pewnie większość nie została wykonana z głową, ale to już inna historia), gdyby tak się nie stało musielibyśmy zwrócić te pieniądze, a to byłaby już głopota ponieważ te stracone pieniądze byłby już nie do odzyskania. Piszesz, że to pieniądze z Unii, tak ale również w jakiejś części z naszych składek wpłaconych do tejże Unii. Świat jest trochę bardziej skomplikowany, niż Ci się wydaje. Co zaś się tyczy pracy, widzisz w moim przypadku mam ją, ciężko pracuję i nie narzekam, wręcz mogę powiedzieć, że jest mi dobrze. Jeżeli ją stracę wiem, że znajdę inną, może nie w tydzień nie w miesiąc ale znajdę. Nawet gdybym miał załapać coś tymczasowego w trakcie poszukiwań ponieważ żadnej pracy się nie boję i nie wstydzę w przeciwieństwie do sporej części naszego społeczeństwa.

        • 12 3

        • (4)

          Przecież napisał - te inwestycje staną się kosztem. Nie przynoszą dochodów. Gdyby państwo zbudowało choć jedną fabrykę z zapleczem badawczo-rozwojowym, to jest to inwestycja.

          • 3 5

          • bardzo trafna uwaga ... brawo,nic dodac nic ujac

            to takie proste oczywiste, ale dlaczego niektorzy ida w zaparte i udaja ze nie rozumieja !

            • 3 5

          • a o inwestycjach infrastrukturalnych Pepe słyszał ?

            Takie inwestycje nie przynoszą dochodów wprost, ale wzmacniają potencjał gospodarczy gdyż są wykorzystywane dla usprawnienia transportu.

            • 6 1

          • Tak, pańtwowa fabryka i innowacja.

            To ja już wolę drogi i infrastrukturę, która zachęci prywatną firmę do otwarcia fabryki.

            • 7 1

          • Państwo ma budować fabryki ?

            I co jeszcze ? Sklepy spożywcze ? Centrale handlu zagranicznego ?

            • 1 0

      • (1)

        Jak Ci rodzice kupią samochód, to też będziesz narzekał, że paliwo, że ubezpieczenie, że ukradną, że za duży, że za mały, że choinka zapachowa niemiło zatrąca?

        • 7 0

        • Super porównanie

          Bardzo mi się podoba , ale nie którzy ludzie tak mają co nie zrobisz to za mało lub źle. Podobało mi się zdjęcie i pod każdym negatywny opis na 1 osiołek a na nim 2 ludzi (kobieta i facet). opisy : co za ludzie dajcie osiołkowi żyć. Na 2 facet idzie a kobieta na osiołku, opisy: Też zeszła by z tego osiołka wredna baba. 3 fota facet na osiołku Kobieta na pieszo. opisy: Co za burak Kobietę by wpuścił. I najlepsza 4 fota oboje pieszo obok osiołka, opisy: co za durnie po co im osiołek skoro na nim nie jadą :) ot mentalność ludzka

          • 5 0

  • Wykonawcą jest firma hiszpańska... A naprawdę to wszystko wykonują polskie firmy. (4)

    • 24 1

    • ważne kto bierze kasę (2)

      • 2 4

      • kto ma pracę równie ważne (1)

        • 7 2

        • pracę ma ale czy mu za nią zapłacą...

          • 2 1

    • na śmieciówkach

      • 0 0

  • Co tam kilka dni poślizgu. (8)

    Tunel pod kanałem portowym na dzień dzisiejszy będzie miał już na pewno rok opóźnienia a np. gazoport w Świnoujściu prawie 2 lata :]

    • 25 12

    • Przy tak dużych inwestycjach (7)

      opóźnienia nie są niczym nadzwyczajnym. Te inwestycje i tak powstaną. Rok w tą czy w tamtą nie ma znaczenia, gdyż są to strategiczne budowle na dziesiątki lat.
      Gdyby prymitywy (pis) rządziły nie byłoby takich inwestycji, byłoby za to zwiększenie marnotrawstwa pieniędzy na kościół (teraz są to i tak mld na ciemnotę).

      Gdyby te mld zł rocznie zamiast na kościół przeznaczyć na szkolnictwo wyższe, dla naszych bardzo zdolnych młodych naukowców i innowacje żylibyśmy w zupełnie innym kraju. Aż płakać się chce, że żyjemy w takim ciemnogrodzie.

      • 14 9

      • (1)

        dokładnie tak jak piszesz, 8 lat ciemnogrodu i zacofania tu się z tobą zgadzam.

        • 7 4

        • Masz racje 8, lat ciemnogrodu z pisem przed nami

          • 0 0

      • Popieram...

        ...pomimo iż katolikiem jestem.

        • 0 0

      • nie zgadzam się z tobą (3)

        To PIS rozpoczął budowę gazoportu i autostrad. Poczytaj trochę. Mniej TVN.

        • 1 6

        • Autostrady zaczęto budowac jeszcze za SLD.

          A gazoport to porażka, lokalizacja wybrana politycznie, więc i problemy są. Eksperci byli zgodni, że lepiej zbudować w sąsiedztwie Naftoportu, bo spora część infrastruktury była już gotową, byłby dostępny dla większych statków itd. Ale ówczesna klika związana z ministerstwem gospodarki i finansów była związana, że Szczecinem, a do tego PiS Gdańska nie lubi więc postanowiono wybudować tam. To teraz jest chryja.

          • 8 0

        • Budowe OPATu też juz rozpoczeli

          Uroczyste wbicie łopaty , kwiaty , zdjęcia i ??? wiadomo ze sami tego nie zrobia bo to tylko jak zwykle obietnica a inna opcja tego skażonego PiSem przedwsięwzięcia nie ruszy ... czyli reasumując Opatu nie bedzie nigdy.

          • 0 0

        • Poczytałem trochę trochę i np. dzielny pisowski minister Polaczek (nazwisko takie)

          tak pięknie "budował" A1 że opóźnił oddanie pierwszego odcinka o prawie dwa lata. A odszkodowania za opóźnienia zapłacił kto?

          Skarb państwa - czyli?

          Pan, pani... społeczeństwo.

          ps - innych autostrad za "rządów" pisu nie budowaliśmy, więc mi tu "ja" nie zmyślaj cudów na kiju.

          • 1 0

  • Zdegustowany (9)

    A Gdynia wydaje pieniądze na kolejkę, ale górską sylwestry i seriale. Wstyd mi za moje miasto.

    • 52 17

    • Szczerze współczuję, że mieszkasz w tej wiosce. (3)

      Może czas przeprowadzić się do miasta (Gdańska), które świetnie się rozwija i jako jedno z kilku (dosłownie kilku) miast w Polsce ma dodatni przyrost mieszkańców.

      • 12 8

      • Tylko Wawa i Wgocław są na plusie.. (2)

        Gdańsk raczej się wyludnia... w tym sensie, że fajna ekipa tutejsza (chłopaki i dziewczęta) wyjeżdża na tzw. Zachód a w ich miejsce przyjeżdżają zawodnicy z Zachodniopomorskiego oraz Warmińsko-Mazurskiego... ot taka wymiana młodzieży, tyle że Ci przyjezdni (tzw. Słoiki) to jeszcze większe zacofanie... homofoby i rasiści, z takich co to ani homo ani innego koloru skóry na oczy nie widzieli... Gdańsk się wyludnia, korkuje (jeszcze więcej samochodów, wraków z zagranicy...) i prymitywizuje... szkoda.

        • 5 20

        • Śledzie poprawiają sobie humor takimi bzdurami.

          • 8 2

        • Co za bzdury poparte zapewne własną subiektywną oceną.

          Obiektywna jest taka (wg danych GUS):
          Warszawa- dodatni przyrost
          Wrocław- ujemny
          Kraków- dodatni
          Gdańsk- dodatni

          Twarde dane nie podlegające subiektywnej ocenie.

          • 5 1

    • Gdynia wszystko to już ma (3)

      i teraz może pozwolić sobie na kolejkę i zabawę. A do gdanska się nie wprowadzisz, bo nie dojedziesz nigdzie, tam na ulicach jest tylko korek.

      • 4 14

      • Aż się obsmarkałem ze śmiechu

        • 6 1

      • co Gdynia ma? (1)

        armatorzy morscy wynoszą się z GCT na DCT więc stąd ta duża inwestycja. niedługo większe firmy transportowe przeprowadzą się do Gdańska. kwestia czasu :)

        • 6 1

        • będzie mieć

          puste "apartamenta" i strefę prestiżu zamiast portu.

          • 3 1

    • Ten most to inwestycja Polskich Linii Kolejowych

      Których "oddział" na Gdańsk znajduje się w Gdyni na ul. Morskiej 24.
      Reasumując - Gdynia buduje wiadukt dla Gdańska - poprostu trzeba pomagać słabszym.

      • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane