• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

14 tygodni utrudnień między Brzeźnem a Nowym Portem

Maciej Korolczuk
21 września 2022, godz. 17:30 
Opinie (74)
Remont wiaduktu na Krasickiego rozpocznie się w środę 28 września i potrwa do końca roku. Remont wiaduktu na Krasickiego rozpocznie się w środę 28 września i potrwa do końca roku.

28 września rozpocznie się modernizacja wiaduktu nad torami kolejowymi między Brzeźnem a Nowym Portem.Mapka Obiekt zostanie zamknięty dla ruchu samochodowego i autobusów komunikacji miejskiej. Utrzymany będzie ruch pieszy, rowerowy i tramwajowy. Przebudowa i związane z nią utrudnienia potrwają do końca grudnia.



Czy zamieniłbyś auto na komunikację miejską, gdyby na drodze, którą się na co dzień poruszasz, ruszył długotrwały remont?

O planowanym remoncie wysłużonego obiektu informowaliśmy wiosną. Wówczas wydawało się, że przetarg uda się rozstrzygnąć przed wakacjami, co pozwoliłoby rozpocząć i przeprowadzić część prac w czasie wakacyjnej przerwy. Postępowanie się jednak przedłużyło i rozstrzygnięto je dopiero w połowie sierpnia. Najkorzystniejszą ofertę złożyła spółka MTM z Gdyni. Za wykonane prace otrzyma 5 mln zł.

Prace rozpoczną się w środę 28 września i potrwają 14 tygodni (do końca grudnia).

- W związku z pracami zmieni się organizacja ruchu. Ulica Krasickiego zostanie zamknięta na odcinku od ul. Sybiraków do skrzyżowania z ul. Wyzwolenia i ul. Oliwską. Tramwaje będą kursowały bez zakłóceń. Ruch pieszych i rowerzystów będzie odbywał się po ścieżce od strony portu. Objazd dla kierowców będzie poprowadzony ul. Gdańską, al. Płażyńskiego i ul. Marynarki Polskiej. Taka organizacja ruchu utrzyma się co najmniej do początku listopada - informuje DRMG.
W ramach inwestycji wykonana zostanie nowa konstrukcja pod istniejącą sieć uzbrojenia terenu i wymienione zostaną dylatacje. Prace obejmą także wzmocnienie filarów wiaduktu. Przewidziano również wykonanie nowej izolacji i nawierzchni jezdni, chodnika i ciągu pieszo-rowerowego.

W związku z przebudową wiaduktu samochody i autobusy komunikacji miejskiej między Brzeźnem a Nowym Portem będą kursować objazdami. Ruch tramwajowy, pieszy i rowerowy zostanie utrzymany. W związku z przebudową wiaduktu samochody i autobusy komunikacji miejskiej między Brzeźnem a Nowym Portem będą kursować objazdami. Ruch tramwajowy, pieszy i rowerowy zostanie utrzymany.

Zmiany w kursowaniu autobusów



Od środy 28 września od godz. 4:30:
  • Autobusy linii 148 będą kursować w relacji skróconej: Żabianka SKM - Przymorze - ... - Hallera - Dworska - PCK. Przystankiem końcowym i początkowym będzie przystanek PCK. Autobusy tej linii nie będą obsługiwać odcinka Brzeźno Dom Zdrojowy - Krasickiego - Wyzwolenia - Nowy Port.
  • Mieszkańcy Nowego Portu i centralnej części Brzeźna będą mogli skorzystać z tramwajów linii 3 i 5, aby dojechać do skrzyżowania Hallera/Czarny Dwór i tu będą mogli przesiąść się na linię 148. W celu ułatwienia dla mieszkańców Nowego Portu zostanie całodziennie wydłużona trasa linii tramwajowej 3 z Brzeźna do Nowego Portu.
  • Autobusy linii nocnej N6 (od nocy 28/29.09.2022) między Nowym Portem a Brzeźnem będą kursować w obu kierunkach trasą objazdową: ... - Nowy Port - Marynarki Polskiej - al. Płażyńskiego - Gdańska - PCK - Hallera - ..., bez obsługi odcinka Wyzwolenia - Krasickiego - Brzeźno Dom Zdrojowy.

Prognozowany termin przywrócenia stałej organizacji ruchu: początek 2023 r.

Remont wiaduktu powstałego na początku lat 70. spowodowany jest jego złym stanem technicznym. Remont wiaduktu powstałego na początku lat 70. spowodowany jest jego złym stanem technicznym.

Zły stan techniczny 50-letniego wiaduktu



Wiadukt w ciągu ul. Krasickiego powstał na początku lat 70. Na co dzień służy mieszkańcom Brzeźna, Nowego Portu i coraz dynamiczniej rozwijającej się Letnicy. Oprócz samochodów poruszają się także po nim tramwaje linii 5 (między Nowym Portem a Zaspą), a także piesi, rowerzyści oraz samochody ciężarowe. Pod wiaduktem przebiega linia kolejowa nr 227, którą na plac składu celnego gdańskiego portu kursują pociągi towarowe.

Pół wieku intensywnej eksploatacji dało o sobie znać. Kierowcy od lat narzekali tam na dziurawą nawierzchnię, a piesi na brak schodów, którymi mogliby poruszać się w kierunku nowych osiedli w Letnicy. W złym stanie jest też sama konstrukcja 45-metrowego obiektu. Jak wynika z ekspertyzy sporządzonej na potrzeby przetargu, poszczególne elementy wykazują różny zasięg i stopień uszkodzeń.

To m.in. deformacje i rozległe spękania nawierzchni spowodowane osiadaniem nasypu, zaawansowana korozja balustrad, destrukcja betonu na gzymsie i korozja zbrojenia, rdzawe wykwity na dużej części spodu ustroju nośnego, spękania otuliny betonowej spowodowane korozją prętów zbrojeniowych, zdeformowane i częściowo spękane betonowe umocnienia skarp. W zadowalającym stanie są w zasadzie tylko słupy filarów i przyczółki.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (74)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane