Fakty i opinie

Autobusy nie kursują, bo mają za mało drzwi

Mercedesy Citaro kupione z Berlina w 2018 r. od kilku miesięcy stoją w zajezdni autobusowej przy al. Hallera we Wrzeszczu.
Mercedesy Citaro kupione z Berlina w 2018 r. od kilku miesięcy stoją w zajezdni autobusowej przy al. Hallera we Wrzeszczu. fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Pandemia koronawirusa unieruchomiła 14 autobusów Mercedes Citaro, które w 2018 r. kupiła w Berlinie spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Pojazdy posiadają tylko dwoje drzwi, co przy obowiązywaniu strefy buforowej sprawia, że do dyspozycji podróżnych pozostawałoby tylko jedno wejście. Spółka zapewnia, że choć pojazdy od prawie roku stoją w zajezdni przy al. HalleraMapka, są one regularnie uruchamiane, podlegają przeglądom i pozostają w pełnej gotowości do obsługi linii.



Jak pandemia zmieniła Twoje przyzwyczajenia komunikacyjne?

rzadziej korzystam z transportu publicznego 21%
częściej wybieram własny środek transportu - rower czy samochód 17%
rzadko wychodzę z domu, więc zrezygnowałe(a)m praktycznie w ogóle z przemieszczania się 15%
nic się nie zmieniło, korzystam z komunikacji i auta w takim samym stopniu 47%
zakończona Łącznie głosów: 1608
Przypomnijmy - GAiT kupił 14 dwudrzwiowych, używanych autobusów wiosną 2018 r. od spółki EvoBus Polska. Ta z kolei pozyskała je od berlińskiego przewoźnika Omnibusgesellschaft J. Hartmann GmbH, świadczącego usługi na zlecenie lokalnych władz w stolicy Niemiec.

Ich cechą charakterystyczną jest brak trzecich drzwi - wejście i wyjście z autobusu możliwe jest tylko drzwiami przy kierowcy oraz w środkowej części.

Już trzy lata temu, gdy pierwsze pojazdy dotarły do Gdańska, kierowcy autobusów, ale i sami pasażerowie zauważyli, że dwoje drzwi może utrudniać wymianę pasażerów w godzinach szczytu.

O jedne drzwi za mało



Pandemia nie tylko potwierdziła te obawy, ale wręcz całkowicie unieruchomiła pojazdy w bazie przy Hallera.

- Autobusy Mercedes Citaro z 2009 roku wyłączone są czasowo z obsługi linii w związku z obostrzeniami związanymi z pandemią. Powodem ich czasowego wyłączenia z obsługi linii jest to, że autobusy te posiadają dwoje drzwi, tym samym przy obowiązywaniu strefy buforowej w strefie kierowców przednie drzwi w pojazdach komunikacji miejskiej wyłączone są z możliwości wsiadania i wysiadania dla pasażerów. W trosce o komfort pasażerów przy wsiadaniu i wysiadaniu w sytuacji, kiedy dysponujemy dostateczną liczbą pojazdów z większą liczbą drzwi, autobusy te wyłączone zostały czasowo z obsługi - wyjaśnia Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT.
Na wycofanie z eksploatacji kupionych niedawno autobusów uwagę zwrócił radny miasta Przemysław Majewski, który najpierw wystosował w tej sprawie pytania do miejskiej spółki, a w czwartek w biurze rady miasta złożył stosowną interpelację.

- Autobusy są uruchamiane, podlegają przeglądom, są cały czas w pełnej gotowości do obsługi linii - zapewnia rzecznik GAiT.

Opinie (267) 7 zablokowanych

  • strefa buforowa (26)

    za pleksi siedzi kiero bez maseczki. czy dodatkowy bufor jest potrzebny?

    • 214 30

    • ale o co Ci chodzi? (17)

      • 14 14

      • a Ci? (16)

        pytam po co ten bufor? skoro gość siedzi za pleksi bez maseczki? Ma szczelnie zamkniętą kabinę , czuje się tak bezpiecznie, że może zdjąć maseczkę. a jednak dodatkowo tworzy się absurdalną granicę z taśmy.
        Rozumiem, że po to aby pasażerowie ściśnięci jak sardynki nie pchali mu się do środka.,
        To może czas wypuścić te autobusy na drogi zwiększyć obsady? Zwiększyć ilość kursów?
        Ten cyrk trwa już prawie rok , można się było przygotować

        • 57 13

        • nie jest to szczelne (15)

          kierowca jest w trasie 8h, nie oczekujesz chyba, że będzie cały ten czas w maseczce.
          Zagrozenie jest proporcjonalnedo stężenia ale i do czasu ekspozycji.
          Szanujmy się wzajemnie, nie trzeba wsiadać pierwszymi drzwiami, bo i tak normalnie były one trzeciorzędnymi.
          A autobusy z dwoma wejsciami nie są na gdańskie trasy tonieporozumienie, którego doświadczyliśmy przed laty.

          • 17 14

          • (6)

            I co z tego ze pracuje 8 godzin? Ja w pracy tez muszę cały dzień nosić maskę i rękawiczki a pracujemy po 8-10 godzin dziennie

            • 34 13

            • To zmień pracę. (4)

              Ja bym w życiu się nie zgodził na takie traktowanie, szkoda zdrowia.

              • 18 24

              • A co ma noszenie maski do niszczenia zdrowia? (3)

                Jakoś nie widać trupów chirurgów i malarzy na ulicach...

                • 21 9

              • Porozmawiaj z osobami, które mają bardzo małą (2)

                pojemność płuc i z tymi, którzy mają problemy z układem krążenia. Dowiesz się, w jakim stopniu maseczki im szkodzą.

                • 5 14

              • to szkodzą im, a nie całej ludzkości (1)

                to zmień pracę ... już gdzieś to słyszałem - można się przebranżowić ... jakaś rodzina?

                • 10 3

              • Obywatelu prawdziwie godziwe pieniądze zarobisz obecnie na eksponowanych etatach państwowych po zgłoszeniu się do dyspozycji w najbliższej placówce delegatury PiS lub w siedzibie naszej partii na Nowogrodzkiej. uwaga nabór ograniczony czasowo - Wymagana pełna dyspozycyjność wobec prezesa - oraz odręczne napisany list polecający od zasłużonej córki leśniczego - tego leśniczego !!!

                • 3 0

            • ale osioł z ciebie też siedzisz za kółkiem

              • 0 0

          • (2)

            Kierowcy taxi i autokarów tez jeżdżą w maskach i jakoś żyją...

            • 8 7

            • (1)

              No nie wiem. Jechalam taxi z kierowcą bez maseczki, wiec nie wiem skąd te informacje.

              • 6 1

              • Czyli złamał przepisy. Mógłby dostać za to mandat i tyle

                • 5 3

          • Haha

            A inni 12h mogą być w maseczce...bo zaraz hejt

            • 4 1

          • sprzedawcy w sklepach jakoś dają radę (1)

            poza tym co kurs ma przerwę, może wtedy zdjąć maseczkę i zakurzyć fajurę ... swoją drogą, przeszkadza mu wydychane powietrze, a syf wciąganych z papierosów już nie

            • 9 8

            • Na 295 to faktycznie przerwa na przerwie

              • 5 1

          • To jak nie jest szczelne to po co ten bufor? To przez te 8 godzin wirusy będą grzecznie stać za taśmą?

            • 4 1

          • a sprzedawczynie w sklepie już mogą posiedziec w maseczkach na kasie przez 8h??

            • 2 0

    • witamy w gda (1)

      tj. w lemingradzie

      • 12 5

      • No nie wiem, za Platformy pandemii nie bylo. Wszystko wina PiSu.

        • 11 0

    • (2)

      Zapytałem o to kiedyś moich znajomych którzy pracują w komunikacji miejskiej i sami przyznali ze ten bufor nie jest im do niczego potrzebny. Dla nich to o tyle lepiej, ze nie musza sprzedawać biletów i rozmawiać z pasażerami wiec maja mniej pracy.

      • 18 6

      • Znajomych - dobry kawał.

        • 2 1

      • Przecież sprzedają bilety.

        • 0 4

    • Ja bym panie, pianką pociągnął kabinę dookoła i puścił autobusy na trasę

      A kierowca wchodziłby przez właz jak do czołgu.
      Niedługo będziemy w jakimś obłędzie funkcjonować

      • 15 1

    • Przecież i tak 90%pasazerow goni drugie drzwi mając trzecie i czwarte pod nosem więc te autobusy są akurat mogą jeździć i nie musieliby gonić drzwi

      • 7 3

    • Tu nie ma pleksi

      Akurat w tych wozach jest tylko taki malutki kawałeczek szybki o szerokości 20 cm którego wcale mogłoby nie być

      • 0 0

  • Zaraz zwariuję (15)

    Obostrzenia i restrykcje które narzuca nam rząd nie raz są tak absurdalne że głowa mała. Czas najwyższy zmienić bo gospodarka powinna się rozwijać a nie co chwilę mamy zmiany obostrzeń, przepisów że sami rządzący się w nich gubią.

    • 163 71

    • Zarządzanie gdanskiem (2)

      Ktoś za ten zakup powinien odpowiedzieć co na to Dulkiewicz

      • 14 15

      • Pomyśl sobie, że Gdańsk kupiłe te autobusy od handlarza bronią

        Wtedy wszystko będzie ok, potwierdzone info.

        • 19 5

      • Zarządzanie Państwem..

        Ktoś za ten zakup powinien odpowiedzieć co na to DudoPiS

        • 1 1

    • to tym razem nie rząd (2)

      Choć rządu nienawidzę to akurat tutaj jest zwykła gdańska nadgorliwość - w wielu miastach pojazdy z dwoma drzwiami jeżdżą, co więcej w wielu pksach kursują pojazdy gdzie nawet bez żadnych obostrzeń są tylko jedne wąskie drzwi dla pasażerów i nikt z tym problemu nie robi. Spokojnie mógłby gait nie łamiąc żadnych przepisów wysłać te busy w trasę, np zamiast wielu starszych co już ledwo jeżdżą.

      • 15 2

      • Te busy (1)

        To zesłać tam gdzie ich miejsce na złom!!!!!!!!! Latem też nie powinny kursować jak i zimą .... Są do niczego potrzebne a pandemia to wyciągnęła na światło dzienne...

        • 4 1

        • Co latem złego albo zimo?

          Złe są bo mają nie wygodne siedzenia

          • 0 1

    • Przecież to pomysły ludzi a nie rządu (1)

      to ludzie zachorowali na te maski i inne głupoty - politycy to tylko wykorzystują i na tym żerują.

      • 5 5

      • Żaden polityk nie ma nic wspólnego z decyzją ZKM o wyłączeniu drzwi i wyłączeniu autobusów jako takich

        • 3 1

    • jak i na całym świecie, u nas i tak nieco lepiej, więc nie narzekaj (1)

      • 3 1

      • Tak wiemy, u nas jest wręcz cudownie, cały świat nam zazdrości. Tak Holecka mówi i ja jej wierzę.

        • 1 0

    • Oni mają się dobrze

      Pamiętajcie o zmianie podczas wyborów

      • 1 2

    • Jak widać (2)

      ty też się pogubiłeś i to na całego! Ja przeszedłem covid i nie masz nawet małego jak szczeniaczek pojęcia co niesie ta choroba. Gospodarka zatrudniająca chorych, i inwalidów? Puknij się w głowę (jak znajdziesz) i przestań trollować!!!

      • 5 2

      • (1)

        To ty przestań trollować, na 80 % osób które zachorują tylko 20% ma jakieś objawy z czego może z 5 % ciężkie. Więc nie zgadzam się żeby wywracać do góry nogami cały świat dla tych paru procent.

        • 0 3

        • Myślę że zwariowałeś

          nikt, dokładnie nikt nie wie jakie komplikacje niesie ta choroba. Pojawiają się nawet po roku (a może później, kto to wie?). Wiem co pisze bo przeszedłem i jestem w kręgu ludzi którzy też tak mają. Koszmary zdrowotne wychodzą co tydzień! Tylko trollom i skończonym gamoniom wydaje się że wszystko wiedzą. Poczytaj (jak umiesz) o badaniach we Francji i Australii to może coś do ciebie dotrze!

          • 1 0

    • Rzad jezdzi lanciami.
      Oni nie wiedza co to sa autobusy wiec lud ich nie obchodzi.

      • 0 1

  • Tego co dzieje się w Gdańsku nie wymyśliłby Bareja (20)

    • 279 46

    • A skąd Gdańsk miał wiedzieć w 2018 r. że dwoje drzwi to będzie za mało? (16)

      Popieram wytykanie absurdów ale bez przesady. Gdyby nie pandemia to busy by jeździły

      • 26 33

      • A jakos dziwnie sie składa (15)

        Ze w pl mamy solarisy ale oczywiście Gdsndk zawsze musi kupować od Niemców

        • 28 23

        • Jeszcze Ci mało sypiących się PES? (3)

          • 20 16

          • sam sie sypiesz

            • 14 11

          • (1)

            No popatrz co za durni Niemcy, ze w okregu Monachium zdecydowana wiekszosc autobusow to Solarisy a nie Mercedesy.

            • 22 4

            • A żeś wybrał.

              W Monachium usługi świadczą prywatne firmy i miasto nie decyduje o wyborze taboru.

              Kupują więc najtańsze co jest na rynku.

              • 5 8

        • Jeśli myślisz, że Solaris jest polski (6)

          .....to poczytaj trochę "patrioto" .Polski to może być, pardon Narodowy to może być jedynie Autosan, o ile jeszcze ta firma istnieje. Był jeszcze Ursus, ale narodowi patrioci go sprzedali.

          • 15 6

          • gospodarkę rozwalił lewicowo-liberalny salon (4)

            • 18 20

            • hmmm, tak ci

              w tvpis powiedzieli ? Myślenie i to samodzielne to trudna czynność, lepiej 'postawić" na ..."gotowce"

              • 15 11

            • Czy ty przez (2)

              oststnie 6 lat spales snem niedźwiedźia?. Wyraxnie jest mowa o Autosanie i Ursusie i co do tego ma poprzedni rząd. Realizacja programu "Polska w ruinie+" przebiega sprawnie

              • 11 10

              • autosan rozaliłe legenda PRLu sobiesław zasada (1)

                • 5 6

              • Zapytaj się

                pewnej babki z Brzeszcz, ona ci opowie jak "stawiała na nogi" Autosana i parę innych firm. Nie szukaj tak daleko, wiele ciekawych rzeczy wydarzyło się w ciagu ostatnich 6 lat

                • 10 3

          • Leming jest produkowany w Polsce przez fabryke w Polsce polskich pracowników i tu placi podatki

            Ale bezmózgowiec jak zawsze musi chwalić się jego brakiem!

            • 2 4

        • Solaris jest polski?

          O kurczę?! Odkupiliśmy go już? Brawo! Nie wiedziałem. Myślałem, że solaris dołączył do grupy CAF i jest tam cały czas.

          • 12 3

        • To stała praktyka.

          Niemcy nie chcą, my kupujemy ten złom. A potem wiecznie zepsute i ciągłe awarie na trasie. Tak się marnuje nasze pieniądze na kupowanie szrotu!

          • 7 3

        • Leming porównujesz autobusy do tramwajów ? I zupełnie inne fabryki !Czy lemingi zawsze muszą chwalic sie głupota?

          • 3 2

        • Jakoś Solaris przetargu nie wygrał od długiego czasu

          • 1 1

    • Kurski Go przebił (1)

      • 4 3

      • ależ skąd

        Kurski to taki Urban, ale krótszy i mniej dowcipny. Gdzie mu tam do Barei

        • 2 1

    • najgorsze, że Bareja nic nie wymyślał

      on tylko obserwował

      • 2 0

  • (10)

    Czy strefa buforowa została ustanowiona odgórnie przez Boga czy przez czlowieka?
    Jeżeli przez czlowieka to niech człowiek zacznie w końcu myśleć i skonczy z tym jednym z setek absurdów trwajacych od roku i uprzykrzających wszystkim życie a nie dającym nikomu nic.
    Polacy zwariowali z tą covidową paranoją. Zamykali lasy, plaże, knajpy a teraz wyłaczyli z eksploatacji autobusy buhahaha. Kto to wszystko Wam wymyśla? Jest jakiś covidowy komitet absurdów?
    Polacy bierzcie sprawy w swoje ręce

    • 171 44

    • Pomijajac już strefę buforową to nie powinno się kupować (4)

      autobusów z tylko dwoma wejściami. Pewnie większość tu już nie pamięta, ale pierwsze zachodnie autobusy kupione po 1990 to były ... mercedesy z dwoma wejściami od firmy p. Zasady i wyniku eksploatacji okazało się, że 2 wejścia to za mało. Minęło 30 lat i próbujemy znowu.

      • 24 5

      • (2)

        Taki autobus obsługiwał m.in. linię do gdańskich Fosforów. Jeździłem nim często, przeważnie wśród dwóch trzech pasażerów. Są takie linie, gdzie autobus jeździ prawie pusty i do tego dwoje drzwi wystarcza z naddatkiem. Zresztą wszystkie sany, jelcze z wyjątkiem przegubowców też przez lata miały dwoje drzwi i społeczeństwo jakoś przeżyło. Gdyby nie i**otyczne wymagania sanitarne autobusy by śmigały bez problemów. Jakoś sprzedawczynie we wszystkich sklepach nie korzystają ze strefy sanitarnej 2 metrów wokół kasy.

        • 9 0

        • Sa takie trasy, tylko kupowanie autobusów (1)

          na dedykowane trasy zamiast uniwersalnych to nienajlepszy pomysł, bo brakuje elastyczności w wykorzystaniu taboru.
          Sanów nie wspominajmy, bo to inna epoka transportu miejskiego. Ogórasy miały natomiast dwa wejścia ale inaczej rozmieszczone w stosunku do części pasażerskie. W wykonaniu jak w tych mercedesach to w naszych realiach mamy praktycznie jedno wejście, a drugi, przy kierowcy, ma ograniczoną funkcjonalność.
          Zreszta, po złych doświadczeniach z dwuwejściowcami, potem Gdańsk już takich nie kupował, czyli była jakaś refleksja, a tu znowu powrót.

          • 12 1

          • Gdańsk jest tak duży i jest tyle różnych tras

            że nie trzeba kupować autobusów uniwersalnych ale właśnie mieć zróżnicowany tabor. Te autobusy z dwoma drzwiami są świetne na takie trasy gdzie pasażerów nie jest przesadnie dużo za to trasa długa. To dlatego, że przez brak jednych drzwi mają lepiej ustawione siedzenia i jedzie się wygodniej. Takie linie jak 169 i 179 albo 158 są dobrym przykładem, szczególnie w weekendy.

            • 4 0

      • Za mało jeśli jest za dużo pasażerów.
        Ale od stania w garażu liczba pasażerów na autobus raczej się zwiększa.
        Przy obecnych obostrzeniach żaden problem 2 drzwi.
        Na zachodzie 2 drzwi to standard bo nie upychają tak pasażerów

        • 0 0

    • A jak przez Boga

      to absurd musiałby trwać?

      • 2 1

    • Autobusy z dwiema parami drzwi

      Okrzyknięte były głupotą roku jeszcze przed pandemią

      • 11 1

    • (1)

      Jeszcze tylko ciebie trzeba zamknąć i będzie ok.

      • 1 2

      • Ciebie już zamknęli.

        W wariatkowie.

        • 0 1

    • Strefa buforowa dla polityków

      To nie jak stwierdziłeś Polacy zwariowali a jedynie ci, którzy te zasady wcielają w życie - nieudolni politycy - co jednak okazało się jedną wielką improwizacją i porażką tychże, którym to z kolei wydaje się ciągle że wiedzą już wszystko i najlepiej. Polacy są tu jedynie tymi, którzy są na tyle naiwni (żeby nie powiedzieć głupi), że ciągle powierzają rządzenie ludziom nieodpowiednim i do rządzenia nieprzygotowanym

      • 7 1

  • Co ich to obchodzi (3)

    podatnik zapłaci i zapłacze cichutko nad swoim losem....

    • 107 6

    • Co za bzdura (1)

      Nie chodzi o zbyt małą ilość drzwi tylko o to, że kierowca nie może bez "ciepłego guzika" otworzyć drugich drzwi. Pragnę przypomnieć, że po mieście poruszają się Kapeny, m.in. na 195 i 108 i tam też są tylko dwie pary drzwi.

      Może trzeba pomyśleć i zrezygnować z decyzji o zakazie używania ciepłego guzika?

      • 1 0

      • Dwie pary, to znaczy cztery drzwi.

        • 0 1

    • przez ile firemek przeszły te autobusy zanim trafiły do gaitu... każda firemka przytuliła swoje za wystawienie samej fakturki - finalnie autobusy pewnie były droższe do fabrycznie nowych ale kto to sprawdzi i po co jak to sami swoi.... na układy nie ma rady a ty bido płać na to wszystko coraz więcej

      • 2 1

  • Tytuł prawie jak "nie mogę spać bo trzymam kredens" (1)

    • 123 2

    • nie puszczaj, bo przyjdą krasnoludki i cię zabiorą

      • 0 0

  • (9)

    Nie pojmuje. Dlaczego w kraju "mlekiem i miodem" plynacym - US&A mozna TYLKO wsiadac przednimi i TYLKO wysiadac tylnymi - a u nas jak buszmeni - ladujemy sie do srodka jak popadnie?

    • 114 19

    • W PKSie tak jest

      widocznie całe US&A PKSem stoi

      • 15 1

    • W UK (5)

      Tez tak jest przodem wsiadamy, srodkiem wysiadamy. Jak ktos przycwaniaczy i wejdzie srodkiem, kierowca prosi o opuszczenie pojazdu przez interkom. Jezeli to nie dziala wylacza silnik i nie pojedzie dopoki ta osoba nie wyjdzie lub normalnie wejdzie przodem i zapalci za przejazd. Jednoczesnie melduje zdarzenie do bazy. Baza wzywa policje. Jednak presja reszty osob w autobusie na ta osobe jest taka ze przed przyjazdem policji opuszcza pojazd.

      • 22 1

      • (4)

        Jestem kierowcą i dziękuję bardzo aby całe stada przełaziły mi pod nosem przez 10 godzin pracy.
        To nie ameryka gdzie ludzi autobusem jeździ co kot napłakał.
        To Polska dziki kraj gdzie bida jest duża i bardzo dużo ludków jeździ komunikacją.

        • 8 22

        • W UK

          Duzo ludzi jezdzi autobusami i nikt nie ma problemu z tymi zasadami. Kierowca widzi kazdego wchodzacego, ma kontrole nad ludzmi. To nie jest przewoz ziemniakow.

          • 17 3

        • jestem kasjerką w Biedronce i nie życzę sobie by stada kierowców tłoczyły się przed kasą

          ale co zrobić, taka praca

          • 26 3

        • ty też bida, bo jeździsz komunikacją

          • 0 2

        • zawsze możesz zmienić fach...przesiądź sie do taxi i będziesz miał zawsze pasażerów wsiadających i wysiadających z tyłu

          • 2 0

    • Dziki kraj !!!

      • 2 3

    • A teraz pomyśl ileczasu by trwało wsiadanie tylko przednimi

      • 2 13

  • Nie mogli inaczej zabezpieczyć kierowców? (2)

    Przecież w Gdańsku absurdu goni absurd.

    • 103 10

    • Firma Durex będzie sponsorem ich kombinezonów do pracy

      Tak to widzę.

      • 2 2

    • w ogóle nie powinni zabezpieczać

      Gdyby te strefy były potrzebne to wszyscy kierowcy w pksach już dawno by się rozchorowali a pksy nie miały by kogo puścić na trasy. Tymczasem do każdego pksu dalej wchodzimy przodem, kupujemy bilet u kierowcy za gotówkę i jakoś nikt większej zachorowalności tam nie zauważył.

      • 7 3

  • Co za problem wstawić trzecie mniejsze drzwi ? (2)

    • 22 56

    • Takie cuda to robią magicy w Gryfie :-)

      Pozdrawiam wszystkich :-)

      • 11 0

    • Duży problem

      Wstawienie drzwi nie jest takie proste. Trzeba zaprojektować miejsce, zdemontować kilka części, wyciąć miejsce, kupić drzwi, mechanizmy do automatycznego otwierania drzwi. Po za tym pod autobusem znajduje się mechanizm, a żeby wstawić drzwi trzeba znaleźć miejsce, w którym wstawienie drzwi nie będzie przeszkadzać mechanizmowi autobusu. Znalezienie takiego miejsca raczej nie będzie możliwe.

      Krótko mowiąc: totalnie nieopłacalne

      • 0 0

  • Dlaczego takie autobusy (8)

    sa dopuszczane do ruchu? W sytuacji awaryjnej np. wypadek, pożar pasażerowie w tylnej części są uwięzieni w autobusie

    • 113 58

    • A samochody z drzwiami z przodu dlaczego są dopuszczone do ruchu?
      A wagony kolejowe?
      A autokary?
      Samoloty?
      Statki?

      • 25 14

    • Po to są te śmieszne młotki do wybijania szyb.

      • 15 6

    • A 3 wyjścia awaryjne z tyłu pojazdu geniuszu !!!!!!

      Zanim zaczniesz pisać głupty zastanów się .

      • 13 5

    • W Gdańsku zawsze pachnie (śmierdzi)

      Przekrętem kupili by 3drzwiowe i po sprawie ale nie tu jest inaczej....

      • 13 8

    • Dlatego że w miejscu trzecich drzwi spokojnie zmieszczą się co najmniej 4 dodatkowe fotele...

      Natomiast do płynnej wymiany tylu pasażerów ile jest miejsc siedzących, dwie pary szerokich drzwi w zupełności wystarczają...
      ...no chyba że mieszka się w kraju trzeciego świata w którym standardem jest jazda na glonojada...

      • 4 9

    • a okna?

      • 2 2

    • Slyszales o wyjsciach awaryjnych?

      • 3 1

    • koszty koszty koszty - dodatkowe drzwi to spory wydatek, dobrze, że w ogóle mają drzwi i księgowi nie marudzą

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.