• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy nie kursują, bo mają za mało drzwi

Maciej Korolczuk
5 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Mercedesy Citaro kupione z Berlina w 2018 r. od kilku miesięcy stoją w zajezdni autobusowej przy al. Hallera we Wrzeszczu. Mercedesy Citaro kupione z Berlina w 2018 r. od kilku miesięcy stoją w zajezdni autobusowej przy al. Hallera we Wrzeszczu.

Pandemia koronawirusa unieruchomiła 14 autobusów Mercedes Citaro, które w 2018 r. kupiła w Berlinie spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Pojazdy posiadają tylko dwoje drzwi, co przy obowiązywaniu strefy buforowej sprawia, że do dyspozycji podróżnych pozostawałoby tylko jedno wejście. Spółka zapewnia, że choć pojazdy od prawie roku stoją w zajezdni przy al. HalleraMapka, są one regularnie uruchamiane, podlegają przeglądom i pozostają w pełnej gotowości do obsługi linii.



Jak pandemia zmieniła Twoje przyzwyczajenia komunikacyjne?

Przypomnijmy - GAiT kupił 14 dwudrzwiowych, używanych autobusów wiosną 2018 r. od spółki EvoBus Polska. Ta z kolei pozyskała je od berlińskiego przewoźnika Omnibusgesellschaft J. Hartmann GmbH, świadczącego usługi na zlecenie lokalnych władz w stolicy Niemiec.

Ich cechą charakterystyczną jest brak trzecich drzwi - wejście i wyjście z autobusu możliwe jest tylko drzwiami przy kierowcy oraz w środkowej części.

Już trzy lata temu, gdy pierwsze pojazdy dotarły do Gdańska, kierowcy autobusów, ale i sami pasażerowie zauważyli, że dwoje drzwi może utrudniać wymianę pasażerów w godzinach szczytu.

  • W bazie przy al. Hallera stoi 14 dwudrzwiowych autobusów.
  • GAiT zapewnia, że pojazdy są serwisowane i pozostają w pełnej gotowości do obsługi linii.

O jedne drzwi za mało



Pandemia nie tylko potwierdziła te obawy, ale wręcz całkowicie unieruchomiła pojazdy w bazie przy Hallera.

- Autobusy Mercedes Citaro z 2009 roku wyłączone są czasowo z obsługi linii w związku z obostrzeniami związanymi z pandemią. Powodem ich czasowego wyłączenia z obsługi linii jest to, że autobusy te posiadają dwoje drzwi, tym samym przy obowiązywaniu strefy buforowej w strefie kierowców przednie drzwi w pojazdach komunikacji miejskiej wyłączone są z możliwości wsiadania i wysiadania dla pasażerów. W trosce o komfort pasażerów przy wsiadaniu i wysiadaniu w sytuacji, kiedy dysponujemy dostateczną liczbą pojazdów z większą liczbą drzwi, autobusy te wyłączone zostały czasowo z obsługi - wyjaśnia Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT.
Na wycofanie z eksploatacji kupionych niedawno autobusów uwagę zwrócił radny miasta Przemysław Majewski, który najpierw wystosował w tej sprawie pytania do miejskiej spółki, a w czwartek w biurze rady miasta złożył stosowną interpelację.

- Autobusy są uruchamiane, podlegają przeglądom, są cały czas w pełnej gotowości do obsługi linii - zapewnia rzecznik GAiT.

Miejsca

Opinie (268) 7 zablokowanych

  • (1)

    Największym d**ilizmem,jest tzw.strefa buforowa, gdy kabina kierowcy lub motorniczego, obudowana jest jak twierdzą. Zablokowane drzwi i siedzenia. No ale kariery poprzez czlonkowstwo,w sycylii.

    • 16 4

    • Tak juz wymysl8l pisowski rzad

      • 1 0

  • I tak juz codziennie (1)

    Bzdety o GAiT. A wnioskow zadnych. No ale kto mialby je wyciagac?
    Mala Sycylia zyje i czuje sie dobrze.

    • 23 3

    • Przyszły wytyczne z niemiec, że Gdańsk ma je kupić to Gdańsk je kupił proste! Wolne miasto xD

      • 5 1

  • Gdansk

    Te autobusy to jest cos takiego.
    Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie mówimy to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo większość z nas pamięta ten cytat z Misia

    • 15 1

  • paranoja?

    • 10 0

  • i**otyzm coraz bardziej rozwija się w Gdańsku

    Absurd goni absurd, gorzej niż za PRLu. A to dopiero początek, pewna grupa ludzi już nie myśli, kolejnej się nie chce myśleć

    • 19 1

  • Kierowca

    Totalna wtopa tego typu autobusy były w Gdańsku i się nie sprawdzały więc po co zakup takich modeli? Kto za to odpowie marnotrastwo pieniędzy naszych pieniędzy!!!

    • 24 2

  • Dobra już bez żartów, ale Kapeny również mają dwie pary drzwi i jeżdżą chociażby na 268 (3)

    Nie rozumiem dlaczego te pojazdy w ogóle nie kursują. Są idealne na krótkie linie dowożące do tramwaju i PKM. Nie widzę problemu aby takie pojazdy jeździły na 213 i 175 z tymże linie powinny kursować na odcinku Świętokrzyska - Olimpijska/Maćkowy co 5 minut w szczycie. Efekt? Częstsze kursy, większy komfort jazdy, dobre wykorzystanie pojazdu dwudrzwiowego. Ja nie widzę żadnego problemu.

    • 18 2

    • A może jest jeszcze jeden powód, który pojawił się u Janusza Ch, a mianowicie że kierowca nie otwiera sam drugiej pary drzwi, one są otwierane tylko przez pasażera przyciskiem.

      • 3 2

    • Gdzie są te dwie pary drzwi? (1)

      Dwie pary, to cztery sztuki!!

      • 0 6

      • każde drzwi mają dwa skrzydła.

        • 3 0

  • Już raz kiedyś kupili bez otwieranych okien i bez klimatyzacji, bodajże od Zasady.

    Później przyznali, że nikt tych autobusów nie oglądał przed zakupem.

    • 10 0

  • Idioci

    "Narodowi polscy idioci" cytując klasyka...

    • 6 2

  • 145 i 153 w gdyni

    Jeżdżą bez problemu!!! Kto łamie prawo???

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane