- 1 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (63 opinie)
- 2 Nowa siedziba gdańskich policjantów (69 opinii)
- 3 Ruszają rozmowy ws. stanowisk w Gdyni (469 opinii)
- 4 Kim jest Aleksandra Kosiorek? (703 opinie)
- 5 Te zabytki otwierają się po remontach (58 opinii)
- 6 Nowi lokatorzy zburzyli spokój w kamienicy (247 opinii)
15-latek udaremnił kradzież baterii z roweru Mevo
15-letni Igor spłoszył złodzieja kradnącego wartą 2,8 tys. zł baterię z Mevo. W ramach podziękowań operator systemu nagrodził go rocznym karnetem na korzystanie z roweru metropolitalnego. To zdarzenie pokazało, że obsługa techniczna Mevo powinna posiadać odpowiednie oznakowanie, którego obecnie brakuje.
- W pierwszej chwili pomyślałem, że to serwisant Mevo, wymieniający baterię w rozładowanym jednośladzie [serwisanci Mevo nie są w żaden sposób oznakowani - red.]. Moją uwagę przykuł jednak jeden ważny szczegół - brak w pobliżu jakiegokolwiek oznakowanego samochodu Mevo, którym poruszają się serwisanci. Przystanąłem na chwilę, nie wzbudzając podejrzeń, wtedy usłyszałem w rowerze alarm. Ponadto zauważyłem, że w zamku nie było klucza, którego serwisanci używają do otwarcia klapy baterii. Podszedłem do chłopaka i od razu zapytałem, co robi przy tym rowerze. Nawet na mnie nie spojrzał, tylko uciekł. Zostawił rower z otwartą klapą baterii i akumulatorem w środku - relacjonuje Igor.
Mevo nałożyło karę za parkowanie przed biurowcem
15-latek na tym nie skończył swojej interwencji. Igor zgłosił w systemie rower jako uszkodzony i z baterią pojechał do biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
- Pracownicy nie kryli zaskoczenia, serdecznie mi podziękowali i pogratulowali. Następnego dnia około godz. 11 zadzwonił do mnie telefon. Okazało się, że to lokalni przedstawiciele firmy Nextbike. Zaprosili mnie na Stadion Energa w Gdańsku, żebym odebrał upominek. Przyjechałem i powitały mnie dwie bardzo pozytywne osoby, panowie Jacek i Łukasz. Porozmawialiśmy trochę o systemie Mevo, zadałem im kilka pytań. To było naprawdę bardzo ciekawe spotkanie. W ramach podziękowań Nextbike nagrodził mnie rocznym karnetem na korzystanie z systemu Mevo i kilkoma firmowymi gadżetami - dodaje Igor Dorawa.
Igor apeluje o odpowiedni ubiór serwisantów
Kiedy już zbierzemy się na odwagę, by zwrócić uwagę na podobny incydent, powinniśmy potrafić odróżnić serwisanta od złodzieja. Tu może pojawić się problem, bo serwisanci nie są w żaden sposób oznaczeni.
- Ważną kwestią jest odpowiedni ubiór pracowników. Mieszkańcy metropolii pewnie przyzwyczaili się do widoku mężczyzn w kapturach, wymieniających baterie w rowerach, przez to niestety trudniej jest odróżnić potencjalnego złodzieja od osoby z obsługi Mevo. W związku z tym apeluję o odpowiedni ubiór pracowników. Najprostszy z możliwych to chyba kamizelka z emblematem Mevo i dopiskiem "Serwis mobilny" plus identyfikator pracowniczy. Po takiej zmianie serwisanci nie tylko będą wyglądać profesjonalnie, a również będzie możliwe ich łatwe odróżnienie od zwykłych użytkowników - kończy Igor.
Opinie (269) ponad 50 zablokowanych
-
2019-06-15 17:19
(2)
to mile ze młodzi ludzie jednak chcą pomagać :) w dzisiejszych czasach raczej każdy sobie rzepkę skrobie, będą z niego ludzie :)
- 12 3
-
2019-06-15 22:17
(1)
sie smiali
- 2 0
-
2019-06-16 01:10
już to robią :)
- 1 0
-
2019-06-15 17:19
Baterie szybko drożeją widać
Poprzednia bateria, którą kiedyś serwisant zostawił na przystanku, bo nie mógł znaleźć roweru, kosztowała 1500 zł :)
- 17 0
-
2019-06-15 17:28
Ola
Jeszcze w marcu, gdy Mevo dopiero zaczęło działać, zauważyłam ok. godz. 23.00 przy stacji Zakoniczyn człowieka ładującego kolejne rowery na busa z logiem firmy kurierskiej. Wydało mi się to podejrzane, ale po 20 minutach oczekiwania na infolinii Mevo usłyszałam, że wszystko jest w porządku. Popieram postulat dotyczący odpowiedniego stroju serwisantów Mevo. A Igorowi gratuluję odwagi i fantastycznej postawy!
- 13 2
-
2019-06-15 17:30
Kradną to tylko ludzie z PO (1)
Kropka
- 14 12
-
2019-06-15 17:58
PiS rozdaje
- 5 4
-
2019-06-15 18:21
Temat z d... wzięty.
- 4 7
-
2019-06-15 18:44
Brawo Igor
- 6 4
-
2019-06-15 18:48
poszli na łatwiznę - abonament na coś czego nie ma :o)
zainteresujcie się dziennikarze w jaki sposób są redystrybuowane rowery, bo to jest jedna wielka kpina
w centrum zero, a jak pasuje to wyrzucają z samochodu po 20 rowerów na jakąś stację na uboczu- 9 1
-
2019-06-15 18:49
a kierowca autobusy wstal i zaczal bic brawo...
- 8 0
-
2019-06-15 19:35
Brawo!!!
Tak sobie myślę, że gdyby nasze społeczeństwo składało się z takich ludzi jak Igor, to świat byłby dużo lepszym miejscem.
Brawo za postawę! Rodzice powini być z Ciebie dumni.- 12 4
-
2019-06-15 19:35
Czy tek niedoszly zlodziej mial plecak?
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.