• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

15 mln zł na nowe drogi i zbiorniki retencyjne. Zmiany przy osiedlu w Orłowie

Patryk Szczerba
27 maja 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
W ramach inwestycji zaplanowno budowę i remonty dróg oraz powstanie zbiorników retencyjnych. W ramach inwestycji zaplanowno budowę i remonty dróg oraz powstanie zbiorników retencyjnych.

Nowe fragmenty jezdni i chodników wraz z miejscami postojowymi oraz remont nawierzchni ul. SpółdzielczejMapkaBernadowskiejMapka to inwestycje, które niebawem rozpoczną się w Orłowie. Do tego powstaną zbiorniki retencyjne, a prace warte 15 mln zł współfinansuje deweloper.



Czy obawiasz się, że w twojej dzielnicy może dojść do podtopień?

Przypomnijmy, że o przetargu na inwestycję informowaliśmy w styczniu. Prace dotyczą okolic osiedla Nowe Kolibki budowanego przez firmę Invest Komfort, która dołoży się do inwestycji.

Władze miasta zapowiedziały:

  • budowę fragmentu nowej jezdni i chodników wraz z miejscami postojowymi,
  • remont nawierzchni ul. Spółdzielczej i Bernadowskiej,
  • utworzenie zbiorników retencyjnych, które mają zatrzymać wodę z tego obszaru,
  • zamontowanie nowego energooszczędnego oświetlenia.


- Inwestycja w Orłowie to kompleksowe działanie, którego głównym elementem jest rozbudowa infrastruktury drogowej w tej części dzielnicy - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Równie istotna jak nowe drogi jest budowa zbiorników retencyjnych. Mają one ograniczyć skutki nawalnych deszczy, które raz po raz niszczyły dolną część Orłowa, zamieniając spokojną rzekę Kaczą i potok Swelina w rwące i wylewające z koryta potoki.

Przetarg według kryteriów: cena brutto (60 proc.), okres wykonania (10 proc.), okres udzielonej gwarancji (10 proc.) i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (20 proc.) został rozstrzygnięty, ale nie obyło się bez komplikacji.

Pojawiły się trzy oferty, ale ostatecznie rozpatrywano dwie:

  1. Firma Eurovia: 15,5 mln zł, 35 tygodni wykonania i 5 lat gwarancji.
  2. Strabag: 17,2 mln zł, 42 tygodnie wykonania i 5 lat gwarancji.

Gdynia oszacowała wartość prac na nieco ponad 12,5 mln zł, ale przetarg i tak rozstrzygnięto.

Rozstrzygnięcie z komplikacjami



Po fakcie okazało się, że urzędnicy przyznali niesłusznie punkty w kryterium "doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia" firmie Eurovia.

- Wybrany wykonawca podał doświadczenie kierownika robót branży konstrukcyjnej uzyskane dla zadania oznaczonego jako pkt. 1., tj. "Szacht ze ścian szczelinowych stanowiący obudowę kanału spiralnego w ramach budowy oczyszczalni wód opadowych w Płocku". Po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający uzyskał informację, że w ramach powyższego zadania wskazana osoba w przedmiotowym zamówieniu nie została zgłoszona do pełnienia funkcji kierownika robót branży konstrukcyjnej - można przeczytać w komunikacie na stronie miasta.

Dokonano weryfikacji, ale nie zmieniło to wyniku i inwestycję zrealizuje firma Eurovia.

Prace powinny zakończyć się w pierwszej połowie 2022 roku.

Miejsca

Opinie (89) 3 zablokowane

  • (4)

    Gdyby deweloper nie dał dodatkowej kasy jak zwykle byłoby same malowanko...

    Dr Svencjusz

    • 29 11

    • Może inaczej

      Gdyby deweloper nie dostał pozwolenia na budowę to może pomyślałby o budowie infrastruktury ? Tak powinno być na podstawie ustawy drogowej. A tutaj dołożą marne grosze a reszta z naszych pieniędzy. Biedny deweloper. Zarobi 10 mln zamiast 11

      • 12 4

    • Z jego forsy powinna być sfinansowana całość (1)

      a nie, nowobogaccy wprowadzili się na Kolibki a teraz miasto buduj nam drogi

      • 11 6

      • Jeździcie samochodami? To też płaćcie za drogi

        skoro je niszczycie. Komunistyczne myślenie - najlepiej żeby wszystko dali za darmo. Fuj.

        • 7 1

    • Malowanko

      Nie malowanko. Brawo Szczur. Inwestycje na miarę prężnie rozwijającego się miasta... Haha. Ojejcia a gdzie moje wcześniejsze komentarze?

      • 3 1

  • (7)

    Orłowo jest od torów kolejowych w kierunku morza. Przed torami jest Kack od północy i Kolibki z Bernadowem od południa. Taki jest historyczny podział. Na przykład okolice Pl. Górnośląskiego to Kack.

    • 24 10

    • no i? (1)

      historycznie to Orłowo nazywa się Adlershorst, ale to nie zmienia faktu że teraz granica dzielnicy Orłowo jest inna niż historycznie

      • 6 5

      • No i taka ciekawostka.

        • 4 2

    • (3)

      Nieprawda bo niemiecka nazwa to tłumaczenie rzekomego oryginału.
      Osada Kack istniała od kilku tysięcy lat, wskazują na to wykopaliska. A Orłowo na przedłużeniu osady wzdluz potoku zapewne juz od początku było dojściem do morza dla rybaków. Nazwa prawdopodobnie nie ma nawet z Orłami do czynienia, tylko z urwiskiem, synonim Klifu.

      • 2 0

      • Język ten to pewno jakiś dialekt Pomorski na bazie Baltoslowiańskich, IndoEuro, lub kombinacji włącznie z protoGermanskim.

        • 2 1

      • Słowo Urwisko jest spokrewnione
        Or- = Ur-
        L*(s-)- = Uisk- = Wisk (tak Celtyckie: Whiskey ma tak samo)

        • 3 0

      • Orzeł Eagle Adler wywodzą się od urwiska na zasadzie kalki oraz modyfikacji rdzenia i końcówki jak w przypadku Eagle i Adler od Orl-/Orel

        • 2 0

    • Prawda

      niemniej jeżeli chcesz zgarnąć jeszcze więcej złota niż faktycznie powinieneś jako developer, nazywasz swoje osiedle tak jakby było w dzielnicy domów za 7mln zł a nie za 2

      • 1 0

  • Lepiej by dali te pieniądze ludziom (2)

    Wolałbym dostać 300 tys i jeździć bo krzywych ulicach

    • 6 25

    • Spójrz na to jak na szklankę do połowy pełną. Wprawdzie nie masz 300k ale masz krzywe drogi :-) To już połowa.

      • 1 1

    • napisz do invest komfort

      może ci dadzą za nic pieniądze, tylko nie zapomnij czerwonej flagi ;)

      • 3 1

  • Szkoda terenów zielonych. (2)

    Już się ucieszyłem że Gdynia remontuje małe ulicę w dzielnicach. Ale to chodzi o coś innego deweloper chce budować na pograniczu z lasem osiedle mieszkaniowe. Szkoda tego fragmentu miasta. Będzie tam już niedługo jak wszędzie czyli Beton i jeszcze raz Beton.

    Oczywiście z remontami ulic w dzielnicach wielki Kack Mały Kack Orłowo Redłowo dąbrowa Oksywie nic się nie dzieje. Cała aktywność miasta polega na likwidacji miejsc parkingowych w Śródmieściu i malowaniem nowych szlaków rowerowych za pomocą Kubła farby. Niektóre dzielnice wyglądają jak na przełomie wieków. Drogi Gruntowe albo połamane płyty betonowe. Dobrze że jest chociaż prąd ......

    Uśmiechnij się. Jesteś w Gdyni.

    • 44 8

    • Heh (1)

      Ludzie raczej chcą mieszkać blisko zieleni, z nie na odwrót. Deweloperzy to wiedzą.

      • 1 2

      • tak jak w Wachocku

        W autobusie wszyscy chca siedziec przy oknie, dlatego Wachock ma najdluzsze autobusy w swiecie...
        Tak, moze i chca. Ale to dobro rzadkie i nie bardzo poddajace sie zasadom kupna sprzedazy.
        No i jak z bakteriami, jak ludzi bedzie duzo, to zielen zniknie. Podobnie jak zdrowe cialo znika pod wrzodem gronkowca zlocistego. A tam bedzie duzo ludzi...

        • 3 0

  • Byłem tam niedawno i zastanawiałem się po co tyle sprzętu i rur do kanalizacji tam jest

    a ta część ul. Spółdzielczej "do remontu" to nie istnieje, to po prostu polna droga którą aby stała się ulicą muszą zbudować od zera

    • 34 0

  • A w Gdańsku o remoncie Kielnieńskiej w XXI wieku można tylko pomarzyć

    póki rządzą ci sami od ponad 2 dekad

    • 15 4

  • Żart (2)

    W Gdyni deweloperzy dostają pozwolenia na budowę wszędzie, nawet tam gdzie nie ma żadnej infrastruktury drogowej i kanalizacji deszczowej. A później miasto grzecznie z naszych wspólnych pieniędzy buduje im drogi. Dlaczego ? Bo to znajomi milosciwie nam panującego pana prezydenta. W innych miastach na podstawie ustawy deweloper na etapie wniosku o wydanie podpisuje umowę drogową i płaci za to żeby jego klienci mogli dojechać do jego inwestycji. Może pan Lucyk poda nam kwotę, którą dokłada inwestor ? Pewnie z 10% żeby zamknąć ludziom usta. A reszta z naszych wspólnych gdyńskich pieniędzy. To jest żart co oni robią z tym miastem. Drogi są tak dziurawe, że można zgubić plomby, a pieniądze idą na kolejne niezrealizowane projekty i dla kolegów deweloperów

    • 47 5

    • A wiecie, że pod tym wiaduktem nie przejedzie żaden wóz strażacki? :)

      • 15 0

    • Nie ma, ale za nasze pieniądze będzie...

      Publiczne koszty...... prywatne przychody.

      • 9 1

  • miasto robi drogę dla (7)

    Inwest komfort. co za patola

    • 46 7

    • Ostatni raz zapłaciłem podatki w gdyni

      z mojej kasy miasto kolegom deweloperom u których siedzą w kieszeni buduje osiedla do ich osiedli. żałość

      • 23 1

    • Na drodze skorzysta całe otoczenie (5)

      a nie tylko mieszkańcy osiedla

      • 5 10

      • Tak ? (3)

        A jakie tam jest otoczenie oprócz tego co wybudował deweloper ? Kilka domów ? No ale teraz będzie można zabudować wszystko wokół

        • 10 1

        • te "kilka domów" też płaci podatki i mieszka w Gdyni (1)

          poza tym niedaleko jest też większe osiedle i przedszkole

          • 4 8

          • placisz podatki tam, gdzie spedzasz wakacje?

            dziwne...

            • 6 0

        • Świetnie ale może najpierw miasto wyremontowałoby drogi w centrum miasta np przed dworcem głównym pkp, bo tam to chyba prawie każdy mieszkaniec korzysta a dziury są jak po wojnie

          • 1 0

      • las skorzysta?

        czy park kolibki?

        • 1 0

  • wzdłuż linii kolejowej od jej zachodniej strony (4)

    powinna przy okazji tych prac powstać wygodna droga pieszo -rowerowa (cyklostrada) umożliwiająca dobry dojazd z osiedla Bernadowo do stacji Sopot Kamienny Potok. Wówczas mieszkańcy tej części Gdyni mogliby uzyskać lepsze połączenie z całym Trójmiastem, nie wsiadając do samochodu, z korzyścią dla wszystkich. Obecnie wylot ulicy Bernadowskiej na Aleję Zwycięstwa pod torami jest zbyt wąski - tam dla pieszych i rowerzystów powinien powstać osobny przepust pod linią SKM/PKP.

    • 56 7

    • A powstanie ciąg deweloperski, wygodny, ale tylko dla wybranych. (3)

      • 11 4

      • tak być nie musi (2)

        Jeśli miasto ma decydentów z wyobraźnią to tak może i będzie

        • 2 0

        • co za problem by miasto przy okazji wydawania pozwolenia na budowę / planu zagospodarowania (1)

          wymuszało brutalnie na deweloperze remont pobliskich dróg na jego koszt - czy stawianie np. żłobka albo przedszkola!

          • 5 3

          • Taki problem, że w Gdyni to deweloperzy decydują co ma przyklepać UM.

            Co było widać przy okaazji konkursu na budynek AB na rogu Świętojańskiej i 10 lutego.

            AB robi konkurs - w jury 2 osoby z UM, 2 architektów i 3 osoby związane z ab

            • 1 1

  • uwaga

    Tylko Gdańsk ma potencjał. Murem za Gdańskiem.

    • 1 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane