- 1 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (40 opinii)
- 2 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (287 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (220 opinii)
- 4 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (83 opinie)
- 5 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (30 opinii)
- 6 Ugaszono pożar na budowie osiedla (185 opinii)
16 firm gotowych budować dwa odcinki trasy S7 z Gdańska do Elbląga
Wizualizacja planowanej drogi ekspresowej S7
40-kilometrową trasę ekspresową S7, która połączy dwiema jezdniami Trójmiasto z Elblągiem, chce budować 16 firm i konsorcjów. Projektem zainteresowane jest nawet przedsiębiorstwo z Turcji.
Kontraktem na pierwszy odcinek drogi z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego zainteresowanych jest 13 firm i konsorcjów. Podobna liczba wniosków wpłynęła na budowę drugiego fragmentu - z Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa. Przy obu zadaniach chętni w większości powtarzają się, w sumie jest ich 16.
- Procedura przetargowa prowadzona jest w dwóch etapach. W pierwszym będziemy sprawdzać, czy złożone wnioski są zgodne ze specyfikacjami przetargu. Potrwa to ok. dwóch miesięcy. W drugim etapie - w styczniu 2015 r. - zaprosimy zakwalifikowane firmy do złożenia ofert - mówi Trojmiasto.pl Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.
Inwestor mocno się zabezpiecza
Wymogi wobec wykonawcy określone w przetargu przez inwestora są mocno wyśrubowane i nie chodzi tu tylko o doświadczenie firm i konsorcjów. GDDKiA chce uniknąć komplikacji w czasie budowy.
Wykonawca zainteresowany przedsięwzięciem przed złożeniem oferty cenowej będzie musiał wpłacić 12 mln zł wadium na każde z zadań. Do tego wyłoniony w postępowaniu wykonawca - przed podpisaniem umowy - zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 proc. ceny ofertowej brutto.
Kontrakt jest intratny, bowiem w budżecie państwa na 40-kilometrową inwestycję zarezerwowano nieco ponad 3 mld zł.
Plan budowy
Inwestycję podzielono na dwa zadania: 20-kilometrowy odcinek od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Nowego Dworu Gdańskiego, gdzie zostanie wykorzystany fragment obecnej drogi krajowej nr 7 wraz z węzłem oraz 19 kilometrów nowej trasy z Nowego Dworu do Kazimierzowa do włączenia w istniejącą Obwodnicę Elbląga.
W ramach inwestycji wykonawca będzie musiał zbudować dwa nowe mosty nad Wisłą w Kiezmarku. Istniejący obiekt przejdzie lifting - zostanie dostosowany do ruchu lokalnego - mieszkańców, rolników, rowerzystów i pieszych. Skrajnia pionowa szlaku żeglugowego dla Wisły po wybudowaniu mostów będzie wynosić 8 m. Większe żaglówki tamtędy się więc nie przecisną i będzie trzeba składać ich maszt. To nie wszystko, jeśli chodzi o planowane obiekty inżynierskie. Mają też powstać mosty nad Nogatem i kanałem Linawy.
Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód". Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark".
"Mała Holandia" i "Mirówko" - tak będą nazywać się miejsca obsługi podróżnych przy ekspresówce. Mają się tam pojawić stacje paliw i hotele. Jednak o tym, jakie konkretnie obiekty tam staną, przekonamy się już w trakcie budowy "siódemki".
Co ważne, gdański oddział GDDKiA chce z budową ruszyć na wiosnę, a prace miałyby zakończyć się w 2018 r. Wtedy podróż z Trójmiasta do Elbląga zajmie 25 minut, a nie - jak do tej pory - 40.
I. Odcinek: Koszwały - Nowy Dwór Gdański.
1. Konsorcjum firm: PRI Pol-Aqua S.A. (lider), Dragados S.A.; (Partner)
2. Astaldi S.p.A.;
3. Impresa Pizzarotti;
4. Konsorcjum firm: OHL S.A. Hiszpania (lider), OHL ZS, a.s. (Partner);
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska (lider), Warbud S.A. (Partner);
6. Salini S.A.;
7. Konsorcjum firm: Mostostal Kraków S.A. (lider), Ferrovial Agroman S.A. (Partner);
8. Konsorcjum firm: Mosty Łódź S.A. (lider), Firma "Gotowski" (Partner);
9. Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.;
10. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A. (lider), Gulermak Agir Turcja (Partner);
11. Metrostav A.S. Czechy;
12. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner);
13. Konsorcjum firm: PORR S.A. (lider), PORR BAU GMBH Austria (Partner);
II. Odcinek: Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo.
1. Konsorcjum firm: PRI Pol-Aqua S.A. (lider), Dragados S.A. (Partner);
2. Astaldi S.p.A.;
3. Impresa Pizzarotti;
4. Konsorcjum firm: OHL S.A. Hiszpania (lider), OHL ZS, a.s. (Partner);
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska (lider), Warbud S.A. (Partner);
6. Mota-Engil Central Europe S.A;
7. Salini S.A.;
8. Budimex S.A.;
9. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A. (lider), Gulermak Agir Turcja (Partner);
10. Metrostav A.S. Czechy;
11. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner);
12. Konsorcjum firm: PORR S.A. (lider), PORR BAU GMBH Austria (Partner);
13. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. (lider), Strabag Infrastruktura Południe (Partner).
Miejsca
Opinie (109) ponad 10 zablokowanych
-
2014-10-27 15:31
Budowac (9)
aby w koncu nasze porty mogly byc prawdziwym oknem na swiat,a w Warszawie mozna zagosci po 3-3,3 h powodzenia
- 103 3
-
2014-10-27 16:21
...
Warszawa czeka z utęsknieniem.
- 6 6
-
2014-10-27 16:24
Norbercie D. Potocki! (1)
- 0 2
-
2014-10-27 16:39
Que
mon anominus amis??
- 1 0
-
2014-10-27 17:47
(2)
Aktualnie jadąc autostrada A1 jest możliwość dojazdu do Warszawy w 3,5 h.
- 9 2
-
2014-10-27 19:22
s7 będzie szybciej i prawie 100 km bliżej (1)
No i nie trzeba płacić za autostrade
- 25 1
-
2014-10-28 10:49
tylko frajerzy płacą za przejazd autostradą !
- 1 3
-
2014-10-28 09:30
warszawa w 3 godziny? to juz do realizacji a1 i a2 tylko po co tam jechac? zeby wystapic jako publicznosc w jaka to melodia? (1)
- 2 1
-
2014-10-28 12:02
jaka to melodia nagrywają w lublinie...
- 0 0
-
2014-10-28 10:49
Nigdy tak nie bedzie
Polscy celnicy nigdy na to nie pozwolą. Dlatego Polskimi portami beda w dalszym ciagu port w Hamburgu i na Litwie - wszystkie odprawy przyjazne i nie ma ZADNYCH problemów. Nie to co w polsce.
- 0 1
-
2014-10-27 15:35
Budowac (4)
Nie gadac!
- 74 7
-
2014-10-27 16:19
za co? (1)
masz forsę gamoniu czy musisz pożyczyć?
- 0 13
-
2014-10-27 18:31
Za podatki i mandaty
- 9 1
-
2014-10-27 22:04
Budować, ale z głową! Mosty będą zbyt nisko nad lustrem wody.. (1)
"Skrajnia pionowa szlaku żeglugowego dla Wisły po wybudowaniu mostów będzie wynosić 8 m. Większe żaglówki tamtędy się więc nie przecisną i będzie trzeba składać ich maszt." Trzeci świat?
- 9 1
-
2014-10-27 22:19
bezmózgi
Bo teraz wszyscy skupiają się na drogach. Później się obudzą, że spieprzyli mosty i nie da się przepłynąć, zupełnie jak pod mostem wantowym.
- 9 1
-
2014-10-27 15:39
byle nie budowali Chiczycy jak pod Warszaw ! (1)
- 46 11
-
2014-10-27 18:15
czyli byleby nie zarządzali w Polsce popaprańcy
- 5 1
-
2014-10-27 15:39
Mam wrazenie... (3)
ze wydoja nas przedsiebiorstwa zagraniczne, a unijne euro wroci do emitenta. Szczesliwie to jedyna zla wiesc zwiazana z artykulem.
- 33 28
-
2014-10-27 20:04
przecież na tym polega cale UE. Wszystko leci do szwabów... jak ktoś nie wierzy, wiedza nie jest tajemna ;)
- 11 1
-
2014-10-27 22:29
cała prawda
jak widze na 1 miejscu pol aqua to widzę ze sprawa jest przegrana ta firma była dobra do czasu przejęcia przez draganos a skanska z stolcem nie chce miec miec nic wspólnego co do obydwu firm mam duże doswiadczenie szkoda mi pol aquy bo była dobra firmą
- 0 2
-
2014-10-28 08:52
Przeciez to wiadomo. Oficjalnie wg niemieckich statystyk na kazde wplacone ich 1 euro do wspolnej kasy, wraca 98 centow.
I tak choc my bierzemy wiecej niz wkladamy jak na razie, to i tak nasz stosunek jest atrwazajaco niski i wychodzimy na tym o wiele gorzej.
Zreszta nie wiem czy koledzy wiedza jak to dziala, ale wyglada to tak, ze my dostajemy np. 100euro i kupujemy za to w wiekszosci przypadkow obligacje niemieckiego skarbu panstwa, po czym nasz bank centralny emituje ekwiwalent w zl.- 0 0
-
2014-10-27 15:40
Nareszcie
Jak to mozliwe ze taki odcinek drogi (Gdansk - Elblag) ma tylko jeden pas, poza poludniowa obwodnica Gdanska i kawalek w Nowym Dworze Gdanskim? Lepiej pozno niz wcale! Ruszajcie z budowa!
- 65 4
-
2014-10-27 15:42
no i co skoro
rdmiecie dziurawym chodnikiem stoi. Wstyd.
- 3 27
-
2014-10-27 15:49
SKANSKA SA (2)
Brakuje mi zasuonej dla Pomorza firmy SKANSKA SA. Dlaczego ?
- 39 7
-
2014-10-27 16:24
Skanska odpuscila duze przetargi. Startuja do wszystkich przetargow na przebudowe drog wojewodzkich itp.
- 8 2
-
2014-10-27 16:28
skanska
bo wiedza ze to jedno wielkie bagno :)
- 12 4
-
2014-10-27 15:51
Zlecic to firmie ktora juz jakies Autostrady w Niemczech zbudowala ! (6)
W innym przypadku beda znowu w podsypce pod droge sedesy i stare muszle a zwir bedzie znikal !. Polska w latach 1970 do 80 byla swiatowym liderem budowy drog i wszelkie najlepsze drogi wtedy budowali Polacy a dzis sami sobie nie potrafimy zbudowac . Z betonu sie powinno budowac to beda 100 lat w calosci. ................Najfajniejsza jest nazwa firmy '' Impresa Pizzaroti '' :))) czyli Bedzie impreza i pizza :) .......Tak powaznie to chyba Austria jest bardzo wiarygodna i moze stworzyc jakosc o ktorej Polacy zapomnieli !.
- 24 38
-
2014-10-27 16:34
Nie ma znaczenia pochodzenie firmy wykonawczej. Jeśli 100% to najniższa cena, to nawet najlepsze korzenie nie pomogą
- 7 2
-
2014-10-27 16:38
Licza sie podwykonawcy.....a nie glowne logo firmy (1)
- 11 0
-
2014-10-27 17:25
skoro licza sie podwykonawcy to wziac Austriakow !
Albo chcemy jakosc ! albo chcemy szmelc . Za niska cene jakosci nam nikt nie wykona i nigdzie na swiecie tak nie robia. Jakosc kosztuje niestety i potrzebni sa do tego Fachowcy a nie Bolki i Lolki z budowy po przyuczeniu .
- 4 5
-
2014-10-27 22:30
Zobacz sobie tą jakość :)
https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/n/nadzorujemy-jakosc-prowadzonych-_13733/Ranking%20za%20III%20kwartaly%20do%20BGD.pdf
Firma, krzak- 3 0
-
2014-10-28 07:57
Austriacka Alpine-Bau odstawiało niezłą lipę przy budowie A1 na południu (słynny most w Mszanie), S-5, no i przeboje ze Stadionem Narodowym. Ostatecznie zbankrutowało. I dobrze.
- 3 0
-
2014-10-28 08:35
Poszukaj sobie w sieci pracy magisterskiej nt. budowy gierkówki
i poczytaj jakim to "światowym liderem" byliśmy. Na doświadczenie nie ma siły więcej zbudujesz, więcej się nauczysz.
- 0 0
-
2014-10-27 15:52
a to ciekawe.... (6)
"Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód". Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark"."
a to ciekawe... jakbym nie liczył to 4 węzły wychodzą i jeden obwód utrzymania...
no chyba, że Nowy Dwór idzie do wyburzenia i jeszcze raz postawią :P- 7 7
-
2014-10-27 15:57
Jakbym nie liczył, jest pięć... (2)
1. Cedry Małe
2. Dworek
3. Nowy Dwór Gdański
4. Ryki
5. Elbląg Zachód- 5 2
-
2014-10-27 19:56
to policz jeszcze raz (1)
Przedsięwzięcie zakłada ponadto POWSTANIE pięciu węzłów drogowych
- 3 1
-
2014-10-28 07:38
Ach czepiasz się, nieważne że jakiś węzeł już istnieje, forsę za budowę można wziąć jeszcze raz
- 4 0
-
2014-10-27 16:41
PP
ma rację ndg już istnieje.
Ale co tam nie matura lecz chęć szczera
zrobi z Ciebie dziennikarza
:)
pozdrowienia
dla wszystkich jeszcze myślących- 6 1
-
2014-10-27 22:43
(1)
Ponieważ drogi typu "S" muszą mieć bezkolizyjne węzły, NDG będzie całkowicie przebudowany. Więc 5
- 0 2
-
2014-10-28 14:21
4
Dz.U. 43 poz. 430 §80.2
ekspresowa jedynie z autostrada ma mieć węzeł bezkolizyjny typu WA z resztą może mieć WB - częściowo bezkolizyjny i WC - kolizyjny :P- 2 0
-
2014-10-27 15:58
stara 7 (5)
a co ze starą 7 , jest przecież w dobrym stanie. Nie wystrczy dokoptować drugiej takiej jezdni obok ? Zawsze to jakieś oszczędności
- 6 13
-
2014-10-27 16:18
Stara Piła
- 1 1
-
2014-10-27 16:27
i wyburzyć przy okazji kilkadziesiąt posesji? (1)
- 2 0
-
2014-10-27 16:57
Pozdrowienia ze Starych Babek :/
- 8 1
-
2014-10-28 12:05
nie bo jak remontowali starą 7 to przez wszystkie wioski asfalt kładli
- 0 0
-
2014-10-28 12:27
a
S'ka musi spełniać odpowiednie standardy choćby dozwolone promienie skrętu, wzniesienia, spadki. Bez tego będzie to zwykła droga dwujezdniowa bez standardu s'ki z dozwoloną w takim przypadku maksymalną prędkością 100 km/h
A że po S7 i tak jadąc 120-130 jesteś ciągle wyprzedzany jako ten wolny, to by się mogła na takim odcinku policja ładnie dorobić z mandatów.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.