• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

16 firm gotowych budować dwa odcinki trasy S7 z Gdańska do Elbląga

Maciej Naskręt
27 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe

Wizualizacja planowanej drogi ekspresowej S7


40-kilometrową trasę ekspresową S7, która połączy dwiema jezdniami Trójmiasto z Elblągiem, chce budować 16 firm i konsorcjów. Projektem zainteresowane jest nawet przedsiębiorstwo z Turcji.



W poniedziałek przed południem w siedzibie gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otwarto koperty z wnioskami o dopuszczanie do udziału w przetargu na budowę dwóch odcinków dwujezdniowej drogi ekspresowej o łącznej długości 40 km, w tym budowę dwóch nowych mostów na Wiśle i Nogacie.

Kontraktem na pierwszy odcinek drogi z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego zainteresowanych jest 13 firm i konsorcjów. Podobna liczba wniosków wpłynęła na budowę drugiego fragmentu - z Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa. Przy obu zadaniach chętni w większości powtarzają się, w sumie jest ich 16.

- Procedura przetargowa prowadzona jest w dwóch etapach. W pierwszym będziemy sprawdzać, czy złożone wnioski są zgodne ze specyfikacjami przetargu. Potrwa to ok. dwóch miesięcy. W drugim etapie - w styczniu 2015 r. - zaprosimy zakwalifikowane firmy do złożenia ofert - mówi Trojmiasto.pl Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Inwestor mocno się zabezpiecza

Wymogi wobec wykonawcy określone w przetargu przez inwestora są mocno wyśrubowane i nie chodzi tu tylko o doświadczenie firm i konsorcjów. GDDKiA chce uniknąć komplikacji w czasie budowy.

Wykonawca zainteresowany przedsięwzięciem przed złożeniem oferty cenowej będzie musiał wpłacić 12 mln zł wadium na każde z zadań. Do tego wyłoniony w postępowaniu wykonawca - przed podpisaniem umowy - zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 proc. ceny ofertowej brutto.

Kontrakt jest intratny, bowiem w budżecie państwa na 40-kilometrową inwestycję zarezerwowano nieco ponad 3 mld zł.

Dokąd zazwyczaj podróżujesz krajową "siódemką" z Trójmiasta?

O wyborze wykonawcy zdecydują trzy kryteria - cena, która w 90 proc. wpływa na wybór, a także termin realizacji i gwarancja wykonanych robót - obie mają po pięć proc.

Plan budowy

Inwestycję podzielono na dwa zadania: 20-kilometrowy odcinek od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Nowego Dworu Gdańskiego, gdzie zostanie wykorzystany fragment obecnej drogi krajowej nr 7 wraz z węzłem oraz 19 kilometrów nowej trasy z Nowego Dworu do Kazimierzowa do włączenia w istniejącą Obwodnicę Elbląga.

W ramach inwestycji wykonawca będzie musiał zbudować dwa nowe mosty nad Wisłą w Kiezmarku. Istniejący obiekt przejdzie lifting - zostanie dostosowany do ruchu lokalnego - mieszkańców, rolników, rowerzystów i pieszych. Skrajnia pionowa szlaku żeglugowego dla Wisły po wybudowaniu mostów będzie wynosić 8 m. Większe żaglówki tamtędy się więc nie przecisną i będzie trzeba składać ich maszt. To nie wszystko, jeśli chodzi o planowane obiekty inżynierskie. Mają też powstać mosty nad Nogatem i kanałem Linawy.

Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód". Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark".

"Mała Holandia" i "Mirówko" - tak będą nazywać się miejsca obsługi podróżnych przy ekspresówce. Mają się tam pojawić stacje paliw i hotele. Jednak o tym, jakie konkretnie obiekty tam staną, przekonamy się już w trakcie budowy "siódemki".

Co ważne, gdański oddział GDDKiA chce z budową ruszyć na wiosnę, a prace miałyby zakończyć się w 2018 r. Wtedy podróż z Trójmiasta do Elbląga zajmie 25 minut, a nie - jak do tej pory - 40.

Wnioski o dopuszczenie do przetargu.

I. Odcinek: Koszwały - Nowy Dwór Gdański.

1. Konsorcjum firm: PRI Pol-Aqua S.A. (lider), Dragados S.A.; (Partner)
2. Astaldi S.p.A.;
3. Impresa Pizzarotti;
4. Konsorcjum firm: OHL S.A. Hiszpania (lider), OHL ZS, a.s. (Partner);
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska (lider), Warbud S.A. (Partner);
6. Salini S.A.;
7. Konsorcjum firm: Mostostal Kraków S.A. (lider), Ferrovial Agroman S.A. (Partner);
8. Konsorcjum firm: Mosty Łódź S.A. (lider), Firma "Gotowski" (Partner);
9. Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.;
10. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A. (lider), Gulermak Agir Turcja (Partner);
11. Metrostav A.S. Czechy;
12. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner);
13. Konsorcjum firm: PORR S.A. (lider), PORR BAU GMBH Austria (Partner);

II. Odcinek: Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo.

1. Konsorcjum firm: PRI Pol-Aqua S.A. (lider), Dragados S.A. (Partner);
2. Astaldi S.p.A.;
3. Impresa Pizzarotti;
4. Konsorcjum firm: OHL S.A. Hiszpania (lider), OHL ZS, a.s. (Partner);
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska (lider), Warbud S.A. (Partner);
6. Mota-Engil Central Europe S.A;
7. Salini S.A.;
8. Budimex S.A.;
9. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A. (lider), Gulermak Agir Turcja (Partner);
10. Metrostav A.S. Czechy;
11. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner);
12. Konsorcjum firm: PORR S.A. (lider), PORR BAU GMBH Austria (Partner);
13. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. (lider), Strabag Infrastruktura Południe (Partner).

Miejsca

Opinie (109) ponad 10 zablokowanych

  • 90% cena, 5% jakość (3)

    Jak zwykle wspaniałe kryteria...
    Może kiedyś dożyję czasów gdy cena to będzie 60%-70% kryterium (oczywiście PZP tego nie zabrania).

    • 9 1

    • jak kryterium cena to dlaczego mamy najwyzsze koszty budowy autostrad na swiecie!!

      najnizsza cena ale dla kolesia co wczesniej łapówki dał .Pózniej bedzie renegocjował kontrakty bo koszty wzrosły itp

      • 2 5

    • Niech jest 100% cena (1)

      Ale w wymogach 30 lat gwarancji

      • 5 0

      • To będziesz jeździć po drogach gruntowych,bo nikt się nie weźmie za ta budowę

        Chyba,że Rzymianie :)

        • 4 0

  • Czekam kiedy Budyń i Kopacz wprowadzą przepisy sprzedarzy Cola i czipsów od 18 lat:) (1)

    Obecnie zabronili sprzedaży w szkołach!! Ale nic dziwnego ze wyborców obecnej koalicji nazywają lemingami skoro Politycy myślą za nich a ci wszystko akceptują bez mrugnięcia okiem.Politycą nie maja pojecia jaka jest rzeczywistość dlatego mamy coraz wiecej absurdalnych nakazów zakazów i przepisów przez nich wymyślanych.Znajoma miała sklepik w szkole bez śmieciowego jedzenie zbankrutowała dzieciaki i chodziły do sklepów po kole i czipsy na przerwach jeden robił zakupu dla wszystkich,przynosili ze sobą nawet rodzice im kupowali!!Jak coś jest zabronione to jest to bardziej pociągające !! Już widzę reklamy producentów nie pij naszej coli bo trafisz za kratki :)
    kosmicznie drogie alkomaty z certyfikatem w każdym aucie obowiązkowe to najlepsze pomysły ekipy Donaldinia
    Bedą wybory podziękujemy im za głupotę

    • 1 13

    • Masz rację,lepiej niech wprowadzą mundurki...

      • 1 0

  • co za bzdury p. redaktorze

    "Kontrakt jest intratny, bowiem w budżecie państwa na 40-kilometrową inwestycję zarezerwowano nieco ponad 3 mld zł" - kontrakt może być intratny, czyli zyskowny, jeżeli wykonawca uzyska wysoką marżę na projekcie, a nie kiedy kwota zamówienia jest wysoka

    • 23 0

  • (2)

    Nadal obowiązuje wybór najtańszej oferty czyli zapadające się studzienki i rozpadający się po roku asfalt?

    • 8 9

    • Gdzieś ty widział studzienki NA EKSPRESÒWCE???

      • 3 0

    • Nadal do głowy ludziom nie wnika, że wysoka cena nie gwarantuje kompletnie nic? Jest w tym już 10 letnim dowcipie:

      Komisja Europejska postanowiła wybudować bramę w trzecie tysiąclecie jako symbol coraz ściślejszych więzi łączących państwa członkowskie. Wyłoniono podkomisję do przeprowadzenia przetargu, która ów przetarg ogłosiła. Do wykonania bramy zgłosiło się trzech oferentów: Turek, Niemiec i Polak.
      Pierwszy ofertę przedstawił Turek: brama solidna, projekt kompletny - wszystko w porządku - koszt: 6000 euro.
      Drugi był Niemiec: projekt w zasadzie nie odbiegał od projektu Turka, podobne wykonanie, cena: 10.000 Euro. Komisja pyta: czemu aż 10.000! Niemiec na to: solidny niemiecki projekt, solidne niemieckie materiały solidne niemieckie wykonanie, a to kosztuje. OK.
      Ostatni był Polak, który przedstawił projekt bardzo podobny, wręcz identyczny do projektów Turka i Niemca, ale cena wynosiła 56.000 Euro. Tu komisja o mało nie spadła z krzeseł, ale pytają, czemu tak astronomicznie wysoka kwota, na co Polak:
      - 25.000 Euro dla mnie, 25.000 dla Szanownej Komisji za trud włożony w przeprowadzenie przetargu i skuteczne jego rozstrzygnięcie, a 6.000 dla Turka, bo ktoś te bramę musi postawić...

      Jeżeli coś jest jakościowo nie tak, to nadzór powinien kazać wykonawcy zjeżdżać z placu budowy i płacić odszkodowanie za niedotrzymanie warunków. Jeżeli urzędnik który klepie odbiór inwestycji nie ma o niczym pojęcia, to wysoka cena jest wyłącznie gwarancją równie wysokiej marży.

      • 3 0

  • budujcie, budujcie .... (1)

    dla popisów durnych "frogów"

    • 2 10

    • wczoraj jeden durny frog na moturku

      GD-Sopot w 7 minut. Ale już go mają .....

      • 0 0

  • i wJO do przodu i jeden krok w tyl i 15 wprzod 4 w bok haaaa

    • 2 2

  • III RPRL (1)

    Same polskie firmy - miło będzie się zadłużać dla tej inwestycji ...

    • 1 3

    • Załóż ze szwagrem polską firmę i róbcie taniej...

      .... .

      • 2 0

  • A gdzie jest SKANSKA? (3)

    albo WAKOZ?

    • 10 2

    • nima

      kolego wakozu juz nie ma od kilku lat

      • 5 1

    • pofruneły

      • 4 1

    • cała prawda

      skanska w takie gówni nie wchidzi

      • 2 0

  • z Trójmiasta do Elbląga zajmie 25 minut, a nie - jak do tej pory - 40 (3)

    Ktoś tu chyba jest na bakier albo z matematyką, albo przepisami o ruchu drogowym ewentualnie geografią.

    • 6 3

    • dla tego froga na motocyklu tylko 15 minut

      • 3 2

    • Od Przejazdowa do Kazimierzowa ekspresòwką? (1)

      Spokojnie...

      • 0 0

      • Od kiedy Przejazdowo należy do Trójmiasta?

        • 1 0

  • brakuje odpowiedzi w ankiecie (4)

    "na litwę" i "do kaliningradu"

    • 5 0

    • (3)

      ja jeżdżę tylko do Mamonowa czyli przekraczam granicę wjeżdżam na stację tankuje Pb95 (są też PB92 i PB98) po 35,4 rubla tj ok. 3zł za litr (inne po 32,4 i 38,4), do tego 90 litrów LPG po 20,1 rubli tj. koło 1,74zł, wracając zajeżdżam na bezcłowy i kupuje 2 flaszki po pół litra i fajki, powinienem dwie paczki, ale jakoś tak zawsze wezmę ze 2-3 czasami nawet 4 wagoniki dzingi lingów (koziołków) no i wracam do Polskiego kraju i zasuwam sobie S22 i potem kawałek S7, jak się dobrze uwinę i nie ma kolejek na granicy to Gdańsk-Obwód robię w 3,5 godziny :D

      • 2 1

      • Chyba jesteś z Elbląga jak robisz to w 3,5 h :-)

        • 4 1

      • brawo, zuch chłopak!

        • 2 0

      • rozrywka dla plebsu

        • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane