• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

17 godzin naprawiano uszkodzoną sieć trakcyjną

Maciej Korolczuk
29 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zerwane przewody trzeba było wymienić na odcinku 600 metrów w obu kierunkach. Zerwane przewody trzeba było wymienić na odcinku 600 metrów w obu kierunkach.

Prawie 17 godzin trwała we wtorek naprawa uszkodzonej sieci trakcyjnej na Podwalu PrzedmiejskimMapka. Ekipa techniczna Gdańskich Autobusów i Tramwajów musiała wymienić zerwany przewód na odcinku 600 metrów i to w obu kierunkach. Okoliczności zdarzenia ma wyjaśnić specjalny raport komisji technicznej powołanej w GAiT.



Jak oceniasz zarządzanie kryzysowe przez urzędników w sytuacji poważnych awarii w mieście?

Do zerwania sieci trakcyjnej doszło we wtorek ok. godz. 5:30 rano.

Jadący w kierunku Stogów tramwaj między Żabim KrukiemMapka a skrzyżowaniem z ChmielnąMapka pantografem zaczepił o poluzowany przewód i zerwał go na odcinku 600 metrów w obu kierunkach.

ZTM na czas awarii uruchomił autobusową komunikację zastępczą, a pracownicy GAiT, którzy chwilę później pojawili się na miejscu i przystąpili do naprawy przyznali, że z taką sytuacją mieli do czynienia po raz pierwszy w życiu.

O zdarzeniu przez cały dzień informowaliśmy w Raporcie z Trójmiasta.



Jak przypomina Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM w Gdańsku, ostatnia tak poważna awaria miała miejsce w Gdańsku prawie 20 lat temu.

- W 2003 r. przepalił się kabel zasilający na podstacji Towarowa w kierunku Brzeźna. Wówczas zatrzymanie ruchu trwało 18 godzin. Przyczyną awarii były wówczas stare kable, które w ramach projektów dofinansowanych przez Unię Europejską zostały później wymienione i problem zniknął - mówi Zomkowski.
W przypadku wtorkowej awarii przyczyna była prawdopodobnie nieco inna. Hipotez jest kilka, m.in. sprawdzany jest monitoring, czy chwilę przed awarią sieci nie uszkodziła przejeżdżająca przez skrzyżowanie ciężarówka.


Pod uwagę brana jest też niewłaściwa konserwacja sieci trakcyjnej przez poprzednią firmę, która zajmowała się jej utrzymaniem. Była nią firma Rajbud z Tczewa. Ta sama, która jesienią 2017 r. przez 14 godzin nie mogła uporać się... z zerwaniem sieci na węźle przy Okopowej.

- Nie możemy niczego przesądzać ani nikogo oskarżać, ale musimy sprawdzić wszystkie okoliczności i możliwe przyczyny awarii. Służby GAiT działały sprawnie i starały się możliwie najszybciej jak się da przywrócić ruch tramwajów na Podwalu. Udało się to zrobić o godz. 22:30 - dodaje Zomkowski.
Szczegółowe przyczyny awarii ma wyjaśnić specjalny raport sporządzony przez powołaną w GAiT komisję techniczną. Dodatkowych wyjaśnień od prezydent Gdańska oczekują też Przemysław MajewskiAndrzej Skiba, radni PiS, którzy złożyli w tej sprawie interpelację.

Miejsca

Opinie (128) 9 zablokowanych

  • (13)

    Takie rzeczy tylko w kochanym Danzigu moi mili.

    • 55 88

    • (7)

      Nie zgadzam się. Wrocław też narzeka na tramwaje, bo codziennie też jak nie awaria, to wykolejene lub zerwanie sieci. Także nie tylko w Gdańsku...

      • 25 7

      • uwielbiam taką argumentację (3)

        gdzieś indziej się psuje, więc nasze psucie się jest lepsze niż innych. Oni kradną więc my też możemy. Oni jeżdżą za szybko to my też możemy. Wszyscy parkują na zakazie to ja też.

        • 8 10

        • wolno kraść - mówi PiS

          • 10 8

        • to nie jest żadna argumentacja

          po prostu przedstawienie realiów. Wypadki się zdarzają wszędzie. W jednych miejscach częściej (Wrocław) w innych rzadziej (Gdańsk).

          • 7 4

        • argumentacja

          taka ci się nie podoba, a taka że "takie rzeczy tylko w X" jest już spoko? Nawet jeśli to nieprawda?

          • 3 1

      • (1)

        W breslau oraz Posen rowniez miewają problemy

        • 7 3

        • Na Podkarpaciu , Lubelszczyźnie czy Podlasiu to tylko deszcze przeszkadzają , co popada to dramat.

          • 0 1

      • We Wrocławiu i w Gdańsku

        Rządzi PO
        I wszystko jasne

        • 9 9

    • Do tego ta spychologia "Pod uwagę brana jest też niewłaściwa konserwacja sieci trakcyjnej przez poprzednią firm". Obecna ekipa mogła dokonać przeglądu sieci trakcyjnej po przejęciu opieki nad nią. U mnie w firmie jak zabieramy się do utrzymania to robimy przegląd i wskazujemy błędy. Utrzymanie nie polega na czekaniu na awarię tylko jej zapobieganiu. Jeśli wiedzieli o błędach poprzedników to już dawno to powinno być poprawione, jeśli o nich nie wiedzieli to tak jakby ich nie było.

      • 16 2

    • (1)

      nie wazne danzing czy kur.. wejherowo ! rąb---sie Ci z tego ztm jak muchy w rosolu, najazniejsze to zamknąc cale skrzyzowanie na calą dobe

      • 2 3

      • Jak wyobrażasz sobie otwarty przejazd samochodów pod naprawianym odcinkiem sieci trakcyjnej? Tam nie ma 12 wolt.

        • 2 0

    • s..nie do własnego gniazda najlepsze

      tak, inne miasta nie mają żadnych, podkreślam żadnych problemów ze swoją komunikacją. No tylko ten cholerny Gdańsk wszystko psuje...

      • 2 7

    • ...... i to nieprawda, że dach przeciekał ...

      • 5 1

  • awarie (5)

    w Gdańsku nie ma żadnej organizacji w czasie awarii , jeśli coś się stanie trzeba czekać godzinę na podstawienie jakiejkolwiek komunikacji zastępczej, osoby dyżurujące pod telefonem alarmowym w razie awarii informują tylko, że jest im przykro ale nie wiedzą kiedy nastąpi naprawa, komunikacja zastępcza, dlaczego są opóźnienia itp itd masakra

    • 73 22

    • no bo tak jest z awariami, to nie planowany przegląd czy remont....

      • 14 8

    • Jaki samorząd takie i podejście do awarii

      • 6 5

    • Właśnie

      Mi się marzy, żeby komunikacja zastępcza była podstawiana już godzinę przed awarią. Tak powinno być w każdym normalnym mieście.

      • 6 4

    • chcieliście tramwaje

      to teraz macie i nie płaczcie

      • 0 3

    • Jak rozumiem, w twoim świecie awarie są planowane z wyprzedzeniem?

      • 0 1

  • (9)

    W tym czasie pani Dulkiewicz jak zwykle walczyła o demokrację, a Borawski martwił się zwiększonym wydobyciem węgla. Sprawdźcie sobie ich profile społecznościowe, jak bardzo mają gdzieś problemy mieszkańców.

    • 141 52

    • Taa bo prezydent miasta ma biec na Podwale i naprawiac zerwana siec

      • 29 39

    • (3)

      Wypowiedział się wybitny ekspert od wszystkiego, czyli kolejny anty-gdański troll z podkarpacia.

      • 25 33

      • Ma racje, koleżko (1)

        Nasza szanowna pani prezydent jest najgorszą na tym stanowisku od zarania dziejów.
        I nie zmienisz tego, takie są fakty.
        A to, czy ktoś mniej czy bardziej na ten fakt narzeka, to jego sprawa.

        • 46 12

        • Jakie są te fakty?

          • 1 1

      • Kolejny? To ilu ich jest?

        Dziwne ?

        • 0 2

    • Soszjal media to podstawa mojej pracy!

      Sprawy błache mogą poczekać! Ważne, aby potłitować!
      Prezydentka

      • 25 4

    • (1)

      kwik kacperka w każdym miejscu bezcenny

      • 13 23

      • Możesz tak nazywać prawdę

        Cienko widzę drugą kadencję Dulkiewicz

        • 21 6

    • a na twoim profilu co w tym czasie było... moze wspomniałeś o tym ze znowu pinokio kłamał

      • 2 8

  • sieć (7)

    Jak Rajbud naprawiał w 2017r. sieć trakcyjną przez 14 godzin to nieudolność była Rajbudu (zaraz po podpisaniu umowy na utrzymanie), ale jak GAIT nie mógł sobie poradzić w 17h to wina rajbudu bo poprzednicy źle konserwoali. Nie umieją się gospodarze do winy przyznać

    • 114 25

    • I mowia (1)

      Że gait działał sprawnie naprawiając trakcję 17 godzin...

      • 15 3

      • Położenie 1,2 km nowego przewodu, wcześniej usunięcie starego, zerwanego, do tego naprawa zniszczonych wsporników sieci trakcyjnej. Tak, to było sprawne działanie. Do tego sprawnie działała komunikacja zastępcza.

        • 3 1

    • Gait sam powinien takie rzeczy naprawiać, mysle że wyszłoby taniej i skuteczniej niz jak sie bierze Januszexy

      • 6 1

    • Ano nie umieją ...żenada !

      • 2 1

    • (2)

      Kolejny hejterski komentarz totalnie bez sensu. Tak się składa że przejezdzalem wczoraj Podwalem dobre kilka(naście) razy i na własne oczy widziałem jaki ogromny kawał sieci leży sobie na torach. To nie była jakaś tam sobie awaria, którą da się naprawić w godzinę. Sytuacja była taka, jakby mieli w zasadzie kłaść całą sieć od nowa na odcinku tych 600m wspomnianych w artykule. Dobrze, że w ogóle udało im się z tym uporać do końca dnia i że nikt przy tym nie ucierpiał, bo trakcja z początku leżała dosłownie na tramwaju pod nią, no ale co to tam...
      "Awaria"? Toż to powinni w godzinę zrobić!!!! Nawet jeżeli trzeba by całą sieć na przeróbkę z centrum robić na nowo, godzina max albo nieudacznicy!!!!!
      "facepalm"...

      • 15 5

      • Nikt nie neguje, że za wolno naprawiali (1)

        Pytanie jest jak mogło dojść do tak wielkiej awarii

        • 5 4

        • No właśnie tylko trolle twierdzą, że za wolno naprawiali.

          • 2 1

  • (3)

    Awaria to awaria,brawo dla chłopaków że w taki gorąc dali radę ogarnąć zerwaną trakcje i dzisiaj tramwaje jeżdżą normalnie.
    A panowie politycy niech zajmą się poważnymi sprawami i nie mieszają we wszystko polityki.

    • 76 17

    • Awaria? (2)

      To była totalna kompromitacja miasta

      • 6 15

      • (1)

        Albowiem gdyż?

        • 0 0

        • Ponieważ

          • 0 1

  • (9)

    Teraz będą szukać winnych... i koniec końca wyjdzie na motorniczego.

    • 67 4

    • (6)

      Czy tylko mnie zastanawia dlaczego nie kursował dwukierunkowy tramwaj po jednym torze na trasie Stogi Plaża - Sucharskiego?

      • 6 5

      • czytanie ze zrozumieniem się kłania (3)

        przewody zerwane w obu kierunkach.

        • 10 3

        • (2)

          To na odcinku Okopowa - Stogi Plaża się zerwały, czy jednak Okopowa - Chmielna?

          • 0 0

          • Bo wymieniali cały odcinek sieci (sektor) (1)

            tego nie robi się pod napięciem, nawet sąsiednie sektory powiny być wyłączone. Tramwaj mógłby co najwyżej kursować na odcinku Przeróbka - Plaża, ale pętla na przeróbce nie pozwala na łatwe zawracanie w kierunku Stogów, bez uciążliwego i ryzykownego manewrowanie. Oczywiście na tym odcinku musiałoby być dość taboru.

            • 1 0

            • Na Głębokiej stały 4 wozy

              • 0 0

      • pomyśl

        • 3 0

      • Z kilku przyczyn. Łatwo się ich domyślić, naprawdę.

        • 0 0

    • Wszyscy tylko nie GAiT

      Wczorajsza szyba, też wina pasażera nie ich

      • 9 0

    • Raport wskaze przekroczenie prędkości o 3km/h :D

      • 3 0

  • (3)

    Czy to oznacza że ostatni przegląd był w 2017 r????

    • 33 2

    • (2)

      przegląd jest 2 razy rocznie, biorąc pod uwagę że GAIT dostał 2x więcej pieniędzy niż Rajbud to powinny być 4 rocznie

      • 7 0

      • A było ile

        Zero?

        • 3 1

      • Przetarg

        Rajbud wygrał przetarg i utrzymywał tory+sieć za 14 mln netto za 2 lata, czyli 7 mln rocznie. Od 10 miesięcy GAiT utrzymuje to samo za 25 mln rocznie. od 10 miesięcy nie została wykonana ŻADNA naprawa sieci. Takie są fakty. Jeden urzędnik GZDiZtu pisze do GAiTu, kiedy zrobią przegląd sieci, a oni nawet nie odpisują. Wystarczy wystąpić o udzielenie informacji w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej. Ale komu się chce.

        • 8 2

  • czyli z artykułu wynika jasno (3)

    jesteśmy cały czas 20 lat do tyłu

    • 47 3

    • czy będzie naliczona kara za tak długą naprawę. Przypomnę ze na Rajbud były nakładane kary

      Czy tu inaczej rączka rączkę myje?

      • 17 1

    • (1)

      Możesz wrócić do rodzinnych ziem i być 50 lat do tyłu;)

      • 2 4

      • moja rodzinną ziemią jest Polska

        a ty widocznie masz duży problem by zostawić mamusię, tatusia i się wyprowadzić, żyć swoim życiem jakoś się usamodzielnić. poznać lepiej życie i Polskę. Swoje miejsce.

        • 3 0

  • Sory ze to powiem. To jest po prostu Gdańsk. Tu króluje bylejakość i brak nadzoru ze strony wladz. (6)

    Wieczne problemy z egzekucją i nadzorem to:

    parkowanie pojazdów w miejscach nie dozwolonych

    Awaryjność taboru autobusowego i tramwajowego

    brud w komunikacji miejskiej

    Brud w miejscach głównego miasta

    Dziurawe i nierówne chodniki

    Brak punktualności komunikacji miejskiej

    Brak remontów w lokalach komunalnych

    Brak przemyślanych planów zagospodarowania, ukierunkowanych pod mieszkańca a nie developera

    • 84 36

    • To wracaj do Ełku

      • 5 11

    • Tak rządzi PO... (1)

      A Tu masz tylko miasto
      Za PO tak wyglądało całe państwo: słabe rozkradane przez cwaniaków z mafii vatowskich paliwowych itp
      Na maxa zadłużane: wskaźnik zadłużenie do PKB za PO cały czas rósł do 57% PKB , musieli zrobić skok na gigantyczną kasę z OFE aby ten wskaźnik nie przekroczył zapisanych w konstytucji 60% PKB...

      Za PiS ten wskaźnik spadł do 48% PKB i to pomimo wprowadzenia programów społecznych typu 500+ itp
      Uszczelniono system VAT zabrano się za mafie paliwowe itp

      PiS zarządza państwem jak zarządza się sprawnie korporacja - niektórym się to nie podoba - zazwyczaj tym którzy żerowali na słabym polskim państwie , mówią że to dyktatura itp

      • 6 7

      • Idź kłamać na jakieś pisowskie forum, tam pogłaskają cię po główce.

        • 0 2

    • dlaczego nie napisałeś: parkowanie pojazdów na chodnikach (1)

      • 1 0

      • Bo parkowanie na chodnikach jest dozwolone.

        • 0 0

    • moze i chcieli by dobrze

      ale nie potrafią. Jak się stołki rozdaje od lat PO znajomości to niestety rośnie durnota. I miasto się stacza.

      • 2 1

  • jak tam przejścia naziemne ? (4)

    sprawdziły się?

    • 52 7

    • chyba jesozcze nikt nie zginął !

      • 6 2

    • Tak, opóźnieniem komunikacji miejskiej i korkami na potęgę :D

      • 8 1

    • oczywiście, piesi mają wygodniej

      skorzystali także rowerzyści, hulajnogowcy i osoby na wózkach inwalidzkich. Kierowcy jak zawsze stali w tych samych korkach w godzinach szczytu, w godzinach pozaszczytowych synchronizacja świateł pozwala na płynną jazdę, problemem bywa nadmiar samochodów przyjeżdżających spoza Gdańska.

      • 2 7

    • Tak

      Na czerwone na najbliższych skrzyżowaniach też płaczesz?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane