Fakty i opinie

17 godzin naprawiano uszkodzoną sieć trakcyjną

Najnowszy artukuł na ten temat

Dozowniki z płynem do dezynfekcji w autobusach i tramwajach

Zerwane przewody trzeba było wymienić na odcinku 600 metrów w obu kierunkach.
Zerwane przewody trzeba było wymienić na odcinku 600 metrów w obu kierunkach. fot. czytelnik Trojmiasto.pl

Prawie 17 godzin trwała we wtorek naprawa uszkodzonej sieci trakcyjnej na Podwalu PrzedmiejskimMapka. Ekipa techniczna Gdańskich Autobusów i Tramwajów musiała wymienić zerwany przewód na odcinku 600 metrów i to w obu kierunkach. Okoliczności zdarzenia ma wyjaśnić specjalny raport komisji technicznej powołanej w GAiT.



Jak oceniasz zarządzanie kryzysowe przez urzędników w sytuacji poważnych awarii w mieście?

pozytywnie, z każdą taką sytuacją jest coraz lepiej 15%
neutralnie, jest lepiej, ale wciąż można zrobić więcej 26%
negatywnie, mam wrażenie, że nikt nie wyciąga wniosków z popełnianych błędów 59%
zakończona Łącznie głosów: 756
Do zerwania sieci trakcyjnej doszło we wtorek ok. godz. 5:30 rano.

Jadący w kierunku Stogów tramwaj między Żabim KrukiemMapka a skrzyżowaniem z ChmielnąMapka pantografem zaczepił o poluzowany przewód i zerwał go na odcinku 600 metrów w obu kierunkach.

ZTM na czas awarii uruchomił autobusową komunikację zastępczą, a pracownicy GAiT, którzy chwilę później pojawili się na miejscu i przystąpili do naprawy przyznali, że z taką sytuacją mieli do czynienia po raz pierwszy w życiu.

O zdarzeniu przez cały dzień informowaliśmy w Raporcie z Trójmiasta.

Raport z Trójmiasta

18:38 28 lip 2020
Aktualizacja, godz. 22:30. Ok. godz. 22:30 udało się przywrócić ruch tramwajów na Podwalu Przedmiejskim. Pierwotnie prace miały zakończyć się o godz. 17, jednak czas ten wydłużono o kolejnych kilka godzin. Na trasie cały czas obowiązuje komunikacja zastępcza. Z powodu zerwania sieci trakcyjnej na ul. Podwale Przedmiejskie tramwaje linii 8 z Jelitkowa i 9 ze Strzyży PKM kursują do Śródmieścia SKM. Na odcinku: Śródmieście SKM - Stogi Plaża - Śródmieście SKM, funkcjonuje autobusowa komunikacja zastępcza. Autobusy komunikacji zastępczej na Stogach kursują jak linia 158, nie zatrzymują się na wysokości przystanków tramwajowych: Zimna [2127] [2128], Stogi [2130] i Rozłogi [2131].


Jak przypomina Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM w Gdańsku, ostatnia tak poważna awaria miała miejsce w Gdańsku prawie 20 lat temu.

- W 2003 r. przepalił się kabel zasilający na podstacji Towarowa w kierunku Brzeźna. Wówczas zatrzymanie ruchu trwało 18 godzin. Przyczyną awarii były wówczas stare kable, które w ramach projektów dofinansowanych przez Unię Europejską zostały później wymienione i problem zniknął - mówi Zomkowski.
W przypadku wtorkowej awarii przyczyna była prawdopodobnie nieco inna. Hipotez jest kilka, m.in. sprawdzany jest monitoring, czy chwilę przed awarią sieci nie uszkodziła przejeżdżająca przez skrzyżowanie ciężarówka.


Pod uwagę brana jest też niewłaściwa konserwacja sieci trakcyjnej przez poprzednią firmę, która zajmowała się jej utrzymaniem. Była nią firma Rajbud z Tczewa. Ta sama, która jesienią 2017 r. przez 14 godzin nie mogła uporać się... z zerwaniem sieci na węźle przy Okopowej.

- Nie możemy niczego przesądzać ani nikogo oskarżać, ale musimy sprawdzić wszystkie okoliczności i możliwe przyczyny awarii. Służby GAiT działały sprawnie i starały się możliwie najszybciej jak się da przywrócić ruch tramwajów na Podwalu. Udało się to zrobić o godz. 22:30 - dodaje Zomkowski.
Szczegółowe przyczyny awarii ma wyjaśnić specjalny raport sporządzony przez powołaną w GAiT komisję techniczną. Dodatkowych wyjaśnień od prezydent Gdańska oczekują też Przemysław MajewskiAndrzej Skiba, radni PiS, którzy złożyli w tej sprawie interpelację.

Opinie (128) 9 zablokowanych

  • Takie rzeczy tylko w kochanym Danzigu moi mili.

    • 55 87

  • awarie

    w Gdańsku nie ma żadnej organizacji w czasie awarii , jeśli coś się stanie trzeba czekać godzinę na podstawienie jakiejkolwiek komunikacji zastępczej, osoby dyżurujące pod telefonem alarmowym w razie awarii informują tylko, że jest im przykro ale nie wiedzą kiedy nastąpi naprawa, komunikacja zastępcza, dlaczego są opóźnienia itp itd masakra

    • 73 22

  • W tym czasie pani Dulkiewicz jak zwykle walczyła o demokrację, a Borawski martwił się zwiększonym wydobyciem węgla. Sprawdźcie sobie ich profile społecznościowe, jak bardzo mają gdzieś problemy mieszkańców.

    • 141 52

  • sieć

    Jak Rajbud naprawiał w 2017r. sieć trakcyjną przez 14 godzin to nieudolność była Rajbudu (zaraz po podpisaniu umowy na utrzymanie), ale jak GAIT nie mógł sobie poradzić w 17h to wina rajbudu bo poprzednicy źle konserwoali. Nie umieją się gospodarze do winy przyznać

    • 114 25

  • Nie zgadzam się. Wrocław też narzeka na tramwaje, bo codziennie też jak nie awaria, to wykolejene lub zerwanie sieci. Także nie tylko w Gdańsku...

    • 25 7

  • Taa bo prezydent miasta ma biec na Podwale i naprawiac zerwana siec

    • 29 39

  • Awaria to awaria,brawo dla chłopaków że w taki gorąc dali radę ogarnąć zerwaną trakcje i dzisiaj tramwaje jeżdżą normalnie.
    A panowie politycy niech zajmą się poważnymi sprawami i nie mieszają we wszystko polityki.

    • 76 17

  • no bo tak jest z awariami, to nie planowany przegląd czy remont....

    • 14 8

  • Teraz będą szukać winnych... i koniec końca wyjdzie na motorniczego.

    • 67 4

  • Wypowiedział się wybitny ekspert od wszystkiego, czyli kolejny anty-gdański troll z podkarpacia.

    • 25 33

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.