• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

17 nowych przejść dla pieszych i nowe buspasy w Gdańsku

Maciej Korolczuk
9 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Koncepcja budowy naziemnego przejścia dla pieszych przy Dworcu Głównym jest już gotowa. Koncepcja budowy naziemnego przejścia dla pieszych przy Dworcu Głównym jest już gotowa.

17 nowych przejść dla pieszych oraz nowe buspasy mają wkrótce usprawnić poruszanie się po głównych arteriach w Gdańsku. Zyskać mają piesi i pasażerowie komunikacji. Urzędnicy i inżynierowie ruchu zapewniają, że płynność ruchu nie pogorszy się, a kierowcy nie odczują negatywnych skutków.



Jak oceniasz działania miasta w zakresie buspasów i nowych przejść?

O planach budowy kolejnych buspasów i naziemnych przejść dla pieszych władze Gdańska poinformowały we wtorek na konferencji prasowej. Z dziennikarzami spotkał się Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska i Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

- Nowe buspasy i przejścia dla pieszych to element Gdańskiego Pakietu Dostępności w zakresie dostosowania infrastruktury miejskiej do potrzeb osób niepełnosprawnych - mówi Piotr Grzelak. - Łącznie powstanie 17 nowych przejść dla pieszych w 14 lokalizacjach. 10 z nich ma już zapewnione finansowanie. W tym roku powstaną dwa nowe buspasy: na Schuberta (Suchanino) i na Trakcie św. Wojciecha (od posesji 451 do 389 w kierunku centrum). W planach mamy kolejne.
Powstający buspas na Schuberta. Powstający buspas na Schuberta.
O planach drogowców informowaliśmy na początku lutego.

Dziś trwają prace nad wytyczeniem buspasów na:



- Każdy, kto jeździ autobusem na tym odcinku, zdaje sobie sprawę, jak poprawi to jego komfort podróży i skróci czas podróży od kilku do nawet kilkunastu minut - przekonuje Tomasz Wawrzonek.

Kolejne buspasy w Oliwie, na Chełmie i Przymorzu



Kolejne miejsca, w których mogą powstać pasy przeznaczone dla komunikacji miejskiej to:

  1. al. Grunwaldzka zobacz na mapie Gdańska na odcinku od Bażyńskiego do Wojska Polskiego,
  2. wydłużenie pasa do skrętu w prawo w ciągu ul. Witosa zobacz na mapie Gdańska przed skrzyżowaniem z Wilanowską,
  3. buspas na al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska, między ul. Kołobrzeską a ul. Hynka.


Drogowcy chcą też przyspieszyć autobusy mniejszymi, "miękkimi" działaniami. Wśród nich jest m.in. otwieranie zatok autobusowych, by opuszczający ją autobus nie musiał czekać na włączenie się do ruchu, lecz płynnie ruszyć na wprost.

Planowane nowe naziemne przejścia dla pieszych w Gdańsku. Planowane nowe naziemne przejścia dla pieszych w Gdańsku.

Przejścia dla pieszych w Gdańsku: 17 nowych



Wkrótce poprawę poruszania się po mieście odczują nie tylko pasażerowie komunikacji miejskiej, ale też piesi i osoby z ograniczeniami ruchowymi, w tym osoby niepełnosprawne. Miasto przygotowuje się do budowy lub już buduje 17 nowych przejść.

- Kończą się prace nad projektem naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej zobacz na mapie Gdańska. Na przełomie roku będziemy gotowi do realizacji tej inwestycji - zapowiada Piotr Grzelak. - Chcemy kontynuować budowę przejść na Podwalu Przedmiejskim, gotowa jest już koncepcja przejścia przy Dworcu Głównym i co ważne - mamy dla niej zapewnione finansowanie, bo to element budowy węzłów przesiadkowych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Przejście dla pieszych przy dworcu Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska PKP i nie tylko



Przejście w tym miejscu ma mieć 8 m szerokości, a obok niego przebiegać będzie droga dla rowerów o szerokości 2 m. Powstanie nowa sygnalizacja świetlna, o 25 metrów wydłużone też zostaną perony tramwajowe. Przed budynkiem wyznaczone zostaną też miejsca postojowe kiss & ride (bardzo krótki postój) i zatoki taxi.

Jeszcze w tym roku ma być gotowe przejście przy Olivia Business Centre zobacz na mapie Gdańska na Grunwaldzkiej. W kolejnych latach pojawią się też "zebry" przy ETC na Zaspie zobacz na mapie Gdańska, na ul. Chłopskiej zobacz na mapie Gdańska na Przymorzu, między Pomorską a Piastowską. Miasto chce też odtworzyć przejście na al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska przy Teatrze Miniatura.

- Warto pamiętać, że budowa przejścia to nie tylko wylanie farby i ustawienie czterech znaków drogowych. To wiąże się z postawieniem masztów z sygnalizacją świetlną, budową sieci podziemnych czy korekty geometrii skrzyżowań - zastrzega Tomasz Wawrzonek.

Kierowcy nie muszą obawiać się przejść dla pieszych



Zmiany mają dotyczyć głównie najważniejszych arterii w mieście. Od dawna budzi to obawy kierowców, którzy boją się spowolnienia ruchu.

- Już od 2010 r. prowadzimy w Gdańsku Program Uspokojenia Ruchu, który ma wymierne skutki w malejącej liczbie wypadków ze skutkiem śmiertelnym - zastrzega Piotr Grzelak. - Mimo wprowadzania skrzyżowań równorzędnych czy stref "tempo 30", nasze działania nie wpływają na większe korki czy zmniejszenie średnich prędkości. Jedno nie przeczy drugiemu i nasze działania wcale nie ograniczają płynności ruchu - podkreśla wiceprezydent Gdańska.
Dodajmy, że wszystkie nowe przejścia dla pieszych zostaną włączone do systemu Tristar.

Opinie (569) ponad 20 zablokowanych

  • Rządcy miasta gdansk chcą zmiejszyc....

    • 0 0

  • bus pasy

    Remont drogi ul,Grunwaldzka Gdansk -Pruszcz Gdanski na calej dlugosci powinny byc bus pasy.Remont drogi byl ALE studzienki kanalizacyjne powoli beda sie zapadac! i znowu remont! Jak sie robi droge to sie kopie do dna i sie remontuje na nastepne 100 lat.to sa oszczednosci dla pokolen.

    • 0 0

  • kto musi na tym zarobić?

    Zabranie prawego pasa dla autobusów spowodowało ogromne korki przy dworcu. rewelacyjne światła za hotelem central nikomu nie potrzebne wstrzymują ruch. Najlepiej ustawiać sygnalizatory, które nie są w ogóle zsynchronizowane ze sobą co 15 m, puszczać pieszych i rozłożyć ręce... Zamiast rozkorkowywać miasta władze idą w inną stronę. W ciągu roku szkolnego z południowych dzielnic gdańska do oliwy (12 km) jedzie się teraz ponad 1h... to jest dobra zmiana? gdzie ten tristar?

    • 2 1

  • Przewiduję wzrost liczby problemów, nie ich spadek. Dlaczego? (4)

    Weźmy za przykład buspas na Śłowackiego. Liczba autobusów na tej trasie nie jest zbyt duża, a samochodów spora. Kierowcy jadąc w korku obok pustego buspasa będą odczuwali narastającą złość i frustrację. Co zrobią, kiedy buspas się skończy? Wkurzeni depną na pedał gazu, żeby nadrobić stracony czas i rozładować frustrację. Tak to działa.

    • 33 9

    • Buspas na Przymorze hore i tak już jest wielki korek. Niech zrobią dodatkowy pas w stronę hynka bo chodnik i pas zieleni ma tam 20 metrów szerokości. Ale lepiej pas zabrać. Co za d**ilizm ludzi pracujących na stolikach którzy już dawno powinni iść na emeryturę.

      • 0 0

    • Dlatego na prawko powinni wprowadzić badania psychiatryczne co 5 lat !

      • 0 0

    • (1)

      I tam powinna stać suszarka i frustratów wykluczac z prawa prowadzenia dwutonowej maszyny śmierci.

      • 6 10

      • A najlepiej to wykluczać osoby niekompetentne z projektowania ulic w mieście.

        • 4 0

  • przez przejście przy dworcu będą jeszcze większe korki. (60)

    • 547 272

    • Korki są gdy kierowcy widząc z dala czerwone światło zostawiają gigantyczne odstępy od poprzedzających aut. (11)

      Taki korek ciągnie się o wiele dalej i blokuje pobliskie skrzyżowania. Widać to właśnie przy dworcu gdy przy Hucisku odstępy między autami to 10 metrów. Wtedy przy Zieleniaku jest blokada.

      • 21 47

      • (1)

        korki są bo ludzie zamiast 50 km/h jadą np. 70 km/h i potem dziwią się, że pod sygnalizator w jednostce czasu podjeżdża więcej pojazdów.

        • 11 22

        • Przy jezdzie 50 to samo, to po prostu nie dostowana sygnalizacja z dawnych lat ?

          • 0 0

      • Ale dzięki temu sprawniej ruszają na światłach... a nie nagle start i nie wiadomo czemu stop po sekundzie

        • 0 0

      • (1)

        Korki są, bo kierowcy widząc światło zielone stoją zamiast jechać. Dopiero jak auto przed nimi ruszy leniwie wrzucają jedynkę. Dlatego w Polsce na zielonym się stoi, a na czerwonym jedzie.
        W Turcji na skrzyżowaniach są liczniki i jak wskakuje zielone, to wszyscy ruszają. Kto się zagapi ma problem :)

        • 39 10

        • Takie liczniki są np w Toruniu i Szczecinie, tylko do Trójmiasta nie mogą trafic bo tu są głupie władze

          • 1 0

      • Ale brednie (3)

        Korki są z dwóch powodów. Nie ruszania ze świateł natychmiast i naraz kilka pojazdów, oraz blokowania skrzyżowań poprzez wjazd bez możliwości zjazdu

        • 30 5

        • Korki sa przez durne swiatla i skrzyzowania.

          • 1 0

        • dlaczego wymyślasz własne teorie wyssane z palca?

          zademonstruj dowód profesorze

          • 0 12

        • to jedź na obwodnicę

          • 1 12

      • Myśl.

        Ale taki odstęp daje sprawniejszy ruch ze świateł, nie ma sensu stać jeden bs drugim i po ruszeniu znowu hamować.

        • 7 0

      • agresywny styl jazdy powoduje stłuczki ("zderzenia tylne")

        stłuczki i inne kolizje powodują megakorki. W Polsce brakuje promocji defensywnego stylu jazdy. Niecierpliwcom się wydaje, że ostra jazda w stylu "wyprzedzę wszystko co się rusza by zdążyć się zatrzymać na najbliższym czerwonym świetle jako pierwszy" jest sposobem na redukcję korków.

        • 14 4

    • etam. największe korki są na obwodnicy gdzie przecież jest najwięcej przejść ;) (16)

      • 118 10

      • Korki na obwodnicy są przez pieszych (5)

        Bo na ulicach są przejścia dla pieszych spowalniające przejazd, więc zbyt wielu kierowców przenosi się na obwodnicę, na której się nie mieszczą.

        Gdyby nie było przejść w centrum miasta, obwodnica byłaby luźniejsza

        • 10 68

        • A może po prostu dwa pasy to za mało w 2019 ?

          • 0 0

        • a jaki jest wpływ zorzy polarnej na rozwój kolarstwa wśród górników?

          taki sam!

          • 15 1

        • Skanalizować pieszych!

          • 12 4

        • O rany, co za czop:)))

          • 27 5

        • hahaha

          głupich nie sieją

          • 40 7

      • w sedno (9)

        bo korki nie są powodowane przez przejścia, tylko przez kierowców

        • 88 12

        • korki nie są powodowane przez przejscia, tylko przez nadmiar samochodów (8)

          a ściślej nadmiar skłonności do korzystania z nich nawet na krótkie odległości (do 3-5 km), które można pokonywać na wiele innych sposobów. Szkoda tylko, że wielu mieszkańców (celowo nie piszę: kierowców) nawet po paczkę papierosów na rogu ulicy chciałoby podjechać samochodem, Problemem są oczywiście także nadopiekuńczy rodzice dowożący swoje pociechy do szkół na małe odległości. Całe szczęście są stopniowo coraz szerzej wdrażane akcje typu "rowerowy maj" i nowe pokolenie nie jest tak uzależnione od samochodów jak kiedyś. Szkoda tylko, że w tym pokoleniu wielu już się uzależniło od smartfonów.

          • 69 19

          • Korki są powodowane przez przejścia i źle rozplanowane miasto... przejscia dla bezpieczeństwa i usprawnienia ruchu powinny być w tunelach...

            • 0 0

          • Alternatywa?

            Na krótkim odcinku z mojego mieszkania na Siedlcach do uczelni na Orunii mam w weekend 5-10 minut samochodem lub 30-60 minut komunikacją. Faktycznie, alternatywa, psia mać.

            • 6 0

          • Jakie zje**ne gadanie (1)

            Żyjemy jeszcze w czasie kapitalizmu i jak ktoś chce to może mieć samochód dla każdego członka rodziny. To nie jest wina za dużej liczby samochodów tylko Za małej ilości dróg i pasów, złych rozwiązań drogowych i braku komunikacji miejskiej, bo to co mamy nadaje się do kursowania max 4 przystanki. Dalej masz Za duże ryzyko że nie dojedziesz

            • 1 4

            • to nie jest kwestia winy czy braku winy

              to jest stwierdzenie faktu: korki powoduje nadmiar samochodów, a nie niedobór rozwoju sieci drogowej i tzw. skrzyżowań "bezkolizyjnych" . Nadmiar samochodów wiąże się także z nadmiarem skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości, w tym nadmiar skłonności do podwożenia dzieci do szkół, żłobków i przedszkoli na te małe odległości. Powiększanie liczby pasów etc. niczego nie poprawiło jeśli chodzi o korki: próbowali w USA do lat 60-tych, próbowali w Rosji od lat 90-tych, próbowali w Chinach i nic z tego nie wychodziło. Coraz więcej wydatków na infrastrukturę drogową i coraz więcej czasu traconego w megakorkach.

              • 2 1

          • Czas to pieniądz (2)

            Obecnie tylko emeryci i uczniowie/studenci mają czas łazić na piechotę. Reszta aby ogarnąć pracę i dom ma wyliczoną każdą minutę

            • 22 22

            • wiec stanie w korkach (1)

              jest szybsze?

              • 10 8

              • Ależ oczywiście że jest

                Przy przesiadce do samochodu martwiłem się tym, że przez korki mój czas dojazdu do pracy się wydłuży. Tymczasem mimo korków zmalał mniej więcej dwukrotnie.

                • 9 3

          • albo

            przez rowerzystów co tunele do przejazdu rowerowego blokują z połową miasta włącznie.

            • 2 3

    • No kierowcy - psioczyć:) (11)

      • 74 46

      • (10)

        Ale chlebek to chciałbyś mieć świeży. A on też w tym samym korku stoi. Żyjemy w takich czasach, że samochody to nie tylko zło konieczne. Większe korki, to też utrudnienia przejazdu dla karetek.

        • 17 24

        • Przecież (8)

          karetki mogą jeździć buspasem

          • 14 5

          • Nie będzie większych korków (7)

            Kto twierdzi, że będą jest po prostu d**ilEM....

            Przecież i tak stoisz na hucisku albo przed zieleniakiem baranie jeden z drugim....

            Korki są przez skrzyżowania i nadmiar samochodów.
            Na grunwaldzkiej jest pełno przejść dla pieszych i działająca sygnalizacja 24/7, a o 3 w nocy korków nie ma - niezrozumiała dla Was zależność barany, prawda?

            • 21 26

            • Pomyśl

              Im więcej przejść, tym więcej stoimy i auta wydalają więcej spalin... nazywasz kogoś de*ilem sam nim będąc

              • 0 0

            • Heh (1)

              Widać że nie jeździsz samochodem. Korkuje się przez duży ruch.. Ale dlatego że kierowcy nie ruszają jeden za drugim w ciągu kilku ułamku sekundy, tylko po dłuższej chwili bo siedzi jeden z drugim w telefonie albo myśli o ch*j wie czym bo przecież nuda w korku. I w ten sposób na światłach potęgują się korki

              • 8 3

              • czyli jednak wina kierowców, a nie samych świateł ;)

                • 6 0

            • Brednie

              Jak trafisz na czerwoną falę to stoisz bez sensu mimo że jest pusta droga

              • 3 1

            • Przejścia są dla obiektów komercyjnych.

              Popatrzcie na mapki i zastanówcie sie ile z przejść mają zrobic bo sa potrzebne a ile powstanie bo komercyjni właściciele naciskają w ten czy inny sposób. W dodatku przejścia owszem nawet w takich lokalizacjach ale... czy w tym konkretnym miejscu? Najpierw zabudowuje się byle jak i kto ma kase to buduje a potem dopiero dokładają przejścia aby mieć więcej klientów. Przykładem skrzyżowanie Kołobrzeskiej z Chłopską. Na Kołobrzeskiej ile mamy przejść i w jakich miejscach? A pamietacie gdzie były zlikwidowane? Głwne ciągi komunikacyjne powinny byc puszczone w tunelu jak w Sopocie albo przejścia podziemne. Nie da sie inaczej. Oddechem dla dzielnic mieszkaniowych zaś są niedziele bez handlu. Wtedy jest spokojniej z ruchem. Tak naprawdę najwięcej problemów komunikacyjnych jest wokół hipermarketów i tym podobnych obiektów.

              • 3 2

            • Coz, moze ty tam stoisz, ja plynnie objezdzam.

              • 1 3

            • ale zjazd na Jana z Kolna i Rajską też będzie zablokowany

              więc będą większe korki

              • 3 3

        • Nie jem glutenu

          • 6 0

    • Jest tam tunel

      I po to ktoś go wymyślił aby zmniejszyć korki i usprawnić ruch, dziś idziemy w drugą stronę... udając że coś poprawiamy.

      • 0 0

    • (2)

      Korki są przez samochody!

      • 3 1

      • (1)

        Przez ludzi, co im sie marzy przechodzenie.

        • 0 2

        • tia, zwłaszcza na obwodnicy i dojazdach do niej

          • 0 0

    • Kupujcie więcej samochodów i wyprowadzajcie się na wieś (2)

      wtedy korki na pewno będą mniejsze

      • 44 13

      • mieszkajmy wszyscy w centrum (1)

        mieszkajmy wszyscy w centrum tak, żeby nikt nie mieszkał na obrzeżach a broń boże na wsi. Ale wtedy przenosimy do miasta fabryki, centra przeładunkowe... co tam, wszystko do miasta, pola, kury i krowy! Niech wszyscy i wszystko będzie na kupie wówczas będzie mniej aut. Prawda, ze idealnie?
        Tylko wtedy koniecznie dla ludzi, którzy jednak zdecydują się zamieszkać poza miastem szlabany, zakazy wjazdu i kary. Koniecznie kary! Niech nie przyjeżdżają słoje a już broń boże autem!

        No ludzie. Zastanówcie się trochę co piszecie...

        • 5 4

        • zdolność do szukania kompromisu nie jest chyba Twoją najmocniejszą stroną

          ironia szyta bardzo grubymi nićmi.

          • 0 0

    • Miasto dla pieszych! (7)

      Kierowcy z okolicznych wsi - pruszcz, Elbląg, nowy dwór niech postoją

      • 88 45

      • Ale wiesz (4)

        Mieszkańcy Gdańska też mają samochody. Dorośniesz, skończysz szkołę, pójdziesz do pracy, może też kupisz...

        • 15 5

        • (1)

          A może nie będzie musiał, bo zamieszka w mieście i podjedzie 3 przystanki komunikacją. a zaoszczędzone pieniądze wyda na przyjemności, a nie na stanie w korkach.

          • 8 8

          • Podjedzie 3 przystanki a kolejne 3 będzie musiał pokonać pieszo

            Bo tramwaj się znowu zepsuł. Zaoszczędzonych pieniędzy nie będzie bo wszystko odda Warszawiakowi - właścicielowi mieszkania

            • 5 2

        • niech jada kom (1)

          a moze zamiast jezdzic samochodami pojada autobusem lub tram :)

          • 1 0

          • Nie, bo to syf.

            • 4 1

      • Wieś (1)

        jest w Tobie, skoro nawet nie umiesz napisać tych miejscowości rozpoczynając dużą literą. Obym Ciebie nie zobaczył nigdy w żadnym samochodzie.

        • 14 7

        • Wiochy nie zasluguja na wielka litere.

          • 1 8

    • I dużo ofiar śmiertelnych wśród pieszych niestety.

      • 4 6

    • Proponuję przejścia jednokierunkowe (1)

      przy Dworcu PKP Gdańsk Głowny. Jedno dla przyjeżdżających, i odpowiednio dla odjeżdżających. Kiedyś, przy mniejszym ruchu pojazdów, likwidowano przejścia, uzasadniając to względami bezpieczeństwa, teraz przy wielkokrotnie zwiększonym ruchu kołowym, wciskajś kit, że będzię bezpieczniej. Oni mają niby badania, i to wieloletnie, a mieszkańcy ze swoją wieloletnią praktyką, są w błedzię. Moja propozycja. Zmniejszyć o połowę liczbęvwszelkiej maści urzędników, będzie o połowe mniej durnych decyzji, z panem "javohl" Grzelakiem na czele.

      • 25 17

      • bezpieczeństwo nie jest jedynym kryterium przy podejmowaniu decyzji i zmianie kształtu infrastruktury miejskiej

        komfort pieszych i niepełnosprawnych ma też swoją rolę do odegrania.

        • 6 5

    • Ooo płacz mi blachosmrodzie o płacz!

      • 32 16

  • Miniatura

    Przejście przy teatrze miniatura - gratuluję pomysłu powrotu do tego- czekamy na kolejne wypadki

    • 1 0

  • Deptak na całej długości.SUPER!

    Umieszczanie wszystkich środków transportu w tak małej przestrzeni jest błędem.Brak miejsca

    • 0 0

  • Oddajcie już lepiej ten Gdańsk pod zarządzanie Niemcom.

    • 1 1

  • Czy wam się to podoba czy nie samochodów będzie przybywało. Być może w przyszłości elektrycznych, ale będzie. (4)

    Przybywa aut, bo ludzi jest za dużo. Nazjeżdzało się różnej masci słoików z Iław i innych Bydgoszczy i taki mamy efekt. Całe Warmińsko Mazurskie już siedzi w Trójmieście. Rozmnażają się jak króliki. Wyglądają jak dawniej Rumuni z gromadą bachorów! W Polsce wystarczyło by 20 mln ludzi. Nie potrzeba więcej.

    • 6 5

    • sensowna polityka miejska może doprowadzić do redukcji liczby samochodów (3)

      Popatrz na statystyki liczby samochodów na 1000 mieszkańców Berlina, Paryża i Nowego Jorku oraz wielu innych miast nieźle zarządzanych krajów. Tam liczba samochodów na 1000 mieszkańców jest nie tylko niższa niż w Gdańsku, ale spada.

      • 1 4

      • (2)

        Berlin czy inna Holandia nie są dla mnie żadnym autorytetem. Po to są zdobycze techniki, aby z nich korzystać. Może chciałbyś pójśc o krok dalej i nie używać też schodów ruchomych, windy, dźwigu itp... Może przesiądźmy się wszyscy na osiołki? Jeżeli chodzi o zajmowanie miejskiego miejsca przez samochody to może też single i małżeństwa zrezygnują z własnego M i będą mieszkali razem z rodzicami jak np Włosi. Budynków jest zbyt dużo. Nie ma ustawowego przymusu posiadania własnego mieszkania czy domu, a co za tym idzie zawłaszczania kolejnych terenów kosztem dewastacji przyrody, np wycinania lasów. Każde odrębne gospodarstwo generuje smog poprzez przepalanie energii. Generuje też ogromną ilość śmieci i ścieków. Upraszczając można przecież siedzieć w dziesięść osób przy jednej żarówce zamiast każdy przy osobnej.

        • 4 1

        • (1)

          No i np. transport zbiorowy to też jest zdobycz techniki. Tak samo jak na przykład wykorzystanie internetu czy sieci komórkowych do wynajmowania różnych środków transportu na minuty (od hulajnogi po samochody) zależnie od aktualnych potrzeb.

          • 0 4

          • Proponuję jeszcze żony na minuty. Po co każdy ma mieć swoją.

            • 4 0

  • A. (3)

    Przejście koło dworca to totalny bezsens. Przecież te matoły co nie potrafią zdążyć na autobus czy tramwaj ( pijani nocą ) będą mieli nowe miejsce żeby wbiec pod jadące auto... jakby problemem było przejść bezpiecznie pod ziemią...

    • 37 15

    • "Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone,

      gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu. "

      • 1 1

    • (1)

      Ci to akurat i tak przebiegają i skaczą przez barierki :)

      • 1 2

      • A teraz nawet tego nie będą musieli robić. Po pijaku wystarczy się położyć na pasach bo dla pieszych przecież są.

        • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane