Fakty i opinie

178 mln zł za system zarządzania ruchem na obwodnicy

Najnowszy artukuł na ten temat Rusza remont wiaduktu na Spacerowej
System ma zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu m.in. na trójmiejskiej obwodnicy.
System ma zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu m.in. na trójmiejskiej obwodnicy. fot. GDKiA

Obwodnica Trójmiasta i Południowa Obwodnica Gdańska, a w sumie 200 km drogi ekspresowej S7 na Pomorzu oraz w województwie warmińsko-mazurskim zostanie objęte elektronicznym systemem sterowania ruchem, podobnym do działającego w Trójmieście Tristara.



Zwracasz uwagę na znaki zmiennej treści?

rzadko, bo na większości są nieistotne komunikaty 50%
tylko gdy jest remont albo objazd 13%
prawie zawsze, bo wolę wiedzieć czego się spodziewać na trasie 37%
zakończona Łącznie głosów: 1583
Podobnym, ale nie takim samym, bo podczas gdy Tristar kieruje przede wszystkim sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniach w Gdańsku, Gdyni i Sopocie, system odpowiedzialny za ruch na trasach S6 i S7 będzie obsługiwał znacznie mniej węzłów. Za to zdecydowanie większy ruch.

- Projekt składać się będzie przede wszystkim z odpowiednio wyposażonego Centrum Zarządzania Ruchem w miejscowości Dworek przy S7 oraz z urządzeń rozmieszczonych w pasie drogowym służących m.in. zarządzaniu ruchem oraz przekazywaniu aktualnych informacji kierowcom - informuje gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który prowadzi projekt.
W ramach systemu zostaną zainstalowane:

  • stacje pomiarowe ruchu drogowego zapewniające wykrywanie zdarzeń drogowych, takich jak: zator, nagła zmiana warunków ruchu czy pojazd jadący pod prąd,
  • kamery przekazujące obraz z dróg,
  • kamery służące do pomiaru czasu przejazdu,
  • stacje meteorologiczne,
  • znaki zmiennej treści informujące m.in. o zdarzeniach drogowych, zatorach, objazdach, stanie nawierzchni drogowej czy innych zagrożeniach występujących na danym odcinku drogi,
  • znaki wskazujące trasy objazdu w przypadku wystąpienia takiej konieczności,
  • znaki zmiennej treści informujące o warunkach pogodowych,
  • urządzenia do nadawania komunikatów radiowych CB oraz zapewniających łączność kierowców z operatorem Centrum Zarządzania Ruchem,
  • tablica informująca o czasie oczekiwania na przejściu granicznym.

System gotowy w 2023 roku



Najkorzystniejszą ofertę na wykonanie tego systemu złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) oraz Aeronaval de Censtrucciones Instalaciones (partner). Kryteria oceny ofert stanowiły: cena (60 proc.), nieinwazyjne rozwiązania techniczne (20 proc.) oraz koszty utrzymania (20 proc.). Konsorcjum wyceniło prace na 178 979 864,00 zł.

- System zostanie oddany do użytku w 2023 r. - zapewnia Katarzyna Woźniewska z firmy Aldesa.
Projekt ma już zapewnione finansowanie w wysokości 123 mln euro ze środków unijnych, więc należy spodziewać się jego kolejnych etapów na następnych drogach.

W ostatnim czasie Aldesa realizowała w Trójmieście przebudowę linii tramwajowej na gdańskie Stogi.

Opinie (282) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • będzie działał tak jak tristar?

    pieniądze wyrzucone w błoto

    • 653 18

  • Już raz wydali na Tristar...

    • 362 10

  • Unia marnuje ciężkie miliony

    • 322 14

  • Bzdura

    • 255 8

  • Jak będzie tak dobry jak nasz TriStar, to warto inwestować.

    • 59 110

  • znaczy bedziemy teraz jeździć wolniej po obwodnicy?

    korytianie sporo hajsu przytulą i oby na tym się skończyło, bo z tego tristaru to tylko czerwona fala i więcej korków

    • 205 6

  • tyle pieniedzy na zbedne samochody

    przeznaczcie to na drogi dla rowerów albo na Jurka, będzie z tego pożytek

    • 47 124

  • Dajcie mi kase, też umiem ją zmarnować!

    • 211 6

  • To wróży totalny paraliż

    Czas na rower. Nie lepiej ra kasę przeznaczyć na poszerzenie obwodnicy?????

    • 159 15

  • Kolejny miś

    Prawdziwe pieniądze zarabia się na słomianych, nikomu niepotrzebnych, inwestycjach.

    • 317 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.