Szybka Kolej Miejska podsumowuje swój udział we wtorkowym koncercie Justina Timberlake'a na PGE Arenie. Pociągi zabrały na stadion i odwiozły z niego w sumie 18 tys. pasażerów.
Czytaj także:
Niezwykłe widowisko Justina Timberlake'aDwa dni po największym biletowanym wydarzeniu, jakie kiedykolwiek odbyło się na stadionie w Letnicy,
SKM podsumowuje swój udział w przywiezieniu i rozwiezieniu widzów koncertu. Przypomnijmy, że podczas koncertu Justina Timberlake'a na stadionie bawiły się 42 tys. widzów. Jaki był udział SKM-ki w ich dowiezieniu i odwiezieniu ze stadionu?
Na stadion pociągami SKM dojechało 8 tys. widzów. Jeszcze więcej, bo 10 tys. zdecydowało się na powrót SKM-ką z Letnicy do Gdańska i dalej.
- To zadanie było porównywalne z organizowanym przez nas transportem kibiców na EURO 2012. Z Gdańska Głównego do przystanku Gdańsk Stadion Expo pasażerów woziło siedem specjalnych pociągów. Trzeba zaznaczyć, że na najważniejszy, pierwszy moment odwozu zadysponowaliśmy cztery pociągi, które - ustawione jeden po drugim - sprawnie rozwiozły pierwszą falę uczestników koncertu - mówi
Marcin Głuszek, dyrektor sprzedaży i marketingu PKP SKM w Trójmieście.
Poza pociągami kursującymi pomiędzy Gdańskiem Głównym a przystankiem Gdańsk Stadion Expo Spółka PKP SKM uruchomiła dodatkowe pociągi na odcinku Gdańsk Główny - Gdynia Główna - Wejherowo.
- W czasie odwożenia pasażerów ze stadionu uruchomiliśmy osiem zamiast planowanych siedmiu składów. Przewidzieliśmy również potrzebę uruchomienia pociągów w relacji Gdańsk Główny w kierunku Wejherowa. Tutaj zamiast zaplanowanych trzech składów uruchomiliśmy cztery dodatkowe składy - dodaje Głuszek.
Kolejarze mieli o tyle trudniejsze zadanie niż zazwyczaj, że na linii Gdańsk Główny - Gdańsk Stadion Expo, czynny był tylko jeden tor, a w Gdańsku Głównym mogli korzystać z trzech zamiast sześciu tzw. krawędzi peronowych. Podczas EURO 2012, gdy przewożono podobne liczby pasażerów, po linii "stadionowej" pociągi SKM jeździły po dwóch torach, a na stacji Gdańsk Główny wysadzały pasażerów przy sześciu krawędziach peronowych.
Utrudnienia wynikają z prac prowadzonych w ramach inwestycji PKP SKM na stacji Gdańsk Główny oraz PKP PLK S.A. na jednej z linii do stadionu w Letnicy.