• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

19. Volvo Gdynia Sailing Days zakończone

jag.
18 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
To były największe regaty w 19. letniej historii Żeglarskich Dni Gdyni. To były największe regaty w 19. letniej historii Żeglarskich Dni Gdyni.

Chiara Benini Floriani z Włoch oraz Daniel Hung z Singapuru zostali mistrzami świata w klasie Laser 4.7. Były to ostatnie regaty w ramach 19. Volvo Gdynia Sailing Days. Zgromadziły na starcie 430 żeglarek i żeglarzy z 44 państw. W trakcie ponad trzytygodniowej imprezy największym wydarzeniem sportowym dla polskiej ekipy był tytuł wicemistrzów Europy seniorów w olimpijskiej specjalności 49er Dominika Buksaka i Szymona Wierzbickiego.



PRZYPOMNIJ SOBIE, W JAKICH OKOLICZNOŚCIACH POLACY ZOSTALI WICEMISTRZAMI EUROPY

19. Volvo Gdynia Sailing Days trwały od 25 czerwca. W programie licznych regat dwa miały rangę mistrzostw świata juniorów, a trzy mistrzostw Europy seniorów w klasach olimpijskich.

- To była największa impreza w historii. Przez 23 dni w 19 konkurencjach rywalizowało ponad 2000 żeglarzy. To nie tylko sukces sportowy, ale i dyplomatyczny. Na zaproszenie Polski Związek Żeglarski gościli u nas prezydent światowej federacji żeglarskiej Kim Andersen oraz prezydent europejskiej federacji - Josep M. Pla. To podkreślenie rangi wydarzenia oraz pozycji Polski w światowym żeglarstwie - ocenia Tomasz Chamera, prezes PZŻ.
Największym osiągnięciem reprezentacji Polski jest tytuł wicemistrzów Europy w klasie 49er Dominika Buksaka (AZS AWFiS Gdańsk) i Szymona Wierzbickiego (AZS Poznań). Niewiele brakowało, aby dorobek medalowy biało-czerwonych był pokaźniejszy. Dwie szanse na podium zostały utopione w ostatnich wyścigach.

Dramat przeżyli Łukasz PrzybytekPaweł Kołodziński (obaj AZS AWFiS), którzy spadli z 1. na 4. miejsce, gdyż w ostatnim wyścigu ich skiff doznał awarii. Natomiast Jakub Rodziewicz (Sejk Pogoń Szczecin) w mistrzostw świata do lat 21 w klasie Laser Standard po kończącym rywalizację starcie spadł z 3. na 6. pozycję.

PRZECZYTAJ CO PREZES POLSKIEGO ZWIĄZKU ŻEGLARSKIEGO MÓWIŁ PRZED STARTEM 19. VGSD ORAZ PLANACH ZWIĄZANYCH Z PRZEBUDOWĄ MARINY GDYNIA

Takich emocji dla Polski nie było w wyścigach finalizujących mistrzostwa świata w klasie Laser 4.7. Nasi reprezentanci nie walczyli tutaj o czołowe lokaty. Najlepsza z Polek - Kinga Brzóska (MKŻ Arka Gdynia) zajęła 23. miejsce. Natomiast wśród chłopców do lat 16 na 11. pozycji znalazł się Przemysław Machowski (MKS Dwójka Warszawa), który w klasyfikacji generalnej był 41.

W stawce 155 zawodniczek klasą dla siebie była Chiara Benini Floriani. Włoszka tytuł mistrzowski zapewniła sobie już przed ostatnim, jedenastym wyścigiem, gdyż na koncie miała cztery wygrane, po jednym drugim i trzecim miejscu oraz dwukrotnie metę osiągała jako czwarta.

MEDAL UTOPIONY W OSTATNIM WYŚCIGU. PRZECZYTAJ RELACJĘ Z MŚ W KLASACH LASER I LASER RADIAL

Natomiast ostatni wyścig zdecydował o tym, że Włoszki nie wygrały dubletem. Srebro zdobyła Simone Chen z Singapuru, spychając na najniższy stopień podium rodaczkę triumfatorki - Giorgii Cingolani.

Ponadto Azjatka odebrała złoto wśród młodszych zawodniczek, które startowały w Gdyni. W  kategorii do lat 16 wyprzedziła: Holenderkę Marissę Ijben oraz Australijkę Minę Ferguson.

We flotylli 275 chłopców mistrzem świata został Daniel Hung z Singapuru, który ostatniego dnia regat zepchnął na 2. miejsce Australijczyka Michaela Comptona. Brąz zdobył Peruwiańczyk Stefano Viale.

Natomiast wśród 16-latków złoto odebrał Compton, srebro Holender Paul Hameeteman, a brąz Jonathan Lio z Singapuru.



Na liście triumfatorów 19. Volvo Gdynia Sailing Days nie brakuje jednak Polaków. Znajdują się oni na szczytach klasyfikacji w Pucharze Miasta Gdyni, Pucharze Trenerów, czy Pucharze VGSD. W tej ostatniej rywalizacji kolejnej laury trafiły do zawodników w klasach: Micro, Delphia 24, Scandinavia/Skippi 650 oraz Latający Holender.

Ponadto w trakcie imprezy odbyła się także pierwsza eliminacja cyklu Polskiej Ekstraklasy Żeglarskiej, morskie żeglarskie mistrzostwa Polski załóg jednoosobowych w klasie ORC International, a jednocześnie XXVIII Regaty "Samotników" - Memoriał Leonida Teligi.

Przypomnijmy, że organizatorem żeglarskich dni Gdyni był Polski Związek Żeglarski, partnerem tytularnym - Volvo Car Poland, a partnerem strategicznym - miasto Gdynia. Są już plany na przyszły rok. W jubileuszowej, 20. edycji rozegrane zostaną m.in. mistrzostwa świata w klasie 29er.

SPRAWDŹ, KTO WCZEŚNIEJ SIĘGAŁ PO MEDALE W 19. VOLVO GDYNIA SAILING DAYS

Puchar VGSD
Micro
1. Ocean Challange YK, Piotr Tarnacki, Bartosz Makała, Grzegorz Banaszczyk
2. YC Sopot, Rafał Sawicki, Joanna Mariańska
3. YC Rewal, Maciej Twarowski, Mirosław Zając, Roman Walczk

Delphia 24
1. Piotr Kowalewski, Dominik Rosiński, Rafał Trzciński, Jerzy Domański (JKW Poznań)
2. Marcin Pietrzak, Michał Buszmicz, Paweł Tokarczyk, Marcin Dembowski (Spójnia Warszawa)
3. Mariusz Trzciński, Błażej Łukomski, Paweł Kurzawa, Bartosz Zachciał (JKW Poznań)

Scandinavia/Skippi 650
1. Marcin Styborski, Piotr Wawrzewski, Marcin Murmyło (AZS AWF Warszawa)
2. Dominik Ostrowski, Łukasz Jazgarski (MKS Dwójka Warszawa)
3. Michał Pałasz, Michał Koziński, Marcin Ossowski

Latający Holender
1. Jacek Tyszkiewicz, Damian Bernaciak (YKP Warszawa)
2. Paweł Świderski, Marcin Zawistowski (Spójnia Warszawa)
3. Mateusz Chrobak, Wojciech Żarów

Polska Ekstraklasa Żeglarska
1. PZU Jeziorak Yacht Club, sternik Karol Górski
2. Olsztyński Klub Żeglarski-Jabłkowski Sailing Team, Piotr Małecki
3. Sejk Pogoń Szczecin - CM Contriuctions, Krzysztof Łobodziec

Mistrzostwa Polski załóg jednoosobowych w klasie ORC International oraz XXVIII Regaty "Samotników" - Memoriał Leonida Teligi
1. Good Speed, sternik Łukasz Trzciński (Jachtklub Stoczni Gdańskiej)
2. Buzy Lizzy, Jakub Marjański na jednostce
3. Polled 2, Jaceka Chabowski

"Samotnicy"
KWR
1. Łukasz Stawski na jachcie Rioja

Open
1. Michał Brudnicki na jachcie Amaris
jag.

Opinie (5)

  • Nie dziękuje nie będę

    Jadę na działkę

    • 3 2

  • Volvo to już nie te auto, co 20 lat temu.

    • 4 1

  • Tego typu imprezy, są atrakcyjne tylko dla uczestników i ich rodzin. (2)

    Większość ludzi się tym nie emocjonuje, niestety.

    • 4 3

    • bo organizatorzy nie potrafia tego sprzedac (1)

      a jest to łatwe bo publika sama przychodzi na plażę i tylko wystarczy by im umiejetnie przekazac co jak gdzie

      • 0 0

      • Ale nie ma z tego biznesu związanego z kibicowaniem/ publiką , więc dla organizatora to tylko niepotrzebne zawracanie głowy.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane