• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

19 wykonawców chce wybudować Pomorską Kolej Metropolitalną

ms
10 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Projekt stacji Kolei Metropolitalnej Gdańsk-Brętowo. Projekt stacji Kolei Metropolitalnej Gdańsk-Brętowo.

Wykonawcy z Polski, Czech, Hiszpanii, Niemiec, Słowacji i Włoch złożyli oferty w przetargu na budowę Kolei Metropolitalnej. To na razie pierwszy etap: w drugim etapie, w którym składane będą konkretne oferty, znajdą się te firmy, które przejdą pozytywnie weryfikację.


 
Przebieg Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z Wrzeszcza do Osowy. Przebieg Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z Wrzeszcza do Osowy.
Rozpoczęty 29 czerwca pierwszy etap przetargu na budowę PKM ma na celu weryfikację firm zainteresowanych budową Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Potencjalni wykonawcy wraz z wnioskami o dopuszczenie do przetargu zobowiązani byli przedstawić dokumenty potwierdzające odpowiednie zdolności finansowe oraz doświadczenie w realizacji dużych inwestycji infrastrukturalnych.

Przetarg obejmuje zarówno prace budowlane (inwestor dysponuje już projektem budowlanym, który przekaże wykonawcy), jak i telematyczne (w tym przypadku wykonawca będzie musiał zaprojektować i wykonać wszystkie niezbędne systemy sterowania ruchem na linii kolejowej). Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie wybudowanie całej linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i przekazanie jej inwestorowi do użytkowania wraz ze Świadectwem Przejęcia do dnia 30 kwietnia 2015 r.

Film promocyjny Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Po trwającej około miesiąca weryfikacji 19 wniosków, PKM S.A. zaprosi do udziału w II etapie wszystkich wykonawców, których potencjał i doświadczenie gwarantować będą terminową realizację tak dużej inwestycji, jak budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Głównym kryterium wyboru zwycięskiej oferty w II etapie przetargu będzie już wyłącznie cena. Podpisanie umowy z wyłonionym w przetargu wykonawcą planowane jest w grudniu 2012 r. Termin ten może jednak ulec zmianie w konsekwencji ewentualnych odwołań od wyników przetargu.
 
Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej kosztować ma ok. 760 mln zł (netto), z czego ponad 500 mln zł pochodzić będzie z unijnego dofinansowania. Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej połączy się z istniejącą linią kolejową Gdynia-Kościerzyna. Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w niecałe 25 minut. Pierwsze prace przy budowie kolei metropolitalnej - związane z wycinką drzew i wyburzeniami nieruchomości oraz realizowaną przez PKP PLK przebudową stacji Gdańsk-Wrzeszcz - rozpoczną się jesienią 2012 r. Oddanie do użytku całej nowej linii PKM planowane jest w połowie 2015 roku.
ms

Miejsca

Opinie (119) 2 zablokowane

  • szkoda tych drzew..........pół lasu wytną.....

    • 2 9

  • czy ta kolej jest potrzebna???pytam serio!! (1)

    • 2 8

    • jest - odp SERIO

      • 5 0

  • 500 mln daje UE? To jest klamstwo! (1)

    Unia daje rowno 700 mln, reszte, czyli GROSZE doplaca samorzad, a miasto Gdansk Budynia dokładne 500 tys zł ( Pięćset Tysięcy Złotych!)

    • 4 6

    • nie siej fermentu jak nie wiesz i lepiej wracaj do namiotu pod urzędem

      • 4 0

  • a ja wam mówię,że się uda,trzeba wierzyć,wiara czyni cuda

    • 4 1

  • Losowanie

    Kto teraz z bankrutuje?

    • 1 2

  • Nie jestemm malkontentem, (3)

    ale widzę totalną klapę z tą inwestycją. Jest za droga jak na nasze warunki. Unia dopłaci? Przecież także my dopłacamy do kasu Unii, więc to także sprawa naszych kieszeni. No cóż, można sobie poszaleć, tylko dlaczego kosztem społeczeństwa.Postaw się, a zastaw się... Nic się nie zmieniło choć upłynęło sporo czasu. Wspieram moralnie tych, którzy widzą także poważne minusy tej inwestcji, m.in. wycięcie miejskiej zieleni na odcinku ponad 10 km, także na granicy Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Po jaką cholerę tworzy się takie obszary chronione, by potem je bezkarnie dewastować? Kłania się psychiatra.

    • 4 15

    • Na twoim i innych wpisach przykładzie (po minusach), widać jak niewielu łapie czym są unijne dotacje.
      Niestety są w większości nafaszerowani informacjami że są pieniądze z Unii i za nie coś się tam buduje. To jest jedna z największych mistyfikacji. Pieniądze z Unii są zawsze przekazywane dopiero po wykonaniu prac i zrealizowaniu projektu czasem w czasie realizacji (wyjątkowo odbiory etapowe). Innymi słowy, wpierw trzeba zgromadzić środki na realizację celu a potem zgodnie z procedurami je odzyskiwać. Komuś kto nie ma pojęcia wydaje się że to wychodzi taniej. Nic z tych rzeczy, regułą jest dwukrotne przepłacanie uzyskiwanego celu.

      • 1 1

    • bez jaj - nie wiem czy za droga ta inwestycja czy nie - ale zieleń wycinają tylko na starym nasypie kolejowym (1)

      więc bez paniki - chyba jednak jeśli chodzi o ekologię to taka kolej jest najbardziej ekologicznym rozwiązaniem z możliwych.. chyba, że preferujesz loty balonem ale wtedy ptaki straszysz.. i nie będzie jaj na Wielkanoc ;)

      • 3 0

      • Nie mówiąc o zabójczym dwutlenku wegla...

        ...z balonowego palnika.

        • 1 0

  • czy sie uda czy nie uda

    budyń i tak zarobi

    • 6 6

  • gruszki na wierzbie jak amber gold (1)

    • 5 4

    • do tych co minusowali: Zabolało?

      • 1 2

  • Na prezesa

    Michała T. vel Bąka wybitny specjalista od transportu za niewielką kasę

    • 3 3

  • niestety

    miałeś chamie złoty róg...




    VS....
    ALE NAWIĄZUJE DO ECS!!!

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane