• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

19 wykonawców chce wybudować Pomorską Kolej Metropolitalną

ms
10 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Projekt stacji Kolei Metropolitalnej Gdańsk-Brętowo. Projekt stacji Kolei Metropolitalnej Gdańsk-Brętowo.

Wykonawcy z Polski, Czech, Hiszpanii, Niemiec, Słowacji i Włoch złożyli oferty w przetargu na budowę Kolei Metropolitalnej. To na razie pierwszy etap: w drugim etapie, w którym składane będą konkretne oferty, znajdą się te firmy, które przejdą pozytywnie weryfikację.


 
Przebieg Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z Wrzeszcza do Osowy. Przebieg Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z Wrzeszcza do Osowy.
Rozpoczęty 29 czerwca pierwszy etap przetargu na budowę PKM ma na celu weryfikację firm zainteresowanych budową Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Potencjalni wykonawcy wraz z wnioskami o dopuszczenie do przetargu zobowiązani byli przedstawić dokumenty potwierdzające odpowiednie zdolności finansowe oraz doświadczenie w realizacji dużych inwestycji infrastrukturalnych.

Przetarg obejmuje zarówno prace budowlane (inwestor dysponuje już projektem budowlanym, który przekaże wykonawcy), jak i telematyczne (w tym przypadku wykonawca będzie musiał zaprojektować i wykonać wszystkie niezbędne systemy sterowania ruchem na linii kolejowej). Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie wybudowanie całej linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i przekazanie jej inwestorowi do użytkowania wraz ze Świadectwem Przejęcia do dnia 30 kwietnia 2015 r.

Film promocyjny Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Po trwającej około miesiąca weryfikacji 19 wniosków, PKM S.A. zaprosi do udziału w II etapie wszystkich wykonawców, których potencjał i doświadczenie gwarantować będą terminową realizację tak dużej inwestycji, jak budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Głównym kryterium wyboru zwycięskiej oferty w II etapie przetargu będzie już wyłącznie cena. Podpisanie umowy z wyłonionym w przetargu wykonawcą planowane jest w grudniu 2012 r. Termin ten może jednak ulec zmianie w konsekwencji ewentualnych odwołań od wyników przetargu.
 
Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej kosztować ma ok. 760 mln zł (netto), z czego ponad 500 mln zł pochodzić będzie z unijnego dofinansowania. Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej połączy się z istniejącą linią kolejową Gdynia-Kościerzyna. Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w niecałe 25 minut. Pierwsze prace przy budowie kolei metropolitalnej - związane z wycinką drzew i wyburzeniami nieruchomości oraz realizowaną przez PKP PLK przebudową stacji Gdańsk-Wrzeszcz - rozpoczną się jesienią 2012 r. Oddanie do użytku całej nowej linii PKM planowane jest w połowie 2015 roku.
ms

Miejsca

Opinie (119) 2 zablokowane

  • polskie linie

    tylko przez polskich wykonawcow

    • 2 1

  • Jedyne kryterium - cena?! (2)

    W pierwszej fazie sprawdzą referencje firm, z czego większość będzie miała bardzo dobre, a potem tylko cena będzie się liczyć. To jest chore. A jakieś kryteria odnośnie jakości i terminowości?????? Biednego nie stać na oszczędzanie, więc lepiej zapłacić raz więcej i być pewnym, że nic się nie wysypie, niż płacić najmniejszą cenę ale kilkadziesiąt razy z ten sam produkt!

    • 3 1

    • napij sie melisy, wkurzony (1)

      Co to za kryterium: "terminowość"? Terminowość sprawdza się po fakcie, nie przed;)
      A "jakość" jest określona w wymaganiach, które wykonawca musi spełnić, albo w ogóle nie startować. Materiały przetargowe są bardzo grube, choć Tobie się wydaje, że to jedna kartka z ogłoszeniem: "Kto nam wybuduje za najniższą cenę, no kto "? :P

      • 1 0

      • Tak samo grube

        były materiały przetargowe i tak samo szczegółowa specyfikacja podczas rozstrzygania przetargu na A2, wygrał COVEC i wszyscy wiemy, co się stało później. To samo w innych przypadkach upadłości bądź poważnych reklamacji i remontów tuż po zakończeniu budowy. Papier na da rzetelności wykonania, wymusić ją może tylko nieskorumpowany i fachowy inspektor.

        • 0 0

  • kolej metropolitna

    wszystkich tylko nie hiszpanów - plis............

    • 2 0

  • ..koniecznie niech budują: WAKOZ+COVEC+support by AMBER GOLD pod patronatem CARITAS POLSKA+Król Dopalaczy..

    ...AMEN!

    • 4 0

  • oczywiście weryfikację przejda tylko ci

    co zagwarantują najniższą cenę a potem powtórka ze słowackiego

    "kochani nic się stało lalala nic się nie stało lalala)

    • 1 0

  • właściciel

    MOZĘ najpierw zapłaćcie ludzieom za ziemię z której ich wywłaszczyliście ???????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 0 0

  • Absurdalne przedsięwzięcie

    Czy tylu rozsądnych przecież ludzi nie widzi absurdalności tego przedsięwziecia?
    1. Koszty budowy wzięte z kapelusza (fachowcy twierdzą, że kosztować będzie nie 700 milionów a co najmniej 3 miliardy (pożyczonych pieniedzy)). Czy chodzi o rozgrzebanie roboty a potem nie się Skarb Państwa martwi?
    2. Piekło dla mieszkańców Trójmiasta z powodu blokady Grunwaldzkiej, Wita Stwosza, Polanki, Słowackiego, Obwodnicy przez kilka lat.(zamierzają wywieźć i przywieźć z portu 4 miliony metrów sześciennych ziemi i kruszywa- istiejący nasyp kolejowy zostanie całkowicie wywieziony (piasek jest niedobry) i najego miejsce zostanie sprowadzone kruszywo ze Szwecji i z Ławicy Słupskiej)
    3. Katastrofa przyrodnicza. Trzeba wyciąć 25 000 60- letnich w wiekszości drzew. (40 hektarów miejskiego lasu) Zagrożenie powodziowe (piasek z wodą) dla Wrzeszcza przy najbliższej letniej ulewie łącznie ze zniszczeniem dopiero co zbudowanych zbiorników przeciwpowodziowych.
    4. Nieszczęście i dramat dla żyjących tam zwierzat.
    5. Potworny hałas i spaliny zagrażający mieszkającym w pobliżu ludziom (w trakcie budowy)
    Można jeszcze długo wymieniać wady zaś korzyści są minimalne.
    Gdańszczenie - to jest biznes grup interesów - to nie jest dla waszego dobra.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane