- 1 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (39 opinii)
- 2 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (287 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (220 opinii)
- 4 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (83 opinie)
- 5 Ugaszono pożar na budowie osiedla (185 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (210 opinii)
2 mld zł budżetu Gdyni na 2020 rok
Władze Gdyni zaplanowały na 2020 rok ostrożny budżet. Największe kwoty wydane zostaną na inwestycje drogowe, które pochłoną ponad połowę wszystkich wydatków majątkowych, szacowanych na ponad 433 mln zł. Żeby zrównoważyć budżet, miasto zaciągnie kredyty w wysokości 250 mln zł. Radni będą głosować w tej sprawie 18 grudnia.
W mijającym roku wydatki na inwestycje przekroczyły 501 mln zł. W 2020 roku mają sięgnąć 433,4 mln zł. Największe kwoty pochłoną następujące inwestycje:
- budowa węzła Karwiny - 81,3 mln zł,
- modernizacja dróg gminnych - 41,8 mln zł,
- budowa węzła Chylonia - 19,2 mln zł,
- przebudowa dróg powiatowych - 17 mln zł,
- zakup autobusów i trolejbusów - 16,6 mln zł,
- dalsza budowa parku Centralnego z parkingiem podziemnym - 16,4 mln zł.
Projekt budżetu Gdyni na 2020 rok
W przyszłym roku Gdynia zaplanowała wydać 4 mln zł na budowę ogólnodostępnego lodowiska, ale to dopiero początek wydatków. Pierwotnie miasto chciało wydać na tę budowę 40 mln zł, ale oferenci oczekiwali minimum 50 mln zł. Dlatego ostatecznie zdecydowano o zminimalizowaniu projektu, rezygnując m.in. z parkingu podziemnego. W wywiadzie dla Trojmiasto.pl wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk zapowiedział jednak, że budowa ruszy w 2020 roku.
Ile z PIT zbierają Gdynia, Sopot i Gdańsk
Władze Gdyni: kontynuujemy rozwój miasta
Jakub Ubych, radny Samorządności i bliski współpracownik wiceprezydenta Marka Łucyka, odpowiadającego m.in. za inwestycje, przekonuje, że deficyt finansowy - choć występuje - jest przeznaczony przede wszystkim na inwestycje, a także na kontynuację już rozpoczętych projektów.
- Mijający rok to czas wdrażania do realizacji inwestycji, które były przygotowywane przez ostatnie lata. Wśród sztandarowych można wskazać węzeł Chylonia, ul. Hodowlaną, Potok Wiczliński, podpisanie umowy z PKP PLK na wiadukt w ciągu ul. Puckiej. To również rok, w którym oddany został najnowocześniejszy kompleks edukacyjny w Polsce. Niebawem do użytku oddane zostaną dwa nowe skrzydła w szkołach kształcących w zawodach. Mijający rok to również ponad 10 obiektów sportowych, które służą mieszkańcom. Cały czas oczekujemy na dokumenty od wojewody pomorskiego, aby móc ogłosić przetarg na realizację węzła Karwiny, który będzie bezprecedensową inwestycją. Jeżeli uda się utrzymać tempo, a jestem o tym przekonany chociażby ze względu na reformę pionu, którą przeprowadził wiceprezydent Marek Łucyk, w każdym miesiącu będą podpisywane nowe umowy znacząco zmieniające otoczenie. Jednak mijający rok miał szczególny wymiar dla komunikacji miejskiej - posiadany tabor zyskał niemal 100 całkowicie nowych pojazdów - podkreśla Jakub Ubych.
Wskazuje także, że władze miasta zauważają problemy z parkowaniem, zwłaszcza w centrum. I zamierzają temu przeciwdziałać, ale niekoniecznie poprzez wzmocnienie Straży Miejskiej dodatkowymi etatami.
Plany vs. realizacja
Obserwatorzy gdyńskiej polityki samorządowej zwracają uwagę, że projekt budżetu, który przegłosowany zostanie najprawdopodobniej 18 grudnia, często rozmija się z ostateczną realizacją zamierzeń. Część inwestycji się bowiem opóźnia, inne nie są nawet zaczynane w planowanym okresie.
- Nie widać w tym budżecie kwot na najbardziej kluczowe zadania, czyli poprawę dostępności północnych dzielnic Gdyni, ani na kwestie bezkolizyjnego przejazdu przez tory. Sporo tematów dokumentacyjnych i projektowych, nie wiadomo czego oczekiwać w kwestii lodowiska. Widać spadającą dynamikę przyrostu wpływów z PIT - wylicza Zygmunt Zmuda Trzebiatowski, były radny Samorządności i kandydat na prezydenta Gdyni w ostatnich wyborach. - Gorset wydatków sztywnych jest coraz ciaśniejszy, co sprawia, że coraz realniejsza zdaje się wizja sprzedaży Polanki Redłowskiej jako źródła dużych pieniędzy. Tym bardziej oczekiwałbym prób oszczędzania, ale niespecjalnie są widoczne - dodaje.
Łukasz Piesiewicz z rady dzielnicy Śródmieście i stowarzyszenia Miasto Wspólne zwraca natomiast uwagę na rekordowe zadłużenie Gdyni oraz zbyt mały budżet na komunikację publiczną oraz dla Straży Miejskiej, która - ze względu na braki kadrowe - nie radzi sobie z kierowcami rozjeżdżającymi chodniki i trawniki, które potem trzeba remontować ze środków z miejskiej kasy.
- Nas najbardziej niepokoi zamrożenie wydatków na transport zbiorowy. Mamy sfinansowany dzięki unijnym funduszom nowy tabor, ale żeby jeździło nim więcej ludzi, potrzebna jest też dobra oferta przewozowa. Obawiam się, że zamrożenie wydatków na ZKM oznaczać będzie - przy wzroście kosztów - albo podwyżki cen biletów, albo cięcia w połączeniach. Kolejny rok z utrzymywaniem wydatków na Straż Miejską na granicy egzystencji - już teraz jest wielki problem z zapełnieniem wakatów, a za chwilę SM będzie miała jeszcze więcej pracy, bo w tym samym budżecie zapisano wyższe dochody ze Strefy Płatnego Parkowania, tłumacząc to zamiarem jej poszerzenia - najpewniej o część Wzgórza Św. Maksymiliana. A to oznacza, że całe Działki Leśne i inne miejsca bliskie centrum będą zalane "uciekinierami" przed płatnościami za parkowanie. Innymi słowy, bez skutecznej SM będziemy mieli niszczone chodniki i zieleń. Niepokoi, że w budżecie nie ma zapisanych środków na spełnienie obietnicy prezydenta Szczurka o przebudowie ul. Starowiejskiej - mija rok, a w temacie cisza. Za to są środki na projekt nieobiecywanej obwodnicy Witomina, inwestycję, na której najwięcej zyska ulubiona dzielnica naszych władz - Chwarzno-Wiczlino, bo dla samego Witomina, bez fizycznego ograniczenia ruchu na Chwarznieńskiej, będzie to chwilowy, kilkuletni oddech od tranzytu z Gdyni-Zachód - wylicza Łukasz Piesiewicz.
Budżet Gdyni w liczbach
Dochody Gdyni na 2020 rok: 1 mld 739 mln 41 tys. 920 zł
- dochody bieżące w wysokości: 1 mld 569 mln 594 tys. 398 zł (90,26 proc. dochodów ogółem, dynamika: 100,7 proc.)
- dochody majątkowe w wysokości: 169 mln 447 tys. 522 zł (9,74 proc. dochodów ogółem, dynamika: 59,8 proc.).
Wydatki Gdyni na 2020 rok: 1 mld 940 mln 310 tys. 949 zł
- wydatki bieżące w wysokości: 1 mld 506 mln 834 tys. 173 zł (77,66 proc. wydatków ogółem, dynamika: 97,1 proc.);
- wydatki majątkowe w wysokości: 433 mln 476 tys. 776 zł (22,34 proc. wydatków ogółem, dynamika: 86,4 proc.).
Gdynia będzie też musiała wydać 63 mln 248 tys. 319 zł na spłatę zobowiązań długookresowych. Planuje też zaciągnąć 264 mln 517 tys. 348 zł kredytu długoterminowego, pożyczki i spłat pożyczek.
Budżet Gdyni 2020 r. został więc zrównoważony na poziomie: 2 mld 3 mln 559 tys. 268 zł.
Opinie (282) ponad 20 zablokowanych
-
2019-12-03 10:27
Opinia wyróżniona
Jak można określić budżet "zrównoważonym" (25)
Jeśli potrzeba 1/8 to kredyt.
Na szczęście wpływy jeszcze pokrywają stałe zobowiązania.
Jeszcze....- 66 5
-
2019-12-03 11:59
PO mówiło o Grecji, mówili o Wenezueli. tutaj macie prezydenta z waszym poparciem który miasto doprowadził do ruiny (9)
obyło się to bez udziału Prawa i Sprawiedliwości.
on żeby spłacić jeden kredyt, zaciąga kolejny,- 20 7
-
2019-12-03 16:42
I nie siedzi za lotnisko...
100 mln wywalone w kocioł!
- 9 2
-
2019-12-03 16:26
(7)
pisiory nakladaja ustawami coraz wieksze obowiazki na samorzady jednoczesnie nie wydzielajac z budzetu srodkow na te cele, wplywy samorzadow sa ograniczane, z pustego i salomon nie naleje
- 4 5
-
2019-12-03 17:05
czy dług Gdyni zaczął powstawać w momencie przejęcia włądzy przez pis? (6)
- 8 2
-
2019-12-03 19:40
czyli to nie PiS rządzi w Gdyni jak pisowskie trole wmawiają (5)
Kaczyński nienawidzi sukcesów Gdyni
- 0 4
-
2019-12-03 20:56
pomijająć całą bełkotliwość twojej wypowiedzi (4)
kaczynski ma gdzies gdynie, nie ta skala
- 3 0
-
2019-12-03 21:14
(3)
ale s6 wycofal z listy budowanych drog ekspresowych, dla zemsty sie potrafil znizyc
- 0 3
-
2019-12-03 23:39
kaczynski sni po nocy o witominie. nie zasnie, poki nie zepsuje czegos na pogorzu.
jest taki maly a szczurek taki wielki
- 1 0
-
2019-12-03 21:31
Weź psychotropy (1)
- 3 0
-
2019-12-04 00:55
wziales?
- 0 0
-
2019-12-03 11:54
pierwsze co zrobił po wygraniu wyborów do podniósł podatki od nieruchomowsci do najwyższych możliwych (1)
teraz za śmieci będziemy płacić 140 procent więcej.
gdzie są pieniądze? co on robi?!?- 18 5
-
2019-12-03 19:39
dokładnie, Kaczyński obiecał obniżyć podatki
a podniósł
- 1 5
-
2019-12-03 11:56
(1)
Głupotą jest myśleć nawet o zaciągnięciu kredytu. 3-4 lata bez kredytu spowodowałoby spłacenie starych zobowiązań a odsetki na spłatę szły by na nowe inwestycje. Zerowy deficyt to najlepsze rozwiązanie.
Druga sprawa "Za to są środki na projekt nieobiecywanej obwodnicy Witomina, inwestycję," jak nieobiecywanej ? A ta konferencja Szczurka na kładce na Chwarznieńskiej to co to było ? TV show na pewno ale chyba i obietnica.- 17 1
-
2019-12-03 14:47
Bez kredytu to już po wyborach - do wyborów musimy się jeszcze nachapać.
- 8 2
-
2019-12-03 11:47
ten człowiek pożycza po 260 milionów rocznie, do końca kadencji zapożyczy miasto o miliard złotych (10)
na samą obsługę długu publicznego wydaje kilkadziesiąt milionów rocznie.
- 16 3
-
2019-12-03 14:46
Czyli obsługa długu to jakiś 1000 PLN na rodzinę (9)
A nowa pożyczka wychodzi po 1000 PLN na głowę mieszkańca.
Każdy z mieszkańców będzie musiał spłacić po 1000 PLN w cenach.biletów, czynszu, wywozu nieczystości, wody i tym podobnych.- 9 1
-
2019-12-03 15:19
on nakłada nam petle na szyje (8)
- 8 1
-
2019-12-03 16:38
rozdają po 500+ miesięcznie każdemu (2)
Polska w ruinie
- 2 5
-
2019-12-03 21:30
Piniedzy nie ma i nie będzie
- 3 1
-
2019-12-03 19:39
dokładnie, wyprawiają rozpustę i marnotrastwo
złodzieje pisowskie
- 2 4
-
2019-12-03 16:19
(4)
niech pisuary przestana wreszcie ograniczac wplywy samorzadom, tu lezy przyczyna slabosci finansowej miast
- 6 7
-
2019-12-03 17:29
niech znacznie rządzić i przestanie się bawić. (2)
Tak dla obniżki podatków którą zrobił PiS
- 3 3
-
2019-12-03 19:38
Kaczyński obiecał obniżkę podatków
a co zrobił? stolec
- 1 3
-
2019-12-03 19:04
Minus prze pomyłke
- 2 1
-
2019-12-03 16:57
to pisuary rządzą 20 lat?
- 8 2
-
2019-12-03 10:29
Opinia wyróżniona
Karwiny (22)
Węzel Karwiny widoczny na zdjęciu nie poprawi przepustowości ponieważ Sopocka iStrzelców są na poziomie głównej ulicy , i będą światła i korki .To skrzyżowanie powinno być dwu poziomowe bo są na to warunki ,ci z Sopockiej powinni jechać pod główną i ślimakiem na prawo wjechać w kierunku Karwin .,ci ze Strzelców i z Gdyni dołem na Sopot i na tej ulicy w lewo na Gdynie .Góra będzie wolna od świateł i przepustowość normalna
- 73 22
-
2019-12-03 18:21
W Gdyni taki projekt? (5)
W tym mieście szczytem możliwości jest przebudowa zatoczek autobusowych, które i tak po dwóch latach się sypią i zapadają. Jedyne bezkolizyjne skrzyżowania w Gdyni powstały w PRL, podobnie jak większość dwukierunkowych dróg. Osoba, która w UM wymyśla powody odwołania inwestycji pracuje już w pocie czoła - nie martwcie się.
- 3 1
-
2019-12-03 18:50
Były kierowca zawodowy (4)
Z tego co na szybko sobie przypominam to faktycznie; poza węzłem Estakada-Obwodnica w Gdyni nie ma w Gdyni nowych skrzyżowań bezkolizyjnych. Poza wjazdami na Obwodnicę w Gdyni w ogóle nie przypominam sobie o ani jednym skrzyżowaniu bezkolizyjnym.
- 1 1
-
2019-12-03 21:52
Bo skrzyżowań bezkolizyjnych (1)
poza Chinami na świecie generalnie nie buduje się od początku XXI wieku
- 0 0
-
2019-12-03 22:15
Tak, tak, znamy te historie...
Proszę wyburzyć estakadę i przelotówkę ze Śląskiej na Morską. Będzie światowo i zgodnie z trendami. Kierowcy będą na pewno oczarowani.
- 0 0
-
2019-12-03 21:32
Co szczur zrobił przez 25 lat wyjadania z koryta? (1)
- 0 0
-
2019-12-03 23:41
wyzarl wszystko z koryta :)
- 1 0
-
2019-12-03 16:29
kto to ma sfinansowac?
- 2 1
-
2019-12-03 16:15
3 swiat
Planisci i samorzadowcy z Gdyni nie rozumieja o czym piszesz :-)
- 5 3
-
2019-12-03 11:48
skąd masz te teorie? (12)
czy jesteś naukowcem lub inżynierem specjalizującym się w obliczeniach dotyczących ruchu pojazdów w mieście i ile lat doświadczenia masz w tej dziedzinie, podaj przykłady swoich sukcesów
- 5 11
-
2019-12-03 18:28
skoro Ty jesteś to poproszę o te wszystkie dane (1)
- 0 0
-
2019-12-03 19:45
te wszystkie dane zajmują tyle, że życia ci nie starczy
poza tym czy rozumiesz rachunek wariacyjny bo jeśli nie to i tak tych danych nie zrozumiesz, na jakim poziomie rozumiesz matematykę bo pokazywanie. danych krowie nigdzie nie prowadzi, dane są dostępne dla każdego tylko co człowiekowi bez wykształcenia po nich? nic z nich nie zrozumiesz
- 0 1
-
2019-12-03 13:44
(2)
Wystarczy być doświadczonym kierowcą
- 1 5
-
2019-12-03 16:42
doświadczony pilot nie buduje rakiet kosmicznych
on tylko w nich siedzi
- 2 1
-
2019-12-03 16:17
nie
nie wystarczy
- 2 1
-
2019-12-03 11:52
(6)
Nie trzeba być naukowcem, żeby od razu było widać, że będą korki :)
- 13 7
-
2019-12-03 16:41
trzeba być naukowcem, żeby się na ten temat wypowiadać (1)
równie dobrze możesz zabierać głos w sprawach pionowo lądujacych rakiet, matematyka dotycząca korków w miastach jest tak samo skomplikowana
- 1 2
-
2019-12-03 20:13
to wrozenie z fusow a nie nauka - nie masz ani jednego dowodu na poparcie swoich watpliwych tez
idac tropem twojej logiki nalezy zlikwidowac drogi, nie bedzie korkow, ludzie nie wyprowadza sie na chwaszczyno i bedzie pelnia szczescia. Zmartwie ciebie - przed toba na te naukowe teorie wpadl juz Kononowicz.....
- 0 1
-
2019-12-03 15:18
Korki będą zawsze. To stan równowagi i fakt dowiedziony naukowo. (3)
Im większa podaż dróg (dodatkowe pasy, poziomy) tym szybciej konsumuje ją popyt (a wyprowadzę się za Chwaszczyno, dojechać łatwo, sarenki będą). Stąd paradoks - rozbudowa dróg pogłębia korki, robienie przestrzeni pod pieszych i komunikację miejską je zmniejsza.
- 9 4
-
2019-12-03 18:28
co za bzdury (2)
- 0 4
-
2019-12-03 19:41
to są fakty durniu bez wykształcenia (1)
ale z powodów oczywistych nigdy tego nie zrozumiesz,
- 1 2
-
2019-12-03 19:57
Cóż za kultura...
Poproś rodziców, żeby jeszcze raz cię wychowali.
Za pierwszym razem po jeśli sromotną porażkę.- 0 1
-
2019-12-03 11:47
nawet nie chce mi sie z tobą dyskutować skoro wiadomo, że to w przyszłym roku nie powstanie
- 16 1
-
2019-12-03 08:52
Opinia wyróżniona
Dofinansowanie pkm (12)
Trzeba zintensyfikowac ilość połączeń pkm gdynia główna osowa.
Budowa węzła karwiny sparaliżuje transport w tej części miasta a istniejąca pkm może znacznie pomoc przy relatywnie małych kosztach.- 63 5
-
2019-12-03 15:43
PKM jest całkowicie w gestii województwa - i województwo ją sfinansowało (przynajmniej w odniesieniu do Gdańska, Gdynia do swoich dwóch przystanków musiała dopłacić).
Oczywiście dodatkowe połączenia by się przydały - ale Kartuzy są ważniejsze.- 5 4
-
2019-12-03 11:55
ta zakorkowana Gdynia nie była nigdy, (2)
- 7 5
-
2019-12-03 16:44
tak dużo samochodów Polacy nie mieli nigdy (1)
Polska w ruinie
- 3 2
-
2019-12-03 19:48
jarozbawenko już buduje obozy reedukacyjne dla Polaków
a namiar aut będzie nowej burżuazji odebrany
- 1 1
-
2019-12-03 11:48
nie da się, szczurek zaniedbał możliwości transportu szynowego. co z PKM na północ Gdyni??? (7)
- 15 7
-
2019-12-03 16:44
tak tak, słyszeliśmy Edzio, szczurek ustala ceny w Tesco (3)
rządzi marynarka wojenną, wszystkimi ministerstwami itd.itd a polska jest w ruinie i dobra Rosja i kiedyś było ci lepiej bo partia cię nad morze czarne w nagrodę wysyłała
- 5 4
-
2019-12-03 18:22
dobrze, że llotnisko działa. szcurek się wziął i od razu sukces. (2)
- 2 5
-
2019-12-03 19:46
lotnisko zawsze działało i nadal działa (1)
ale skąd ty to możesz widzieć przez okienko w piwnicy psychiatryka
- 3 1
-
2019-12-03 20:18
Wiemy że są stracili na lotnisku, ale to nie znaczy że działa.
Lotnisko jest od przyjmowania samolotów a nie tylko kolegów na stołki.
- 2 0
-
2019-12-03 16:00
(2)
Szczurek? PKM to spółka Samorządu Województwa Pomorskiego, tak więc nie pozostaje w gestii Gdyni (czy Gdańska). Dodajmy, że Gdańsk nie finansował budowy PKM, podczas gdy Gdynia musiała do swoich dwóch przystanków dopłacić.
Póki co PKM jest w Gdyni fikcją i nie odgrywa żadnej roli; a to, że województwo więcej uwagi poświęca Kartuzom, to już inna sprawa.- 7 2
-
2019-12-03 18:21
nie da się. jak sukces, to szczur wyłazi z lodówki na zdjęciach. jak (coraz częściej) wtopa (1)
to szczur chowa głowę w piasek i zwala na każdego tylko u siebie nigdy winy nie widzi. taki niedoceniany geniusz cudotwórca.
- 5 5
-
2019-12-03 18:37
Jw. Nie wiem, czy zwala na kogos, ale to nie jest inwestycja miejska, wiec w tym przypadku swoje pretensje adresuj wlasciwie - tzn. do wladz wojewodztwa. Zadnego miasta z osobna nie bylo stac na kolej miejska, a ze wladze pomorskie tak a nie inaczej zainwestowaly w kolej regionalna, to juz inna sprawa.
- 3 2
Wszystkie opinie
-
2019-12-04 13:51
W Gdansku kolejna duza firma, a w Gdyni kolejne plany
Nic dziwnego, że młodzi uciekają z Gdyni
- 0 2
-
2019-12-04 07:03
nowy impuls
ostatnie lata to lata stracone pod rządami Pana Szczurka - obecny Prezydenta jest zdecydowanie zmęczony byciem na tym urzędzie tyle lat. Potrzeba nowych impulsów szczególnie w układzie komunikacyjnym Gdyni ( dzielnice, tory )
- 3 0
-
2019-12-03 13:20
w tamty roku przy artykule o budżecie była ta sama grafika. (2)
za rok znowu w budżecie będzie pozycja budowa wezła Karwiny??
- 14 0
-
2019-12-04 05:25
Czepiasz się - co mieli pokazać: wiadro farby i człowieka z MTM ?
- 1 0
-
2019-12-04 05:24
Tak.
Od 2025 do 2035 będzie wiadukt na puckiej.
- 1 0
-
2019-12-03 13:42
(1)
Wiczlino - część dzielnicy bez wody, kanalizacji, gazu, drogi, chodników...ale dobrze się biega po takiej drodze. Masakra
- 12 1
-
2019-12-04 05:23
Jednym słowem Gdynia...
Jak piszą trole opłacane chyba przez UM -jedno z najlepiej rozwijających się miast w Polsce.
- 1 0
-
2019-12-03 14:03
Papier wszystko przyjmie (1)
Wystarczy popatrzeć jak bylo z budzetami z ostatnich 20 lat.
Dlaczego dziennikarze nic nie piszą o tym jak realizacja tych zaplanowanych budżetów wyglądają później w rzeczywistości w porównaniu z tym co planowano?- 16 0
-
2019-12-04 05:22
Nie piszą, bo redakcja chodzi na smyczy finansowej władz i firm.
Nie wolno krytykować sponsorów.
Etyka? UJ z etyką - apartament trzeba spłacić.- 2 0
-
2019-12-03 07:13
Gdynia Północ (13)
Bez zmian?
Tam nie ma żadnej inwestycji...- 127 7
-
2019-12-03 10:10
A obok artykuł o zakończonej inwestycji na 50 baniek (5)
Chyba, że osiedla Zamenhofa i Opata Hackiego są gdzieś na południu, przy granicy z Sopotem...
- 3 8
-
2019-12-03 10:38
Z czego 45 mln to wizualizacja i opracowanie makiety. (4)
- 9 5
-
2019-12-03 15:38
(3)
Trol jest jak taki mały ratlerek. W konfrontacji z faktami zawsze na końcu odszczeknie coś amerytorycznego, kliknie łapkę w dół, ogon pod siebie i w nogi.
- 3 3
-
2019-12-03 20:08
Fakt: pożyczanie 240 mln żeby dopiąć budżet. (2)
Fakt: wpływy z ledwością pokrywają sztywne wydatki (nadwyżka ok 7%).
Fakt: obsługa dotychczasowego zadłużenia to 4% wpływów do budżetu.- 2 1
-
2019-12-03 22:00
Fakt: to są parametry dużo lepsze od średniej samorządów (1)
i analogiczne do tych w Gdańsku.
A przy okazji, 3,637% a 4% to jest zmanipulowanie o 9,98% wartości bazowej (nie mylić z punktami procentowymi) - i tyle faktów.- 0 1
-
2019-12-04 05:12
Brałem lekcje u Szczurka stąd ta kreatywna matematyka.
- 1 0
-
2019-12-03 14:36
No nie to skandal, ludzie macie klapki na oczach...
A najważniejsza inwestycja na północnych dzielnicach o których już każdy zapomniał rondo pucka-unruga co niedowiarki zapomnieliście. Szkoda mi słów o takich ludziach, tylko płuc na administrację.
- 7 2
-
2019-12-03 12:23
Do końca 2020 będzie analizowana kolej
Więc przynajmniej w tej kwestii nie może nic w przyszłym roku ruszyć.
- 1 5
-
2019-12-03 07:24
Mają najwyższe podatki i opłaty lokalne oraz najdroższe śmieci. Mało? (4)
- 21 6
-
2019-12-03 07:51
(3)
Podziekuj horale
- 9 20
-
2019-12-03 07:58
Trollu co poseł Horala ma do Gdyni. (2)
Niech pieniądze załatwi aziewicz i Senyszyn
- 18 9
-
2019-12-03 10:10
Nie pamiętasz jak Horała, Arciszewska - Mielewczyk, Śniadek i Sellin w listopadzie 2014 (1)
obiecywali budowę Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej (OPAT)
Mija 5 lat i ile kilometrów OPAT wybudowali?- 17 8
-
2019-12-03 10:28
Pamiętam.
Pamiętam też obietnice stadionu lekkoatletycznego, lodowiska i ogólnodostępnego tarasu widokowego.
- 12 2
-
2019-12-03 10:27
Opinia wyróżniona
Jak można określić budżet "zrównoważonym" (25)
Jeśli potrzeba 1/8 to kredyt.
Na szczęście wpływy jeszcze pokrywają stałe zobowiązania.
Jeszcze....- 66 5
-
2019-12-03 11:59
PO mówiło o Grecji, mówili o Wenezueli. tutaj macie prezydenta z waszym poparciem który miasto doprowadził do ruiny (9)
obyło się to bez udziału Prawa i Sprawiedliwości.
on żeby spłacić jeden kredyt, zaciąga kolejny,- 20 7
-
2019-12-03 16:26
(7)
pisiory nakladaja ustawami coraz wieksze obowiazki na samorzady jednoczesnie nie wydzielajac z budzetu srodkow na te cele, wplywy samorzadow sa ograniczane, z pustego i salomon nie naleje
- 4 5
-
2019-12-03 17:05
czy dług Gdyni zaczął powstawać w momencie przejęcia włądzy przez pis? (6)
- 8 2
-
2019-12-03 19:40
czyli to nie PiS rządzi w Gdyni jak pisowskie trole wmawiają (5)
Kaczyński nienawidzi sukcesów Gdyni
- 0 4
-
2019-12-03 20:56
pomijająć całą bełkotliwość twojej wypowiedzi (4)
kaczynski ma gdzies gdynie, nie ta skala
- 3 0
-
2019-12-03 21:14
(3)
ale s6 wycofal z listy budowanych drog ekspresowych, dla zemsty sie potrafil znizyc
- 0 3
-
2019-12-03 21:31
Weź psychotropy (1)
- 3 0
-
2019-12-04 00:55
wziales?
- 0 0
-
2019-12-03 23:39
kaczynski sni po nocy o witominie. nie zasnie, poki nie zepsuje czegos na pogorzu.
jest taki maly a szczurek taki wielki
- 1 0
-
2019-12-03 16:42
I nie siedzi za lotnisko...
100 mln wywalone w kocioł!
- 9 2
-
2019-12-03 11:47
ten człowiek pożycza po 260 milionów rocznie, do końca kadencji zapożyczy miasto o miliard złotych (10)
na samą obsługę długu publicznego wydaje kilkadziesiąt milionów rocznie.
- 16 3
-
2019-12-03 14:46
Czyli obsługa długu to jakiś 1000 PLN na rodzinę (9)
A nowa pożyczka wychodzi po 1000 PLN na głowę mieszkańca.
Każdy z mieszkańców będzie musiał spłacić po 1000 PLN w cenach.biletów, czynszu, wywozu nieczystości, wody i tym podobnych.- 9 1
-
2019-12-03 15:19
on nakłada nam petle na szyje (8)
- 8 1
-
2019-12-03 16:38
rozdają po 500+ miesięcznie każdemu (2)
Polska w ruinie
- 2 5
-
2019-12-03 21:30
Piniedzy nie ma i nie będzie
- 3 1
-
2019-12-03 19:39
dokładnie, wyprawiają rozpustę i marnotrastwo
złodzieje pisowskie
- 2 4
-
2019-12-03 16:19
(4)
niech pisuary przestana wreszcie ograniczac wplywy samorzadom, tu lezy przyczyna slabosci finansowej miast
- 6 7
-
2019-12-03 17:29
niech znacznie rządzić i przestanie się bawić. (2)
Tak dla obniżki podatków którą zrobił PiS
- 3 3
-
2019-12-03 19:38
Kaczyński obiecał obniżkę podatków
a co zrobił? stolec
- 1 3
-
2019-12-03 19:04
Minus prze pomyłke
- 2 1
-
2019-12-03 16:57
to pisuary rządzą 20 lat?
- 8 2
-
2019-12-03 11:54
pierwsze co zrobił po wygraniu wyborów do podniósł podatki od nieruchomowsci do najwyższych możliwych (1)
teraz za śmieci będziemy płacić 140 procent więcej.
gdzie są pieniądze? co on robi?!?- 18 5
-
2019-12-03 19:39
dokładnie, Kaczyński obiecał obniżyć podatki
a podniósł
- 1 5
-
2019-12-03 11:56
(1)
Głupotą jest myśleć nawet o zaciągnięciu kredytu. 3-4 lata bez kredytu spowodowałoby spłacenie starych zobowiązań a odsetki na spłatę szły by na nowe inwestycje. Zerowy deficyt to najlepsze rozwiązanie.
Druga sprawa "Za to są środki na projekt nieobiecywanej obwodnicy Witomina, inwestycję," jak nieobiecywanej ? A ta konferencja Szczurka na kładce na Chwarznieńskiej to co to było ? TV show na pewno ale chyba i obietnica.- 17 1
-
2019-12-03 14:47
Bez kredytu to już po wyborach - do wyborów musimy się jeszcze nachapać.
- 8 2
-
2019-12-03 10:29
Opinia wyróżniona
Karwiny (22)
Węzel Karwiny widoczny na zdjęciu nie poprawi przepustowości ponieważ Sopocka iStrzelców są na poziomie głównej ulicy , i będą światła i korki .To skrzyżowanie powinno być dwu poziomowe bo są na to warunki ,ci z Sopockiej powinni jechać pod główną i ślimakiem na prawo wjechać w kierunku Karwin .,ci ze Strzelców i z Gdyni dołem na Sopot i na tej ulicy w lewo na Gdynie .Góra będzie wolna od świateł i przepustowość normalna
- 73 22
-
2019-12-03 18:21
W Gdyni taki projekt? (5)
W tym mieście szczytem możliwości jest przebudowa zatoczek autobusowych, które i tak po dwóch latach się sypią i zapadają. Jedyne bezkolizyjne skrzyżowania w Gdyni powstały w PRL, podobnie jak większość dwukierunkowych dróg. Osoba, która w UM wymyśla powody odwołania inwestycji pracuje już w pocie czoła - nie martwcie się.
- 3 1
-
2019-12-03 18:50
Były kierowca zawodowy (4)
Z tego co na szybko sobie przypominam to faktycznie; poza węzłem Estakada-Obwodnica w Gdyni nie ma w Gdyni nowych skrzyżowań bezkolizyjnych. Poza wjazdami na Obwodnicę w Gdyni w ogóle nie przypominam sobie o ani jednym skrzyżowaniu bezkolizyjnym.
- 1 1
-
2019-12-03 21:32
Co szczur zrobił przez 25 lat wyjadania z koryta? (1)
- 0 0
-
2019-12-03 23:41
wyzarl wszystko z koryta :)
- 1 0
-
2019-12-03 21:52
Bo skrzyżowań bezkolizyjnych (1)
poza Chinami na świecie generalnie nie buduje się od początku XXI wieku
- 0 0
-
2019-12-03 22:15
Tak, tak, znamy te historie...
Proszę wyburzyć estakadę i przelotówkę ze Śląskiej na Morską. Będzie światowo i zgodnie z trendami. Kierowcy będą na pewno oczarowani.
- 0 0
-
2019-12-03 11:48
skąd masz te teorie? (12)
czy jesteś naukowcem lub inżynierem specjalizującym się w obliczeniach dotyczących ruchu pojazdów w mieście i ile lat doświadczenia masz w tej dziedzinie, podaj przykłady swoich sukcesów
- 5 11
-
2019-12-03 11:52
(6)
Nie trzeba być naukowcem, żeby od razu było widać, że będą korki :)
- 13 7
-
2019-12-03 16:41
trzeba być naukowcem, żeby się na ten temat wypowiadać (1)
równie dobrze możesz zabierać głos w sprawach pionowo lądujacych rakiet, matematyka dotycząca korków w miastach jest tak samo skomplikowana
- 1 2
-
2019-12-03 20:13
to wrozenie z fusow a nie nauka - nie masz ani jednego dowodu na poparcie swoich watpliwych tez
idac tropem twojej logiki nalezy zlikwidowac drogi, nie bedzie korkow, ludzie nie wyprowadza sie na chwaszczyno i bedzie pelnia szczescia. Zmartwie ciebie - przed toba na te naukowe teorie wpadl juz Kononowicz.....
- 0 1
-
2019-12-03 15:18
Korki będą zawsze. To stan równowagi i fakt dowiedziony naukowo. (3)
Im większa podaż dróg (dodatkowe pasy, poziomy) tym szybciej konsumuje ją popyt (a wyprowadzę się za Chwaszczyno, dojechać łatwo, sarenki będą). Stąd paradoks - rozbudowa dróg pogłębia korki, robienie przestrzeni pod pieszych i komunikację miejską je zmniejsza.
- 9 4
-
2019-12-03 18:28
co za bzdury (2)
- 0 4
-
2019-12-03 19:41
to są fakty durniu bez wykształcenia (1)
ale z powodów oczywistych nigdy tego nie zrozumiesz,
- 1 2
-
2019-12-03 19:57
Cóż za kultura...
Poproś rodziców, żeby jeszcze raz cię wychowali.
Za pierwszym razem po jeśli sromotną porażkę.- 0 1
-
2019-12-03 18:28
skoro Ty jesteś to poproszę o te wszystkie dane (1)
- 0 0
-
2019-12-03 19:45
te wszystkie dane zajmują tyle, że życia ci nie starczy
poza tym czy rozumiesz rachunek wariacyjny bo jeśli nie to i tak tych danych nie zrozumiesz, na jakim poziomie rozumiesz matematykę bo pokazywanie. danych krowie nigdzie nie prowadzi, dane są dostępne dla każdego tylko co człowiekowi bez wykształcenia po nich? nic z nich nie zrozumiesz
- 0 1
-
2019-12-03 13:44
(2)
Wystarczy być doświadczonym kierowcą
- 1 5
-
2019-12-03 16:42
doświadczony pilot nie buduje rakiet kosmicznych
on tylko w nich siedzi
- 2 1
-
2019-12-03 16:17
nie
nie wystarczy
- 2 1
-
2019-12-03 16:29
kto to ma sfinansowac?
- 2 1
-
2019-12-03 16:15
3 swiat
Planisci i samorzadowcy z Gdyni nie rozumieja o czym piszesz :-)
- 5 3
-
2019-12-03 11:47
nawet nie chce mi sie z tobą dyskutować skoro wiadomo, że to w przyszłym roku nie powstanie
- 16 1
-
2019-12-03 07:22
Od Chwarzna Wiczlina to pan Piesiewicz niech się odczepi (6)
Jedyna dzielnica, która jakoś wygląda. Do Śródmieścia już dawno nie jeżdżę bo przez Piesiewicza i spółkę nie ma jak zaparkować.
- 27 31
-
2019-12-03 23:40
Chwarzno-Wiczlino to taki lemingrag jak Wilanów w Warszawie
Zawsze będą za Szczurkiem, to inwestuje w lojalnych wyborców
- 0 1
-
2019-12-03 07:43
Gdynia Zachód to jest miejsce, na którym zarabiają deweloperzy, a reszta miasta dopłaca (3)
Interes idealny - zbudować w polu kapusty bloki na ziemi 20x tańszej niż w innych dzielnicach, sprzedać, a miasto buduje całą infrastrukturę, szkoły likwidując jednocześnie szkoły w innych miejscach.
- 19 2
-
2019-12-03 07:57
(2)
Przecież w śródmieściu dużo się obecnie buduje, tylko jakoś zwykli ludzie nie chcą kupować mieszkań po 12-20 tys. za m2, a miasto za cenę sprzedaży szkoły w centrum może postawić kilka nowoczesnych szkół na obrzeżach - z przyczyn, które wskazałeś.
- 4 9
-
2019-12-03 08:09
Szkoła w Wiczlinie to 70 mln. Ile tych szkół w centrum chcesz sprzedać? (1)
A Gdynia wyprzedaje cały czas działki w centrum, zamiast sama zacząć budować. Niedługo śródmieście się wyludni bo będą tylko apartmanenty wakacyjne na wynajem
- 17 0
-
2019-12-03 08:14
Same dziadki w Srodmiesciu mieszkaja
Wyludni sie w sposob naturalny
- 7 6
-
2019-12-03 08:04
Jaki patus :-)
- 4 0
-
2019-12-03 22:46
WydatkiGdyni!!
a na Kościoły ile będzie z budżetu??
czy tyle ile w poprzednich wydatkach ponad 2 ml.na remont "starej budy" wymysł proboszcza Skalskiego "co laska"!!
na pewno tez znajda się pieniądze na nowy "teatr"taki jak na Kamiennej Górze śmiechu warte !!- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.