• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

2 mln zł za przebudowę przejścia pod al. Niepodłegłości w Sopocie

Patryk Szczerba
19 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Przejście podziemne zostanie przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma szans na "zebrę" na alei. Przejście podziemne zostanie przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma szans na "zebrę" na alei.

2 mln zł będzie kosztowała przebudowa tunelu podziemnego na wysokości ul. Bohaterów Monte Cassino i 1 Maja w SopocieMapka. Oprócz remontu schodów i ścian tunelu przewidziano też montaż wind. Za prace, które rozpoczną się lada dzień, będzie odpowiedzialna firma MTM.



Zdarza ci się przechodzić w nieprawidłowym miejscu przez jezdnię, choć obok jest tunel lub kładka?

O poszukiwaniu wykonawcy finansowanej z Budżetu Obywatelskiego przebudowy przejścia pisaliśmy na początku września. Zgłosiła się trójka chętnych wykonawców.

Oferty w przetargu:

  • Firma Want z Krakowa z ceną 2 398 385,36 zł.
  • Firma Budowlano-Drogowa MTM SA z Gdyni z ceną 1 956 412,05 zł.
  • Mosty Gdynia z Gdyni z kwotą z ceną 3 073 770,00 zł.

Zdecydowała cena



Wszyscy oferenci zaoferowali ten sam czas gwarancji na prace budowlane i serwis windy. Wygrała cena i Zarząd Dróg i Zielni w Sopocie zdecydował pod koniec września o wyborze firmy MTM.

Umowa z wykonawcą została podpisana, prace potrwają maksymalnie pół roku. Rozpoczną się pod koniec października.

Lifting przejdzie też tunel w środku. Lifting przejdzie też tunel w środku.

Dla komfortu niepełnosprawnych



Przypomnijmy, że po zakończeniu prac będzie przystosowane dla osób mających trudności w poruszaniu się.

Dla nich zostaną zamontowane windy, przez co będą zwężone schody. Jednocześnie wymienione zostaną stopnie oraz poręcze. Szerokość części podziemnej pozostanie bez zmian, tyle że na ścianach położone mają być płytki, a na posadzce znajdą się płyty granitowe.

Pojawi się też nowe oświetlenie w technologii LED, kamery monitoringu oraz oznakowanie dla osób niewidomych i słabowidzących. Ważnym elementem przejścia po remoncie będzie przepompownia zapobiegająca zalaniom tunelu podczas intensywnych opadów deszczu.

Miejsca

Opinie (98) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • O i to są dobrze wydane pieniądze (2)

    Tylko 2 mln!

    • 30 21

    • po wojnie było milion inwalidów i jakoś sobie radzili (1)

      teraz będą czekać na windowego?
      - jak w PKP windy zamknięte na klucz - dzwoń po PKPistę.. a PKPista telefonów nie odbiera

      • 1 2

      • Wpierw sprawdzą w 5G coś za gagatek. Jak coś to wsypa w Brukseli.

        • 0 0

  • Cena nie powinna mieć aż takiego znaczenia

    Sopot wybrał wykonawce w mojej szkole rok temu na remont , zaczęli na początku wakacji i skończyć przed końcem a ,,skończyli" w listopadzie ale i tak fatalnie to zrobili

    • 19 7

  • (1)

    To będzie tunel wyremontowany z rozmachem.

    • 21 3

    • Będzie taki romachnięty. Ale czy mają pozwolenie od Wladi?

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Podziemne powinny byc tunele dla aut. (7)

    Dla pieszych przejścia naziemne.
    Tak jest bezpieczniej.

    • 103 31

    • szkoda, że nie widziałeś pożaru auta

      w takim tunelu

      • 10 14

    • tak i tak kilkadziesiąt metrów dalej jest tunel pod torami (2)

      tego już nie przeskoczysz.

      • 7 2

      • Też można zrobić naziemne. (1)

        Z guzikiem dla pieszych i czerwonym dla pociągów na semaforze ;-)

        • 6 5

        • a wiesz, że to by się dało zrobić

          zwykły kręciołek przy wejściu na tory - blokowany automatycznie przez nadjeżdżające pociągi

          • 0 1

    • Najbezpieczniej jest wtedy gdy każda grupa uczestników ruchu jest od siebie odgrodzona.

      • 4 3

    • Ciekawe... (1)

      Przejścia naziemne bezpieczniejsze od podziemnych... Jeszcze nie słyszałem, by ktoś kogoś rozjechał w przejściu podziemnym, choć o takich co próbowali słyszałem...
      Za to często słyszę o potrąceniu na pasach, wtargnięciu na czerwonym i takie tam, i o ile jeszcze mam odrobinę świadomości to tak się dzieje na przejściach naziemnych... Ale może teraz jest jakoś inaczej.

      • 6 4

      • Mylisz sie grubo

        Zawsze znajdzie się kierownik jazdy tunelem dla pieszych.
        To nawet nie kwestia czasu lecz kilku dni i nocy. Typuje na wieczór pierwszego dnia lub pierwszą noc.

        • 1 0

  • Oby po kilku latach nie okazało się że to jedna wielka fuszerka

    Niestety między pierwszą oferta o trzecią jest różnica miliona złotych! Gdzieś będą musieli zaoszczędzić. Przy odbiorze będzie ładnie się trzymało a potem...

    • 26 7

  • żadnych naziemnych (4)

    to dyktat rowerowych o jednoznacznej prowenencji

    • 29 29

    • (3)

      Jeżdżę rowerem, a wolę tunele niż przejścia naziemne. Nie muszę czekać na światłach, najwyżej rower po schodach sobie sprowadzę

      • 4 1

      • Wiec sam rozumiesz, jak nienormalna jest w Polsce normalnosc. (1)

        • 0 0

        • Tak, bardzo podejrzane, obywatelu.

          • 0 0

      • No to jesteś w mniejszości, jeżeli w ogóle faktycznie jeździsz rowerem

        Praktycznie każdy rowerzysta woli poruszać się w poziomie bez niepotrzebnych różnic wysokości. Zmuszanie rowerzystów do znoszenia roweru po schodach jest skrajnie antyrowerowe.

        • 0 0

  • Tam chyba za komuny lepiej wyglądało

    były chociaż gabloty z podświetlonymi plakatami

    • 40 2

  • pacykujmy za 2mln tunel na ulicy z 50km/h - Polska. Windy pzestaną działać w ciągu roku. (5)

    przjście naziemne rozwiązałoby sprawę no ale to Polska.

    • 41 27

    • Ale jak to, zaburzyć św Przepustowość? (1)

      • 10 4

      • Szkoda że nie mam ambicji dyktatorskich. Tam akurat jest piękne miejsce na płot. Przejazd za 10 Euro

        • 0 0

    • Dokładnie!

      Takie samo przejście naziemne (albo jeszcze lepiej mały woonerfik) powinno powstać na przecięciu z linią kolejową! Stop terrorowi pociągów!

      • 2 4

    • Przejscie naziemne jest 100 metrow dalej, komu schody/winda straszne, ten ma wybor. (1)

      • 0 3

      • Nie 100 m, tylko 150 m

        Kierowcom korona z głowy nie spadnie, jak się zatrzymają na światłach. Natomiast pieszych, czyli dzieci, starszych, niepełnosprawnych, nie powinniśmy zmuszać do nadrabiania ponad 300 metrów drogi. A winda to często jest zepsuta, więc na nią lepiej nie liczyć.

        • 0 0

  • 2 mln zł nie na budowę a na remoncik (3)

    I jak żyć panie Tusk jak żyć w tym Sopocie?

    • 36 10

    • takie teraz ceny, przez pięć lat (2)

      wszystko baaardzo podrożało - dobra zmiana

      • 8 7

      • Cement jak był po ok. 10zł za worek 25kg tak jest nadal za tyle (1)

        No chyba, że cena wody w Sopocie - podrożała

        • 4 0

        • Tak, bo remont tunelu to same worki z cementem.

          • 1 1

  • Sopot najbogatsze miasto w Polsce a inwestycji tak samo mało jak w Gdyni (1)

    do tego oba miasta zadłużone po uszy

    • 33 7

    • Ale udrożnione ;)

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane