• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

2 mln zł za przebudowę przejścia pod al. Niepodłegłości w Sopocie

Patryk Szczerba
19 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Przejście podziemne zostanie przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma szans na "zebrę" na alei. Przejście podziemne zostanie przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma szans na "zebrę" na alei.

2 mln zł będzie kosztowała przebudowa tunelu podziemnego na wysokości ul. Bohaterów Monte Cassino i 1 Maja w SopocieMapka. Oprócz remontu schodów i ścian tunelu przewidziano też montaż wind. Za prace, które rozpoczną się lada dzień, będzie odpowiedzialna firma MTM.



Zdarza ci się przechodzić w nieprawidłowym miejscu przez jezdnię, choć obok jest tunel lub kładka?

O poszukiwaniu wykonawcy finansowanej z Budżetu Obywatelskiego przebudowy przejścia pisaliśmy na początku września. Zgłosiła się trójka chętnych wykonawców.

Oferty w przetargu:

  • Firma Want z Krakowa z ceną 2 398 385,36 zł.
  • Firma Budowlano-Drogowa MTM SA z Gdyni z ceną 1 956 412,05 zł.
  • Mosty Gdynia z Gdyni z kwotą z ceną 3 073 770,00 zł.

Zdecydowała cena



Wszyscy oferenci zaoferowali ten sam czas gwarancji na prace budowlane i serwis windy. Wygrała cena i Zarząd Dróg i Zielni w Sopocie zdecydował pod koniec września o wyborze firmy MTM.

Umowa z wykonawcą została podpisana, prace potrwają maksymalnie pół roku. Rozpoczną się pod koniec października.

Lifting przejdzie też tunel w środku. Lifting przejdzie też tunel w środku.

Dla komfortu niepełnosprawnych



Przypomnijmy, że po zakończeniu prac będzie przystosowane dla osób mających trudności w poruszaniu się.

Dla nich zostaną zamontowane windy, przez co będą zwężone schody. Jednocześnie wymienione zostaną stopnie oraz poręcze. Szerokość części podziemnej pozostanie bez zmian, tyle że na ścianach położone mają być płytki, a na posadzce znajdą się płyty granitowe.

Pojawi się też nowe oświetlenie w technologii LED, kamery monitoringu oraz oznakowanie dla osób niewidomych i słabowidzących. Ważnym elementem przejścia po remoncie będzie przepompownia zapobiegająca zalaniom tunelu podczas intensywnych opadów deszczu.

Miejsca

Opinie (98) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Dla zwolenników przejścia.

    Jeszcze jedne dodatkowe światła na głównej arterii trójmiasta?Za małe mamy korki?Nie ma lepszego rozwiązania od tunelu,chyba że kładka ale to nie jest możliwe w tym miejscu.

    • 0 0

  • Po co tę kloakę remontować jak nikt o nią nie dba?

    • 0 0

  • ostatnio po remontach znikają podjazdy dla wózków i rowerów bo niezgodne z jakimiś nowymi przepisami (za duże nachylenie) (1)

    tak było na Żabiance - musisz targać rower - dla swojego dobra. Może da się jakoś wydłużyć by obniżyć nachylenie

    • 0 0

    • Chodzi o ergonomie to słowo jest dla większości obce i nie zrozumiałe ,wczesniej było obce także urzędasom

      teraz nagle sie obudzili ale szkody juz nie naprawili.Dlatego najłatwiej jest im zabronić.

      • 0 0

  • Społecznicy (1)

    Dlaczego społecznicy jeszcze nie zaproponowali przejścia z sygnalizacją świetlną przez tory kolejowe ?

    • 1 2

    • Dlatego ze w przeciwieństwie do ciebie maja rozum :)

      Leming nie widzi różnicy miedzy koleją a ulicą.

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    (7)

    Powinni zrobić wejście do tunelu bez schodów, albo alternatywne: długie łagodne pochylnie, a obok schody.

    • 50 7

    • W Cisowej tak było (2)

      Ale z pochylni prawie nikt nie korzystał i stała się toaletą dla meneli. Podobnie jest w Oruni, tam też strach korzystać z tej pochylni. No generalnie pomysł słaby. Większość sprawnych ludzi wybiera szybsze schody a pozostali mają problem z pochylniami. Poza tym w ogóle dziwi trochę pomysł montażu wind, przejście naziemne jest kilkadziesiąt metrów dalej przy ulicy Podjazd, jakbym miał z wózkiem czy na wózku jechać z góry na monciak to bym tamtędy jechał, przecież te windy sporo czasu zajmują a obok normalny przejazd po powierzchni bez żadnych tuneli.

      • 0 0

      • Żadne kilkadziesiąt metrów, tylko ponad 150! (1)

        W dwie strony już się z tego robi ponad 300 metrów. Zawsze jak kierowca wskazuje, że przejście jest "X metrów stąd", to trzeba tę odległość przemnożyć przez 2 albo 3. Zamiast inwestować kosmiczne kwoty w tunele, wystarczy za 10-20 procent tej kwoty zrobić normalne przejście naziemne z sygnalizacją.

        • 0 4

        • Z podatków...

          do wmq: 2mln za zmniejszenie dystansu o 150m ... To marnotrastwo podatków

          • 0 0

    • Po co robić jakieś kosmicznie długie rampy, (2)

      Skoro wystarczy zrobić normalne przejście dla pieszych?

      • 1 3

      • A wózek dziecięcy czy rower?

        Tylko nie mów o windzie bo to jest dopiero kibel....

        • 0 0

      • Most zwodzony najlepiej

        • 0 0

    • Rampy

      Masz jakiś pomysł jak to rozwiązać przestrzenie mądralo? Rampy wymagają więcej miejsca. Tak z szybkich obliczeń, wysokość tunelu około 2.5m, spadek rampy powiedzmy 1:15 więc wychodzi około 40m długości rampy na dojściu do tunelu, i to nie uwzględniając spoczników.

      • 1 0

  • pacykujmy za 2mln tunel na ulicy z 50km/h - Polska. Windy pzestaną działać w ciągu roku. (5)

    przjście naziemne rozwiązałoby sprawę no ale to Polska.

    • 41 27

    • Przejscie naziemne jest 100 metrow dalej, komu schody/winda straszne, ten ma wybor. (1)

      • 0 3

      • Nie 100 m, tylko 150 m

        Kierowcom korona z głowy nie spadnie, jak się zatrzymają na światłach. Natomiast pieszych, czyli dzieci, starszych, niepełnosprawnych, nie powinniśmy zmuszać do nadrabiania ponad 300 metrów drogi. A winda to często jest zepsuta, więc na nią lepiej nie liczyć.

        • 0 0

    • Ale jak to, zaburzyć św Przepustowość? (1)

      • 10 4

      • Szkoda że nie mam ambicji dyktatorskich. Tam akurat jest piękne miejsce na płot. Przejazd za 10 Euro

        • 0 0

    • Dokładnie!

      Takie samo przejście naziemne (albo jeszcze lepiej mały woonerfik) powinno powstać na przecięciu z linią kolejową! Stop terrorowi pociągów!

      • 2 4

  • żadnych naziemnych (4)

    to dyktat rowerowych o jednoznacznej prowenencji

    • 29 29

    • (3)

      Jeżdżę rowerem, a wolę tunele niż przejścia naziemne. Nie muszę czekać na światłach, najwyżej rower po schodach sobie sprowadzę

      • 4 1

      • No to jesteś w mniejszości, jeżeli w ogóle faktycznie jeździsz rowerem

        Praktycznie każdy rowerzysta woli poruszać się w poziomie bez niepotrzebnych różnic wysokości. Zmuszanie rowerzystów do znoszenia roweru po schodach jest skrajnie antyrowerowe.

        • 0 0

      • Wiec sam rozumiesz, jak nienormalna jest w Polsce normalnosc. (1)

        • 0 0

        • Tak, bardzo podejrzane, obywatelu.

          • 0 0

  • Zmarnowane pieniądze

    Polska mentalnie tkwi w ubiegłym wieku

    • 1 1

  • To może być szokiem dla wielu ludzi (1)

    Ale w tym miejscu można całkowicie legalnie przejść przez jezdnię.
    Wg kodeksu jeśli do przejścia jest ponad 100 metrów (a tutaj jest 150 metrów), jeśli nie przekraczamy żadnego pasa dzielącego jezdnie (a tu jest jedna jezdnia) i oczywiście nie spowodujemy sytuacji niebezpiecznej, nie wymusimy pierwszeństwa, jeśli przejdziemy najkrótszą drogą (czyli po prostej prostopadłej do krawężników...to możemy to zrobić.
    Linia ciągła jest tylko dla pojazdów.

    • 3 2

    • Niestety nie jest to ani komfortowe, ani bezpieczne

      Dlatego tu powinno powstać normalne przejście dla pieszych z sygnalizacją.

      • 2 1

  • Totalny absurd (5)

    Wygodne przejście naziemne by kosztowało 10 procent tego.

    • 1 7

    • Tak, tak. (3)

      Jeszcze przywróćmy dorożki i pobudujmy stajnie miejskie. Jak już się cofać to z rozmachem.

      • 2 2

      • Ah to straszne zacofanie (2)

        Przecież w każdym europejskim mieście przejścia dla pieszych w centrum są likwidowane i buduje się przejścia podziemne, co nie?

        • 1 3

        • Na ulicach przelotowych łączących miasta (1)

          I to bez alternatywnego objazdu??? Przecież to rozwiązania z lat 50!!!

          • 1 1

          • Chciałeś napisać "dzielących"

            Bo dzieli Sopot przez sam środek historycznego centrum. Kierowcy korona z głowy nie spadnie, jak się zatrzyma przed przejściem. A sygnalizację można zsynchronizować z przejściami przy ul. Podjazd/Sikorskiego.

            • 1 0

    • Tak, a pociągi niech stoją grzecznie na czerwonym.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane