- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (394 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (48 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (273 opinie)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
2 mln zł za przebudowę przejścia pod al. Niepodłegłości w Sopocie
2 mln zł będzie kosztowała przebudowa tunelu podziemnego na wysokości ul. Bohaterów Monte Cassino i 1 Maja w Sopocie. Oprócz remontu schodów i ścian tunelu przewidziano też montaż wind. Za prace, które rozpoczną się lada dzień, będzie odpowiedzialna firma MTM.
Oferty w przetargu:
- Firma Want z Krakowa z ceną 2 398 385,36 zł.
- Firma Budowlano-Drogowa MTM SA z Gdyni z ceną 1 956 412,05 zł.
- Mosty Gdynia z Gdyni z kwotą z ceną 3 073 770,00 zł.
Zdecydowała cena
Wszyscy oferenci zaoferowali ten sam czas gwarancji na prace budowlane i serwis windy. Wygrała cena i Zarząd Dróg i Zielni w Sopocie zdecydował pod koniec września o wyborze firmy MTM.
Umowa z wykonawcą została podpisana, prace potrwają maksymalnie pół roku. Rozpoczną się pod koniec października.
Dla komfortu niepełnosprawnych
Przypomnijmy, że po zakończeniu prac będzie przystosowane dla osób mających trudności w poruszaniu się.
Dla nich zostaną zamontowane windy, przez co będą zwężone schody. Jednocześnie wymienione zostaną stopnie oraz poręcze. Szerokość części podziemnej pozostanie bez zmian, tyle że na ścianach położone mają być płytki, a na posadzce znajdą się płyty granitowe.
Pojawi się też nowe oświetlenie w technologii LED, kamery monitoringu oraz oznakowanie dla osób niewidomych i słabowidzących. Ważnym elementem przejścia po remoncie będzie przepompownia zapobiegająca zalaniom tunelu podczas intensywnych opadów deszczu.
Miejsca
Opinie (98) 3 zablokowane
-
2020-10-19 08:40
Opinia wyróżniona
(7)
Powinni zrobić wejście do tunelu bez schodów, albo alternatywne: długie łagodne pochylnie, a obok schody.
- 50 7
-
2020-10-19 16:25
Po co robić jakieś kosmicznie długie rampy, (2)
Skoro wystarczy zrobić normalne przejście dla pieszych?
- 1 3
-
2020-10-19 18:19
A wózek dziecięcy czy rower?
Tylko nie mów o windzie bo to jest dopiero kibel....
- 0 0
-
2020-10-19 16:29
Most zwodzony najlepiej
- 0 0
-
2020-10-19 13:51
Rampy
Masz jakiś pomysł jak to rozwiązać przestrzenie mądralo? Rampy wymagają więcej miejsca. Tak z szybkich obliczeń, wysokość tunelu około 2.5m, spadek rampy powiedzmy 1:15 więc wychodzi około 40m długości rampy na dojściu do tunelu, i to nie uwzględniając spoczników.
- 1 0
-
2020-10-19 11:33
W Cisowej tak było (2)
Ale z pochylni prawie nikt nie korzystał i stała się toaletą dla meneli. Podobnie jest w Oruni, tam też strach korzystać z tej pochylni. No generalnie pomysł słaby. Większość sprawnych ludzi wybiera szybsze schody a pozostali mają problem z pochylniami. Poza tym w ogóle dziwi trochę pomysł montażu wind, przejście naziemne jest kilkadziesiąt metrów
Ale z pochylni prawie nikt nie korzystał i stała się toaletą dla meneli. Podobnie jest w Oruni, tam też strach korzystać z tej pochylni. No generalnie pomysł słaby. Większość sprawnych ludzi wybiera szybsze schody a pozostali mają problem z pochylniami. Poza tym w ogóle dziwi trochę pomysł montażu wind, przejście naziemne jest kilkadziesiąt metrów dalej przy ulicy Podjazd, jakbym miał z wózkiem czy na wózku jechać z góry na monciak to bym tamtędy jechał, przecież te windy sporo czasu zajmują a obok normalny przejazd po powierzchni bez żadnych tuneli.
- 0 0
-
2020-10-19 16:24
Żadne kilkadziesiąt metrów, tylko ponad 150! (1)
W dwie strony już się z tego robi ponad 300 metrów. Zawsze jak kierowca wskazuje, że przejście jest "X metrów stąd", to trzeba tę odległość przemnożyć przez 2 albo 3. Zamiast inwestować kosmiczne kwoty w tunele, wystarczy za 10-20 procent tej kwoty zrobić normalne przejście naziemne z sygnalizacją.
- 0 4
-
2020-10-19 20:42
Z podatków...
do wmq: 2mln za zmniejszenie dystansu o 150m ... To marnotrastwo podatków
- 0 0
-
2020-10-19 07:18
Opinia wyróżniona
Podziemne powinny byc tunele dla aut. (7)
Dla pieszych przejścia naziemne.
Tak jest bezpieczniej.- 103 31
-
2020-10-19 12:19
Ciekawe... (1)
Przejścia naziemne bezpieczniejsze od podziemnych... Jeszcze nie słyszałem, by ktoś kogoś rozjechał w przejściu podziemnym, choć o takich co próbowali słyszałem...
Za to często słyszę o potrąceniu na pasach, wtargnięciu na czerwonym i takie tam, i o ile jeszcze mam odrobinę świadomości to tak się dzieje na przejściach naziemnych... Ale może teraz jest jakoś inaczej.- 6 4
-
2020-10-19 15:12
Mylisz sie grubo
Zawsze znajdzie się kierownik jazdy tunelem dla pieszych.
To nawet nie kwestia czasu lecz kilku dni i nocy. Typuje na wieczór pierwszego dnia lub pierwszą noc.- 1 0
-
2020-10-19 10:08
Najbezpieczniej jest wtedy gdy każda grupa uczestników ruchu jest od siebie odgrodzona.
- 4 3
-
2020-10-19 09:13
tak i tak kilkadziesiąt metrów dalej jest tunel pod torami (2)
tego już nie przeskoczysz.
- 7 2
-
2020-10-19 10:53
Też można zrobić naziemne. (1)
Z guzikiem dla pieszych i czerwonym dla pociągów na semaforze ;-)
- 6 5
-
2020-10-19 15:31
a wiesz, że to by się dało zrobić
zwykły kręciołek przy wejściu na tory - blokowany automatycznie przez nadjeżdżające pociągi
- 0 1
-
2020-10-19 07:47
szkoda, że nie widziałeś pożaru auta
w takim tunelu
- 10 14
Wszystkie opinie
-
2020-10-20 15:22
Dla zwolenników przejścia.
Jeszcze jedne dodatkowe światła na głównej arterii trójmiasta?Za małe mamy korki?Nie ma lepszego rozwiązania od tunelu,chyba że kładka ale to nie jest możliwe w tym miejscu.
- 0 0
-
2020-10-20 05:27
Po co tę kloakę remontować jak nikt o nią nie dba?
- 0 0
-
2020-10-19 20:16
ostatnio po remontach znikają podjazdy dla wózków i rowerów bo niezgodne z jakimiś nowymi przepisami (za duże nachylenie) (1)
tak było na Żabiance - musisz targać rower - dla swojego dobra. Może da się jakoś wydłużyć by obniżyć nachylenie
- 0 0
-
2020-10-19 23:41
Chodzi o ergonomie to słowo jest dla większości obce i nie zrozumiałe ,wczesniej było obce także urzędasom
teraz nagle sie obudzili ale szkody juz nie naprawili.Dlatego najłatwiej jest im zabronić.
- 0 0
-
2020-10-19 19:23
Społecznicy (1)
Dlaczego społecznicy jeszcze nie zaproponowali przejścia z sygnalizacją świetlną przez tory kolejowe ?
- 1 2
-
2020-10-19 23:39
Dlatego ze w przeciwieństwie do ciebie maja rozum :)
Leming nie widzi różnicy miedzy koleją a ulicą.
- 1 0
-
2020-10-19 08:40
Opinia wyróżniona
(7)
Powinni zrobić wejście do tunelu bez schodów, albo alternatywne: długie łagodne pochylnie, a obok schody.
- 50 7
-
2020-10-19 11:33
W Cisowej tak było (2)
Ale z pochylni prawie nikt nie korzystał i stała się toaletą dla meneli. Podobnie jest w Oruni, tam też strach korzystać z tej pochylni. No generalnie pomysł słaby. Większość sprawnych ludzi wybiera szybsze schody a pozostali mają problem z pochylniami. Poza tym w ogóle dziwi trochę pomysł montażu wind, przejście naziemne jest kilkadziesiąt metrów dalej przy ulicy Podjazd, jakbym miał z wózkiem czy na wózku jechać z góry na monciak to bym tamtędy jechał, przecież te windy sporo czasu zajmują a obok normalny przejazd po powierzchni bez żadnych tuneli.
- 0 0
-
2020-10-19 16:24
Żadne kilkadziesiąt metrów, tylko ponad 150! (1)
W dwie strony już się z tego robi ponad 300 metrów. Zawsze jak kierowca wskazuje, że przejście jest "X metrów stąd", to trzeba tę odległość przemnożyć przez 2 albo 3. Zamiast inwestować kosmiczne kwoty w tunele, wystarczy za 10-20 procent tej kwoty zrobić normalne przejście naziemne z sygnalizacją.
- 0 4
-
2020-10-19 20:42
Z podatków...
do wmq: 2mln za zmniejszenie dystansu o 150m ... To marnotrastwo podatków
- 0 0
-
2020-10-19 16:25
Po co robić jakieś kosmicznie długie rampy, (2)
Skoro wystarczy zrobić normalne przejście dla pieszych?
- 1 3
-
2020-10-19 18:19
A wózek dziecięcy czy rower?
Tylko nie mów o windzie bo to jest dopiero kibel....
- 0 0
-
2020-10-19 16:29
Most zwodzony najlepiej
- 0 0
-
2020-10-19 13:51
Rampy
Masz jakiś pomysł jak to rozwiązać przestrzenie mądralo? Rampy wymagają więcej miejsca. Tak z szybkich obliczeń, wysokość tunelu około 2.5m, spadek rampy powiedzmy 1:15 więc wychodzi około 40m długości rampy na dojściu do tunelu, i to nie uwzględniając spoczników.
- 1 0
-
2020-10-19 07:53
pacykujmy za 2mln tunel na ulicy z 50km/h - Polska. Windy pzestaną działać w ciągu roku. (5)
przjście naziemne rozwiązałoby sprawę no ale to Polska.
- 41 27
-
2020-10-19 13:34
Przejscie naziemne jest 100 metrow dalej, komu schody/winda straszne, ten ma wybor. (1)
- 0 3
-
2020-10-19 19:32
Nie 100 m, tylko 150 m
Kierowcom korona z głowy nie spadnie, jak się zatrzymają na światłach. Natomiast pieszych, czyli dzieci, starszych, niepełnosprawnych, nie powinniśmy zmuszać do nadrabiania ponad 300 metrów drogi. A winda to często jest zepsuta, więc na nią lepiej nie liczyć.
- 0 0
-
2020-10-19 08:29
Ale jak to, zaburzyć św Przepustowość? (1)
- 10 4
-
2020-10-19 15:22
Szkoda że nie mam ambicji dyktatorskich. Tam akurat jest piękne miejsce na płot. Przejazd za 10 Euro
- 0 0
-
2020-10-19 09:01
Dokładnie!
Takie samo przejście naziemne (albo jeszcze lepiej mały woonerfik) powinno powstać na przecięciu z linią kolejową! Stop terrorowi pociągów!
- 2 4
-
2020-10-19 07:44
żadnych naziemnych (4)
to dyktat rowerowych o jednoznacznej prowenencji
- 29 29
-
2020-10-19 10:58
(3)
Jeżdżę rowerem, a wolę tunele niż przejścia naziemne. Nie muszę czekać na światłach, najwyżej rower po schodach sobie sprowadzę
- 4 1
-
2020-10-19 19:29
No to jesteś w mniejszości, jeżeli w ogóle faktycznie jeździsz rowerem
Praktycznie każdy rowerzysta woli poruszać się w poziomie bez niepotrzebnych różnic wysokości. Zmuszanie rowerzystów do znoszenia roweru po schodach jest skrajnie antyrowerowe.
- 0 0
-
2020-10-19 12:47
Wiec sam rozumiesz, jak nienormalna jest w Polsce normalnosc. (1)
- 0 0
-
2020-10-19 15:20
Tak, bardzo podejrzane, obywatelu.
- 0 0
-
2020-10-19 17:01
Zmarnowane pieniądze
Polska mentalnie tkwi w ubiegłym wieku
- 1 1
-
2020-10-19 14:40
To może być szokiem dla wielu ludzi (1)
Ale w tym miejscu można całkowicie legalnie przejść przez jezdnię.
Wg kodeksu jeśli do przejścia jest ponad 100 metrów (a tutaj jest 150 metrów), jeśli nie przekraczamy żadnego pasa dzielącego jezdnie (a tu jest jedna jezdnia) i oczywiście nie spowodujemy sytuacji niebezpiecznej, nie wymusimy pierwszeństwa, jeśli przejdziemy najkrótszą drogą (czyli po prostej prostopadłej do krawężników...to możemy to zrobić.
Linia ciągła jest tylko dla pojazdów.- 3 2
-
2020-10-19 16:31
Niestety nie jest to ani komfortowe, ani bezpieczne
Dlatego tu powinno powstać normalne przejście dla pieszych z sygnalizacją.
- 2 1
-
2020-10-19 11:18
Totalny absurd (5)
Wygodne przejście naziemne by kosztowało 10 procent tego.
- 1 7
-
2020-10-19 11:27
Tak, tak. (3)
Jeszcze przywróćmy dorożki i pobudujmy stajnie miejskie. Jak już się cofać to z rozmachem.
- 2 2
-
2020-10-19 11:38
Ah to straszne zacofanie (2)
Przecież w każdym europejskim mieście przejścia dla pieszych w centrum są likwidowane i buduje się przejścia podziemne, co nie?
- 1 3
-
2020-10-19 12:24
Na ulicach przelotowych łączących miasta (1)
I to bez alternatywnego objazdu??? Przecież to rozwiązania z lat 50!!!
- 1 1
-
2020-10-19 16:27
Chciałeś napisać "dzielących"
Bo dzieli Sopot przez sam środek historycznego centrum. Kierowcy korona z głowy nie spadnie, jak się zatrzyma przed przejściem. A sygnalizację można zsynchronizować z przejściami przy ul. Podjazd/Sikorskiego.
- 1 0
-
2020-10-19 13:59
Tak, a pociągi niech stoją grzecznie na czerwonym.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.