200 km/h pendolino do Warszawy - dopiero w przyszłym roku
Od grudnia pociągi Pendolino z Trójmiasta do Warszawy miały pędzić z prędkością nawet 200 km/h. Takie obietnice składali kolejarze jeszcze kilka miesięcy temu. Ostatecznie jednak w nowym rozkładzie jazdy od połowy grudnia przewidziano podróż pociągami PKP Intercity nie szybciej niż 160 km/h.
Zgodnie z wyliczeniami sprzed kilku miesięcy podwyższenie prędkości miało skrócić czas podróży składami Express InterCity Premium na odcinku Gdańsk Główny - Warszawa Centralna z obecnych 2 godz. 49 minut do 2 godz. 35 minut.
W rozkładzie jazdy, który ma wejść w życie w połowie grudnia, nie odnajdziemy jednak tak krótkich czasów przejazdu. Powód? Jak informuje "Gazeta Wyborcza Trójmiasto", PKP PLK nie wyrobiła się z uzyskaniem dokumentacji niezbędnej do podwyższenia prędkości szlakowej.
- Nie zakończyła się certyfikacja prac związanych z robotami torowymi przy przechyłkach na łukach, ale także związana z wdrażaniem systemu ERTMS - mówi "Wyborczej" anonimowy pracownik PKP PLK.
Sprawdź rozkład jazdy pociągów PKP
Krótszy czas przejazdu z nowym systemem sterowania ruchem
Zawarte w Europejskim Systemie Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) rozwiązania mają m.in. pozwolić na zdalne zatrzymanie pociągu w sytuacji, gdyby maszynista wjechał na zamknięty tor lub znacznie przekroczył dopuszczalną prędkość.
Kiedy uda się rozpędzić pociągi Pendolino w regularnym ruchu do stolicy do 200 km/h? Przypuszczalnie nie wcześniej niż podczas marcowej korekty rozkładu jazdy lub tuż przed sezonem wakacyjnym.
Pociąg Gdynia - Berlin dopasowany do doby hotelowej
Opinie (348) ponad 20 zablokowanych
-
2019-11-18 08:31
Opinia wyróżniona
Obiecanki cacanki i nic bo brak strachu przed konsekwencjami (7)
W Polsce przez wieki obowiązywała zasada: słowo się rzekło i kobyłka u płotu. Obecnym standardem w Polsce jest to, że ważni na różnych funkcjach służbowych obiecują cuda na kiju i nie dotrzymują większości obietnic. Namaszczonym uchodzi to bezkarnie na sucho bo brak konsekwencji zwierzchników w postaci zwolnienia czy odwołania.
- 150 7
-
2019-11-18 11:08
(4)
Ale odwołanie wiąże się z dużą odprawą więc wielu na to właśnie liczy. Problem z PKP istnieje praktycznie od początku trzeciej rp. w pkp prezesami, dyrektorami są ludzie bez jakichkolwiek kompetencji w dziedzinie, często bez wykształcenia. Nikt nie ponosi konsekwencji za swoje decyzje, a podział na milion spółek tylko to pogorszył.
- 13 2
-
2019-11-18 13:33
Spółka państwowa (2)
posady dla znajomych.
tych od roboty nie ma zbyt wielu.
Selekcja negatywna.- 11 0
-
2019-11-18 21:25
haha, widzieliście jak zmienili tytuł artykułu? (1)
pewnie po interwencji komitetu centralnego propagandy, żeby porażkę przekuć na sukces
- 2 0
-
2019-11-19 06:49
Poczekaj jeszcze troche , a bedzie "juz w przyszlym roku"
- 0 1
-
2019-11-18 14:11
narobili sztucznych PKP spółek i spółeczek
a w każdej prezes i zastępcy prezesa + dyrektorzy od niczego... i doradców tłum
a każdy chapie niezłą sumkę ... to i potem nie dziwota że bilety w PKP są nawet i droższe za km niż we francuskim TGV ;))))))))))- 8 1
-
2019-11-18 19:50
skandal
To miało być z wejściem pendo tj 5 lat temu , więc dlaczego śą takie obsuwy , jak są kontrakty i teminy. no co................? biedne Państwo, nie stac na utrzymanie póżniej tego. a zbiletów nie utrzymają . i co .
- 2 0
-
2019-11-18 20:53
poparcie nadal 45%
czyli nikomu to nie przeszkadza
- 3 0
-
2019-11-18 07:47
Opinia wyróżniona
Kiedy będzie szybciej do Wrocławia!? (24)
W weekend jechałem 6,5 godz. To jest dramat! XXI wiek a w Polsce niecałe 500 km trasy pociąg jedzie tyle czasu. W dodatku sprzedawane są bilety bez miejscówek. Ludzie się ciągle przepychali o miejsca z tymi co mieli wykupione miejscówki. Sporo pasażerów zza granicy miało takie bilety. Weź takiemu teraz tłumacz żeby opuścił miejsce, bo to twoje, skoro on ludzkiego (polskiego) języka nie zna. Żenada.
- 162 16
-
2019-11-18 08:16
(6)
Skoro w pociągu był taki tłok, to znaczy, że mimo czasu 6,5 godziny ludzie nim jeżdżą.
Bilety bez miejscówek? Masz wyraźną informację, że kupujesz bilet bez wskazanego miejsca siedzącego. Dzięki takim biletom wiele osób ma szansę dotrzeć do celu mimo braku miejsc siedzących.- 19 13
-
2019-11-18 11:11
(2)
Jak znam życie to informacja ta jest podana tylko w jedynie słusznym języku polskim, a sprzedawane są wszystkie miejscówki plus drugie tyle biletów bez miejscówki. Rozumiem, że jak jadę pociągiem w Holandii, Francji, Niemczech czy Wielkiej Brytanii to też mam oczekiwać, że informacje będą podawane w języku polskim?
- 18 3
-
2019-11-18 20:37
Nie, ale tym bywa, że ta informacja jest podana w 2 językach.
- 1 0
-
2019-11-18 23:04
No nie,
W tych krajach informacje powinny być podawane w języku niemieckim, angielskim, flamandzkim, itd. Tak jaw Polsce po polsku. A jak gdzieś jadę, to staram się poznać język "tubylców", a nie liczę na to, że oni będą mówi w moim.
- 3 1
-
2019-11-18 13:52
Profesonalizm PKP Intercity
Dla liczy się tylko kasa a nie pasażer a niech stoi ważne że zapłacił a dalej to już jego problem
- 5 3
-
2019-11-18 22:55
Ludzie nim jeżdżą ciołku, bo nie mają innego wyjścia a PKP nie musi się starać, bo nie ma konkurencji, gdyż wszystko musi być (1)
polskie, nawet jeśli największa lipa.
- 1 1
-
2019-11-19 01:00
polactwo
zarżnęliście alternatywę
urządziliście se igrzyska
i to kilka razy raz za razem
najpierw rozbebeszyliśćie OLT-Express
bo było finansowane z piramidy AmberGold
a potem zaszczuliśxie szkocki Polski Bus
że sprzedał firmę niemieckiemu monopolowi Flixbus
nie żal mi was, jesteście żałośni, bo tak lubicie- 2 2
-
2019-11-18 08:19
Ja autem 4.5h (4)
Porzuc pkp
- 13 10
-
2019-11-18 09:40
(2)
Czyli wychodzi Ci średnia (włącznie z przejazdem przez Gdańsk i Wrocław) 120 km/h. Przypominam - średnia.
Kolej "jeżdżący szybko i bezpiecznie"? Bo już tak na poważnie nie dojedziesz z centrum Gdańska do centrum Wrocławia w takim czasie, jeśli będziesz jechał zgodnie z ograniczeniami prędkości.- 21 4
-
2019-11-18 11:09
Gdańsk - Wrocław od rogatek do rogatek 4h
Autem
Nie łamiąc przepisów
sprawdzone kilkukrotnie- 6 9
-
2019-11-18 12:33
Tu ma rację, podał od rogatek do rogatek
Ale po drodze faktycznie masz tylko autostradę i czteropasmową S-kę. Niestety nawet od stacji do stacji poza ewidentnymi godzinami szczytu pociąg do Wrocławia nie jest konkurencyjny względem samochodu - na drogi poszły potężne pieniądze, na inne formy transportu radykalnie mniejsze. A jak na to się nakłada mentalność PKP...
- 13 0
-
2019-11-18 11:43
Autem
jechałem ostatnio i wyszło 5h, predkosc 120-140
- 7 1
-
2019-11-18 10:15
Trasa Poznań - Wrocław jest w trakcie modernizacji. (8)
Musi być przez jakiś czas gorzej by potem było lepiej. Jak skończą prace, czas przejazdu znacznie się poprawi do ok. 4 godz. 30 min. Irytuje jedynie przedłużający się czas tych prac torowych, trwa to zdecydowanie za długo.
- 15 3
-
2019-11-18 11:12
Jak to? W PKP to nie możliwe
- 5 1
-
2019-11-18 11:40
Hmm (3)
ciężko uwierzyc w te 4h30min
- 5 2
-
2019-11-18 12:12
Już teraz BGE jedzie z Gdańska do Poznania w czasie 2:53.
Po modernizacji odcinka Poznań - Wrocław czas przejazdu ma wynosić między tymi miastami ok. 1:30. Dla pociągów ekspresowych czas 4:30 między Gdańskim a Wrocławiem powinien być więc osiągalny.
- 7 3
-
2019-11-18 12:21
4lata temu jechałem z Wrocka do Gdyni 9,5h (1)
dodatkowo PKP IC sprzedało mi i 30stu innym frajerom - bilet z miejscówką do wagonu, który nie istniał !!! w końcu kier.pociągu znalazł mi miejsce zastępcze w Iszej klasie.
takie rzeczy - to tylko na PKP ;)))- 15 2
-
2019-11-18 15:53
W 1994 (wtedy ostatnio jechalem pociagiem na tej trasie na szkolnej wycieczce) czas przejazdu wynosil ok. 8h.
- 4 0
-
2019-11-18 12:18
trasa z Gdyni do Wrocka jest w modernizacji od 20 lat !!! ... ile jeszcze można?
modernizacja polega na zamknięciu jednego toru i udawaniu, że się coś tam robi...
a na torowisku do 9:00 nikogo nie ma z roboli ... po 15:00 już nikogo nie ma z roboli ... w międzyczasie jak są - to widać że jeden robi coś ... a reszta podpiera szpadle łopaty i grabki- 14 5
-
2019-11-18 12:32
To ile lat trwa juz ta modernizacja? (1)
W drugiej połowie roku 2011 jeździłam regularnie do Wrocławia i zawsze czas podróży z Gdańska Oliwy wynosił około 11-12h.
Jakby nie patrzeć, 6,5h to już sporo szybciej.- 8 1
-
2019-11-18 21:15
Tyle ile tradycja.
Ekstradycja jest trochę krótsza.
- 0 1
-
2019-11-18 11:42
Kiedy będzie szybciej do Wrocławia?
To fakt z Gdyni do Wrocławia jedzie za długo, przypomne o krótkich składach i stale przeładowanych wagonach na tej trasie.
- 5 1
-
2019-11-18 13:23
Samolotem (1)
Nieco ponad 2h wliczając odprawę (tylko mały bagaż podręczny). Cena podobna jak PKP.
- 6 3
-
2019-11-18 15:11
A jaki wybór lotów!
Jest w czym przebierać.
- 4 1
Wszystkie opinie
-
2019-11-18 07:01
To ci niespodzianka (58)
Wydawać kupę kasy żeby przyspieszyć prezejazd o kilkanaście minut - bezsens
- 102 177
-
2019-11-18 07:20
Straszenie wąski obraz masz na ten temat. (48)
To jest "kilkanaście minut" ale infrastruktura która będzie na dziesiątki lat, i te "kilkanaście minut" dla kogoś co jeździ często to bardzo ważna sprawa...
- 47 6
-
2019-11-18 07:27
Jak dla kogoś jest ważny czas nie jedzie pociągiem (36)
- 13 72
-
2019-11-18 07:47
A czym? (35)
Samolot z odprawą zajmuje podobny okres czasu i nie startujesz/ladujesz w cetntrum
Samochodem? Jeżeli ktoś szybciej dojeżdża samochodem niż Pendolino, to powinien mieć zabrane prawo jazdy.- 76 6
-
2019-11-18 07:56
A z jakiego powodu zawsze daje się fory kolei zakładając, że podróż zaczyna się i kończy w pobliżu dworca kolejowego? (34)
I nie oszukujmy się - lata temu jeździło się do Warszawy niewiele wolniej (w sensie, że podróż trwała poniżej 3 godzin), więc z punktu widzenia pasażera wielomiliardowa inwestycja była bezcelowa
- 16 25
-
2019-11-18 08:07
5 godzin się jechało ci*lu (30)
I przestań juz klepać bez sensu.
- 19 25
-
2019-11-18 08:10
(10)
Esobio miał zapewne na myśli tzw. "superekspres", który jeździł bez zatrzymywania się na stacjach między Gdańskiem Głównym a Warszawą Wschodnią. Istotne jechał około 3,5 godziny.
- 30 2
-
2019-11-18 08:18
Przed wojną to była szybkość. (9)
Zapominacie tylko ze wtedy wyremontowano w miedzywojnu masę torów. Nowe torowiska pozwalały na większe szybkości. Po komunie bez remontów szybkośc zaś tylko spadała. Teraz zas znowu rośnie. Nie jestem fanem PO i Pendolino ale Pendolina pokazały inna jakość podrózy do której to jakości zaczęli dążyc wszyscy. Kilkanascie minut na koleji to bardzo dużo. Zagęszczenie jest określone i jakby pociagi jeździły szybciej to mozna więcej składów wcisnąć. Problemem sa także składy towarowe i ich zbyt wolna szybkośc ale znowu szybkość jest zależna od torowisk. Pendolina zaś miały sporo wypadkow na przejazdach bo samochody wjeżdżały i ludzie się ścigali a jak nie zdążyli zatamowanie ruchu.
- 18 3
-
2019-11-18 08:43
Można było taniej (5)
Szkoda tylko, że efekt uzyskany po wprowadzeniu Pendolino, można było uzyskać korzystając z parę razy tańszych, także zapewne w utrzymaniu, pociągów typu Pesa Dart. One są nawet wygodniejsze niż Pendolino, bo jest w nich więcej miejsca dla pasażerów, a wyposażenie podobne, jak w Pendolino. Mniejsza dotacja na pociągi mogłaby zostać przeznaczona na poprawę stanu torowisk. Szkoda tylko, że u nas w ramach PKP jest miliard spółek i to nie działa jak pełny system, tylko osobne kawałki.
- 4 19
-
2019-11-18 09:05
(3)
przecież:
1) Darty jeżdżą dla Intercity
2) Darty mają maksymalną prędkość 160km/h - więc etrms dartom już by czasu przejazdu nie skrócił- 12 0
-
2019-11-18 10:00
Polacy wyprodukowali wózki do pulmanów dla niemca do 250km/h (2)
u nas produkuje się też husarza też do 250km/h
1+1= i mamy pociąg 2-3x tańszy od pendolino!!! z wi-fi i z duuuużo wyższym standardem podróży.
.... nie mówiąc już, że i Polski Robotnik by zarobił i Państwo Polskie by miliony $$$$$ zaoszczędziło !!!- 4 8
-
2019-11-18 10:26
Wszystko co tu napisałeś jest bzdurą. Husarze były produkowane w Niemczech przez Siemensa na prędkości max. 230 km/h przy prądzie przemiennym. Wózki o których wspominasz są produkowane przez Cegielskiego na v max 200 km/h.
- 5 0
-
2019-11-18 10:55
Nie produkuje sie u nas husarza
Husarz nie jest na 250
Zobacz jakie problemy sa z tymi husarzami jeśli chodzi o ERTMS
Ceny to chyba wziąłeś z gazetki propagandowej.
No i 20 składów to nie jest powód do wiecznego płaczu.- 6 0
-
2019-11-18 10:53
Dart ma mniej miejsc i nie jest na 200+ km/h
Nie jest też produktem sprawdzonym w różnych krajach.
Po podliczeniu cena pendolino jest jakieś 30%-40% większa w przeliczeniu na miejsce.- 7 0
-
2019-11-18 09:39
Nie przesadzajmy z tą prędkościa przed wojną (1)
Obecnie wagonowy EIC może pojechać z takim samym czasem co Pendolino. Po wprowadzeniu tej wyższej prędkości róznica mogłaby by być max 10 min.
Nie jest tak, że im szybciej tym więcej można wcisnąć. Wręcz przeciwnie, bo na tej linii masz również regionalne, które muszą się zatrzymywać na wielu stacjach i towarowe, plus oczywiście zwykłe pospieszne.- 6 3
-
2019-11-18 10:12
regionalne - to można było przewidzieć w planach przed modernizacją
sama modernizacja E65 to skandal nad skandale ... Miliardy zł wywalone w błoto i od 5lat nie potrafią odebrać od wykonawcy zakończonego projektu - ????
- 6 1
-
2019-11-18 10:48
tak tak
musiano wyremontować bo po pierwszej wojnie światowej i ciągłej zmianie rozstawu z szerokiego na normalny i z powrotem tory nie nadawały się do eksploatacji . Z tą prędkością też nie można przesadzać Jedyny odcinek , gdzie można było przekroczyć 100 km/h był koło Zbąszynia i wynosił 110 km/h. Zresztą taką prędkość miały wszystkie polskie parowozy. Nie mówię o obudowanym otuliną, gdyż była to tylko jedna sztuka i miała prędkość maksymalną do 140 km/h. Taka prędkością po polskich torach nie można było jeździć. Na ok. 300 km była prędkość maksymalna 100 km/h. Na innych liniach magistralnych do 80 km/h. Oczywiście na liniach drugorzędnych ta prędkość wynosiła 60 km/h i mniej . Poza tym kolej była praktycznie jedynym, środkiem transportu na masową skalę bo dróg i samochodów było raczej mało. Wracając do współczesności , to nie jest istotą czy pendolino trzeba było zamawiać czy nie. Jest w eksploatacji i mają duży potencjał jeżeli chodzi o prędkość. Gorszące jest to, że linia Warszawa Gdańsk została dostosowana do prędkości 200km/h już podczas przebudowy. Np. Na odcinkach, gdzie miano osiągnąć taką prędkość nie ma w ogóle przejazdów. Zostały zastąpione skrzyżowaniami dwupoziomowymi. Przejazdy występują jedynie na odcinku Iława - Działdowo, gdzie ze względu na geometrię i tak nie można byłoby uzyskać 200 km/h nawet z wychylnym pudłem. Denerwujące jest, to że od x lat od modernizacji nie można wprowadzić systemu zarzadzania ruchem na 200km.h, co jest wydatkami rzedu 5 5 % w stosunku do już poczynionych. Istnieje znowu jakiś niedasizm , być może zamierzony i składanie przez rząd obietnic bez pokrycia . Chyba że była to kiełbasa wyborcza. teraz zas można ludzi z powrotem lekceważyć.
- 9 0
-
2019-11-18 08:18
5 godzin, ale wcześniej jak ktoś słusznie pisze, było 3:40 jeśli mnie pamięć nie myli (14)
Także najpierw wydłużyli czas, żeby po dekadzie prac i wydanych miliardach wrócić praktycznie do takiego samego czasu przejazdu.
- 6 3
-
2019-11-18 08:29
3:20 Kaszub GG-Wawa centralna (13)
- 11 1
-
2019-11-18 09:03
Żal.pl (10)
W chinach od 12 lat pociągi między dużymi miastami jeżdżą 250-350km/h
O Japonii nawet nie będę pisał ;)
U nas, w centrum Europy, żal d*pę ściska, że trzeba zapłacić miliardy o podniesienie prędkości 160-200 i to TYLKO na jednym krótkim odcinku GG-W-wa xD- 8 7
-
2019-11-18 09:45
Po prostu spier....no
założenia modernizacji E65
- 4 0
-
2019-11-18 09:53
Miska ryżu (7)
To się przeprowadź do Chin i buduj ich potęgę za miskę ryżu!
- 5 8
-
2019-11-18 10:14
Za jaką miskę ryżu?! (6)
Jesteśmy w XXI w. ;']
Czas opuścić etap komuny kochasiu!
Za miskę ryżu, to u nich robili 30-40 lat temu - wtedy, kiedy u nas, wtedy i u nich na półkach były tylko ocet i wódka :D
Oni po 30-40 latach mają pociągi jeżdżące niedługo 600km/h (od kilku lat trwają testy).
A u nas zacofani, oderwani od rzeczywistości i nowoczestnego świata, przyklejeni do telewizora ignoranci piszą o 'misce ryżu' i kłócą się, czy dodatkowe 40km/h będzie w grudniu, czy w czerwcu :D
śmiech!!!!
W Chinach nie pracuje się 'za miskę ryżu' :)
Kapitalistyczne Chiny obecnie budują elektrownie węglowe w Afryce, żeby na nich zarabiać :) Bo węglowe są i przez następne 20-30 lat będą najtańsze i najbardziej opłacalne!
A nasze kopalnie stoją zamknięte i banda kmiotów na stołkach zastanawia się jak obniżyć emisję co2 :D :D :D- 9 7
-
2019-11-18 10:30
(4)
Człowieku, co to za bezsensowne porównania? Chiny, gigantyczne mocarstwo nie liczące się z ludzkim życiem i środowiskiem przyrównujesz do niezbyt bogatego państewka europejskiego? To jakbyś przyrównał województwo do gminy!
- 6 4
-
2019-11-18 11:17
No właśnie potwierdzasz dokładnie to co napisałem. (2)
Chiny (z takiego poziomu jaki był u nas za komuny) dzięki wolnemu rynkowi i kapitalizmowi (zanim zaprzeczysz - użyj wyszukiwarki :))) ) w ciągu 40 lat _stało się_ gigantycznym mocarstwem :)
A u nas jest tak jak było - tylko więcej produktów w sklepach.- 2 4
-
2019-11-18 12:18
Porównaj sobie obszar i demografię. Bo jest tu chyba mała różnica.
- 2 0
-
2019-11-18 15:33
Dokladnie.
- 0 0
-
2019-11-19 23:46
NFZ daje przyklad jak nasze "panstewko" liczy sie z ludzkim zyciem.
Co do srodowiska - czy juz podniesiono dopuszczalne normy promieniowania?
- 1 0
-
2019-11-18 20:23
Obozy pracy beda
- 0 0
-
2019-11-18 10:03
w Chinach w 3lata od zera wybudowano 1200km trasę do 300km/h
i to w extremalnie trudnych warunkach z odcinkami po 3-4km na wiaduktach - poprzez bagna!!!
gdy tymczasem w Polsce od 14lat bawią się kolejką ;))))))))))- 8 3
-
2019-11-18 09:51
(1)
Równo 3 h było.
- 0 3
-
2019-11-18 10:32
Bzdura.
Najszybciej było 3:20 od Gdańska Głównego tylko do Wawy Wschodniej i to bez żadnych zatrzymań po drodze.
- 5 0
-
2019-11-18 09:49
W latach 90-tych ekspres Kaszub (3)
Gdańsk Główny - Warszawa Centralna jechał dokładnie 180 minut.
Miałem okazję kilkadziesiąt razy nim jechać.
Po przedłużeniu trasy jechał aż do Krakowa, w nieco ponad 6 godzin.- 3 3
-
2019-11-18 10:01
(2)
Nie kłam. Kaszub na odcinku GG-Warszawa Wschodnia miał czas 3:20, a do Centralnej 3:26.
- 7 1
-
2019-11-18 14:09
Było kilka kursów równo w 3 h (1)
Przez parę lat nimi jeździłem.
Nawet tak się reklamowali że "w trzy godziny ze stolicy nad morze"- 3 3
-
2019-11-18 14:37
Rozkład jazdy 93/94 (najszybszy) - Gdańsk Główny 6.10 - Warszawa Centralna 9.32. Czas 3:22. Żeby jechać równe 3 godziny potrzeba jechać średnio 110 km/h na całej 328-kilometrowej trasie. Maksymalna prędkość szlakowa przed modernizacją to 120 km/h. Do tego trzeba doliczyć wjazd do Warszawy i postój na Wschodniej oraz masę innych ograniczeń prędkości po drodze (jak np. przejazd przez Tczew 60 km/h, przejazd przez Susz 90 km/h, przejazd przez Nowy Dwór Mazowiecki 90 km/h). Za Chiny ludowe nie wyjdzie 110 km/h średnia.
- 4 0
-
2019-11-18 08:24
Z takiego powodu, że centrum jest w centrum ... :) (2)
Lotniska są na uboczu nie bez powodu, więc absolutna większość podróży będzie korzystniej wypadała w odniesieniu do centrum miasta niż rubieży.
Jeszcze Warszawa ma lotnisko relatywnie blisko centrum, ale w wielu miastach dojazd do centrum to jest np. 1h, albo i więcej (i brak sensownego transferu szynowego i stanie w korkach w taxi/autobusie).- 10 0
-
2019-11-18 09:45
W Warszawie lotnisko maja przenieść ;-) (1)
- 4 0
-
2019-11-18 10:06
LotniskoCentralne to kolejny MiŚ na miarę naszych możliwośći, który sobie zgnije do jesieni
i potem się zrobi protokół zniszczenia.
prawdziwe Interesy - teraz robi się na takich poPiSowych słomianych inwestycjach.- 7 1
-
2019-11-18 07:29
(10)
Z perspektywy czasu taniej byłoby wybudować nową linię równoległe do starej, która była remontowana
- 12 1
-
2019-11-18 07:43
Gierek planował taka linie ... z Gdańska do Katowic na 250-300km/h i 120-160km/h dla towarowych (5)
do swojego upadku zdołał wybudować tylko 200km CMK.
- 13 0
-
2019-11-18 09:46
PiS teraz planuje kontunuację od tego miejsca gdzie zakonczył Gierek (3)
- 3 3
-
2019-11-18 10:00
Gierka trudno ocenić. (1)
Oprócz nietrafionych inwestycji w przemysł ciężki wybudował wiele genialnych inwestycji infrastrukturalnych jak port północny, CMK czy LHS.
- 5 0
-
2019-11-18 10:39
To prawda
Kilka lat temu zbiegły się dwa ogólnopolskie newsy:
Szybkie Pendolino Kraków Warszawa i oceaniczne kontenerowce w gdańskim DCT.
Niewielu doceniło, jak duzy wpływ był w obu wydarzeniach inwestycji Gierka: CMK i Port Północny.- 7 0
-
2019-11-18 10:08
PiS od trzech lat nie może skończyć przetargu na modernizację lini do Białegostoku.
- kto da więcej do łapki?
- 7 0
-
2019-11-18 10:51
tylko
tą jego CMK jeździły tylko pociągi towarowe. Jedynie do prędkości 250 km/h to miała geometrię . Reszta została przebudowana.
- 1 1
-
2019-11-18 10:05
(3)
Kolejna, powielana namiętnie bzdura. Za pieniądze włożone w modernizację LK9 można by co najwyżej wybudować linię wysokich prędkości (CMK Północ) z Warszawy do Płocka. Koszt budowy KDP Warszawa-Gdańsk to co najmniej 20 mld zł. Na LK9 poszło 9-10 mld razem z ERTMS
- 3 0
-
2019-11-18 10:44
Czy do Płocka czy do Torunia to sprawa dyskusyjna (2)
a tymczasem w kretą linię wybudowaną do połączenia peryferyjnych terenów dwóch byłych imperiów wpakowaliśmy kupę kasy i uzyskując średni efekt. Na pewno nie na dziesięciolecia, na jakie powinno się taka inwestycje planować.
- 5 1
-
2019-11-18 11:53
(1)
W latach największej świetności linii 9, czyli w latach 90. najszybszy Kaszub pokonywał dystans GG-WC w czasie 3:26 z jednym postojem na stacji Warszawa Wschodnia. Po wprowadzeniu 200 km/h najszybszy EIP będzie przejeżdżał ten odcinek w czasie 2:35 z czterema postojami (Tczew, Malbork, Iława, Wschodnia), zachowując 10-15 minut rezerwy czasowej (dla Kaszuba rezerwa wynosiła 6 min). Zgodzę się, że w kilku miejscach warto było dołożyć parę baniek i chociażby lepiej zrobić odcinek Działdowo-Malbork, ale i tak efekt jest duży a nie średni (godzina różnicy).
- 3 0
-
2019-11-18 17:04
Dochodzi jeszcze magiczne "szybciej, niż samochodem"
Co w tym przypadku może zachęcić więcej ludzi do wybrania pociągu.
- 1 0
-
2019-11-18 07:50
(1)
z 6 godz do 3 dosyc latwo zmniejszyc ale 3 do np 2 duzo trudniej i drozej
- 12 0
-
2019-11-18 10:45
Jak sie wcześniej nie pomyślało to teraz trudniej i drożej.
- 1 1
-
2019-11-18 08:47
bezsens to jesteś ty i twoje opinie
- 3 1
-
2019-11-18 09:35
Taka jest normalna praktyka na świecie
Może to dla Ciebie dziwne.
Akurat te zmiany nie pochłaniają dużo kasy (poza ERTMS).- 5 1
-
2019-11-18 10:10
Matołusz już projektuje nową lokomotywę
- 6 1
-
2019-11-18 10:18
Lepiej ryzykować życie wszystkich ludzi na drodze wyprzedzając wielokrotnie w groźnych warunkach na trzeciego by oszczędzić 2 minuty na 350 km. Już wolę oszczędzać kilkanascie minut za grubą kasę niż mieć kontakt z tymi co oszczędzają kilka minut kosztem mojego życia.
- 4 3
-
2019-11-18 10:25
To trzeba było nie głosować (2)
na PO które kupiło pindolino a mogło kupić pociągi z Polskiej pesy. Dla jednych Polska nie jest ważna ... liczy się tylko kasa :((((
- 1 9
-
2019-11-18 10:54
przecież
kupiono i ed 250 i flirty i pesy. Nota bene od 2015 r. żadnych nowych składów nie zakupiono. Dlaczego ? Poza tym jak kupowano pendolina to pesa zaczęła dopiero budować tramwaje i nie stanęła nawet do przetargu . to jak państwo miało cośkolwiek od niej wcześniej kupić skoro niczego takiego nie oferowała ?
- 9 0
-
2019-11-18 14:12
Człowieku nie kłam. Pesa w tym czasie nie miała w ofercie żadnych pociągów które mogłyby jechać choćby 120.
- 5 0
-
2019-11-18 07:01
"Byle nie do Warszawy!" (4)
Tak to skomentuję, jak w fajnej piosence, wolę być jednak blondynem i leżeć na łóżku z baldachimem...
- 70 17
-
2019-11-18 08:36
a w przyszłym roku powiedzą , że mówilismy że wprzyszłym roku a nie tym
- 5 0
-
2019-11-18 08:37
(2)
Dokladnie:-)
Swoja droga durne nakrecanie sie ze pociag pojedzie 200 a potem ze nie pojedzie jednak. Portal ma O czym pisac.- 4 0
-
2019-11-18 10:54
przez osiem ostatnich lat polcy i polacy byli oszukiwani (1)
i przez kolejne 4 nadal są
- 7 1
-
2019-11-18 11:43
A Wy dalej wybierajcie tych baranow, zero zgrania I organizacji w narodzie . Dlatego wyjechalem z Polski, i juz nie wracam, I bardzo dobrze:-)
- 1 5
-
2019-11-18 07:03
(11)
Hmmm,to kiedy ta druga Japonia....albo chociaż Irlandia...
- 83 4
-
2019-11-18 07:10
Skończy się (1)
Na Budapeszcie
- 10 1
-
2019-11-18 07:44
ale najpierw będzie tu DRUga GRecja ;))))))
- 11 1
-
2019-11-18 07:31
(2)
Japonia od lat śmiga 300/h a za kilka lat wprowadzają 600/h bo już te pociągi są testowane, (też od kilku lat) do tego cena w pl to śmiech na sali
- 5 2
-
2019-11-18 09:22
U Nas taki postęp 25 (1)
lecia, że od 15 lat remontują SKM. Co dopiero mówić o superszybkich POciągach. To dla nas cel nie do osiągnięcia. Nie chce też wspominać o tym fakcie że u nas bardzo trudny równinny teren. Co POdraża koszty budowy takich Marsjańskich pojazdów.
- 3 4
-
2019-11-18 10:12
Matołusz buduje z klocków nową lokomotywę
- 5 1
-
2019-11-18 09:11
To nawet ne sa Chiny
- 1 0
-
2019-11-18 09:15
Już teraz nigdy
Katobolszewia przy korycie, zero inwestycji, dobrze że poprzednicy kupili Pendolino i te pociągi jeszcze jeżdżą. Inaczej nic byśmy nie mieli, obecny rząd nic nie kupuje oprócz głosów.
- 9 2
-
2019-11-18 11:06
druga Islandia - rozebrać tory w diabły.
- 2 2
-
2019-11-18 12:23
Nigdy. Wisiory i kot już to przezeraja.
- 0 0
-
2019-11-18 14:43
zapytaj elektryka
- 1 0
-
2019-11-18 15:14
Przeca jest już od 4 lat
nie zauważył jak wstaliśmy z kolan?
- 1 0
-
2019-11-18 07:04
W ogóle Pendolino to zakup na wyrost. (47)
Było do wyboru wiele innych opcji składów jeżdżących 160 km/h. Pisowcy wybrali jednak włoski pociąg nieprzystosowany do naszych torów. Dlaczego?
- 71 244
-
2019-11-18 07:08
Pendolino kupione przez PO (9)
Kontrakt na pendolino podpisano w 2011, czyli za rządów Platformy.
- 110 4
-
2019-11-18 08:10
ale specyfikację pojazdu napisał jeszcze poprzedni rząd (8)
Platforma dokończyła wiszący przetarg, za co potem JarKacz najgłośniej w Bydgoszczy gardłował
- 22 30
-
2019-11-18 08:34
To tylko częściowo prawda (7)
Warunki techniczne dpo przetargu zostały opracowane za prezesa Warsewicza - czasy pierwszego PiSu. No ale kontynuacja przetargu i decyzja o zakupie to już PO.
tak na prawdę obie strony chciały kupić sprawdzony tabor żeby zrobić skok do przodu. Czy to był dobry wybór? Nie róbmy sprawy narodowej z zakupu 20 szt. pociągów. Przynajmniej jest pewien poziom do którego inni producenci musza się odnosić.- 36 5
-
2019-11-18 09:05
Ilość składów Pendolino w Polsce - 20 szt (4)
Ilość składów Shinkansen w Japonii - ponad 3000 szt
- 15 4
-
2019-11-18 09:46
Polska 40mln ludzi (1)
Japonia - X mln ludzi
- 7 3
-
2019-11-18 15:52
Tokio 38 mln ludzi
- 1 0
-
2019-11-18 09:53
gdyby w Polsce bilet kosztował tyle co w Japonii
i gdyby tyle kosztowało u nas posiadanie samochodu - to byś miał 5000 Pendolino. Tyle, że byś zamarzł w zimie, bo koszty ogrzania tyłka są u nich horrendalne.
- 7 3
-
2019-11-18 17:16
W Polsce nie ma ani jednego składu Pendolino !!!
Pendolino to potoczna nazwa składu z rozwiazaniem technicznym zwanym wychylnym pudłem wagonu pozwalajace na pokonywanie łuków z wieksza prędkoscią niz tradycyjne pociągi. Prawdziwe Pendolino było tylko na testach w Polsce za czasów tzw komuny i na tym jego obecność w naszym kraju sie skończyła .
- 2 4
-
2019-11-18 10:36
za wartość 20 składów pendolino (1)
było by 40 składów Stadler - które są o wiele bardziej przestronne...
- 7 11
-
2019-11-18 13:22
40 to przesadziłeś
Ale fakt, lepiej było kupic Stadlera na 195 km/h, chociaż to tez nie jest polskie tylko u nas składane. taki na 195 i z lepszym komfortem to może dałoby radę kupić 30 składów zamiast 20, ale jestem za.
- 9 4
-
2019-11-18 07:33
(15)
Komfort względem rodzimych składów nieporównywalny
- 32 3
-
2019-11-18 07:46
(8)
Komfort w Pendolino? Ciasno za duże pieniądze.
- 22 26
-
2019-11-18 07:58
Koszmarnie ciasno ! (1)
Niech no tylko usziądzie koło ciebie osobnik trochę "większych gabarytów" , a poczujesz ten "komfort".
- 20 14
-
2019-11-18 08:04
W samolocie ciaśniej
- 20 3
-
2019-11-18 09:07
(1)
Ciasno w Pendolino? To spróbuj cudu polskiej myśli technologicznej Pesy Dart, w którym komfort jest porównywalny z naszą SKM.
- 15 8
-
2019-11-18 10:19
próbowałem - porównywalnie ze wskazaniem na Darta:-)
- 8 7
-
2019-11-18 09:54
duże pieniądze? (1)
ostatnio w obie strony pierwszą klasą za 109 złotych jeden bilet. Tylko trzeba kupić nieco wcześniej ;)
- 4 3
-
2019-11-18 15:53
to pojedź 4 osobową rodziną i porównaj do wycieczki autem
- 2 3
-
2019-11-18 12:34
Pendolino zarówno klas I jak i II są ciasne (1)
Bo to pociągi które miały jechać szybko, stąd aerodynamiczny kształt.
Niestety, jadą prawie tak samo szybko jak zwykły IC, a komfort podróży nieporównywalnie niższy.
Jedyne co mnie trzyma przy Pendolino, to czystość i całkowita rezerwacja miejsc. Jak wyremontują składy i wprowadza przymusowe miejscówki to rezygnuję z Pendolino.- 6 3
-
2019-11-18 13:23
I klasa jest OK co do komfortu
problem z ceną w obu klasach
- 3 3
-
2019-11-18 08:11
FAKT osyfone wykładziny, brud i smród (5)
niedziałająca zawsze kible ... i brak wi-fi - do dopełnienia reszty obrazu tej nędzy
- 4 21
-
2019-11-18 09:53
(4)
Ech ta SKM...
- 9 0
-
2019-11-18 10:59
w SKMce nie masz kibli trollpajacu (3)
- 3 8
-
2019-11-18 12:23
(1)
Są, tylko na odcinku trójmiejskim je zamykają.
- 5 0
-
2019-11-18 12:40
tjaaa S*pecjalnie dla ciEBIE - otwierają ci WCty od Rumi do Wejherowa
- 1 0
-
2019-11-18 15:54
są
- 1 0
-
2019-11-18 07:39
Ale gafa! Oczywiście, to Platforma kupiła Pendolino!
Z tego co pamiętam to chyba min. Nowak zakontraktował Pendolino.
PS
Panie Jarosławie przepraszam za to przejęzyczenie.- 19 18
-
2019-11-18 07:47
bo ta włoska firma dawała sute wziątka (4)
w Niemczech za tą korupcję france mają oficjalny zakaz sprzedaży choćby guzika.
- 20 8
-
2019-11-18 08:09
bzdura, nie ta firma (3)
Z konsorcjum Alstom w łapę dawał mocno Alstom Power, dostawca m.in. turbin dla energetyki. W związku z tym Alstom został zmuszony do sprzedaży części zakładów poszkodowanemu w przetargach GE Power - jakby ktoś się pytał, czemu w Elblągu już nie ma Alstomu.
- 14 0
-
2019-11-18 08:47
(2)
Paryż-Marsylia 3 godziny 27 minut 780km= 317zł
Gdańsk-Warszawa 2h 45m 330km= 180zł
ZłODZiEJE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!- 16 6
-
2019-11-18 09:45
Bo w PKP obowiązuje promocja, jedziesz dwa razy dłużej za tę samą cenę.
- 17 3
-
2019-11-18 10:41
No i wlasnie udowodniles ze pendolino jest lepsze, na tej samej trasie (stolica kraju->morze) jest o 42 minuty szybsze i duzo tansze!
- 1 5
-
2019-11-18 09:39
czlowieku!
kto wybral pendolino?krotka masz pamięć albo nie masz jej w ogole
- 4 3
-
2019-11-18 09:53
Pisowcy?
- 3 2
-
2019-11-18 10:05
Akurat POlszewicy (1)
Tylko konfederacja Korwin zlikwiduje lewackie aferalne koryto I obrzydliwe tęczowe feministyczno-gej zboczenie homopedofilskie, uniosocjalizm, antypolski przemysł Holocaust profesor Norman Filkenstein
- 7 15
-
2019-11-18 22:20
lekarz
Odstaw internet bo ci szkodzi i napij się melisy.
- 0 1
-
2019-11-18 10:06
Albo masz POważne deficyty miedzy uszami (1)
albo świadomie prowokujesz. W tym kraju chyba nawet najwięksi idioci wiedzą, kto jest odpowiedzialny za pendolino , i kto POwinien za nie POnieść odPOwiedzialność karną. Wszyscy także wiedzą , że zegarkowiec zbiegł na Ukrainę .
- 11 5
-
2019-11-18 10:25
To troll
Zresztą na tvn i polsacie na zagranicznych stacjach z obcym kapitalem trąbią ze wszystkie afery ktore wychodzą i niesnaski - to mowia " taki mamy rząd a rzad z tym nic nie robi" :)
- 6 1
-
2019-11-18 11:42
Dlatego że ponieważ bo to Peowcy wybrali dla Narodu
- 2 1
-
2019-11-18 11:45
omg...
Ty chlopie nie wiesz kto dokonal wyboru tego pendolino ...poczytaj jaka partia wtedy zawiadala krajem...
- 5 1
-
2019-11-18 12:00
Hehe poczytaj lepiej kto te całe Pendolino kupił
- 3 1
-
2019-11-18 12:20
Sławomir Nowak z PO kupił Pendolino...
Tyle, że bez pudeł wychylnych. Stąd nazwa Pendolino jest nieprawidłowa dla tych pociągów (Pendolino to po włosku wahadełko)...
Ciekawe, czy ten pociąg faktycznie wytrzyma na torach te 200 km/h- 5 1
-
2019-11-18 13:31
Skleroza
To, że zakup pseudo-"pendolino" był nonsensem, zgoda! Uczynili to jednak uPOśledzeni od Tuska!
- 6 2
-
2019-11-18 13:58
Brak wiedzy piszącego
Pendolino wybrali nie Pisowcy tylko mądra Platforma wtedy rządząca i na wszystkim się znająca.Także proszę dokładniej sprawdzać informacje na stronach PKP.
- 3 3
-
2019-11-18 14:22
Gdy kupowano Pendolino rzadziła PO-PSL
Gdy kupowano Pendolino rzadziła PO-PSL
- 3 0
-
2019-11-18 14:52
Hm
Oczywiście PIS winny i tak w kółko
- 1 2
-
2019-12-15 13:47
Ps.Ty tylko udajesz barana czy naprawdę nim jesteś?
W 2010 roku podpisał kontrakt Cezary Grabarczyk na dostawę Pendolino.No tak,wiadomo w Trójmieście Platformisci to święte krowy i nikt złego słowa na nich nie powie... Dezinformacja to domena platfusow ;)- 0 0
-
2019-11-18 07:04
Głupotą był zakup tych pindolino... (16)
- 100 90
-
2019-11-18 07:09
Niby czemu? (9)
Jeżdżę i jestem zadowolona...
- 34 11
-
2019-11-18 08:13
Podsumowanie iście lemingowe... (8)
bezkrytyczne, bez myślenia, od tak.. "jeżdżę i jestem zadowolona"... ale za jaką cenę, dlaczego, jak szybko, kto na tym co przytulił - "aatam, nieważne...".
- 5 26
-
2019-11-18 08:19
Kto co miał przytulić?
Kadencja minęła a o tych przytulających ani widu ani słychu
- 15 2
-
2019-11-18 08:31
A niby czym chcialbys jezdzic? (4)
Przeciez,narodowa fabryka to fabryka bubli ? Zreszta to co oni skladaja a nie produkuja,jest w 70% z zagranicznych podzespolow
- 17 0
-
2019-11-18 08:38
ta fabryka bubli ma 60% udział w zakupach kolejowych na niemieckim rynku !!! (3)
jeszcze jakieś pytania?
- 3 19
-
2019-11-18 08:51
Żródło? (2)
jw?
- 11 0
-
2019-11-18 12:07
Pobozne zyczenia (1)
i tvp info :-))))
- 6 0
-
2019-11-18 13:24
Dokładnie Dziennik Telewizyjny,
a przepraszam oficjalna nazwa dla niepoznaki to Wiadomosci
- 4 0
-
2019-11-18 08:49
Jasne... jest źle i cokolwiek się zrobi, źle będzie?
Nie narzekaj.
- 4 0
-
2019-11-18 08:51
Na ale pierwszy wpis w wątku
potepiajacy zakup, tez nie obfitował w argumenty.
Miał ich mniej niż następny popierający, a który Ty skrytykowałeś, też za bardzo nie argumentując i dodając insynuację o wziątce.- 8 0
-
2019-11-18 07:30
Pendolino to jedyny doby zakup ostatnich lat. (4)
Komfort bez porównania z jakimiś zdechłymi Pesami czy innym badziewiem.
- 29 4
-
2019-11-18 08:16
Orginalne pendolino jest zaprojektowane na miejsca 2+2 face to face ze stolikiem (2)
w naszym sztucznie zagęszczono by kosić diengi od frajerów - dlatego w polskim pendolino masz miejsca gdzie słupek wprost przed twarzą się trafia
- 4 16
-
2019-11-18 08:40
Jak ci ciasno (1)
to kupuj bilet na 1 klasę. Ja taki kupuje i jestem zadowolony
- 14 0
-
2019-11-18 09:49
nie pitol synek - w 1szej klasie też słupek masz przed twarzą
niczym się 1sza od 2giej nie różni ... po za siedzeniami z podwójnymi oparciami bocznymi i 3ma fotelami w rzędzie
- 0 8
-
2019-11-18 08:25
dr mż
masz racje niby wloskie a i tak lepsze od polskiego
- 5 1
-
2019-11-18 16:38
kuniem Marek na jarmarek - tak ci będzie lepiej i swojsko
- 1 0
-
2019-11-18 07:04
Obiecanki Cacanki (3)
Kolejna przedwyborcza obiecanka nie będzie zrealizowana.
- 65 19
-
2019-11-18 08:07
No coz PKP to (1)
Spolka Skarbu Państwa PiS obsadzona przez miernych,biernych ale wiernych dzialaczy partyjnych
- 12 3
-
2019-11-18 10:12
No ale te 200km/h
to miało być za PO kiedy była prowadzona modernizacja trasy Warszawa-Gdynia. 5 lat temu. Nie ma co łączyć PKP z PiS czy PO. Po prostu PKP to beton.
- 2 5
-
2019-11-18 14:55