- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (47 opinii)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (57 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (259 opinii)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (183 opinie)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (146 opinii)
200 mln zł za przebudowę węzła Szadółki
Wiemy więcej na temat przebudowy węzła Szadółki. Urzędnicy szacują, że prace dotyczące tej części trójmiejskiej obwodnicy kosztować mogą około 200 mln zł. W międzyczasie ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy drogi łączącej ul. Przywidzką z planowaną drogą zbiorczo rozprowadzającą, pomiędzy węzłem Szadółki a węzłem Kowale. Kosztowało to miasto ponad 400 tys. zł.
Ciężar inwestycji - zdaniem miejskich urzędników - musi być podzielony na kilka źródeł finansowania. Wszystko w związku z tym, że stanowi on element drogi krajowej S6 trójmiejskiej obwodnicy, a podmiotem administrującym tą drogą jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Same koszty związane z inwestycją są niebagatelne: przetarg na zaprojektowanie rozbudowy węzła Szadółki rozstrzygnięto w 2016 roku, a najkorzystniejsza oferta wyniosła 2 mln 264,47 tys. zł. To obciążenie finansowe, które poniosło miasto.
- Natomiast koszt całej inwestycji - co wnioskujemy na podstawie posiadanej dokumentacji - to ok. 200 mln zł. - wskazuje Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Jednym z elementów rozbudowy tej części trójmiejskiej obwodnicy jest budowa drogi zbiorczo rozprowadzającej oraz trasy łączącej wspomnianą drogę z ul. Przywidzką. W czerwcu miasto ogłosiło przetarg na opracowanie projektu tej trasy, a dziś już wiadomo, że kosztować to będzie ponad 409,5 tys. zł.
- Szacowany koszt inwestycji poznamy po uzyskaniu dokumentacji projektowej, której jednym z elementów są kosztorysy inwestorskie. 18 czerwca odbyło się otwarcie jedynej złożonej w postępowaniu oferty firmy Europrojekt Gdańsk S.A. - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Ostatnia prosta przed przetargiem na budowę Obwodnicy Metropolitalnej
Biuro projektowe na sporządzenie dokumentacji ma czas do połowy października 2020 roku.
Miejsca
Opinie (144) ponad 20 zablokowanych
-
2019-09-17 12:49
czy węzeł przetrwa codzienny najazd dodatkowych 1000 śmieciarek (2)
zmierzających do najwiekszej w Polsce spalarni śmieci?
- 28 5
-
2019-09-17 13:39
przetrwa (1)
Węzeł przetrwa. W razie konieczności będzie się robiło dodatkowe remonty. Czy my przetrwamy spalarnię to już jest inna kwestia.
- 8 0
-
2019-09-17 18:17
jak bedzie problem to się ją po prostu... podpali i po problemie :)
- 0 0
-
2019-09-17 12:55
Kiedy? (2)
Wszystkie zjazdy oprócz Karczemek i Wrzeszcza są reliktem przeszłości i wymagają innowacyjnej przebudowy na skrzyżowania typu diverging diamond albo ronda ósemkowe.
- 22 1
-
2019-09-17 15:20
z tym "diamondem" nie wyskakuj - to jest skrzyżowanie ze światłami (1)
to oznacza gigantyczne korki
- 4 1
-
2019-09-18 16:09
Wyjaśnienie
No właśnie celowo wyskoczyłem z tym diamondem bo jest to najbardziej przepustowe rozwiązanie w przypadku łączenia drogi o wysokiej przepustowości z drogą lokalną, każde rozwiązanie bezkolizyjne które nie łączy dwóch dróg o zbliżonych parametrach to strata pieniędzy i zakorkowanie tego miejsca (koniczynka, turbina) nie sprawdziłyby się tutaj bo co z tego, że auta zjadą bezkolizyjnie z obwo jak zaraz będą stać na światłach przy Outlet centrum i jednocześnie zablokują cały węzeł. Diamond najlepiej balansuje ruch zjeżdżający i wjeżdżający na drogę szybkiego ruchu dlatego w Stanach masa skrzyżowań jest przebudowywana właśnie na ten wariant - najtańszy i najlepszy.
Pozdrawiam- 0 0
-
2019-09-17 12:56
Sama poprawa warunków na zjeździe OK, ale...
zrobią to kosztem płynności ruchu. Będzie podobnie zakorkowane jak zjazd jak na Kowalach, który wygląda podobnie do projektowanego na Szadółkach. Zjazd z kierunku od Łodzi powinien być tak jak jest obecnie tzn. przed skrzyżowaniem, gdyż większość kierowców jedzie w kierunku centrum Gdańska i będą się musieli włączać do ruchu przecinając pas w kierunku Otomina.
Pytanie, dlaczego jest likwidowany zjazd przed skrzyżowaniem? Czyżby ten teren już był pod ladą schowany na rozbudowę centrum handlowego?- 37 1
-
2019-09-17 13:02
Niech centra handlowe (1)
się zrzucają na przebudowę!
- 21 0
-
2019-09-17 13:09
niby które ?
- 1 1
-
2019-09-17 13:10
a będzie ścieżka rowerowa i przejście dla pieszych?
- 6 4
-
2019-09-17 13:14
A wliczyli maski przeciwśmierdzące dla każdego obywatela ?
- 3 2
-
2019-09-17 13:15
Przecież PiS w życiu nie da na tą rozbudowę nawet złotówki :)
Niech ich wyborcy stoją teraz w korkach koło tego starego węzła. Jedyne pocieszenie.
- 5 14
-
2019-09-17 13:18
Odrazu trzeci pas do Karczemek
Żeby za rok znowu nie przerabiać jak było przy Ikea
- 24 1
-
2019-09-17 13:19
(1)
Bez sensu, to nic nie zmieni. Tak samo kolizyjne i przepustowe rozwiązanie jak jest. Dłuższe zjazdy tylko, wiecej się w korku do świateł samochodów zmieści.
- 33 1
-
2019-09-17 17:39
jeden dłuższy ale drugi krótszy
Poprawi się jedynie jadącym w stronę Otomina i śmieciarkom, Nie warto za takie pieniądze. Zły projekt!
- 3 1
-
2019-09-17 13:25
Węzeł Kowale dalej 1/2 koniczyny ?
- 17 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.