- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (136 opinii)
- 2 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (47 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (206 opinii)
- 4 Ugaszono pożar na budowie osiedla (180 opinii)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (88 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (173 opinie)
21,5 mln zł za buspasy na Morskiej w Gdyni
Firma Eurovia zajmie się budową pięciu odcinków buspasów na ul. Morskiej w Gdyni. Oprócz tego zostaną m.in. przebudowane chodniki na odcinku ponad 2,5 km i ścieżka rowerowa o długości blisko kilometra. Całość prac będzie kosztowała 21,5 mln zł.
Buspasy na Morskiej bez ciągłości w Gdyni
Ciągłości nie będzie, ale rozwiązanie - jak zapewniają urzędnicy - i tak znacząco ułatwi przejazd pojazdom komunikacji miejskiej, pozwalając zaoszczędzić czas wybierającym transport publiczny.
Buspasy oraz pasy ruchu dla aut będą miały po 3,5 m szerokości. Dla dróg i chodników przewidziano minimalną szerokość po 2 metry. Przy okazji inwestycji nie znikną miejsca parkingowe, czego obawiali się mieszkańcy i kierowcy.
Oprócz buspasów zmieni się także m.in. infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.
- Dodatkowo wykonawca przebuduje chodniki na odcinku ponad 2.5 km i ścieżkę rowerową o długości blisko kilometra. Modernizacji ulegną także istniejące już zatoki autobusowe oraz sygnalizacja świetlna w obrębie skrzyżowań ul. Morskiej z ulicami: Kalksztajnów, Mireckiego, Grabowo. Przebudowana zostanie również trakcja trolejbusowa. Przewidziano nasadzenie 8 drzew, 1,5 tys. krzewów oraz założenie nowych trawników, traw rabatowych i bylin - mówi Jan Ziarnicki z referatu relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Prace za 21,5 mln zł wykona firma Eurovia, która w przetargu okazała się lepsza od firmy MTM.
Eurovia wykona buspasy na Morskiej w Gdyni
Zaoferowała o 200 tys. zł wyższą cenę i dłuższy czas wykonania - 47 tygodni przy 42 tygodniach zaoferowanych przez MTM. Decydujący okazał się czas zajęcia pasa drogowego dla wszystkich robót - premiowany dwa razy bardziej niż czas wykonania. W przypadku Eurovii został obliczony na 240 dni, a w przypadku MTM - na 259. Wykonane instalacje będą posiadały 5-letnią gwarancję.
- Od lat wydawało się, że to projekt nierealny, choć bardzo potrzebny i w sumie technicznie prosty. Przedłużenie wyjazdów z zatoczek przystankowych, drobne przebudowy i usunięcie aut, które z części jezdni uczyniły prywatny parking, to może być niezwykła zmiana i najważniejsze wsparcie dla komunikacji zbiorowej - przypominał w listopadzie Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, radny Gdyni.
Przypomnijmy, że nowych odcinków buspasów na Morskiej nie byłoby, gdyby nie wsparcie unijne. Prace są realizowane w ramach projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia"
Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni
Odcinki buspasów w stronę centrum:
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.
Miejsca
Opinie (170) 7 zablokowanych
-
2018-02-09 16:11
To już do samych wyborów będzie taka propaganda?? (2)
- 41 6
-
2018-02-09 21:10
cały PiS
dno
- 1 4
-
2018-02-09 21:11
Tak. Zapłacone do samych wyborów
- 2 1
-
2018-02-09 16:15
(3)
Na zdjęciu namacalny dowód na to jakim g.. są te gdyńskie bus pasy trolejbus z niego w najlepsze nie korzysta bo za 100 m i tak musi wjechać na główną drogę tutaj będzie identycznie nie widzę żadnego sensu korzystania z tych debilnych dobudówek w ciągu dnia poza godzinami szczytu w soboty czy niedziele czyli przez jakieś 80% czasu trwania tygodnia te debilne bus pasy będą raczej utrudnieniem niż ułatwieniem.W niczym to nie zmieni czasu przejazdu skoro i tak na skrzyżowaniach ruchem sterują światła.Na Władysława IV nic się nie poprawiło jeśli chodzi o czas przejazdu między przystankami a przed Wzgórzem zrobiło się skrajnie niebezpiecznie bo auta muszą na krótkim odcinku zmienić dwa pasy ruchu
- 59 6
-
2018-02-09 17:12
To samo na estakadzie w stronę Obłuża (1)
Autobus wjeżdża na buspas po to, by przed prawoskrętem zjechać z niego i zająć pas dla samochodów poruszających się w stronę Pogórza Dolnego. Na zjeździe blokuje często trzy pasy (uniemożliwiając tym samym jazdę innym), by wbić się na prawoskręt w stronę Oksywia.
- 18 3
-
2018-02-09 18:59
Na estakadzie ZKM ma w poważaniu przepisy
Powrót na prawoskręt na chama i często już po linii ciągłej. Święte krowy
- 8 3
-
2018-02-09 18:16
:)
takie fotograficzne fopa .... (faux pas)
- 5 2
-
2018-02-09 16:18
A motocykle? (1)
Czy Gdynia, wzorem Gdańska, nie możne unormować ruchu motorowerów i motocykli po buspasach? Przecież nic nie straci a zalegalizuje całkiem sporo poruszających się jednośladów.
- 19 10
-
2018-02-09 18:15
W Gdańsku się da w Gdyni nie..
- 5 2
-
2018-02-09 16:19
To aż tak farba podrożała??? Czy może pędzle?:)
I proszę o sprostowanie firmy eurovia..... Bo nie będzie budowała a będzie malowała.... To to zasadnicza różnica:) widać w gdyni podobnie jak na wiejskiej.... Rozpasanie pełną gębą:) chomiki się chowają takie ryje ma nasza lokalna władza:)
- 35 4
-
2018-02-09 16:21
Panowie i Panie
Panowie i Panie musimy zrobić zrzutę na farbę bo coś Gryzoniowi brakuje żeby połączyć linie...
- 30 5
-
2018-02-09 16:21
(3)
droga farba
- 24 5
-
2018-02-09 16:28
(2)
To już jest nudne o tej farbie. Wymyślcie coś nowego
- 7 11
-
2018-02-09 19:18
Drogie pędzle
- 6 3
-
2018-02-09 19:19
moja droga...
- 3 3
-
2018-02-09 16:28
A arogancja naszej włądzy z UM nie zna granic...
Mogą sobie podać rekę z fiszami takimi jak Szyszko Błąszczacz Właszczykowski czy Maciora...do koryta wszyscy równi widać...prócz obywateli
A jak lekką rączką przeinwestowują wymalowanie kilku kilometrów pasów to może szarpną się i zaczną budować metro??? Tak by było fajnie/...... z centrum przez całą morską i do orłowa. A może da się pod górkę na Karwiny i witawe??? Kto jak nie Szczur ze switą da rade:)??- 26 6
-
2018-02-09 16:30
A buspus na Wielkopolskiej?
- 12 4
-
2018-02-09 16:38
Radom Północy
Radom Północy jest tym dla Trójmiasta, czym Trójmiasto Kaszubskie dla Radomia Północy. Niestety.
- 28 3
-
2018-02-09 16:41
Kolejny bus pas zmora dla kierujących (1)
Brakiem zdrowego rozsądku i minimalna wiedzą praktyczna w zakresie kierowania tak wielkimi pojazdami wykazały się osoby tworzące bus pas na Wł. IV ... Pojazdy zaparkowane prostopadle wzdłuż wytyczonego pasa plus zakończenie odcinka w tak niewygodnej lokalizacja przy prawoskrecie w kierunku Witamina to szczyt niekompetencji. Taki pomysł nie ułatwia pracy kierowca i powoduje duże zagrożenie w ruchu...Ruszyć tyłki z za biurka....
- 45 3
-
2018-02-09 18:22
oni nie mają
prawa jazdy więc i tak nie wiedzą o co chodzi
- 10 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.