• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

21,5 mln zł za buspasy na Morskiej w Gdyni

Patryk Szczerba
9 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Nowe buspasy na Morskiej w Gdyni dołączą do istniejącego odcinka pomiędzy ulicą Zakręt do Oksywia i estakadą Nowe buspasy na Morskiej w Gdyni dołączą do istniejącego odcinka pomiędzy ulicą Zakręt do Oksywia i estakadą

Firma Eurovia zajmie się budową pięciu odcinków buspasów na ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Oprócz tego zostaną m.in. przebudowane chodniki na odcinku ponad 2,5 km i ścieżka rowerowa o długości blisko kilometra. Całość prac będzie kosztowała 21,5 mln zł.



Czy dzięki buspasom poprawi się punktualność komunikacji w tej części Gdyni?

Pasy przeznaczone dla autobusów pojawią się na odcinkach pomiędzy ul. Zakręt do Oksywia a Zespołem Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych. Razem będzie ich pięć. Trzy powstaną w kierunku centrum miasta, a dwa w kierunku Rumi.

Buspasy na Morskiej bez ciągłości w Gdyni



Ciągłości nie będzie, ale rozwiązanie - jak zapewniają urzędnicy - i tak znacząco ułatwi przejazd pojazdom komunikacji miejskiej, pozwalając zaoszczędzić czas wybierającym transport publiczny.

Buspasy oraz pasy ruchu dla aut będą miały po 3,5 m szerokości. Dla dróg i chodników przewidziano minimalną szerokość po 2 metry. Przy okazji inwestycji nie znikną miejsca parkingowe, czego obawiali się mieszkańcy i kierowcy.

Oprócz buspasów zmieni się także m.in. infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.

- Dodatkowo wykonawca przebuduje chodniki na odcinku ponad 2.5 km i ścieżkę rowerową o długości blisko kilometra. Modernizacji ulegną także istniejące już zatoki autobusowe oraz sygnalizacja świetlna w obrębie skrzyżowań ul. Morskiej z ulicami: Kalksztajnów, Mireckiego, Grabowo. Przebudowana zostanie również trakcja trolejbusowa. Przewidziano nasadzenie 8 drzew, 1,5 tys. krzewów oraz założenie nowych trawników, traw rabatowych i bylin - mówi Jan Ziarnicki z referatu relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Prace za 21,5 mln zł wykona firma Eurovia, która w przetargu okazała się lepsza od firmy MTM.

Eurovia wykona buspasy na Morskiej w Gdyni



Zaoferowała o 200 tys. zł wyższą cenę i dłuższy czas wykonania - 47 tygodni przy 42 tygodniach zaoferowanych przez MTM. Decydujący okazał się czas zajęcia pasa drogowego dla wszystkich robót - premiowany dwa razy bardziej niż czas wykonania. W przypadku Eurovii został obliczony na 240 dni, a w przypadku MTM - na 259. Wykonane instalacje będą posiadały 5-letnią gwarancję.

- Od lat wydawało się, że to projekt nierealny, choć bardzo potrzebny i w sumie technicznie prosty. Przedłużenie wyjazdów z zatoczek przystankowych, drobne przebudowy i usunięcie aut, które z części jezdni uczyniły prywatny parking, to może być niezwykła zmiana i najważniejsze wsparcie dla komunikacji zbiorowej - przypominał w listopadzie Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, radny Gdyni.
Przypomnijmy, że nowych odcinków buspasów na Morskiej nie byłoby, gdyby nie wsparcie unijne. Prace są realizowane w ramach projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia"

Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni



Odcinki buspasów w stronę centrum:
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
Odcinki buspasów w stronę Rumi:
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.
  • Schemat buspasów na Morskiej. Schemat buspasów na Morskiej.


Miejsca

Opinie (170) 7 zablokowanych

  • a na foto

    kierowca trolejbusu, który nie korzysta z buspasa - gdzie logika ?

    • 23 0

  • dzisiejszy bus pas od zakretu do oksywia (5)

    Dzisiejszym bus pasem od zakretu do oksywia zadko jaki autobus lub trajtek jezdzi odrazu za przystankiem wjezdzaja na normalny pas do jazdy na wprost

    • 25 0

    • Nie posz głupot jak nie rozumiesz . (4)

      Trolejbusy i autobusy korzystają z bus pasa o którym piszesz !
      Ja dojeżdżam nim na przystanek od Lidla .
      Po skorzystaniu z przystanku CELOWO zjeżdżam z buspasa. ,aby nie blokować kierowcom możliwości skorzystania z zielonej strzałki do skrętu w prawo , gdy ja mam światło czerwone na wprost .
      Wystarczy pomyśleć i nie pisać o tym o czym nie masz pojęcia .Ruch w mieście jest co raz większy i lepiej nie będzie . Przyszłość wymusi korzystanie z KM i dlatego już teraz trzeba o tym pomyśleć .Inna sprawa , że kwota z kosmosu .
      Apeluję o współpracę na drodze .Nię bądźmy sobie wrogami ...

      • 6 5

      • Spójrz na zdjęcie do artykułu i się nie mądrz (2)

        Jedzie buspasem?

        • 7 0

        • Spojrzałem. (1)

          Jest dokładnie tak jak opisałem .
          Po skorzystaniu trolejbus zjeżdża z buspasa aby nie blokować ruchu na Obłuże . A Ty dalej nie kumasz ???

          • 3 4

          • Kumam ze Gdynia buduje buspasy z których nawet autobusy i trajki nie chcą korzysać

            Dlatego lepiej niech się zastanowią bo zaraz się okaże że tu też jest idiotyczna sytuacja i jeździcie obok bus pasa bo "coś". Nam ciaśniej a Wam nic nie lepiej - to po co tak?

            • 6 0

      • A jak ciezko wlaczyc sie do ruchu jadac ze skretu do oksywia w morska a nastepnie na obluze bus pas pusty a nie mozna 50 metrow nim pojechac tylko trzeba stac I czekac AZ ktos wpusci na pas do jazdy prosto a tam stoja w korku

        • 0 0

  • ?????????

    Za farbę? Z czego ona jest zrobiona?

    • 11 0

  • Urzedeniczy idiotyzm ciąg dalszy.

    Jeżeli mam do pokonania odcinek SKM Stocznia-SKM Grabówek bo mieszkałbym w tej okolic a pracowałbym np w stoczni. To miał bym w tyłku buspasy i korki i po prostu przemieszałbym się skm. Buspasy powinny w pierwszej kolejności powstać tam gdzie nie ma alternatywy kolejowej. Co za idiota robi buspasy odcinkami. One mają sens jeżeli są na całej trasie. Zamiast dokończyć buspasy czy to na północnej Gdyni (pół buspasa na estakadzie to jakiś żart) lub pociągnąć do końca nitkę dalej z Witomina w str nowych dzielnic. To robi się kolejną nic nie dającą.

    • 27 0

  • Nowa moda - tylko w Gdyni takie cuda (1)

    BusPasy na raty - ha ha brawo ekipa Wojciecha

    • 24 1

    • zamknij się

      • 2 8

  • W przypadku Eurovii został obliczony na 240 dni, a w przypadku MTM - na 259.

    to nie istotna różnica a koszt i tak 21 mln

    • 10 2

  • w Gdyni

    100 metrów kosztuje tyle ile kilometr autostrady - będzie się czym dzielić

    • 15 1

  • dziwna decyzja, z tego co widzę, to na morskiej nie korkują się autobusy (3)

    większy dramat jest po południu na Wielkopolskiej w stronę Karwin, tam aż prosi się o wybudowanie odcinka tylko dla autobusów

    • 21 1

    • Miejsca jest dużo (2)

      • 1 0

      • ? (1)

        a niby gdzie to miejsce? skończy się tak, że zabiorą jeden pas dla samochodów, przemalują farbą i będzie Buspas. Przy samej końcówce Wielkopolskiej przed Sopocką powstaje blokowisko- więc gdzie wcisnąć poszerzenie?

        • 0 0

        • od olgierda masz pełno miejsca i dodatkowy pas zieleni między jezdniami sieroto

          więc raczej po prawej stronie w górę szukaj miejsca

          • 0 0

  • Do redakcji (1)

    Czy miasto planowaloby coś zrobić z odcinkiem od owsianej do skrzyżowania z Kcyńska ? Tam po niewielkiej przebudowie o usunięciu trawnika mógłby powstać buspas co przy minimalnych kosztach usprawniłoby ruch na tym odcinku który jest zawsze zakorkowany w szczególności w okresie wakacyjnym

    • 17 2

    • wakacyjne korki jest w stanie usunac...

      Jedynie OPAT.

      • 2 0

  • Ulica Morska. Skąd ta zapaść? (2)

    Zastanawia mnie jedno- co jest z ulicą Morską, ulicą, która jeszcze na przełomie lat 99/2008 była regularnie, odcinkami co prawda, ale jednak gruntownie modernizowana. Główna trasa przelotowa przez Trójmiasto w stronę granicy Państwa wygląda jak ser szwajcarski... Wstyd! O pozapadanych studzienkach na wysokości Grabówka nawet nie wspominam...

    • 26 1

    • bo od zawsze ta ulica jest prowizorka

      Jedynie odcinek zbudowany od zera jest jako taki. Oraz kawalek od estakady do Chylonskie, zbudowany jako referencja do przetargu na rozbudowe obwodnicy. Najlepszy kawalek asfaltu w Polsce polnocnej.
      Reszta to drugi pas doklejony bez przeniesienia kanalizacji I robiony po taniosci za Gierka oraz stary, przedwojenny bruk pokryty asfaltem...

      • 4 0

    • lata temu na kursie prawka po zmierzchu wjechałem tam na "chodnik" i zacząłem jechać dalej instruktor chciał się zdziwić ale rozejrzał się tylko i westchnął...
      po prostu nie było różnicy miedzy dziurawą drogą a dziurawym chodnikiem nie było tez krawężnika, na farbę tez nie stykło... nie sposób było zgadnąć gdzie jest jezdnia...
      no ale się nie dziwię teraz widzę że farba kosztuje 21 baniek...

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane