- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (120 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (110 opinii)
- 3 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (61 opinii)
- 4 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (355 opinii)
- 5 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (128 opinii)
- 6 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (317 opinii)
25 chętnych do budowy Trasy Kaszubskiej
25 firm i konsorcjów zadeklarowało, że weźmie udział w przetargach na budowę ponad 60-kilometrowej Trasy Kaszubskiej. Warta ok. 3 mld zł inwestycja ma być gotowa na przełomie 2019 i 2020 r.
Wśród nich są trzy firmy z Trójmiasta: MTM z Gdyni, znana z budowy choćby al. Havla w Gdańsku, Vistal z Gdyni, znana z budowy konstrukcji stalowych oraz sopockie NDI. Wszystkie te firmy występują w roli partnera konsorcjum.
Tak duże zainteresowanie udziałem w budowie nie powinno dziwić. To intratny kontrakt - koszt realizacji Trasy Kaszubskiej oszacowano na ok. 3 mld zł. Kryterium oceny ofert w przetargach zostało określone następująco: cena - 90 proc., gwarancja - 5 proc., termin realizacji - 5 proc.
Mapa drogowa dla przedsięwzięcia
Na wiosnę 2016 r. powinna być gotowa koncepcja programowa dla Trasy Kaszubskiej wraz z dokumentacją do przetargu według formuły "projektuj i buduj". Kosztem 7,7 mln zł właśnie opracowuje ją firma Transprojekt Gdański.
Także na wiosnę pracownicy gdańskiego oddziału GDDKiA powinni zakwalifikować do przetargu firmy lub konsorcja zainteresowane projektowaniem i budową Trasy Kaszubskiej. Wtedy otrzymają one przygotowaną koncepcję i na jej podstawie złożą ostateczną ofertę cenową.
Prace projektowe oraz roboty budowlane powinny być ukończone w ciągu 34-37 miesięcy od daty zawarcia umowy z wykonawcą. Przy czym do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych.
Czytaj też: 22 chętnych do budowy betonowej Obwodnicy Metropolitalnej
64-kilometrowa inwestycja podzielona na dwa odcinki
Trasa Kaszubska, która będzie miała kategorię drogi ekspresowej, ma mieć ok. 64 km długości. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Na każdej jezdni pojawią się pasy awaryjne. Kierowcy mają podróżować tam z maksymalną prędkością 120 km/h.
Przypomnijmy, że budowa Trasy Kaszubskiej została podzielona na dwa przetargi. Pierwszy to budowa 32-kilometrowej drogi od miejscowości Leśnice na zachód od Lęborka do miejscowości Luzino. W ramach tego przedsięwzięcia powstanie nie tylko obwodnica na południe od Lęborka, ale też pięć drogowych węzłów, czyli jadąc do Trójmiasta: Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce, Strzebielino, Luzino.
Ponadto inwestycja zakłada budowę miejsca obsługi podróżnych w Bożym Polu. Obiekt będzie miał drugą kategorię, a to oznacza, że oprócz miejsc postojowych i toalety pojawi się też stacja paliw. Natomiast na wspomnianej Obwodnicy Lęborka zostanie wybudowana ok. 1,5-kilometrowa estakada nad rzeką Okalicą.
Drugi przetarg to również ok. 32-kilometrowy odcinek drogi, który zaczynać się będzie w Luzinie, a kończyć ma w Gdyni w dzielnicy Wielki Kack. Tutaj wykonawca zbuduje sześć węzłów drogowych - Szemud, Koleczkowo, rozbudowany węzeł Wielki Kack, a także od podstaw zrealizowany Węzeł Chwaszczyno, który umożliwi skomunikowanie z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstanie niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), węzeł Dąbrowa (wcześniej Rdestowa) przy Polifarbie.
W miejscowości Kamień natomiast zostanie otwarte miejsce obsługi podróżnych. Obiekt będzie miał trzecią - najwyższą kategorię. To oznacza, że ewentualny najemca będzie mógł tam wybudować oprócz stacji paliw także hotel. Mniejsze miejsce obsługi podróżnych, bo pierwszej kategorii, pojawi się nieopodal Sychowa.
Trwają spotkania z mieszkańcami w sprawie budowy Trasy Kaszubskiej
Przypomnijmy, że od początku listopada projektanci i urzędnicy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad spotykają się z mieszkańcami. Przedstawiają tam rozwiązania projektowe na poszczególnych odcinkach drogi ekspresowej na etapie koncepcji programowej.
Na spotkaniach można zadawać pytania projektantom i zgłaszać uwagi. Ponadto w ciągu tygodnia od danego spotkania będzie można pisemnie przesłać uwagi i wnioski do przedstawionych rozwiązań.
Na tydzień przed planowanym każdym spotkaniem na terenie gminy lub miasta zostaną rozwieszone plakaty zawierające informacje o terminie oraz miejscu spotkania. Można będzie także ustalić je na stronie projektu budowy Trasy Kaszubskiej.
I. Przetarg
Zadanie nr 1 - Obwodnica Lęborka
1. Konsorcjum firm: Rubau Polska (lider), Construcciones Rubau S.A.
2. Eurovia Polska S.A.
3. Intercor Sp. z o.o.
4. Mota Engil S.A.
5. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.
6. Budimex S.A.
7. Energopol Szczecin S.A.
8. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.
9. Toto S.p.A. Costruzioni Generali
10. Konsorcjum firm: Mostostal Warszawa (lider), Vistal Gdynia
11. Salini Impregilo S.p.A.
12. Konsorcjum firm: Porr Infratructure S.A (lider), Porr Bau
13. Pol-Aqua Sp. z o.o.
14. Konsorcjum firm: PBD-I S.A., Erbud S.A. PBDiM ERBEDIM
15. Metrostav a.s.
16. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (lider), Mirbud S.A.
17. IDS-BuD S.A.
18. Konsorcjum firm: Societa Italiana per Condotte d'Acqua (lider), INSO, NDI Sp. z o.o., NDI S.A.
19. Astaldi S.p.A.
20. Konsorcjum firm: Itineria S.p.A. (lider), Budner Infrastruktura
21. Konsorcjum firm: Aldesa Sp. z o.o., Aldesa S.A.
Zadanie nr 2 - odc. Węzeł Łęczyce - Węzeł Luzino
1. Konsorcjum firm: Rubau Polska (lider), Construcciones Rubau S.A.
2. Eurovia Polska S.A.
3. Intercor Sp. z o.o.
4. Mota Engil S.A.
5. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.
6. Budimex S.A.
7. Energopol Szczecin S.A.
8. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.
9. PRM Mosty Łódź S.A.
10. Toto S.p.A. Costruzioni Generali
11. Konsorcjum firm: Mostostal Warszawa (lider), Vistal Gdynia
12. Salini Impregilo S.p.A.
13. Konsorcjum firm: Porr Infratructure S.A (lider), Porr Bau
14. Pol-Aqua Sp. z o.o.
15. Metrostav a.s.
16. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (lider), Mirbud S.A.
17. Skanska S.A.
18. IDS-BuD S.A.
19. Konsorcjum firm: Societa Italiana per Condotte d'Acqua (lider), INSO, NDI Sp. z o.o., NDI S.A.
20. Astaldi S.p.A.
21. Konsorcjum firm: Itineria S.p.A. (lider), Budner Infrastruktura
22. Konsorcjum firm: Aldesa Sp. z o.o., Aldesa S.A.
II. Przetarg
Zadanie nr 3 - odc. Węzeł Luzino - Węzeł Szemud
1. Konsorcjum firm: Rubau Polska (lider), Construcciones Rubau S.A.
2. Konsorcjum firm: Eurovia Polska S.A. (lider), Warbud S.A.
3. Mota Engil S.A.
4. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.
5. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.
6. Intercor Sp. z o.o.
7. Budimex S.A.
8. Energopol Szczecin S.A.
9. PRM Mosty Łódź S.A., MTM Gdynia
10. Salini Impregilo S.p.A.
11. Toto S.p.A. Costruzioni Generali
12. Konsorcjum firm: Porr Infratructure S.A (lider), Porr Bau, PBD-I
13. Pol-Aqua Sp. z o.o.
14. Metrostav a.s.
15. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (lider), Mirbud S.A.
16. IDS-BuD S.A.
17. Skanska S.A.
18. Konsorcjum firm: Societa Italiana per Condotte d'Acqua (lider), INSO, NDI Sp. z o.o., NDI S.A.
19. Konsorcjum firm: Aldesa Sp. z o.o., Aldesa S.A.
20. Konsorcjum firm: Mostostal Warszawa (lider), Vistal Gdynia
21. Astaldi S.p.A.
22. Colas Polska Sp. z o.o. (lider), Unibep S.A., Most Sp. z o.o.
Zadanie nr 4 - odc. Węzeł Szemud - Węzeł Wielki Kack
1. Konsorcjum firm: Rubau Polska (lider), Construcciones Rubau S.A.
2. Konsorcjum firm: Eurovia Polska S.A. (lider), Warbud S.A.
3. Mota Engil S.A.
4. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.
5. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.
6. Intercor Sp. z o.o.
7. Budimex S.A.
8. Energopol Szczecin S.A.
9. Salini Impregilo S.p.A.
10. Toto S.p.A. Costruzioni Generali
11. Konsorcjum firm: Porr Infratructure S.A (lider), Porr Bau, PBD-I
12. Pol-Aqua Sp. z o.o.
13. Metrostav a.s.
14. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (lider), Mirbud S.A.
15. IDS-BuD S.A.
16. Konsorcjum firm: Societa Italiana per Condotte d'Acqua (lider), INSO, NDI Sp. z o.o., NDI S.A.
17. Konsorcjum firm: Aldesa Sp. z o.o., Aldesa S.A.,
18. Konsorcjum firm: Mostostal Warszawa (lider), Vistal Gdynia
19. Astaldi S.p.A.
20. Colas Polska Sp. z o.o. (lider), Unibep S.A., Most Sp. z o.o.
Miejsca
Opinie (119) 4 zablokowane
-
2015-11-17 20:28
Wreszcie nowa cebulostrada
dla tych co muszą "depeefa przedmuchać". Może choć trochę zmniejszy korki w Trójmieście
- 0 0
-
2015-11-16 18:18
Czekamy na budowę :-) (2)
Budować !
- 83 8
-
2015-11-17 18:50
Dlaczego przetarg bedzie rozstrzygniety dopiero jesienia 2016?
Czy nie uwazacie ze te wszystkie procedury za dlugo trwaja?
- 0 0
-
2015-11-17 08:37
Dlaczego?
- 0 0
-
2015-11-17 17:53
90% cena! Kiedy to się zmieni???
Czy to jest wymóg UE? Wybudować i zapomnieć? Czy jeszcze nie poszliśmy po rozum nauczeni przekrętami na podwykonawcach przy budowie innych autostrad?
- 0 0
-
2015-11-17 16:06
trasa kaszubska
Tylko nie firma mtm z
co widzę to tyko ta firma wygrywa przetargi. Dziwne
Zobaczcie na ulicach/dzielnicach ich pelno jest- 0 0
-
2015-11-16 20:47
(2)
nie ma na mapie miejscowosc Luziono. Powanym redaktorom literowki sie nie zdarzaja :)
- 2 2
-
2015-11-17 15:53
(1)
Poważni ludzie wymykający błędy innym powinni chociaż używać polskich znaków :-)
- 0 0
-
2015-11-17 16:04
W dobie internetu dopuszcza się pomijanie polskich znakow. Bledy rzeczowe, literowki nie poraz pierwszy pojawiaja się na tym poratlu
- 0 0
-
2015-11-17 16:01
trasa kaszubska
Mtm ? Tylko oni wygrywaja? Dziwne !!!
- 0 0
-
2015-11-17 15:58
trasa kaszubska
Tylko nie firma mtm z
co widzę to tyko ta firma wygrywa przetargi. Dziwne- 0 0
-
2015-11-16 19:54
(2)
Mi jako mieszkańcowi Dąbrówki marzy się kładka dla pieszych i rowerzystów nad projektowaną trasą łącząca osiedle mieszkaniowe z lasem (TPK) między Dąbrówką właśnie a Osową.
- 8 3
-
2015-11-17 15:48
Może kiedyś w budżecie obywatelskim?
- 0 0
-
2015-11-17 09:40
Byłoby super
- 1 0
-
2015-11-17 11:58
Największy bład to Węzeł drogowy w Luzinie powinien być w innym miejscu! (1)
Jak z Wejherowa miasta 50 000 mieszkańców kierowcy mają dojechać gdzie sie właczyć na ta trase w SZEMUDZIE ? Węzeł powinien być poza Luzinem w okolicach ROBAKOWA lub SYCHOWA ( blisko od Wejherowa i blisko od Luzina)
Zablokujecie Luzino, tam teraz jest problem aby przejechać + przejazd kolejowy i szlabany ograniczające ruch ! Tyle pieniędzy i byle jak rozwiązane. Za chwile będziecie prosić wszystkich o tunel pod torami kolejowymi.- 1 1
-
2015-11-17 14:09
Mieszkańcy Wejherowa lubią się wlec więc niech sobie jeżdżą starą trasą.
- 0 0
-
2015-11-17 12:32
A MTK, a Półwysep .....?
Dobrze, że dba się o tranzyt do Niemiec, ale zupełnie pomija się północną Gdynię, i 3 miasta MTK, do tego transport nad morze. Obecny projekt OPAT nie dość,że kuleje, to jest bez sensu. Wydaje się, że drogi w naszym regionie projektuje się przypadkowo .......
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.