Fakty i opinie

stat

2,5 miesiąca do końca prac na stacji we Wrzeszczu

Trwa budowa nowego peronu oraz modernizacja przejść podziemnych na stacji we Wrzeszczu. Od kwietnia pociągi dalekobieżne między Wrzeszczem a Gdańskiem Głównym pojadą po dwóch torach. Wszystkie prace mają się zakończyć do 31 maja.



Po zakończeniu prac na stacji we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska do dyspozycji pasażerów będą trzy perony - dwa dalekobieżne oraz SKM.

Ruch będzie się odbywał nieco inaczej niż dotychczas.

Docelowy układ peronów we Wrzeszczu.
Docelowy układ peronów we Wrzeszczu. mat. prasowe
Na peronie pierwszym (najbliżej budynku dworca) zatrzymywać się będą z obu stron pociągi w stronę Gdańska Głównego. Jedna krawędź będzie dla pociągów dalekobieżnych, druga dla pociągów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Przy drugim peronie będą stawać pociągi dalekobieżne jadące w stronę Gdyni oraz pociągi PKM jadące w stronę lotniska.

Bez zmian pozostanie ruch pociągów SKM.

Czy korzystasz ze stacji we Wrzeszczu?

tak, podróżując do pracy, szkoły lub na zakupy

41%

tak, ale wyłącznie przy podróżach poza Trójmiasto

20%

nie, ale będę w momencie uruchomienia PKM-ki

11%

nie, bardzo rzadko tutaj bywam

28%
- Pierwszy peron jest już niemal w pełni gotowy od grudnia ub. r. [pozostały drobne prace, takie jak montaż szklanych balustrad i wind - dop. red.]. Obecnie trwają prace przy drugim peronie oraz modernizowane są przejścia podziemne. Zgodnie z umową z wykonawcą prace muszą się zakończyć do 31 maja - informuje Ewa Symonowicz-Ginter z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Spoglądając na zaawansowanie robót, można mieć pewne wątpliwości, czy faktycznie termin ten zostanie dotrzymany, ale kolejarze proszą, by powstrzymać się od wyrokowania.

Na peronie drugim, który powstaje od podstaw w miejscu dotychczasowego jedynego peronu dalekobieżnego, nie ułożono nawet nawierzchni. Nie ma też jeszcze gotowych schodów do przebudowanego peronu, nie mówiąc już o windach. Zaczęto natomiast prace przy budowie wiaty, która będzie identyczna jak na peronach SKM i pierwszym dalekobieżnym.

- Pod koniec kwietnia dostępne będzie przejście z budynku dworca na peron SKM [dziś na peron SKM można dostać się tylko z tunelu Dmowskiego-Park Kuźniczki zobacz na mapie Gdańska - dop. red.]. Od kwietnia na odcinku Gdańsk Główny - Gdańsk Wrzeszcz wróci ruch dwutorowy dla pociągów dalekobieżnych - dodaje Symonowicz-Ginter.

W przejściu na wysokości ul. Waryńskiego prace wciąż trwają.
W przejściu na wysokości ul. Waryńskiego prace wciąż trwają. fot.Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl
Oprócz prac w obrębie dworca, do końca maja gotowe ma być przejście piesze pod torami na wysokości ul. Waryńskiego zobacz na mapie Gdańska. Prace w nim trwają od kwietnia 2014 r. Na szczęście tym razem obędzie się bez kolejnego zamknięcia tego przejścia.

Czytaj też: Zapowiedzi kolejarzy w sprawie przejścia na wysokości Waryńskiego z listopada ub. r.

Kolejarze nie wycofali się niestety z pomysłu zainstalowania tu ruchomej platformy dla niepełnosprawnych, choć dla pokonania kilku schodów lepsza byłaby rampa. Jest obawa, że platforma szybko zostanie zdewastowana, albo będzie się psuć.

W przejściu Dmowskiego-Park Kuźniczki zostanie zachowane łagodne zejście i nie pojawią się schody.
W przejściu Dmowskiego-Park Kuźniczki zostanie zachowane łagodne zejście i nie pojawią się schody. fot.Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl
Bez dodatkowych stopni pozostanie na szczęście przejście pod torami między ul. Dmowskiego a Parkiem Kuźniczki. Ze schodów lub wind trzeba będzie skorzystać dopiero wchodząc na perony. Warto dodać, że z przejścia tego wejdziemy nie tylko na peron SKM, ale także na część dalekobieżną, co było niemożliwe przed rozpoczęciem przebudowy.

Prace budowlane prowadzone są na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych przez konsorcjum firm Torpol i Feroco. Ich całkowity koszt to ponad 140 mln zł.

Nowy pierwszy peron we Wrzeszczu zaraz po oddaniu do użytku w grudniu ub. r.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (59)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.