• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

2,5 mln zł na promocję spalarni. Sześć firm chętnych

Ewelina Oleksy
22 maja 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Symulacja budowy spalarni w Szadółkach.

Sześć firm stanęło do przetargu na świadczenie przez trzy lata usług public relations wraz z edukacją ekologiczną dla gdańskiej spalarni odpadów. Jest o co walczyć, bo kwota jaką spółka Port Czystej Energii planuje na to wydać to 2,5 mln zł.



Czy miejskie spółki potrzebują agencji i kampanii PR-owych?

Spalarnia odpadów, której budowa oficjalnie rozpoczęła się dwa tygodnie temu szuka firmy do prowadzenia - przez trzy lata - usług reklamowych, marketingowych i działań edukacyjnych związanych z inwestycją.

Gdy ogłaszano przetarg na to zadanie mowa była o tym, że postępowanie dotyczy progu unijnego powyżej 214 tys. euro (ok. 1 mln zł). Konkretna kwota nie padała. Teraz wiadomo już, że inwestor spalarni spółka Port Czystej Energii planuje na to przeznaczyć 2,5 mln zł netto.

Sześć ofert złożonych w przetargu. Najwyższa za ponad 3 mln zł



20 maja otwarto oferty w przetargu.

- W postępowaniu wzięło udział sześciu wykonawców. Obecnie komisja przetargowa przystąpiła do badania i oceny ofert, które są bardzo zbliżone do siebie cenowo, a pięć z nich nie przekracza kwoty jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia, czyli 2 mln 500 tys. zł netto. Świadczy to o precyzyjnie przygotowanej dokumentacji przetargowej - mówi Dorota Tanaś-Michalak z Portu Czystej Energii.
Tak ma wyglądać spalarnia na Szadółkach, której budowa niedawno się rozpoczęła. Tak ma wyglądać spalarnia na Szadółkach, której budowa niedawno się rozpoczęła.
Spółka nie podaje na razie terminu rozstrzygnięcia przetargu. Jej przedstawiciele tłumaczą, że jest on zależny od kilku czynników, m.in. od tego czy wpłyną odwołania.

- Na wybór wykonawcy będzie miała wpływ nie tylko cena, ale również doświadczenie w realizacji kampanii edukacyjnych związanych z gospodarką odpadami, energetyką, ciepłownictwem lub ochroną środowiska oraz liczba obsługiwanych projektów unijnych. Umowa zostanie podpisana na okres 3 lat - informuje Dorota Tanaś-Michalak.

Agencje PR w Trójmieście



Najniższa oferta złożona w przetargu opiewała na blisko 2,03 mln zł netto. Najwyższa to oferta złożona przez Gdańskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej (GPEC) - 3,1 mln zł netto.

Warsztaty w szkołach, szkolenia, prowadzenie biura prasowego



Wybrany do współpracy wykonawca będzie realizował zadania w ramach usługi stałej i usług zlecanych doraźnie. W ramach usług doraźnych przygotowane zostaną m.in. tablice informacyjne związane z przyznanym dofinansowaniem Unii Europejskiej, przeprowadzona zostanie trzyletnia kampania edukacyjna, w tym szereg warsztatów w placówkach oświatowych i w klubach seniora, szkolenia dla nauczycieli, filmy i publikacje edukacyjne.

- Prowadząc aktywną działalność edukacyjną, chcemy zwiększać świadomości otoczenia w zakresie ograniczonych zasobów środowiska oraz odpowiedzialnego postępowania z odpadami w naszych domach. W województwie pomorskim, jak również w regionie objętym projektem, wytwarzanych jest znacznie więcej odpadów komunalnych nienadających się do recyklingu, które mogą być przetwarzane termicznie, niż moce przerobowe naszej instalacji. Dlatego nadal najważniejsza jest edukacja zwiększająca świadomość, że najbardziej pożądanym działaniem każdego z nas jest ograniczenie powstawania odpadów, w tym przede wszystkim tych nienadających się do powtórnego wykorzystania i recyklingu - mówi Sławomir Kiszkurno, prezes zarządu Portu Czystej Energii

Utylizacja odpadów w Trójmieście



W ramach usługi stałej wykonawca będzie odpowiedzialny m.in. za prowadzenie biura prasowego, opracowanie strategii komunikacji zewnętrznej, prowadzenie komunikacji w mediach społecznościowych czy rejestr przebiegu budowy poprzez kamery ustawione na placu budowy.

Wcześniej Port Czystej Energii nie zatrudniał agencji PR, a prowadzone w niewielkim zakresie działania realizował samodzielnie.

- Planowane przez spółkę działania PR to obowiązek wszystkich beneficjentów realizujących projekty dofinansowane ze środków Unii Europejskiej. Im większy projekt, tym kampania edukacyjno - informacyjna powinna być bardziej kompleksowa - wyjaśnia Kiszkurno.

Spalarnia ma być gotowa za 3 lata



Budowa gdańskiej spalarni, do której trafiać będą odpady resztkowe (czyli te wrzucane do czarnych pojemników, nienadające się do recyklingu) z ponad 30 pomorskich gmin, pochłonie blisko 507 mln zł netto, z czego 271 mln zł pokrywa dofinansowanie unijne. Spalarnia ma być gotowa w 2023 roku. Przetwarzane w niej odpady "powrócą" do mieszkańców w postaci energii elektrycznej i ciepła.

Czytaj też: Budowa spalarni wymaga wymiany gruntu

- Inwestycja realnie wpłynie na zahamowanie nadmiernych podwyżek i ustabilizowanie opłat mieszkańców za gospodarowanie odpadami komunalnymi - twierdzi wiceprezydent Gdańska Piotr Grzelak.

Miejsca

Opinie (169) 8 zablokowanych

  • Potrzeba usług PR-owych po stronie firmy rośnie proporcjonalnie do kitu, jaki wciska odbiorcom.

    Tak jak zit - im więcej opowiada, że zlikwidowano problemu smrodu z Szadółek, tym bardziej śmierdzi. W przypadku spalarni okaże się, że technologia nie jest taka nowoczesna, eksploatacja tak opłacalna, a wpływ procesu technologicznego na zdrowie mieszkańców tak nieobojętny, jak opowie nam firma PR.

    • 9 0

  • 2,5 mln za bajki

    Ładny rachunek, trzeba było zostać PR owcem. Opowiadanie banialuków za 2,5 mln zł. Spalarnia w przestarzałej technologii, w najgorszym możliwym punkcie miasta (cały syf będzie leciał prosto na miasto) - gratuluję komuś kto wygra, nieźle zarobi na wiskaniu bzdur.

    • 11 0

  • Promocja spalarni no nie miejskie cwaniaki przechodzą samych siebie

    • 8 0

  • łooo Zakład utylizacyjny miejskich pieniędzy

    • 15 0

  • To jest skandal aby spalarnia miała jakikolwiek PR nawet za 1 zł ! (2)

    To jest celowe działanie na szkodę mieszkańców miasta.
    O te 2,5 mln powinny być obniżone koszty funkcjonowania spalarni i tym samym rachunki za śmieci.

    Gdzie jest Poseł PiS Płażyński, który lubi atakować władze z PO ?
    Zapadł się pod ziemię?

    • 24 2

    • a co on ma do tego? sami wybraliście to się męczcie

      • 2 0

    • Haha nie ma to jak z pretensja wzywać posla lokalnej opozycji, bo wladza kreci lody

      • 1 0

  • (1)

    Chcą promować spalarnie w celach marketingowych, by jak najwięcej gmin, miast a może i krajów chciało u nich spalać szkodliwe śmieci. Chodzi i głównie o kasę. A co do edukacji, to chcą wszystkim wciskać kit jaka ta spalarnia potrzebne i bezpieczna. Dobra mina do złej gry... Spalarnia jest w złym miejscu, tam gdzie silne są wiatry, blisko Otomina Parku Krajobrazowego i dzielnic mieszkaniowych. Spalarnia jest starego typu. Spalarnie buduje firma co jest w upadłości. Zarządzać mają nią firmy zagraniczne włosko- francuskie. Będą tu spalane szkodliwe śmieci z wielu gmin, być może miast czy krajów zagranicznych. Gdzie będą składowe szkodliwe pyły po spalaniu. Kto będzie kontrolować spalarnie? Co jak będzie awaria jak było z Czajką w Warszawie lub ze ściekami w Gdańsku? Spalarnia jest druga w utrzymaniu, więc ceny wzrosną. Będą szukać jak najwięcej szkodliwych śmieci by się im opłacało. Śmierdzi bio, po to była budowana kompostownia przez firma która upadła i wygrała przetarg na spalarnię, w tym spółki. Dojedzie nam rakotwórczy dym. Jaką będziemy mieć pewność że filtry są zmieniane? to dla nich koszt. Jesteśmy miastem turystycznym, z plażami, z lasami. A mamy najwięcej zachorowań na raka. Wiślina, Port Service, Rafineria, wcześniej siarkopol a teraz spalarnia. Nikt z mieszkańcami na ten temat nie rozmawiał. A rady dzielnicy milczą, zamiast interweniować. Wydajemy kupę kasy na promocje, a na inne rzeczy ważne rzeczy nie ma pieniędzy. Nie zdziwię się jak spalarnia będzie urządzała preko festyny dla dzieci i mieszkańców by pokazać się jak z najlepszej strony. Festyny z Szadułek organizowane są nad stawem od wielu lat. By ludzie nie narzekali na że śmierdzi. Co ciekawe na tych festynach były rozdawane ankiety czy śmierdzi? Wtedy kiedy była budowana kompostownia i wszystkie śmieci były wywożone z Szadółek tymczasowo. A mieszkańcy myśleli że faktycznie coś zrobiono by nie śmierdziało i w ankietach napisali że jest teraz ok. Niezły PR.

    • 16 0

    • Jeśli chodzi o kontrolę WiOŚ

      To dwa razy w roku po uprzednim zapowiedzeniu kontroli, hee

      • 2 0

  • Marzy mi się, żeby obywatele przetrzepali to bagienko POPiSowe

    Jedni i drudzy są siebie warci

    • 9 0

  • Nie dość, że będą nas truć,

    To jeszcze za nasze pieniądze będą się promować i wybielać! Gdańszczanie! Ależ Was nabijają w butelkę! Lubicie to?

    • 11 1

  • Wszystko dla frajerów !

    Wynajdują ponownie proch i koło, Kaska leci gdzie trzeba !!!

    • 5 1

  • 2 miliardy złotych na PR dla PiSu (1)

    w TVPis nikomu nie przeszkadza ale marne 2,5 miliona już tak bo w gdańsku Prezydentem jest Pani Aleksandra Dulkiewicz. Zaraz wyskoczy Kacperek i będzie ujadał.

    • 5 14

    • Cóż to za argument?

      Bardziej interesują mnie sprawy lokalne, na które teoretycznie powinienem mieć większy wpływ.
      TVPis nie oglądam, ale spalarnię jako Gdańszczanin będę musiał od czasu do czasu oglądać, wąchać i współfinansować.

      Jeśli jest konieczna, to chciałbym mieć pewność, że jest bezpieczna dla mieszkańców i nie generuje zbędnych kosztów.

      Na razie nie widzę zależności pomiędzy przeznaczeniem wskazanej w artykule kwoty przez Port Czystej Energii na agencję PR, a powyższymi celami.

      Chciałbym usłyszeć przekonujące uzasadnienie zarządu Portu Czystej Energii.

      Jeśli chodzi o sam ZUT, to jak do tej pory mam kiepskie doświadczenia. Smród, awarie urządzeń usuwane przez długi czas, opóźnienia realizacyjne i tłumaczenie, że w przyszłości będzie lepiej.

      ZUT na swojej stronie ma mapę na której można nanieść zauważone dzikie wysypiska. Samemu nanieść można, ale nie da się podejrzeć co inni zaznaczyli i czy problem został usunięty.
      Napisałem do ZUTu prośbę o wskazanie tych miejsc, bo moje dzieciaki chciały przejść się po ich okolicach z workami na śmieci i pomóc w sprzątaniu. Nie raczyli odpowiedzieć.

      Pewnie nie mają agencji PR, która jest im najwyraźniej niezbędna do wysłania krótkiego e-mail'a.

      Ciekawy jestem opinii Pana Paczosa w kwestii zatrudnienia PRowców pzrez spalarnię.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane