• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo czasowo wznawia możliwość dokonywania płatności

Arnold Szymczewski
23 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 11:07 (24 kwietnia 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
W piątek 26 kwietnia najprawdopodobniej część z użytkowników, która posiada miesięczny abonament, straci możliwość wypożyczania roweru Mevo. W piątek 26 kwietnia najprawdopodobniej część z użytkowników, która posiada miesięczny abonament, straci możliwość wypożyczania roweru Mevo.

26 kwietnia mija miesiąc od uruchomienia systemu roweru metropolitalnego Mevo. Dzień wcześniej skończą się abonamenty tych użytkowników, którzy wykupili je pierwszego dnia na miesiąc. 24 kwietnia operator przywrócił możliwość dokonywania płatności, ale tylko dla pierwszych 20 tys. wpłacających.



Aktualizacja: 24 kwietnia godz. 10:45:


W środę przed południem operator Mevo, firma Nextbike Polska, wydała oświadczenie, w którym informuje o czasowym wznowieniu możliwości dokonywania opłat.

- Od 24 kwietnia każdy zarejestrowany użytkownik może zasilić konto Mevo dodatkowymi środkami, co umożliwi wykup abonamentu na kolejny miesiąc lub cały rok korzystania z systemu. Możliwość dokonywania płatności zostanie ponownie wstrzymana po osiągnięciu liczby 20 tysięcy wpłat. Zapewni to dostępność rowerów dla użytkowników. Operator chce w ten sposób uniknąć powtórzenia sytuacji z początku miesiąca, gdy rekordowa liczba wypożyczeń każdego roweru ograniczyła ich dostępność - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska.
Operator informuje także o tym, że dokonywanie płatności zostanie przywrócone na stałe po udostępnieniu pełnej puli 4080 rowerów.

Po godz. 11 ponad 50 rowerów stało przed Olivia Business Centre, 20 przy budynku Ergo Hestii w Sopocie i ponad 10 w okolicy biurowców przy ul. Łużyckiej w Gdyni.


Czy odnowisz swój abonament w Mevo?

O pompie związanej z inauguracją systemu roweru metropolitalnego Mevo mało kto już pamięta.

Pierwszy miesiąc działania systemu przyniósł mnóstwo emocji: początkowo bardzo pozytywnych, potem niestety jednak głównie negatywnych: nienaładowane rowery, puste stacje, brak relokacji - długo by wyliczać.

Dziś jest już nieco lepiej, jednak najważniejszym problem Mevo jest to, że od 5 kwietnia nie można aktywować nowych kont ani doładowywać istniejących. Operator zdecydował się na takie posunięcie, by ograniczyć przyrost liczby użytkowników, których nie był w stanie obsłużyć.

26 kwietnia dzień sądu dla pierwszych abonentów Mevo



W tym tygodniu mija miesiąc od uruchomienia usługi. Oznacza to, że jeśli operator nie zdecyduje się do tego czasu na aktywowanie możliwości doładowywania kont, obecni użytkownicy, którzy jako pierwsi (26 marca) wykupili miesięczny abonament stracą możliwość wypożyczania rowerów.

Dotyczy to tych użytkowników, którzy zasilili swoje konto jedynie kwotą potrzebną do zakupu jednomiesięcznego abonamentu.

Ci, którzy posiadają w swoim mevo-portfelu jeszcze minimum 10 zł, mogą abonament wydłużyć o kolejny miesiąc.

Mevo: nie ma nowych rowerów, ale jest nowy szef



Jeśli więc w ciągu najbliższych dni możliwość doładowywania kont nie zostanie przywrócona, system hurtowo straci wielką rzesze użytkowników. Przypomnijmy, że 28 marca operator chwalił się 34 tysiącami zarejestrowanych użytkowników. Z kolei do 23 kwietnia ilość zarejestrowanych użytkowników wynosiła ponad 74 tys. rowery wypożyczono ponad 209 tys. razy.

Nextbike i Obszar Metropolitalny na razie milczą



Zarówno operator Mevo (firma Nextbike), jak i zamawiający - stowarzyszenie Obszar Metropolitalny GGS zdają sobie z tego sprawę. We wtorek jednak nikt nie zdecydował się na żadne deklaracje w tej sprawie - choć poprosiliśmy o nie obie strony.

Oświadczenie w tej sprawie ma pojawić się w środę, 24 kwietnia.

Opinie (499) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Rozładowanymi też można jeździć! (11)

    Mevo powinno dać użytkownikom wybór - rozładowanymi rowerami też można jeździć. Obecnie nie ma takiej możliwość. Podzas jazdy rozładował mi się rower i dalej jechałem. Nie było to dla mnie problemem i uważam, że takim sposobem na chwilę mogłaby się unormować sytuacja. Nie wyobrażam sobie, żeby Nextbike mógł codziennie wymieniać setki, albo tysiące baterii, bo system jest dość popularny.
    Idea super, gorzej z wykonaniem

    • 116 19

    • No pewnie, 30 kg to drobnostka. Samochód też można pchać a za autobusem biec. I jest fajnie .

      • 0 0

    • Nie da się. Wczoraj rozladował mi się rower podczas jazdy. Po plaskim można jechać ale gdy pojawia się górka jest to praktycznie niemożliwe. Nawet na 1 biegu trzeba stanąć w korabach i użyć dużo watów. I winna nie jest tu tylko waga ale rodzaj zastosowanej przekładni. Dodam że jestem raczej wysportowanym w średnim wieku użytkownikiem. Kolarstwo nie jest mi obce.

      • 0 0

    • Nie można jeździć rozładowanym (3)

      Bo bateria obsługuje też terminal, gps i blokady.

      • 14 2

      • Ale na to potrzeba bardzo mało prądu

        99% prądu idzie na napęd, obsługa elektroniki nie ma specjhalnie znaczenia, pobór prądu jest niewielki.

        • 0 1

      • nie można, bo ktoś wymyślił 20% jako granicę 'niemożnosci'

        to że system potrzebuje zasilania, to jedno - to że wystarczy minimalne zasilanie, to coś innego

        przypominam, ze inne systemy (mające gps, itd) są montowane do 'normalnych' rowerów i nie potrzebują aż takiej 'mocy' baterii

        • 4 1

      • nieprawda

        Chodzi o zapisy w umowie. Rower rozładowany traktuje się jako niesprawny.

        • 6 1

    • Moze I mozna, ale przyznasz, ze to nie heat normalne funkcjonowanie system. 30kg klasyczny rower to i**otyzm. (3)

      • 22 1

      • Waga to nie problem (2)

        Ciężkie Mevo waży ze 30kg, w miarę lekki rower 10kg. Czyli jak ktoś, kto waży 70kg wsiądzie na rower i będzie mógł jechać, a ktoś, kto wazy 90 kg już nie? W końcu to też 20 kg różnicy dla układu rower + rowerzysta.
        Problemem jest zasilanie rowerowej elektroniki przy rozładowanej baterii.

        • 4 8

        • aha bo to 20kg czystego tłuszczu? (1)

          my nie ameryka kolego

          • 2 2

          • Mam rower elektryczny

            Jest nieco cięższy, ale zdecydowanie można nim jeździć bez silnika, wpływ na szybkość jest niewielki.

            • 2 2

    • GPS i blokada

      rower potrzebuje baterii żeby działał GPS i komunikacja z systemem. Bez tego nie da rady go zdalnie odblokować ani śledzić położenia w aplikacji.

      • 2 1

  • Po proszę moje 10 zlotych (2)

    Naladowalem konto 3 tygodnie temu ani razu nie mogłem wypożyczyć poproszę o zwrot gotówki z odsetkami

    • 11 0

    • jak poprosisz to może oddadzą .. hrummm, hrumm.. qwiii !

      • 0 0

    • pitol sie.

      • 3 3

  • Zanim to weszło mówiłem ze będzie lipa kto to klepnął, niech szybko przerabiają te stojaki gdzie można ładować ten rower.

    • 0 0

  • coraz większa rowerów ma niesprawny mechanizm olocka. Przez to ani nie można go wypożyczyć ani oddać (1)

    Koniecznie wtedy trzeba dzwonić na infolinię. Czas oczekiwania - około 15 minut. Ile tych rowerów jest niesprawnych, a nie jest usuniętych z systemu? Wg mnie około 30%

    • 2 0

    • Wszystkie rowery do huty!!!

      • 0 0

  • (16)

    Nie wiem o co tyle szumu z rowerami Mevo. Mam swój i mnie to nie dotyczy. Jeżdzę bo chcę jeździć a nie być modnym korpoludkiem korzystającym z nowego wcielenia wielkomiejskiego transportu.

    • 193 140

    • Przyjezdza taki do biura i smierdzi potem. Feeee!!?!?

      • 0 0

    • Po co zabierasz głos jak Ciebie to nie dotyczy.

      • 0 0

    • (2)

      No tak, bo na mevo nie można jeździć bo się chce jeździć. Można tylko jeździć w ramach bycia modnym korpoludkiem. Masz horyzonty ciasne jak przysłowiowa obcisłogacia lajkra :) Też mam rower, a nawet dwa. Ale mam też pomyślunek. Na spotkanie z kimś wolę pojechać mewocyklem i zapomnieć o nim na miejscu, zamiast się zastanawiać czy mi ktoś rower zwinie, albo się z nim tarabanić w czasie spotkania. Albo dojechać na pociąg lub wrócić z dworca. Przykłady można mnożyć. Tylko trzeba sobie horyzonta rozciągnąć albo przyciąć gumkę ;)

      • 53 10

      • (1)

        Pajac jestes i tyle...

        • 0 16

        • Dobry pajac nie jest zły.

          • 0 0

    • Wyobraź sobie teraz, że połowa miasta mieszka w 3-4 osoby w 45-metrowych "apartamentach"

      Bez pomieszczeń przynależnych (piwnic) - to gdzie oni mają te rowery trzymać? Poza tym Mevo to rower elektryczny, ludzie potrafią liczyć: bardziej kalkuluje się wydać 120 zł rocznie na wypożyczenie roweru, niż 5 tys. na kupno własnego, który strach gdzieś zostawić. Też mam własny rower, więc problem mnie nie dotyczy (szczególnie, że moja wioska i tak nie jest objęta zasięgiem MEVO), ale jakoś nadziwić się nie mogę czym ty się dziwisz.

      • 8 0

    • Super sprawa dla osób spoza Gdańska, które żeby pojeździć rowerem po mieście musiałyby najpierw nim dojechać 40km do Gdańska

      • 5 0

    • Oo (1)

      Rozumiem że jesteś korpoludkiem niemodnym lub akurat z Trójmiasta... jest wielu młodych ludzi w metropolii na chwilę i cieszą się na alternatywne wypożyczenie roweru

      • 5 2

      • Jest sie z czego cieszyc...

        • 0 4

    • (1)

      sześciu pracowników OBC z brodami i ciasnymi mokasynami dało Ci "unlike" :D

      • 37 13

      • dało już sporo więcej

        W tym ja. Dlaczego?

        1. Całkowite niezrozumienie idei roweru miejskiego. Tak, są ludzie, dla których własny rower nadal będzie lepszym rozwiązaniem. Tak, implementacja Mevo poniekąd okazała się zbyt korzystna dla użytkowników, co już powoduje duże utrudnienia w dostępie do rowerów.

        2. Nie wiem, czy akurat bycie "korpoludkiem" predyscynuje do używania rowerów miejskich. Sądzę, że zbędna kategoryzacja. Nikomu nie pomaga.

        PS Raczej "dislike". "Unlike" odnosi się od "odlubienia" czegoś, co się lubiło :)

        • 17 5

    • (2)

      ziomeczku. 10 zł za rower z koszykiem. nowy 700-1500-2500 zł. policz sobie plus miejsce do trzymania czyli jakas piwnica lub użerka z sasiadami na klatce lub uzerka ze wspollokatorami ze w korytuarzu lub na balkonie. a tu 10zł i masz w nosie. szkoda tylko ze wykonanie troche sslabo wyszlo i trudno dostac rower, chociaz od 2 tyg jakos bez problemu łapi zawsze jeden.

      • 32 20

      • (1)

        Ja cały system ma się opierać na "mieniu w nosie" - to tak to właśnie wychodzi. O swoje za 1500 się dba, o cudze za 10 zł już troszeczkę mniej.

        • 16 8

        • Bardziej naciągnąć z tym "mieniu w nosie" się chyba nie dało.. Jak kończę jeździć odstawiam i mam w nosie. Reszty pilnuje operator, a ja nie kombinuję, gdzie trzymać rower, czym go przypiąć i na czym postawić żeby nie nasyfić w domu bo padało. O takie "w nosie" autorowi posta chodziło

          • 26 3

    • Biedne słoiczki nie przywiozły rowerków z sobą???

      • 11 15

    • twój używany rower to twoje największe osiągnięcie

      zawistny biedaku

      • 9 15

  • (4)

    Nie mam zamiaru korzystać z tego mevo

    • 230 74

    • (2)

      Co trzeba mieć w glowie żeby napisać taki post?

      • 9 10

      • Nie wierzyć w TVNowskie ustawki? (1)

        Nie czytać GW i myśleć?

        • 12 8

        • Taaa...lepiej ten radziecki Tv Trwam

          ...albo tube propagandy pis sprzedajna kurkizje tvp co?

          • 1 0

    • Dotacje wziąłeś Pawle i uciekłeś

      • 28 8

  • W pupie z tym mevo.. dzięki.

    Durny pomysł i nieprzemyslany.

    • 1 0

  • Możliwość dokonywania płatności zostanie ponownie wstrzymana po osiągnięciu liczby 20 tysięcy wpłat. Zapewni to dostępność rowerów dla użytkowników. Operator chce w ten sposób uniknąć powtórzenia sytuacji z początku miesiąca

    ograniczyć do 1000 - będzie pełna dostępność

    • 1 0

  • Ostatnie trojmiejskie projekty: (1)

    - PKM
    -Tristar
    -Mevo
    -lotnisko Kosakowo
    -palmiarnia w Parku Oliwskim

    Jest dobrze....

    • 5 0

    • Na szczescie lotnisko Sopot-Molo broni honoru trojmiasta

      • 1 0

  • a może tak zacząć pisać skargi niezadowolonych użytkowników do centrali? (2)

    może to coś da, skoro polscy managerowie maja wszystko w 4 literach?

    Contact
    nextbike GmbH

    Erich-Zeigner-Allee 69-73

    04229 Leipzig

    Service: +49 (0) 30 69205046

    E-Mail: kundenservice @ nextbike . de

    • 3 0

    • (1)

      ie pisz na Berdyczów
      to tyż za granicą

      • 0 1

      • zawsze coś to może dać w przeciwieństwie do 'Beryczowa'

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane