- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (225 opinii)
- 2 Paraliż drogowy na północy Gdyni (48 opinii)
- 3 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (188 opinii)
- 4 Przestępca seksualny wpadł w porcie (90 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (21 opinii)
- 6 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (325 opinii)
Mevo czasowo wznawia możliwość dokonywania płatności
26 kwietnia mija miesiąc od uruchomienia systemu roweru metropolitalnego Mevo. Dzień wcześniej skończą się abonamenty tych użytkowników, którzy wykupili je pierwszego dnia na miesiąc. 24 kwietnia operator przywrócił możliwość dokonywania płatności, ale tylko dla pierwszych 20 tys. wpłacających.
Aktualizacja: 24 kwietnia godz. 10:45:
W środę przed południem operator Mevo, firma Nextbike Polska, wydała oświadczenie, w którym informuje o czasowym wznowieniu możliwości dokonywania opłat.
- Od 24 kwietnia każdy zarejestrowany użytkownik może zasilić konto Mevo dodatkowymi środkami, co umożliwi wykup abonamentu na kolejny miesiąc lub cały rok korzystania z systemu. Możliwość dokonywania płatności zostanie ponownie wstrzymana po osiągnięciu liczby 20 tysięcy wpłat. Zapewni to dostępność rowerów dla użytkowników. Operator chce w ten sposób uniknąć powtórzenia sytuacji z początku miesiąca, gdy rekordowa liczba wypożyczeń każdego roweru ograniczyła ich dostępność - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska.
Operator informuje także o tym, że dokonywanie płatności zostanie przywrócone na stałe po udostępnieniu pełnej puli 4080 rowerów.
Po godz. 11 ponad 50 rowerów stało przed Olivia Business Centre, 20 przy budynku Ergo Hestii w Sopocie i ponad 10 w okolicy biurowców przy ul. Łużyckiej w Gdyni.
Pierwszy miesiąc działania systemu przyniósł mnóstwo emocji: początkowo bardzo pozytywnych, potem niestety jednak głównie negatywnych: nienaładowane rowery, puste stacje, brak relokacji - długo by wyliczać.
Dziś jest już nieco lepiej, jednak najważniejszym problem Mevo jest to, że od 5 kwietnia nie można aktywować nowych kont ani doładowywać istniejących. Operator zdecydował się na takie posunięcie, by ograniczyć przyrost liczby użytkowników, których nie był w stanie obsłużyć.
26 kwietnia dzień sądu dla pierwszych abonentów Mevo
W tym tygodniu mija miesiąc od uruchomienia usługi. Oznacza to, że jeśli operator nie zdecyduje się do tego czasu na aktywowanie możliwości doładowywania kont, obecni użytkownicy, którzy jako pierwsi (26 marca) wykupili miesięczny abonament stracą możliwość wypożyczania rowerów.
Dotyczy to tych użytkowników, którzy zasilili swoje konto jedynie kwotą potrzebną do zakupu jednomiesięcznego abonamentu.
Ci, którzy posiadają w swoim mevo-portfelu jeszcze minimum 10 zł, mogą abonament wydłużyć o kolejny miesiąc.
Mevo: nie ma nowych rowerów, ale jest nowy szef
Jeśli więc w ciągu najbliższych dni możliwość doładowywania kont nie zostanie przywrócona, system hurtowo straci wielką rzesze użytkowników. Przypomnijmy, że 28 marca operator chwalił się 34 tysiącami zarejestrowanych użytkowników. Z kolei do 23 kwietnia ilość zarejestrowanych użytkowników wynosiła ponad 74 tys. rowery wypożyczono ponad 209 tys. razy.
Nextbike i Obszar Metropolitalny na razie milczą
Zarówno operator Mevo (firma Nextbike), jak i zamawiający - stowarzyszenie Obszar Metropolitalny GGS zdają sobie z tego sprawę. We wtorek jednak nikt nie zdecydował się na żadne deklaracje w tej sprawie - choć poprosiliśmy o nie obie strony.
Oświadczenie w tej sprawie ma pojawić się w środę, 24 kwietnia.
Miejsca
Opinie (499) ponad 10 zablokowanych
-
2019-04-23 19:15
Opinia wyróżniona
Next bike powinien skorzystać z doświadczenia innych. (8)
Trójmiasto nie powinno polegać tylko na firmie rowerowej przy organizacji roweru elektrycznego. Skorzystajcie z doświadczenia firm wypożyczających samochody, skutery elektryczne itp. Oni w jakiejś tam skali ogarnią to logistycznie: tankowanie/ładowanie. Powodzenia.
- 65 7
-
2019-04-25 06:21
Przeciez to NextBike obsługuje rower miejski paraktycznie w kazdym wiekszym mieście.
- 0 0
-
2019-04-24 22:32
Ale oni mają doświadczenie (1)
Nextbike ma doświadczenie z rowerami, jest super zorganizowane np. Veturilo w Warszawie jak i innych miastach. To gminy się uparły aby rowery w Trójmieście były wyłącznie elektryczne i taki jest efekt. Poczytaj na ich stronce i recenzje innych systemów które wprowadzili :)
- 2 3
-
2019-04-25 01:31
może z rowerami mają, ale z trójmiastem nie dają sobie rady. A i samo trójmiasto nie daje sobie rady z Nextbike i egzekucją zapisów w umowie.
- 1 0
-
2019-04-24 11:31
Żaden z nich nie ma sieci w tej skali, co Nextbike w innych miastach. (1)
Traficarów jest ze 200, Blinkee ze 30? Mevo na start było 1000, a ma być 5000...
- 6 4
-
2019-04-24 23:24
no i? wzięli udział w przetargu i wiedzieli na co się piszą, a jeżeli są tacy doświadczeniu to czemu u nas nie działa? 20 tyś użytkowników , 1000 rowerów ? co to jest za ilość? To co to ma być rower żeby na niego patrzeć i pochwalić się na wiecu wyborczym/folderze reklamowym itp? Z założenia rower ma jeździć.
- 4 1
-
2019-04-24 10:45
nextbike nie powinien zatrudnić managerów Polaków - to by wystarczyło (2)
tak się składa, ze to firma mająca wieloletnie doświadczenie, w róznych krajach, w obsłudze rowerów miejskich
ale jak zatrudnia się polskich cwaniaków, którzy potrafią jedynie szczekać i brać kasę...
takie sa efekty
podobnie jest z WIZZ i Ryan w Polsce - nie ma połaczeń tam gdzie jest sens, są tam gdzietak się składa, ze to firma mająca wieloletnie doświadczenie, w róznych krajach, w obsłudze rowerów miejskich
ale jak zatrudnia się polskich cwaniaków, którzy potrafią jedynie szczekać i brać kasę...
takie sa efekty
podobnie jest z WIZZ i Ryan w Polsce - nie ma połaczeń tam gdzie jest sens, są tam gdzie polscy managerowie sobie wymyślili (i fałszywie poinformowali zagraniczną centralę)
nie przez przypadek, ale przez takie działania mamy w Gdańsku bezsensowne połączenia na zmywak, a z innych miast połączenia turystyczne- 18 3
-
2019-04-25 04:58
Niestety za mało osób mieszka w zasięgu naszego lotniska, żeby opłacało się tworzyć stałą, rozbudowaną siatkę połączeń turystycznych. Stąd połączenia na zmywak. Ot, cała filozofia.
- 1 1
-
2019-04-25 01:29
O rynku lotniczym lepiej już nic nie pisz, bo wiedzę masz zerową :)
- 1 0
-
2019-04-23 19:02
Opinia wyróżniona
Rozładowanymi też można jeździć! (11)
Mevo powinno dać użytkownikom wybór - rozładowanymi rowerami też można jeździć. Obecnie nie ma takiej możliwość. Podzas jazdy rozładował mi się rower i dalej jechałem. Nie było to dla mnie problemem i uważam, że takim sposobem na chwilę mogłaby się unormować sytuacja. Nie wyobrażam sobie, żeby Nextbike mógł codziennie wymieniać setki, albo tysiące baterii, bo system jest dość popularny.
Idea super, gorzej z wykonaniem- 116 19
-
2019-05-13 10:26
No pewnie, 30 kg to drobnostka. Samochód też można pchać a za autobusem biec. I jest fajnie .
- 0 0
-
2019-04-25 06:53
Nie da się. Wczoraj rozladował mi się rower podczas jazdy. Po plaskim można jechać ale gdy pojawia się górka jest to praktycznie niemożliwe. Nawet na 1 biegu trzeba stanąć w korabach i użyć dużo watów. I winna nie jest tu tylko waga ale rodzaj zastosowanej przekładni. Dodam że jestem raczej wysportowanym w średnim wieku użytkownikiem. Kolarstwo nie jest mi obce.
- 0 0
-
2019-04-24 14:27
GPS i blokada
rower potrzebuje baterii żeby działał GPS i komunikacja z systemem. Bez tego nie da rady go zdalnie odblokować ani śledzić położenia w aplikacji.
- 2 1
-
2019-04-24 01:52
Nie można jeździć rozładowanym (3)
Bo bateria obsługuje też terminal, gps i blokady.
- 14 2
-
2019-04-24 21:41
Ale na to potrzeba bardzo mało prądu
99% prądu idzie na napęd, obsługa elektroniki nie ma specjhalnie znaczenia, pobór prądu jest niewielki.
- 0 1
-
2019-04-24 10:19
nie można, bo ktoś wymyślił 20% jako granicę 'niemożnosci'
to że system potrzebuje zasilania, to jedno - to że wystarczy minimalne zasilanie, to coś innego
przypominam, ze inne systemy (mające gps, itd) są montowane do 'normalnych' rowerów i nie potrzebują aż takiej 'mocy' baterii- 4 1
-
2019-04-24 08:56
nieprawda
Chodzi o zapisy w umowie. Rower rozładowany traktuje się jako niesprawny.
- 6 1
-
2019-04-23 21:22
Moze I mozna, ale przyznasz, ze to nie heat normalne funkcjonowanie system. 30kg klasyczny rower to i**otyzm. (3)
- 22 1
-
2019-04-24 08:44
Waga to nie problem (2)
Ciężkie Mevo waży ze 30kg, w miarę lekki rower 10kg. Czyli jak ktoś, kto waży 70kg wsiądzie na rower i będzie mógł jechać, a ktoś, kto wazy 90 kg już nie? W końcu to też 20 kg różnicy dla układu rower + rowerzysta.
Problemem jest zasilanie rowerowej elektroniki przy rozładowanej baterii.- 4 8
-
2019-04-24 10:35
aha bo to 20kg czystego tłuszczu? (1)
my nie ameryka kolego
- 2 2
-
2019-04-24 21:39
Mam rower elektryczny
Jest nieco cięższy, ale zdecydowanie można nim jeździć bez silnika, wpływ na szybkość jest niewielki.
- 2 2
-
2019-04-23 18:41
Opinia wyróżniona
(4)
To prawda, że mało rowerów,że baterie padają i mevo nie działa, jednak nie wszyscy użytkownicy we właściwy sposób użytkują rowery,bo" po co szanować jak nie moje". kilkukrotnie nie mogłam wypożyczyć roweru że względu na uszkodzenia mechaniczne ( urwana nóżka, ułamany błotnik itp ). problemem jest też kontakt z biurem obsługi, gdzie często na
To prawda, że mało rowerów,że baterie padają i mevo nie działa, jednak nie wszyscy użytkownicy we właściwy sposób użytkują rowery,bo" po co szanować jak nie moje". kilkukrotnie nie mogłam wypożyczyć roweru że względu na uszkodzenia mechaniczne ( urwana nóżka, ułamany błotnik itp ). problemem jest też kontakt z biurem obsługi, gdzie często na połączenie z konsultantem czekam 15 minut ( no rower w aplikacji się odblokował natomiast fizycznie blokada wciąż założona).
Sądzę, że największym problemem jest brak ludzi do pracy,nie mają odpowiedniej liczby serwisantów i konsultantów...
Ps. Do wiadomości tych,co napiszą mi,że mogę kupić sobie rower i nie narzekać...
Rower mam,tylko sam do domu nie wróci,jeśli ja postanowię skorzystać z innego środka transportu ;)
Miłego dnia wszystkim- 53 30
-
2019-04-24 21:48
Mi też parę razy rower odblokował się w aplikacji, a fizycznie nie
ale nie przyszło mi do głowy dzwonić i czekać 15 min na konsultanta, tylko klikałam "postój", a następnie "koniec postoju" i wtedy się odblokowały.
Dzisiaj niestety rower mimo wybrania opcji postoju, zwrócił się poza strefą i nałożono mi 3 zł kary (!) telefon do konsultanta i zwrot 3 zł zajął mi 3 minuty.- 1 0
-
2019-04-24 06:31
Blokuje sie, zerwij blokade, chcesz wrocic swoim rowerem, nie pij.
- 0 6
-
2019-04-23 20:14
Wiesz co? Kupiłem sobie samochód. (1)
Nie byle jaki i to jest jakaś paranoja że jak jadę do sklepu to on sam do domu nie wróci bo ja postanowiłem wrócić tramwajem.
- 2 22
-
2019-04-24 09:33
Wiesz co?
Cała idea roweru miejskiego polega na tym, że można pojechać tylko w jedną stronę... Podobnie jak samochodów i skuterów na minuty
- 12 0
Wszystkie opinie
-
2019-04-23 19:02
Opinia wyróżniona
Rozładowanymi też można jeździć! (11)
Mevo powinno dać użytkownikom wybór - rozładowanymi rowerami też można jeździć. Obecnie nie ma takiej możliwość. Podzas jazdy rozładował mi się rower i dalej jechałem. Nie było to dla mnie problemem i uważam, że takim sposobem na chwilę mogłaby się unormować sytuacja. Nie wyobrażam sobie, żeby Nextbike mógł codziennie wymieniać setki, albo tysiące baterii, bo system jest dość popularny.
Idea super, gorzej z wykonaniem- 116 19
-
2019-05-13 10:26
No pewnie, 30 kg to drobnostka. Samochód też można pchać a za autobusem biec. I jest fajnie .
- 0 0
-
2019-04-25 06:53
Nie da się. Wczoraj rozladował mi się rower podczas jazdy. Po plaskim można jechać ale gdy pojawia się górka jest to praktycznie niemożliwe. Nawet na 1 biegu trzeba stanąć w korabach i użyć dużo watów. I winna nie jest tu tylko waga ale rodzaj zastosowanej przekładni. Dodam że jestem raczej wysportowanym w średnim wieku użytkownikiem. Kolarstwo nie jest mi obce.
- 0 0
-
2019-04-24 01:52
Nie można jeździć rozładowanym (3)
Bo bateria obsługuje też terminal, gps i blokady.
- 14 2
-
2019-04-24 21:41
Ale na to potrzeba bardzo mało prądu
99% prądu idzie na napęd, obsługa elektroniki nie ma specjhalnie znaczenia, pobór prądu jest niewielki.
- 0 1
-
2019-04-24 10:19
nie można, bo ktoś wymyślił 20% jako granicę 'niemożnosci'
to że system potrzebuje zasilania, to jedno - to że wystarczy minimalne zasilanie, to coś innego
przypominam, ze inne systemy (mające gps, itd) są montowane do 'normalnych' rowerów i nie potrzebują aż takiej 'mocy' baterii- 4 1
-
2019-04-24 08:56
nieprawda
Chodzi o zapisy w umowie. Rower rozładowany traktuje się jako niesprawny.
- 6 1
-
2019-04-23 21:22
Moze I mozna, ale przyznasz, ze to nie heat normalne funkcjonowanie system. 30kg klasyczny rower to i**otyzm. (3)
- 22 1
-
2019-04-24 08:44
Waga to nie problem (2)
Ciężkie Mevo waży ze 30kg, w miarę lekki rower 10kg. Czyli jak ktoś, kto waży 70kg wsiądzie na rower i będzie mógł jechać, a ktoś, kto wazy 90 kg już nie? W końcu to też 20 kg różnicy dla układu rower + rowerzysta.
Problemem jest zasilanie rowerowej elektroniki przy rozładowanej baterii.- 4 8
-
2019-04-24 10:35
aha bo to 20kg czystego tłuszczu? (1)
my nie ameryka kolego
- 2 2
-
2019-04-24 21:39
Mam rower elektryczny
Jest nieco cięższy, ale zdecydowanie można nim jeździć bez silnika, wpływ na szybkość jest niewielki.
- 2 2
-
2019-04-24 14:27
GPS i blokada
rower potrzebuje baterii żeby działał GPS i komunikacja z systemem. Bez tego nie da rady go zdalnie odblokować ani śledzić położenia w aplikacji.
- 2 1
-
2019-04-24 05:27
Po proszę moje 10 zlotych (2)
Naladowalem konto 3 tygodnie temu ani razu nie mogłem wypożyczyć poproszę o zwrot gotówki z odsetkami
- 11 0
-
2019-04-28 00:42
jak poprosisz to może oddadzą .. hrummm, hrumm.. qwiii !
- 0 0
-
2019-04-24 06:48
pitol sie.
- 3 3
-
2019-04-27 08:13
Zanim to weszło mówiłem ze będzie lipa kto to klepnął, niech szybko przerabiają te stojaki gdzie można ładować ten rower.
- 0 0
-
2019-04-26 09:58
coraz większa rowerów ma niesprawny mechanizm olocka. Przez to ani nie można go wypożyczyć ani oddać (1)
Koniecznie wtedy trzeba dzwonić na infolinię. Czas oczekiwania - około 15 minut. Ile tych rowerów jest niesprawnych, a nie jest usuniętych z systemu? Wg mnie około 30%
- 2 0
-
2019-04-26 22:05
Wszystkie rowery do huty!!!
- 0 0
-
2019-04-23 17:05
(16)
Nie wiem o co tyle szumu z rowerami Mevo. Mam swój i mnie to nie dotyczy. Jeżdzę bo chcę jeździć a nie być modnym korpoludkiem korzystającym z nowego wcielenia wielkomiejskiego transportu.
- 193 140
-
2019-04-26 19:35
Przyjezdza taki do biura i smierdzi potem. Feeee!!?!?
- 0 0
-
2019-04-24 23:28
Po co zabierasz głos jak Ciebie to nie dotyczy.
- 0 0
-
2019-04-23 17:56
(2)
No tak, bo na mevo nie można jeździć bo się chce jeździć. Można tylko jeździć w ramach bycia modnym korpoludkiem. Masz horyzonty ciasne jak przysłowiowa obcisłogacia lajkra :) Też mam rower, a nawet dwa. Ale mam też pomyślunek. Na spotkanie z kimś wolę pojechać mewocyklem i zapomnieć o nim na miejscu, zamiast się zastanawiać czy mi ktoś rower zwinie, albo się z nim tarabanić w czasie spotkania. Albo dojechać na pociąg lub wrócić z dworca. Przykłady można mnożyć. Tylko trzeba sobie horyzonta rozciągnąć albo przyciąć gumkę ;)
- 53 10
-
2019-04-24 06:14
(1)
Pajac jestes i tyle...
- 0 16
-
2019-04-24 15:43
Dobry pajac nie jest zły.
- 0 0
-
2019-04-24 08:27
Wyobraź sobie teraz, że połowa miasta mieszka w 3-4 osoby w 45-metrowych "apartamentach"
Bez pomieszczeń przynależnych (piwnic) - to gdzie oni mają te rowery trzymać? Poza tym Mevo to rower elektryczny, ludzie potrafią liczyć: bardziej kalkuluje się wydać 120 zł rocznie na wypożyczenie roweru, niż 5 tys. na kupno własnego, który strach gdzieś zostawić. Też mam własny rower, więc problem mnie nie dotyczy (szczególnie, że moja wioska i tak nie jest objęta zasięgiem MEVO), ale jakoś nadziwić się nie mogę czym ty się dziwisz.
- 8 0
-
2019-04-24 07:03
Super sprawa dla osób spoza Gdańska, które żeby pojeździć rowerem po mieście musiałyby najpierw nim dojechać 40km do Gdańska
- 5 0
-
2019-04-23 21:46
Oo (1)
Rozumiem że jesteś korpoludkiem niemodnym lub akurat z Trójmiasta... jest wielu młodych ludzi w metropolii na chwilę i cieszą się na alternatywne wypożyczenie roweru
- 5 2
-
2019-04-24 06:15
Jest sie z czego cieszyc...
- 0 4
-
2019-04-23 17:21
(1)
sześciu pracowników OBC z brodami i ciasnymi mokasynami dało Ci "unlike" :D
- 37 13
-
2019-04-23 23:49
dało już sporo więcej
W tym ja. Dlaczego?
1. Całkowite niezrozumienie idei roweru miejskiego. Tak, są ludzie, dla których własny rower nadal będzie lepszym rozwiązaniem. Tak, implementacja Mevo poniekąd okazała się zbyt korzystna dla użytkowników, co już powoduje duże utrudnienia w dostępie do rowerów.
2. Nie wiem, czy akurat bycie "korpoludkiem" predyscynuje do używania rowerów miejskich. Sądzę, że zbędna kategoryzacja. Nikomu nie pomaga.
PS Raczej "dislike". "Unlike" odnosi się od "odlubienia" czegoś, co się lubiło :)- 17 5
-
2019-04-23 17:32
(2)
ziomeczku. 10 zł za rower z koszykiem. nowy 700-1500-2500 zł. policz sobie plus miejsce do trzymania czyli jakas piwnica lub użerka z sasiadami na klatce lub uzerka ze wspollokatorami ze w korytuarzu lub na balkonie. a tu 10zł i masz w nosie. szkoda tylko ze wykonanie troche sslabo wyszlo i trudno dostac rower, chociaz od 2 tyg jakos bez problemu łapi zawsze jeden.
- 32 20
-
2019-04-23 20:27
(1)
Ja cały system ma się opierać na "mieniu w nosie" - to tak to właśnie wychodzi. O swoje za 1500 się dba, o cudze za 10 zł już troszeczkę mniej.
- 16 8
-
2019-04-23 20:46
Bardziej naciągnąć z tym "mieniu w nosie" się chyba nie dało.. Jak kończę jeździć odstawiam i mam w nosie. Reszty pilnuje operator, a ja nie kombinuję, gdzie trzymać rower, czym go przypiąć i na czym postawić żeby nie nasyfić w domu bo padało. O takie "w nosie" autorowi posta chodziło
- 26 3
-
2019-04-23 18:34
Biedne słoiczki nie przywiozły rowerków z sobą???
- 11 15
-
2019-04-23 18:11
twój używany rower to twoje największe osiągnięcie
zawistny biedaku
- 9 15
-
2019-04-23 17:02
(4)
Nie mam zamiaru korzystać z tego mevo
- 230 74
-
2019-04-24 07:24
(2)
Co trzeba mieć w glowie żeby napisać taki post?
- 9 10
-
2019-04-24 08:14
Nie wierzyć w TVNowskie ustawki? (1)
Nie czytać GW i myśleć?
- 12 8
-
2019-04-26 07:59
Taaa...lepiej ten radziecki Tv Trwam
...albo tube propagandy pis sprzedajna kurkizje tvp co?
- 1 0
-
2019-04-23 17:36
Dotacje wziąłeś Pawle i uciekłeś
- 28 8
-
2019-04-25 23:28
W pupie z tym mevo.. dzięki.
Durny pomysł i nieprzemyslany.
- 1 0
-
2019-04-25 20:33
Możliwość dokonywania płatności zostanie ponownie wstrzymana po osiągnięciu liczby 20 tysięcy wpłat. Zapewni to dostępność rowerów dla użytkowników. Operator chce w ten sposób uniknąć powtórzenia sytuacji z początku miesiąca
ograniczyć do 1000 - będzie pełna dostępność- 1 0
-
2019-04-25 07:24
Ostatnie trojmiejskie projekty: (1)
- PKM
-Tristar
-Mevo
-lotnisko Kosakowo
-palmiarnia w Parku Oliwskim
Jest dobrze....- 5 0
-
2019-04-25 14:39
Na szczescie lotnisko Sopot-Molo broni honoru trojmiasta
- 1 0
-
2019-04-25 11:02
a może tak zacząć pisać skargi niezadowolonych użytkowników do centrali? (2)
może to coś da, skoro polscy managerowie maja wszystko w 4 literach?
Contact
nextbike GmbH
Erich-Zeigner-Allee 69-73
04229 Leipzig
Service: +49 (0) 30 69205046
E-Mail: kundenservice @ nextbike . de- 3 0
-
2019-04-25 13:05
(1)
ie pisz na Berdyczów
to tyż za granicą- 0 1
-
2019-04-25 14:39
zawsze coś to może dać w przeciwieństwie do 'Beryczowa'
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.