Urząd Marszałkowski: sami nie kupimy nowych pociągów
Budowa tunelu pod torami przy drodze krajowej nr 6 na wysokości przystanku SKM Rumia Janowo powoduje duże korki w Cisowej, Chyloni i innych dzielnicach Gdyni, ale wiemy już, kiedy kierowcy będą mogli odetchnąć. Dwoma pasami pojadą od 30 listopada. Niestety, w przyszłym roku droga ponownie będzie zwężona.
Denerwują cię korki z powodu remontu dróg?
Przypomnijmy: droga pomiędzy Gdynią a Rumią od września zwężona jest do jednego pasa w każdym kierunku. Powoduje to ogromne korki, które w godzinach popołudniowego szczytu sięgają nawet ul. Kartuskiej
Przez najbliższe trzy miesiące (albo dłużej, jeśli zima będzie sroga) przy SKM Rumia Janowo będzie można jednak swobodnie jechać dwoma pasami w obu kierunkach. Potem znowu dwa pasy zostaną zamknięte - tym razem w kierunku Redy - a ruch będzie odbywał się w dwóch kierunkach po nowej nitce jezdni w stronę Gdyni. Utrudnienia potrwają kolejnych kilka miesięcy.
Co powstaje w Janowie
Prace, które za ponad 60 mln zł wykonuje Budimex, zakończą się w drugiej połowie 2022 r. Inwestycja będzie trwać tak długo, bo w jej ramach powstanie m.in. tunel pod torami, a w większości gotowe są już nowe fragmenty ul. Oliwskiej, Łużyckiej, Kolejowej i Obrońców Westerplatte. Będzie też kładka dla pieszych łącząca ul. Gdańską z przystankiem kolejowym oraz nowe parkingi w rejonie ul. Kolejowej oraz przy ul. Jana III Sobieskiego.
W ramach budowy węzła integracyjnego z tunelem na terenie Janowa powstaną również m.in. drogi rowerowe, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz wiaty autobusowe. Nie zabraknie też oświetlenia ulicznego i kanalizacji deszczowej. Projekt przewiduje również znaczącą przebudowę infrastruktury wokół dworca kolejowego w Rumi przy ul. Starowiejskiej, gdzie przybędzie m.in. miejsc parkingowych i dróg rowerowych. Ma to znacząco odciążyć drogę krajową nr 6, pozwalając na przesiadkę na transport zbiorowy oraz podróż samochodem "na skróty" do części Rumi położonej za torami SKM.