• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

30 metrów drogi skróciłoby korki na południu Gdańska

rb
24 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Ul. Węgrzyna urywa się kilkadziesiąt metrów przed Trasą WZ. Mieszkańcy południa Gdańska chcieliby, by miasto wraz z deweloperem wybudowało brakujący odcinek drogi. Ul. Węgrzyna urywa się kilkadziesiąt metrów przed Trasą WZ. Mieszkańcy południa Gdańska chcieliby, by miasto wraz z deweloperem wybudowało brakujący odcinek drogi.

Mieszkańcy południa Gdańska chcieliby, by miasto wybudowało 30 metrów drogi brakującego odcinka ul. Węgrzyna do Armii Krajowej. Połączenie z Trasą WZ pozwoliłoby na lepsze skomunikowanie osiedla Lawendowe Wzgórze. Sprawdziliśmy, co o tym pomyśle myślą urzędnicy i na co mogą liczyć okoliczni mieszkańcy.



Wyjazd z osiedla, na którym mieszkasz:

Ulica Węgrzyna to ślepa odnoga ul. Jabłoniowej. Podobnych osiedlowych ulic w okolicy jest wiele. Ale ul. Węgrzyna jako jedna z nielicznych urywa się tuż przed Trasą WZ. Zdaniem mieszkańców wystarczyłoby dobudować 30 metrów brakującej jezdni, by wpiąć ją w Armii Krajowej i tym samym umożliwić lepsze skomunikowanie z osiedlem Lawendowe Wzgórze.

- Brakuje tu zaledwie 30 m drogi. Obecną uliczkę od Armii Krajowej oddzielają jedynie krzaki i barierki. Nowe połączenie tej drogi z Armii Krajowej nie dość, że skróciłoby dojazd mieszkańców do nowego osiedla, ale także drogę do osiedla Lawendowe Wzgórze. Współpraca miasta z deweloperem w tym zakresie pomogłaby także rozładować korki na południu Gdańska - napisał do naszej redakcji pan Aleksander.
Brakujący fragment jezdni między ul. Węgrzyna a Armii Krajowej. Brakujący fragment jezdni między ul. Węgrzyna a Armii Krajowej.
Jak się jednak okazuje, kwestia ewentualnego połączenia obu tras tylko na papierze wydaje się łatwa. Jak tłumaczy Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku, możliwość połączenia ul. Węgrzyna z al. Armii Krajowej jest wykluczona, bo jest to niezgodne z warunkami technicznymi, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.

- Armii Krajowej jest ulicą główną i wspomniane przepisy rygorystycznie określają odległości od skrzyżowań. Na tej trasie odległości pomiędzy węzłami są już teraz w odległościach minimalnych - wyjaśnia.
Mieszkańcy tej okolicy nie powinni jednak czuć się poszkodowani. Wkrótce w pełnym zakresie oddana do użytku zostanie al. Pawła Adamowicza. Planowana jest także budowa linii tramwajowej w ramach Nowej Warszawskiej.

Sama ul. Węgrzyna zyska wkrótce dodatkowe powiązanie z ul. Jabłoniową.

- Określają to miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego. Inwestycja odbędzie się w ramach zadania "Nowa Bulońska". Budowa tego połączenia przewidziana jest jeszcze w I połowie tego roku - dodaje Kozicka-Prus.
Mieszkasz albo pracujesz w Trójmieście? Jesteś kierowcą? A może korzystasz z komunikacji miejskiej? Masz pomysł na usprawnienie w ruchu w Twojej okolicy? A może na przyspieszenie transportu publicznego? Napisz do nas, podziel się wiedzą i swoimi przemyśleniami. Z naszą pomocą może się to udać! Napisz do nas w Raporcie z Trójmiasta lub na adres: news@trojmiasto.pl


  • Obecnie to ślepa odnoga ul. Jabłoniowej.
  • Miasto tłumaczy, że połączenie nie może powstać ze względów na ograniczenie odległości między istniejącymi skrzyżowaniami.
  • Na tzw. bypass mieszkańcy ul. Węgrzyna i osiedla Lawendowe Wzgórze na razie nie mogą więc liczyć.
rb

Opinie (122) 4 zablokowane

  • o jakiej logice mowa? (1)

    czy tym miastem ktoś w ogóle zarządza?

    • 6 14

    • Niewiadomo......

      • 0 0

  • Myślę, że te 30 metrów drogi i przedłużenie prawoskrętu, o którym ostatnio było pisane, ostatecznie rozwiązałoby wszystkie problemy komunikacyjne miasta oraz reszty kraju. Po tym już można by całkowicie rozwiązać ztm, skm i PKP oraz zlikwidować drogi dla rowerów i chodniki.

    • 14 1

  • Widac poziom .... I co z drogi szybkiego ruchu bedziesz wjeżdżać pod klatke schodowa ???

    • 21 1

  • Przenoszenie korka

    Z jednego miejsca w drugie plus tabuny aut pod oknami ludzi którzy tam pewnie niedługo zamieszkają.
    I to jeszcze po płytach, niczym po bruku...

    Poza tym 30m do AK i co bez pasa zjazdowego?
    Robi się minimum 130m.

    Typowy egoista to wymyślił.

    • 17 0

  • czy tym miastem ktoś w ogóle zarządza? (1)

    • 6 12

    • Nie, smieci same się wywożą, a SKM i ZTM to pojazdy autonomiczne

      Podobnie jak odśnieżarki. Tak samo jest z kanalizacją - wszystko robi się samo, nikt nie zarządza.

      • 2 0

  • Kupili mieszkania na polach i teraz caly swiat ma sie krecic wokol nich?

    • 17 2

  • Skrzyżowanie Jabłoniowa - Warszawska

    To skrzyżowanie jest do bani pomyślane. Z ul. Węgrzyna nikt nie wjedzie na Jabłoniową bo będzie zapchana po samo skrzyżowanie. I co z tego że będą światła.Już teraz trudno wyjechać Za parę lat tu będzie jak na Hawla. Tych inżynierków którzy takie drogi projektują do łopaty zagonić. Niech nie robią tego, czego nie potrafią.

    • 5 4

  • kochani !!! - rynce opadają !

    wiecie czego tu trzeba?... jednego mocnego pitolnięcia pięscią w stół prezydenta miasta !!!

    • 4 11

  • Jeżeli Cię sprawa nie dotyczy

    To po jakiego gwinta zabierasz głoś. Pilnuj swojego ogródka. I nie Ty decydujesz gdzie kto mieszka i dlaczego. Miasta muszę się rozwijać. Tylko beton będzie żył w jednym miejscu i nie pozwoli na rozwój, byle on miał dobrze.

    • 3 13

  • To nie jest 30m drogi tylko prawie węzeł autostradowy.

    Owszem, Południe jest fatalne, bo nie nie stanowi miasta tylko konfederację niezależnych (?) osiedli. Ale nazywanie włączenia się w semi-autostradę jaką jest AK dobudowaniem 30m asfaltu to nadużycie. No i pozostaje jeszcze pytanie - gdzie ten korek się przeniesie? Czy nie przypadkiem ten dojazd będzie w szczycie zawsze zakorkowany?

    • 15 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane