• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

30 metrów drogi skróciłoby korki na południu Gdańska

rb
24 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Ul. Węgrzyna urywa się kilkadziesiąt metrów przed Trasą WZ. Mieszkańcy południa Gdańska chcieliby, by miasto wraz z deweloperem wybudowało brakujący odcinek drogi. Ul. Węgrzyna urywa się kilkadziesiąt metrów przed Trasą WZ. Mieszkańcy południa Gdańska chcieliby, by miasto wraz z deweloperem wybudowało brakujący odcinek drogi.

Mieszkańcy południa Gdańska chcieliby, by miasto wybudowało 30 metrów drogi brakującego odcinka ul. Węgrzyna do Armii Krajowej. Połączenie z Trasą WZ pozwoliłoby na lepsze skomunikowanie osiedla Lawendowe Wzgórze. Sprawdziliśmy, co o tym pomyśle myślą urzędnicy i na co mogą liczyć okoliczni mieszkańcy.



Wyjazd z osiedla, na którym mieszkasz:

Ulica Węgrzyna to ślepa odnoga ul. Jabłoniowej. Podobnych osiedlowych ulic w okolicy jest wiele. Ale ul. Węgrzyna jako jedna z nielicznych urywa się tuż przed Trasą WZ. Zdaniem mieszkańców wystarczyłoby dobudować 30 metrów brakującej jezdni, by wpiąć ją w Armii Krajowej i tym samym umożliwić lepsze skomunikowanie z osiedlem Lawendowe Wzgórze.

- Brakuje tu zaledwie 30 m drogi. Obecną uliczkę od Armii Krajowej oddzielają jedynie krzaki i barierki. Nowe połączenie tej drogi z Armii Krajowej nie dość, że skróciłoby dojazd mieszkańców do nowego osiedla, ale także drogę do osiedla Lawendowe Wzgórze. Współpraca miasta z deweloperem w tym zakresie pomogłaby także rozładować korki na południu Gdańska - napisał do naszej redakcji pan Aleksander.
Brakujący fragment jezdni między ul. Węgrzyna a Armii Krajowej. Brakujący fragment jezdni między ul. Węgrzyna a Armii Krajowej.
Jak się jednak okazuje, kwestia ewentualnego połączenia obu tras tylko na papierze wydaje się łatwa. Jak tłumaczy Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku, możliwość połączenia ul. Węgrzyna z al. Armii Krajowej jest wykluczona, bo jest to niezgodne z warunkami technicznymi, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.

- Armii Krajowej jest ulicą główną i wspomniane przepisy rygorystycznie określają odległości od skrzyżowań. Na tej trasie odległości pomiędzy węzłami są już teraz w odległościach minimalnych - wyjaśnia.
Mieszkańcy tej okolicy nie powinni jednak czuć się poszkodowani. Wkrótce w pełnym zakresie oddana do użytku zostanie al. Pawła Adamowicza. Planowana jest także budowa linii tramwajowej w ramach Nowej Warszawskiej.

Sama ul. Węgrzyna zyska wkrótce dodatkowe powiązanie z ul. Jabłoniową.

- Określają to miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego. Inwestycja odbędzie się w ramach zadania "Nowa Bulońska". Budowa tego połączenia przewidziana jest jeszcze w I połowie tego roku - dodaje Kozicka-Prus.
Mieszkasz albo pracujesz w Trójmieście? Jesteś kierowcą? A może korzystasz z komunikacji miejskiej? Masz pomysł na usprawnienie w ruchu w Twojej okolicy? A może na przyspieszenie transportu publicznego? Napisz do nas, podziel się wiedzą i swoimi przemyśleniami. Z naszą pomocą może się to udać! Napisz do nas w Raporcie z Trójmiasta lub na adres: news@trojmiasto.pl


  • Obecnie to ślepa odnoga ul. Jabłoniowej.
  • Miasto tłumaczy, że połączenie nie może powstać ze względów na ograniczenie odległości między istniejącymi skrzyżowaniami.
  • Na tzw. bypass mieszkańcy ul. Węgrzyna i osiedla Lawendowe Wzgórze na razie nie mogą więc liczyć.
rb

Opinie (122) 4 zablokowane

  • Dorodne drzewa

    i jak zwykle genialny pomysł - zabetonować :)

    • 1 1

  • Później pojawią się jęki, że za duży ruch obok osiedla.

    "Zdaniem mieszkańców wystarczyłoby dobudować 30 metrów brakującej jezdni" - geniusze, co dalej, jak się chcecie włączyć na AK?

    • 7 0

  • Ta mądra Pani niech powie.

    Jak się ma ulica płk.J, Pałubickiego do drogi Armii Krajowej.

    • 3 0

  • Jeszcze czego, święte krowy chciały by prywatny wyjazd z osiedla. Nie ma tak łatwo stać w rządku jak inni

    • 8 0

  • Eeeee??

    Ale po co, przecież tam już jest węzeł z Nową Bulońską/Adamowicza.

    To byłoby dopiero marnotrawienie środków publicznych, kilkadziesiąt milionów co najmniej + co najmniej z rok utrudnień na AK, podczas gdy jakieś 100 metrów dalej już jest porządny wjazd/wyjazd.

    • 13 0

  • Jasne...

    Prawda jest taka, że nie byłoby żadnej różnicy ponieważ cała Jabłoniowa stoi, a wszystko to dzięki światłom i po jednym pasie w każdą stronę. Gdańsk ogólnie nie jest dostosowany do takiej ilości pojazdów, a opóźnianie terminu oddania torowiska tramwajowego tylko dolewa oliwy do już palącego problemu.

    • 2 1

  • Pier...elnie o przepisach, przecież AK to jest praktycznie lokalna droga, ciągle się nie da !!!

    • 0 11

  • Miasto musi się zapożyczyć (1)

    w banku na jakieś 50 mln. Przy okazji jakiś rydwan się dokupi .

    • 5 2

    • Pewnie tak ale to zawsze mniej niż 2 miliardy dla PiStrolli opłacanych z budżetu TVPiS.

      • 0 0

  • Panie nie da się jakby się dało to byśmy zrobili...

    • 2 1

  • Nie myslacy gdanscy urzednicy

    Nie jedyny przypadek bezmyslnosci tutejszych wladz. W warszawie jest mozliwosc zawieszenia biletu miesiecznego, w gdansku brak, w lodzi mozna pomoc przedsiebiorcom zawiesic pobor czynszu, w gdansku babsko mowi, ze lamie cos takiego ustawe budżetową, itp itd.

    • 4 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane