• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

30 metrów drogi skróciłoby korki na południu Gdańska

rb
24 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Ul. Węgrzyna urywa się kilkadziesiąt metrów przed Trasą WZ. Mieszkańcy południa Gdańska chcieliby, by miasto wraz z deweloperem wybudowało brakujący odcinek drogi. Ul. Węgrzyna urywa się kilkadziesiąt metrów przed Trasą WZ. Mieszkańcy południa Gdańska chcieliby, by miasto wraz z deweloperem wybudowało brakujący odcinek drogi.

Mieszkańcy południa Gdańska chcieliby, by miasto wybudowało 30 metrów drogi brakującego odcinka ul. Węgrzyna do Armii Krajowej. Połączenie z Trasą WZ pozwoliłoby na lepsze skomunikowanie osiedla Lawendowe Wzgórze. Sprawdziliśmy, co o tym pomyśle myślą urzędnicy i na co mogą liczyć okoliczni mieszkańcy.



Wyjazd z osiedla, na którym mieszkasz:

Ulica Węgrzyna to ślepa odnoga ul. Jabłoniowej. Podobnych osiedlowych ulic w okolicy jest wiele. Ale ul. Węgrzyna jako jedna z nielicznych urywa się tuż przed Trasą WZ. Zdaniem mieszkańców wystarczyłoby dobudować 30 metrów brakującej jezdni, by wpiąć ją w Armii Krajowej i tym samym umożliwić lepsze skomunikowanie z osiedlem Lawendowe Wzgórze.

- Brakuje tu zaledwie 30 m drogi. Obecną uliczkę od Armii Krajowej oddzielają jedynie krzaki i barierki. Nowe połączenie tej drogi z Armii Krajowej nie dość, że skróciłoby dojazd mieszkańców do nowego osiedla, ale także drogę do osiedla Lawendowe Wzgórze. Współpraca miasta z deweloperem w tym zakresie pomogłaby także rozładować korki na południu Gdańska - napisał do naszej redakcji pan Aleksander.
Brakujący fragment jezdni między ul. Węgrzyna a Armii Krajowej. Brakujący fragment jezdni między ul. Węgrzyna a Armii Krajowej.
Jak się jednak okazuje, kwestia ewentualnego połączenia obu tras tylko na papierze wydaje się łatwa. Jak tłumaczy Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku, możliwość połączenia ul. Węgrzyna z al. Armii Krajowej jest wykluczona, bo jest to niezgodne z warunkami technicznymi, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.

- Armii Krajowej jest ulicą główną i wspomniane przepisy rygorystycznie określają odległości od skrzyżowań. Na tej trasie odległości pomiędzy węzłami są już teraz w odległościach minimalnych - wyjaśnia.
Mieszkańcy tej okolicy nie powinni jednak czuć się poszkodowani. Wkrótce w pełnym zakresie oddana do użytku zostanie al. Pawła Adamowicza. Planowana jest także budowa linii tramwajowej w ramach Nowej Warszawskiej.

Sama ul. Węgrzyna zyska wkrótce dodatkowe powiązanie z ul. Jabłoniową.

- Określają to miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego. Inwestycja odbędzie się w ramach zadania "Nowa Bulońska". Budowa tego połączenia przewidziana jest jeszcze w I połowie tego roku - dodaje Kozicka-Prus.
Mieszkasz albo pracujesz w Trójmieście? Jesteś kierowcą? A może korzystasz z komunikacji miejskiej? Masz pomysł na usprawnienie w ruchu w Twojej okolicy? A może na przyspieszenie transportu publicznego? Napisz do nas, podziel się wiedzą i swoimi przemyśleniami. Z naszą pomocą może się to udać! Napisz do nas w Raporcie z Trójmiasta lub na adres: news@trojmiasto.pl


  • Obecnie to ślepa odnoga ul. Jabłoniowej.
  • Miasto tłumaczy, że połączenie nie może powstać ze względów na ograniczenie odległości między istniejącymi skrzyżowaniami.
  • Na tzw. bypass mieszkańcy ul. Węgrzyna i osiedla Lawendowe Wzgórze na razie nie mogą więc liczyć.
rb

Opinie (122) 4 zablokowane

  • Absolutnie niemożliwe (2)

    Armii Krajowej na wskazanym odcinku jest drogą szybkiego ruchu o skrzyżowaniach bezkolizyjnych. Jak sobie pismak wyobraża wybudowanie w tym miejscu skrzyżowania? Panie pismak, trochę wyobraźni technicznej albo nie zabieraj się pan do pisania artykułów o takich rzeczach

    • 15 0

    • Ufff, jeden głos rozsądku!

      Dziękuję

      • 2 0

    • Z tego co widzę nikt tu nie pisał o skrzyżowaniu

      Czytaj ze zrozumieniem

      • 1 2

  • Droga Redakcjo,

    zanim puścicie artykuł, zapytajcie fachowca czy sprawa ma elementarny sens. Rozumiem, że mieszkaniec może mieć takie wyobrażenie o drogownictwie, jak mały Kazio o Gwiazdce. Jednak Was to nie zwalnia z myślenia i rozsądku.

    • 10 0

  • mam działkę ROD na Olszynce - żądam wpięcia alejki do trasy S7

    • 15 0

  • Taka sama sytuacja jest na Hausbrandta

    na Morenie. Miasto nie zobligowało deweloperów ażeby z ogromnych zysków ze sprzedaży mieszkań zasypali 30 m dołek na ul. Hausbrandta. Obecnie droga, która jest gminy jest wyremontowana przez deweloperów min. Robyga tylko do swojego osiedla Słoneczna Morena i Budrosa do swojego osiedla Morenowy Sad, w wyniku czego do osiedli mieszkańcy dojeżdżają na około korkując ul. Piekarniczą i dolny odcinek Myśliwskiej, który jest nie przystosowany do takiego ruchu pojazdów ale urzędnicy nie widzą problemu za to widzą go mieszkańcy, taksówki i pogotowie

    • 2 0

  • jeszcze tam nie mieszkaja a juz narzekaja, trzeba bylo kupic chate na pasie startowym

    • 3 0

  • dla oczekujących połączenia, polecam artykuł

    Moja ulica parowem podzielona. Hausbrandta połączy się najwcześniej za kilka lat

    • 1 0

  • A potem płacz, że jest tranzyt przez osiedle.

    • 10 0

  • To nie 30 metrów, ale jeśli Pani koniecznie chce wjeżdżać od razu na AK, to przydałby się pas rozbiegowy, może też jeszcze zjazd, cała koniczynka. To tak nie działa. Nie tak się projektuje miasta - to jest droga zbiorcza, a nie osiedlowa.

    • 6 0

  • decyzja

    Procedury są nieubłagane, przysłano je nam z Marsa i nie można ich zmienić bo się Marsjanie obrażą a logika no cóż to dział matematyki i nie dla wszystkich. A tak by było pięknie.

    • 0 2

  • Miliony dla tej małej uliczki z bezpośrednim dostępem do Jabłoniowej?

    Są ważniejsze miejsca które należy zbudować czy poprawić.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane