- 1 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (133 opinie)
- 2 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (52 opinie)
- 3 Oszuści podszywają się pod system Fala (47 opinii)
- 4 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (318 opinii)
- 5 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (226 opinii)
- 6 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (100 opinii)
30 metrów drogi skróciłoby korki na południu Gdańska
Mieszkańcy południa Gdańska chcieliby, by miasto wybudowało 30 metrów drogi brakującego odcinka ul. Węgrzyna do Armii Krajowej. Połączenie z Trasą WZ pozwoliłoby na lepsze skomunikowanie osiedla Lawendowe Wzgórze. Sprawdziliśmy, co o tym pomyśle myślą urzędnicy i na co mogą liczyć okoliczni mieszkańcy.
- Brakuje tu zaledwie 30 m drogi. Obecną uliczkę od Armii Krajowej oddzielają jedynie krzaki i barierki. Nowe połączenie tej drogi z Armii Krajowej nie dość, że skróciłoby dojazd mieszkańców do nowego osiedla, ale także drogę do osiedla Lawendowe Wzgórze. Współpraca miasta z deweloperem w tym zakresie pomogłaby także rozładować korki na południu Gdańska - napisał do naszej redakcji pan Aleksander.
Jak się jednak okazuje, kwestia ewentualnego połączenia obu tras tylko na papierze wydaje się łatwa. Jak tłumaczy Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku, możliwość połączenia ul. Węgrzyna z al. Armii Krajowej jest wykluczona, bo jest to niezgodne z warunkami technicznymi, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.
- Armii Krajowej jest ulicą główną i wspomniane przepisy rygorystycznie określają odległości od skrzyżowań. Na tej trasie odległości pomiędzy węzłami są już teraz w odległościach minimalnych - wyjaśnia.
Mieszkańcy tej okolicy nie powinni jednak czuć się poszkodowani. Wkrótce w pełnym zakresie oddana do użytku zostanie al. Pawła Adamowicza. Planowana jest także budowa linii tramwajowej w ramach Nowej Warszawskiej.
Sama ul. Węgrzyna zyska wkrótce dodatkowe powiązanie z ul. Jabłoniową.
- Określają to miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego. Inwestycja odbędzie się w ramach zadania "Nowa Bulońska". Budowa tego połączenia przewidziana jest jeszcze w I połowie tego roku - dodaje Kozicka-Prus.
Opinie (122) 4 zablokowane
-
2020-06-15 08:28
Jeden rzut oka (1)
Widać wyraźnie, że to nie jest jedyna droga w tej okolicy, której brak połączenia z głównymi drogami "na skróty".
Limbowa, Jeziorowa, Jaworowa ustawią się zaraz w kolejce. Miasto to często brak konsekwencji w ruchu drogowym. A chciejstwo bardziej zdeterminowanych mieszkańców nie powinno być motorem dla zmian" bo jest mi niewygodnie". A tak się dzieje bardzo często. Zarówno tych pozytywnych jak i negatywnych. Proszę popatrzeć na wiele objazdów jakie muszą być wykonywane, bo jakiś mieszkaniec w centrum miasta chciałby zachować warunki jakie panują na wsi, bo kiedyś ruch był mniejszy i jego odczuwalność nie była tak dokuczliwa. Znając to chciejstwo po wybudowaniu drogi i zwiększonym ruch ,zaczną się krzyki o ograniczenia tego ruchu bo smród i hałas i wypadki zwiększone niebezpieczeństwo dla dzieci itp- 1 0
-
2020-08-08 13:15
Jak są problemy z dziećmi to nie trzeba ich produkować.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.