• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

30 mln zł za przystanek PKM przy Rivierze w Gdyni

Patryk Szczerba
3 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Przystanek miałby służyć przede wszystkim klientom Centrum Riviera, ale dałby szansę na łatwy dojazd do centrum Gdyni także innym pasażerom. Przystanek miałby służyć przede wszystkim klientom Centrum Riviera, ale dałby szansę na łatwy dojazd do centrum Gdyni także innym pasażerom.

Nawet 30 mln zł może kosztować budowa przystanku PKM Wzgórze św. Maksymiliana przy Centrum Riviera w Gdyni. Skąd taka kwota? Powodem są warunki stawiane przez Polskie Linie Kolejowe w zakresie koniecznych zmian na obsługiwanej przez nich trasie. Rozwiązaniem może być wsparcie inwestycji ze środków UE, za którym optują władze województwa pomorskiego.



Czy Gdynia powinna dołożyć pieniądze do budowy trzeciego przystanku PKM?

Jeszcze dwa lata temu plany były zupełnie inne. Gdyby zostały zrealizowane, prace przy budowie peronu powinny się właśnie kończyć. Jak informowaliśmy w styczniu 2014 roku, Gdynia porozumiała się z zarządcą Centrum Handlowego Riviera - firmą Mayland - w sprawie budowy peronu na linii 201, podpisując stosowną umowę. Zarządca obiektu handlowego Riviera zobowiązał się z własnych środków wybudować jednokrawędziowy peron.

Koszt większy nawet 10-krotnie

Koszt nowej inwestycji miał się zamknąć w kwocie 3-4 mln zł. Pojawiły się wizualizacje. Po stworzeniu projektu budowlanego inwestycja miała szybko ruszyć. Co stanęło na przeszkodzie?

Dwa lata temu władze Gdyni przekonywały, że budowa w tym miejscu dwukrawędziowego peronu byłaby znacznie droższa. Potrzebna byłaby przebudowa układu torowego, co zwiększyłoby koszty budowy. Z tego powodu zakładano, że to zadanie możliwe do realizacji, ale w przyszłych latach. Argumentem za jednokrawędziowym peronem był dodatkowo przewidywany niewielki ruch pociągów PKM.

Od tego czasu w sprawie budowy przystanku działo się niewiele. Powodem nie była - jak twierdzili niektórzy - zmiana właściciela centrum handlowego, ale warunki stawiane przez Polskie Linie Kolejowe, które uniemożliwiły budowę przystanku w proponowanym przez miasto zakresie. Przebudowa układu torowego oraz dwukrawędziowy peron to warunki stawiane przez zarządcę linii kolejowej.

W tym miejscu tory linii 201 rozchodzą się, a miedzy nimi przebiega linia E65. Budowa peronu z jedną krawędzią sprawiłaby, że pociągi PKM jadące w stronę Gdyni Głównej musiałyby wjeżdżać na przeciwległy tor. To mogłoby spowodować blokadę ruchu, spadłaby przepustowość, a dodatkowo zostałyby zablokowane pociągi towarowe.

Wskutek tego wartość inwestycji w zależności od różnych szacunków wzrosła do - według różnych wariantów - 17, 20, a nawet 30 mln zł, czyli 10-krotnie więcej, niż zakładano.

Marszałek: to ważny przystanek

- To bardzo ważny przystanek dla mieszkańców, głównie ze względu na sąsiedztwo Centrum Handlowego Riviera. Liczyliśmy, że inwestor wesprze tę inwestycję, ale po rozmowach z PLK, które stawia twarde warunki widać, że w zaproponowanym przez spółkę kształcie przystanek nie ma szans powstać bez udziału środków europejskich - wyjaśnia Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Wstępnie zaprezentowano nawet wygląd przystanku Wzgórze św. Maksymiliana przy Rivierze. Wstępnie zaprezentowano nawet wygląd przystanku Wzgórze św. Maksymiliana przy Rivierze.
Władze województwa pomorskiego składać broni jednak nie chcą i zapowiadają poszukiwania środków na budowę przystanku w budżecie Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego lub Programu Infrastruktura i Środowisko. Oficjalna deklaracja marszałka padła po raz pierwszy we wtorek.

Pieniądze byłyby rozdysponowane w ramach inwestycji planowanych w Zintegrowanych Inwestycjach Terytorialnych, gdzie ulokowano transportowe projekty. Dofinansowanie mogłoby wynieść nawet ok. 70-75 proc. Środki krajowe musiałyby pochodzić z budżetu miasta. Niewykluczone jest wsparcie w tym względzie także inwestora Riviery.

Gdynia nie mówi "nie"

- Mimo przeciwności, na które natrafiliśmy, jestem gorącym orędownikiem budowy tego przystanku. W przyszłym tygodniu spotykam się z prezydentem Wojciechem Szczurkiem i - oprócz innych spraw - będę chciał rozmawiać o zaproponowanym rozwiązaniu - dodaje Struk.
Marszałek nie ukrywa, że warto coraz poważniej myśleć o włączeniu w kolejnych etapach do PKM północnych dzielnic Gdyni, a więc Obłuża i Oksywia, gdzie układ torowy sprzyja realizacji inwestycji, a sam obszar jest z powodu tysięcy mieszkańców atrakcyjny dla nowych rozwiązań transportowych.

Władze Gdyni do pomysłu związanego ze współfinansowaniem przystanku Wzgórze podchodzą na razie ostrożnie, podkreślając, że decyzja o wsparciu finansowym budowy przystanku może być szkodliwa dla innych zaplanowanych inwestycji w miejską infrastrukturę.

- W najbliższych latach chcemy położyć nacisk na takie właśnie inwestycje, więc znalezienie środków, nawet przy dofinansowaniu unijnym w zaproponowanym zakresie, może być trudne. Może się bowiem okazać, że w tym momencie będziemy musieli okroić nasze plany w innych rejonach. Niczego jednak nie przesądzam. Będziemy na pewno chcieli rozmawiać i dyskutować o tym zagadnieniu - zapewnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Reszta niezagrożona

Przypomnijmy, że w ostatnich dniach radni podjęli uchwałę, w ramach której miasto przekaże dotację w wysokości 4,5 mln zł na budowę dwóch gdyńskich przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Stadion i Gdynia Karwiny.

Jak informowaliśmy jeszcze w sierpniu inwestor - spółka Pomorska Kolej Metropolitalna - ma już zarówno gotowe projekty budowlane, jak i pozwolenia na budowę dwóch gdyńskich przystanków PKM: Stadion oraz Wielki Kack. Od tego czasu trwały konsultacje projektów z PKP PLK - właścicielem linii kolejowej 201 Gdynia - Kościerzyna, przy której mają powstać te przystanki.

Tak wygląda mapa przystanków PKM razem ze stacją Wzgórze św. Maksymiliana w Gdyni. Tak wygląda mapa przystanków PKM razem ze stacją Wzgórze św. Maksymiliana w Gdyni.
W trakcie rozmów okazało się, że potrzebny jest dodatkowy projekt przebudowy układu torowego na długości ok. 3 km - budowy tzw. splotu torowego pomiędzy planowanymi przystankami PKM Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion. Pod tym pojęciem kryje się dodatkowy tor w torze, który ma umożliwić przejazd pociągom ponadgabarytowym w bezpiecznej odległości od planowanych peronów o wysokości 76 cm. Z powodu nowego elementu koszt inwestycji wzrośnie o 7 mln zł. Środki na ten cel będą pochodziły z budżetu państwa.

Sama budowa nie jest jest już jednak zagrożona i ma się rozpocząć w nadchodzącym roku. Planowany jest jeden przetarg na budowę obu gdyńskich przystanków. Koszt budowy dwóch przystanków PKM na terenie Gdyni to niecałe 33 mln zł netto. 4,5 mln zł od Gdyni, które zostanie wypłacone w transzach to zatem 15 proc. wartości kwoty netto faktury, którą otrzyma Pomorska Kolej Metropolitalna od wykonawcy inwestycji.

Miasto zobowiązało się ponadto do wybudowania całej infrastruktury towarzyszącej przystankom PKM w Gdyni. Mowa tu o węzłach przesiadkowych, dojściach i dojazdach.

Dodajmy, że by przystanki Stadion i Karwiny mogły powstać już w pierwszym etapie (ukończenie drugiego jest planowane w 2020 roku), zgodę musiała wydać Komisja Europejska. Pozytywna dla miasta decyzja zapadła w lutym bieżącego roku.

Miejsca

Opinie (204) 1 zablokowana

  • ewidentny wałek (13)

    Tylko po to aby wyciągnąć środki unijne zawyżą wartość do niespotykanych rozmiarów, cały ten kraj jest popie..... to jest prawie 8 milionów dolarów, więc albo pieniądze nie maja juz żadnej watości albo to wszystko jest jeden wielki przekręt. Obok jest przystanek SKM i linie autobusowe - może jeszcze lotnisko dla helikopterów wybudujecie z naszych pieniędzy ? darmozjady, banda złodziei.

    • 170 35

    • ten jaki frajer...

      • 0 0

    • Pieniądze się drukuje

      I po co się pieklisz. Czy to twoje pieniądze ? Jeśli sie ich nie wyciągnie to ich nie będzie, a jeśli się uda to będą z pożytkiem dla mieszkańców. Z Twojej kieszeni nie idą tylko z drukarni >>>

      • 1 0

    • ... (7)

      A ja nie rozumiem.
      Co jest złego w tym, że przebuduje się układ torowy, tak aby nie spowalniał ruchu pociągów i do tego wybuduje przystanek za pieniądze z UE?

      • 10 16

      • ... (4)

        Czego nie rozumiesz? Pieniadze ktore unia "da", my wczesniej wplacimy do jej budzetu, a do tego inwestycja bedzie sporo drozsza..

        • 21 4

        • ... (3)

          Znów powtarzasz promowaną przez PIS głupotę.
          Ale trochę faktów. W latach 2007-2013 wpłaciliśmy do UE 25 mld euro składki, otrzymaliśmy ok 95 mld euro.
          W latach 2014-2020 wpłacimy do UE 40 mld euro, otrzymamy ok 106 mld euro.

          Widzisz więc jakie są to proporcje?

          • 16 13

          • Ja widze (1)

            80% srodkow z UE wylozonych na projekty wraca do UE.
            Wiec jezeli my wlozymy 40 mld EUR a UE wlozy 106 mld EUR to 85 mld EUR wroci do UE.
            Nam pozostanie infrastruktura - OK
            Niestety ta infrastruktura zostanie wybudowana w mocno zawyzonych cenach.
            Stad tez uwaga przedmowcy nie jest bezpodstawna.

            • 12 2

            • ...

              Hmm, Hmm. Akurat w PL to o zawyżone ceny bym się nie martwił
              Co chwilę słychać, o rażąco niskiej cenie i braniu najtańszego, który potem ma problemy, żeby zmieścić się w budżecie.

              • 1 1

          • raz że to nie do końca prawda dwa dolicz koszty obsługi przepływu tej kasy, administrację, "kary" za niedostosowanie przepisów i przymusowe osadnictwo islamskie

            • 8 7

      • ..chodzi o to (1)

        ze dotacje z unii, wbrew powszechnemu mniemaniu, trzeba bedzie oddac.. - wiec jak teraz sie pompuje koszty, wyciaga wiecej z unii by nachapac paru kolesi kolesi to potem my bedziemy musieli to splacac jako spoleczenstwo.

        • 23 11

        • myślisz, że po tym kicie wciskanym przez PiS przed wyborami ludzie złapią się

          na teksty typu "kolesie" "wałek" "nachapać się"?

          • 4 4

    • Przynajmniej mysla o mieszkancach (1)

      a w Gdansku, przystanki PKM kilometry od cywilizacji dzieki czemu bezuzyteczne

      • 8 14

      • Strzyza w środku dzielnicy, Bretowo kilka minut spacerem od Moreny, Jasien obok nowych bloków, Kiełpinek tuż obok Wiszacych Ogrodow, Matarnia obok osiedla XXX lecia PRL i różnych magazynów, Port Lotniczy praktycznie kilka metrów od terminalu, Gdańsk Rebiechowo juz teraz rozjezdzany autami przez Banino, Osowa obok domkow jednorodzinnych.

        • 5 0

    • Dobrze kombinujesz

      • 19 6

  • Przecież przystanek już jest (4)

    Czemu nie można włączyć przstanku SKM do linii PKM?

    • 93 37

    • Ponieważ gdyby przyłączyć Pkm i Skm to by Pkm-ki jechały ta sama trasa. A słyszalem kiedys ze mieli dobudowac do wzgorza sw. Maksymiliana drugi peron dla Pkm i Pr

      • 0 0

    • Wydaje mi się, że peron byłby za wysoki dla szynobusów PKM

      • 2 6

    • Ponieważ to też równałoby się ze zmianą układu torowego.

      • 20 1

    • ...

      Bo aby wpleść tory linii 201 w linię 250 należałoby wybudować dwa potężne obiekty inżynierskie, których koszt sięgnąłby pewnie ze 20-30 mln zł. Do tego drugie 20 na roboty torowe i SRK.

      • 37 3

  • Proszę Państwa, litości! Od CH Riviera do stadionu jest około 700-800 metrów... (18)

    Dwa przystanki w odstępie jednego kilometra?
    To nie uzasadnia kosztów... rozpędzania i hamowania pociągów, a co dopiero wydania milionów na budowę przystanku!
    Kto i z jakiego kierunku będzie dojeżdżał do Riviery PKMką?? Z Gdyni Głównej?? Z Gdańska Osowy??
    To niech zarządca Riviery uruchomi wahadłowy autobus między stadionem a CH.
    Albo nie umiem czytać ze zrozumieniem, albo to jakiś absurd.

    • 215 24

    • PRAWDA?!

      zupelnie niepotrzebny przystanke na stadionie... kto tam bedzie wsiadal?!

      • 1 1

    • (1)

      Wzgórze jest jednym z głównych węzłów przesiadkowych - przez niego przechodzi większość komunikacji miejskiej w Gdyni, w tym praktycznie wszystkie autobusy na Witomino, Chwarzno i Wiczlino.
      Podobnie z przystankiem przy stadionie, który obejmuje zasięgiem biurowce na Łużyckiej, Park Naukowo-Technologiczny, Gdynia Arenę i właśnie Stadion.
      Podsumowując: te dwie stacje są 10 razy bardziej istotne niż te budowane w Gdańsku w szczerym polu.

      • 17 5

      • Gdynia Stadion ma bardzo zla lokalizacje

        Przystanek ten powinien byc zlokalizowany 300-500m dalej, przy wiadukcie nad Malokacka/ Stryjska i w dodatku byc skierowany peronem w strone Malego Kacka, umozliwjajac bezposrednio dostep mieszkancom tej dzielnicy.
        Stadion i Luzycka Park nadal bylyby w bezposrednim zasiegu przystanku.
        Wszyscy byliby zadowoleni, rowniez korzystajacy z linii autobusowych: 121, 152, 192.
        Nie wiem jak i Kto konsultowal wybor lokalizacji tego przystanku, ale to jest jakas gigantyczna pomylka.

        • 0 0

    • Oooo,ciekawie piszesz, No to po kolei: (3)

      1. Gdynia - Stadion Ci przeszkadza,ale już Redłowo SKM (na tej samej wysokości) to nie? Tak,ulica przystankiem na dostępnej wizce PKM Gdynia-Stadion to Stryjska ,ta sama co nad SKM Redłowo;
      2. Kto do Riviery PKM-ką? Karwiny,Osowa itd. Z Riviery w odwrotnym kierunku,poza tym to peron kolejowy w kierunku Karwin i Osowy; co,R-bus pusty jeździ?

      • 7 3

      • czekaj... (2)

        ale Gdynia Stadion chyba opiera się nie na Stryjskiej, tylko na Sportowej (tej koło stacji pod Żaglami). Nawet jeśli byłby osadzony z jednej strony na Sportowej, a z drugiej na Stryjskiej (co byłoby sensowne), to wygodną przesiadką z SKM w Redłowie bym tego nie nazwał.

        Nadal twierdzę, że Wzgórze jest potrzebne nie tyle dla Riviery, co dla umożliwienia dojazdu PKM-ką do południowego Śródmieścia i przesiadek w SKM.

        OT: Uważam też, że przydałyby się jeszcze 2 stacje dla PKM-u: jedna nad Olkuską dla Małego Kacka i jedna koło Ornej dla Wielkiego Kacka. Szacuję, że koszty obu to jakieś 10-12 mln, więc bez dofinansowania totalnie nieopłacalne (np. Zacisze-Wilno w Wawie to było jakie 6 mln). I miasto musiałoby się dołożyć do wkładu własnego, no ale są "inwestycje w infrastrukturę miejską" niech zgadnę: Chwarznieńska na Witominie? :)

        • 6 3

        • (1)

          Gdynia Stadion to nie przystanek przesiadkowy, ale przystanek dla ludzi pracujących w biurowcach na Łużyckiej (wciąż budują się nowe) i w PPNT.

          • 0 0

          • Przystanek Gdynia Stadion to przede wszystkim nieprzemyslana LIPA

            Wezel Wzgorze to nr 1 w calej Gdyni, ale na Pilsudskiego 52/54 jeszcze tego nie wiedza. Wielka szkoda.....
            Kolejny przystanek po Wzgorzu powinien powstac dopiero na Malym Kacku w okolicy Sandomierskiej czy Olkuskiej.
            Ale co ja tam zwykly gdynianin moge o tym wiedziec...

            • 0 0

    • po co przystanek Gdynia Stadion (2)

      Wzgórze Świętego Maksymiliana to węzeł komunikacyjny. A poco przystanek Gdynia Stadion??? żeby Kościerzyna na mecz mogła dojechać prawie pod bramę stadionu? Równie dobrze mogą wysiąść na stacji Wzgórze Św.Maksymiliana i spacerem bądź autobusem 109 podjechać pod stadion.
      Władze Gdyni powinny zbudować peron na Wzgórzu działając przede na korzyść swoich mieszkańców a dopiero potem ułatwiać życie - zamiejscowym kibicom Arki. których oczywiście bardzo wszyscy szanujemy śpiewające "...oraz piękna Kościerzyna" Ale udzie! mecze w rondzie są tylko raz na dwa tygodnie !
      Z resztą pracownicy z Łużyckiej czy Parku Technologicznego - też mogą się przespacerować przed pracą ze Wzgórza...

      • 17 2

      • Przepraszam bardzo - a mieszkańcy Redłowa to g... ? PKM w końcu powinien

        być koleją miejską a nie podmiejską. Co mnie obchodzi Kościerzyna ? I sam sobie drałuj spod stadionu za Rivierę !!!
        Fajny dojazd na lotnisko chcesz zafundować Redłowianom - zap... j 105 / 125 lub W i się przesiadaj przy Rivierze na PKM ? Jak już piechotą to na PKM "Stadion" bez korzystania z autobusu.
        Gdynianin co nie wie, że odległości między przystankami 1 km w kolei miejskiej to coś naturalnego.
        A pociągi inne nie muszą stawać przy stadionie, bo do Kościerzyny powinny być przyspieszone i tu wystarczy, że na odcinku Gdynia - Osowa nie będą się zatrzymywać i w Osowej powinny być dobrze skomunikowane z PKM miejskimi aby przesiąść się tu dogodnie na tym samym jednym bilecie i dotrzeć do przystanków (lub z nich) między Osową a Gdynią jak tak cię razi mała odległość między przystankami "Stadion" i "Wzg. Św. Maksymiliana" (peron PKM).

        • 4 0

      • jak to po co robią to dla ludków pracujących tam w biurowcach, nazwa stadion jest mylna, powinno być gdynia-biurowce

        • 4 1

    • Riviera to jedno.... (2)

      ... ale już przystanek Stadion jest kompletnie nieużyteczny dla tych, co by chcieli przyjechać do Śródmieścia od południowej strony. I to o nich głównie chodzi, chociaż oficjalny PR gra pod Rivierę - niech im będzie, może Riviera się dorzuci...

      Dodaj to tego jeszcze wygodniejszą przesiadkę na SKM na Wzgórzu. Teraz albo jedziesz do Głównej i patrzysz jak mijasz SKM-ki w stronę Gdańska, albo (od 2016) przesiadka ze Stadionu do Redłowa (jakieś 600 metrów do przejścia Łużycką).

      Więc mimo wszystko dobrze, że Mietek ciśnie ten temat. Zobaczymy co zrobi Gdynia - te zapowiedzi o tym, że stacja Wzgórze ograniczy inne inwestycje miejskie nie brzmią dobrze....

      • 20 2

      • @WW: dokładnie o to od początku chodzi: Szkodnik z Architekciną kombinują jak tu nie płacić (1)

        Stąd pieprzenie,że "kolej regionalna" im niepotrzebna. Torpedują ten przystanek,bo jak on powstanie,to już nie będzie można pieprzyć że to kolej regionalna,gdyż jak byk będzie widac że aglomeracyjna... i trzeba będzie bulić. A jak Gdyni ciężko idzie bulenie,to widać po żenującym płaceniu na SKM ;)

        • 16 3

        • Gruszecka-Spychała do zwolnienia!!!

          • 2 0

    • prawie 1,5 km

      pracuje pod samym stadionem, jezdze rowerem wzdluz riwuery, mam obliczona trase

      • 1 0

    • tak szczerze to warto się zastanowić który przystanek byłby bardziej perspektywiczny, bo ten przy stadionie to chyba tak nie za bardzo...

      • 8 1

    • (2)

      Im więcej przystanków tym lepiej.

      • 4 38

      • Chyba że chcesz tą kolejką jeździć

        to wtedy gorzej

        • 6 0

      • To nie metro !

        • 23 2

  • no no no

    Dodajmy, że by przystanki Stadion i Karwiny .... Ja uważam,iż w tym zdaniu bardziej poprawnie byłoby słowo "żeby" ,a nie że by

    • 0 0

  • A propos dobry link, swietnie pasujacy do obecnej kondycji pomorskich kolei

    Scislej kondycji Przewozow Regionalnych i Szybkiej Kolei Miejskiej:

    https://www.youtube.com/watch?v=nBigIPT8oFg

    • 0 0

  • Górski miał budować kompleks z ponad 100-metrowym wieżowcem, a nie ma nic i będie niewiele więcej.

    Gdyby w tamtym rejonie zniknęły te wszystkie magazyny, hale na materiały budowlane, ciepłownie i inne typowe dla suburbiów rzeczy, a pojawiły się biurowce i hotel z prawdziwego zdarzenia, przystanek miałby rację bytu, a tak będzie dowozić ludzi wyłącznie do Riviery i okazjonalnie do HSW lub ewentualnie na Stadion(y).

    • 0 0

  • wiedziałem, że PKM to kolejna studnia bez dna i okazja do wyciągniecia kasy publicznej (6)

    • 141 79

    • Dojenie kasy z Unii

      ,,,to nasza specjalność. Powoli mają już tego dość zarówno Niemcy jak i Szwedzi,
      O tym ile jest rozkradane i nie rozliczone nawet nie chcę mówić,

      • 2 2

    • Tyle, że nie pkm tu jest problemem

      A raczej zapewnienie pełnej przejezdności dla pociągów towarowych w tym ponadgabarytowych.

      • 8 1

    • Uwaga

      Rozmowa kontrolowana, rozmowa kontrolowana obywatelu!
      (03.12.2015, godz. 20:00)

      • 1 0

    • W przeciwienstwie do drog krajowych

      • 5 3

    • Twoja głowa to studnia bez dna.

      • 30 11

    • ...

      Drogi publiczne to też studnia bez dna...

      • 40 4

  • Bo w Gdyni wszystko sie dzieje od d.... strony

    Z punktu widzenia przecietnego mieszkanca Gdyni, najwiecej korzysci przynioslaby lokalizacja przystanku PKM Wzgorze po sasiedzku z peronem SKM Wzgorze, obslugiwana z juz istniejacego tunelu na wezle Wzgorze. Nic wiecej.

    Jednak wladze miasta uradzily inaczej. Znalezli nowe miejsce dla lokalizacji przystanku, GENERUJACE NIEPOROWNYWALNIE MNIEJSZE potoki pasazerskie, ale za to promujace strefe sportowa miasta oraz businessowe obiekty "miasta". No i trzeba jeszcze pamietac o typowych gdynskich oszczednosciach. Lepiej taniej wybudowac jeden przystanek gdzies tam bez glowy po srodku, niz zbudowac dwa w przemyslanych lokalizacjach i sensownych odleglosciach. I nazwali go Gdynia Stadion.
    Przejeci swym super pomyslem, nie zwrocili nawet uwagi na fakt, ze 400 metrow dalej znajduje sie ul. Stryjska z dobra bezposrednia komunikacja autobusowa do wielu dzielnic miasta: Malego Kacka (152), Redlowa (192), Witomina (192) i Gdyni Zachod (121), przy ktorej to faktycznie POWINIEN znalezc sie nowy przystanek PKM. I to bez zadnego pomniejszania komfortu pasazerow dojezdzajacych do strefy sportowej czy businessowej (m.in. pracownikow strefy Luzycka Park). Dla nich taka lokalizacja przystanku nie zrobilaby zadnej roznicy, bo mieliby do przejscia praktycznie taki sam odcinek drogi, tylko ze z drugiej strony. Zas dojscie kibicow do Stadionu byloby jeszcze krotsze. Dodatkowa zaleta tej lokalizacji bylyby bliskosc stacji SKM Redlowo, parkingu przesiadkowego dla kierowcow samochodow oraz petli autobusowej, ale takze bliskosc zabudowy dzielnicy Maly Kack.
    Dzis za to nadal planuje sie chora lokalizacje przystanku Gdynia Stadion, sytuowanego gdzies pomiedzy potokami pasazerskimi ulicy Stryjskiej, a klientami sieci sklepow Riviery. Tak dla jednych jak i drugich 500 metrow do przejscia to za daleko, wiec Nikt z Nich na PKM Stadion nie przyjdzie. Nie dziwie sie wiec, ze teraz forsowana jest lokalizacja drugiego przystanku zaraz po 500 metrach w strone Gdyni (PKM Wzgorze). To jest glupota !!! Przesuncie lepiej lokalizacje Gdynia Stadion do Stryjskiej. Z korzyscia dla Wszystkich Gdynian.
    Albo zaniechajcie Gdynia Stadion i pobudujcie wylacznie Gdynia Wzgorze

    • 0 0

  • dotacja przez EU? (7)

    po co nam oni skoro jesteśmy samowystarczalni, a ta ich flaga to tylko do podłogi się nadaję..

    • 57 32

    • Popieram Koleżankę z Partyji (3)

      Żadnej Unii, dopłaciłaby tylko 75%. Precz z ich flagą !

      • 8 11

      • (1)

        To też precz z unią.

        • 7 4

        • raczej Toteż

          z Unią

          • 0 0

      • rozumiem, ze UE nie zabiera nam 3/4 cla i innych oplat, ktore trafialyby do polskiego budzetu

        takze jestesmy w pelni niezalezni i nie placimy zadnej skladki unijnej?

        A nie, chwile. Placimy. Zatem moze mowienie, ze unia doplacila 75% (podczas gdy doplacila 85 tak przy okazji) jest nieprawda. Unia najpierw panstwom czlonkowskim zabiera, a potem udaje, ze jest taka dobra i daje.

        Choc niestety trzeba przyznac, ze polski narod zlodziei i oszustow nie umialby sie zmobilizowac na tyle, zeby w ciagu 10 lat zrobic taki skok cywilizacyjny. Co zrobic - zwyczajnie narod oparty o potomkow chlopa panszczyznianego w 90%* nie jest w stanie rozsadnie myslec.

        * - polskie elity od XVIII w. regularnie byly niszczone. Nie mowie tu o samej arystokracji - tej zylo sie niezle, ale o mieszczanstwie i sredniej szlachcie. DO tego dochodzi jeszcze kwestia pozniej germanizacji/rusyfikacji wielu polskich intelektualistow/ludzi wyksztalconych, liczne regularne powstania, ktore co ambitniejszych i bardziej aktywnych ludzi wysylalo co 2 pokolenia na Sybir, a konczac na 2 wojnach swiatowych + komunie. Jak juz ktos z przedwojennej elity jakims cudem nie zostal najpierw zgnebiony przez Pilsudczykow, potem przyzyl wojne to pewnie go komuchy zniszczyly. No jeden jest bohater, ktoremu sie udalo - Rajmund Kaczynski. Jednak to wyjatek potwierdzajacy regule.

        • 15 9

    • (2)

      Pawłowicz to chora" umysłowo" "kobieta" z mojej amatorskiej obserwacji.

      • 10 3

      • Milcz i przyjdź dzisiaj na obrzęd kultu Jarka

        • 1 2

      • o pOśle Niesiołowskim

        Nie sposób, przy tej uroczej okazji, wspomnieć o pośle Niesiołowskim tez mu niczego nie brakuje, mogliby podać sobie rączki, bo to z poseł Pawłowicz chyba bliźniaki jednojajowe są :-D

        • 2 3

  • Zróbmy przystanki PKM przy kazdym supermarkecie, OK?

    .

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane