• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

300 tys. zapytań do Gdańskiego Centrum Kontaktu w 3 lata

Aleksandra Nietopiel
19 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (85)
Nieprawidłowe parkowanie to numer jeden wśród zgłoszeń od mieszkańców do Gdańskiego Centrum Kontaktu. Nieprawidłowe parkowanie to numer jeden wśród zgłoszeń od mieszkańców do Gdańskiego Centrum Kontaktu.

Od załatwiania spraw w urzędzie przez dziurę w jezdni i niedziałające światła po ranne zwierzęta. Rośnie liczba zapytań i wniosków mieszkańców kierowanych do Gdańskiego Centrum Kontaktu. Przez 3 lata odnotowano ponad 300 tys. zgłoszeń.



Zgłosiłe(a)ś kiedyś problem poprzez Gdańskie Centrum Kontaktu?

Gdańskie Centrum Kontaktu to platforma, która pomaga w komunikacji między mieszkańcami i magistratem oraz miejskimi instytucjami. W założeniu ma też odciążyć linię alarmową 112, która przyjmuje aż 85 proc. zgłoszeń, które nie powinny tam trafić.

GCK informuje o usługach i procedurach załatwiania spraw w urzędzie i przyjmuje interwencje dotyczące działania infrastruktury miejskiej. Rejestr wszystkich zgłoszeń odbywa się w jednym miejscu, a konkretne sprawy przekazywane są dalej odpowiednim jednostkom.

  • Zgłaszanie ubytków w jezdni należy do jednych z częściej wskazywanych przez mieszkańców.
  • Dzikie wysypiska śmieci są dość często zgłaszane przez mieszkańców do GCK.

Coraz więcej zgłoszeń na GCK



Do Gdańskiego Centrum Kontaktu, które działa od września 2018 r., z każdym kolejnym rokiem wpływa więcej zgłoszeń. Wpływ na to miała pandemia, ale też mieszkańcy przekonują się do działania tej formy komunikacji z miastem.

- Startowaliśmy z 60 tys. zgłoszeń w 2019 r. Rok później było ich 110, a w 2021 r. - ponad 125 tys. Przez ostatnie 3 lata działalności GCK przyjęło ponad 300 tys. zapytań i wniosków od mieszkańców - wylicza Tomasz Filipowicz, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskim w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Numer jeden: parkowanie



Do najczęstszych kategorii interwencji sygnalizowanych przez mieszkańców należą:

  • parkowanie - 21 proc.,
  • utrzymanie dróg - 18 proc.,
  • odpady - 9 proc.,
  • oświetlenie uliczne - 9 proc.

Sporo zgłoszeń dotyczy też dzikich zwierząt, miejskiej zieleni, nielegalnych reklam czy bezpieczeństwa.

Parkowanie na miejscu dla rodzin z dziećmi



Kategorii interwencji jest całkiem sporo. Najwięcej spraw dotyczy parkowania i stanu dróg. Kategorii interwencji jest całkiem sporo. Najwięcej spraw dotyczy parkowania i stanu dróg.

Jeśli zaś chodzi o popularne w ostatnim czasie sprawy, to dotyczą one zakupu węgla, dodatku do źródeł ciepła innych niż węgiel, rejestracji pojazdu czy pomocy Ukrainie i świadczeń finansowych na obywateli tego kraju.

Trudno się dodzwonić



Problemem, który dość często się pojawia wśród zgłaszających jakąś sprawę, jest kłopot z dodzwonieniem się do GCK. Wielokrotnie próby potrafią zakończyć się fiaskiem.

A to właśnie kontakt telefoniczny jest najczęstszym kanałem komunikacyjnym z GCK - z tej formy korzysta aż 70 proc. osób. Na drugim miejscu jest aplikacja mobilna, która działa od ubiegłego roku - korzysta z niej 11 proc. zgłaszających. Mieszkańcy najrzadziej mailują i korzystają ze strony internetowej.

Kontakt z GCK może się odbywać w różny sposób. Najczęściej zgłoszenia przyjmowane są telefonicznie, chętnie sprawy sygnalizowane są też przez aplikację mobilną. Kontakt z GCK może się odbywać w różny sposób. Najczęściej zgłoszenia przyjmowane są telefonicznie, chętnie sprawy sygnalizowane są też przez aplikację mobilną.

Sprawy rzadko są załatwiane od ręki, choć zdarza się



Z czasem realizacji zgłoszonej interwencji bywa różnie. Jeśli sprawa związana jest bezpośrednio z bezpieczeństwem i wymaga pilnego rozwiązania, wówczas działania podejmowane są szybko. Zdarza się, że na rozwiązanie problemu trzeba poczekać. Nie ma co kryć, że nie raz frustruje to "sygnalistów".


Zgłoszenia z całego miasta



Zgłoszenia do GCK przyjmowane są z całego Gdańska, choć są miejsca, gdzie liczba interwencji jest zdecydowanie większa. W 2022 r. najwięcej zgłoszeń odnotowano z dzielnic i okolic takich lokalizacji, jak: Śródmieście, Wrzeszcz Górny i Dolny, Przymorze Wielkie oraz Żabianka-Wejhera-Jelitkowo-Tysiąclecia.

Interwencja i zgłoszenia spływają z całego Gdańska. Interwencja i zgłoszenia spływają z całego Gdańska.

Warto pamiętać, że wszelkie zgłaszane sprawy dotyczące zagrożenia życia należy kierować pod numer 112. Dotyczy to m.in. osób w kryzysie bezdomności, których zdrowie lub życie jest w niebezpieczeństwie.

Gdańskie Centrum Kontaktu
tel. +48 58 52 44 500
www: www.gdansk.pl/kontaktgdansk
e-mail: kontakt@gdansk.gda.pl
aplikacja mobilna na smartfona
aplikacja mobilna na iPhony

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (85)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane