• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

34 kilometry linią nocną. To najdłuższe trasy gdyńskiej komunikacji

Szymon Zięba
5 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Linia N10 na Kacze Buki jest najdłuższą w gdyńskiej komunikacji. Linia N10 na Kacze Buki jest najdłuższą w gdyńskiej komunikacji.

Ponad 34 kilometry mierzy najdłuższa trasa, którą pokonują kierowcy gdyńskiej komunikacji miejskiej. Wspomniany rekord należy do linii łączącej Kacze Buki i Oksywie Dolne, na której kursuje nocny autobus N10. Pod koniec sierpnia sprawdziliśmy rekordowe pod względem długości kursy w Gdańsku, teraz pod lupę wzięliśmy połączenia, z których korzystają mieszkańcy Gdyni.



Z komunikacji miejskiej korzystam...

Przypomnijmy: w Gdańsku najwięcej kilometrów "wyrabiali" kierowcy kursów nocnych. Rekordowy pod tym względem był autobus linii N1, który w najdłuższym wariancie przejeżdża aż 40 kilometrów, rozwożąc pasażerów czekających na 63 przystankach, w tym również w Gdyni i w Sopocie.

Podobnie sytuacja wygląda w Gdyni. Jak jednak zastrzega Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia, na wielu liniach kursy realizowane są w różnych relacjach nazywanych wariantami trasy. Zawsze jednak wyróżniany jest wariant podstawowy, czyli taki, który dla danej linii uznawany jest za najważniejszy.

- Najczęściej w wariancie podstawowym realizowanych też jest najwięcej kursów. Pozostałe warianty tras, na których z reguły realizuje się tylko incydentalne kursy, mogą być zarówno krótsze jak i dłuższe od podstawowych. Czas przejazdu różni się w zależności od pory dnia - podkreśla przedstawiciel organizatora gdyńskich przewozów.
Na liniach nocnych natomiast realizowanych jest niewiele kursów w poszczególnych wariantach tras, dlatego trudniej jest zidentyfikować warianty podstawowe. W naszym zestawieniu - w przypadku linii nocnych - skupiliśmy się więc na tych dłuższych opcjach.

Rekordowe nocne kursy



Tym samym na najdłuższej trasie (Kacze Buki - Oksywie Dolne) "nocna N-dziesiątka" pokonuje prawie 35 kilometrów, zatrzymuje się przy 65 przystankach, a podróż od pierwszego do ostatniego przystanku zajmuje aż 79 minut.

  • Podróż N10 pozwala obejrzeć Gdynię z "nocnej" perspektywy.
  • Podróż N10 pozwala obejrzeć Gdynię z "nocnej" perspektywy.
  • Podróż N10 pozwala obejrzeć Gdynię z "nocnej" perspektywy.
Drugi w kolejności jest skład N30. Na trasie, która mierzy dokładnie 27 947 metrów (Rumia Dworzec PKP - Kacze Buki), autobus zatrzymuje się przy 59 przystankach. By przejechać całą tę drogę, należy zarezerwować sobie 58 minut.

31,5 km w "dziennym" kursie



W "dziennym" rozkładzie niekwestionowanym liderem pod względem długości pokonywanej trasy jest kierowca, który prowadzi autobus linii "Z". Na liczącej 31,5 km trasie (Żukowo - Urząd Gminy - Gdynia Dworzec PKP) znajdują się 33 przystanki, a kurs trwa od 54 do 65 minut.

Ponad kilometr krótszą drogę przejeżdża autobus numer 173 (30,2 km), kursujący między placem Kaszubskim a przystankiem Chylonia PKP. Korzystają z niego pasażerowie czekający przy 56 przystankach, pokonanie całej trasy mieści się w przedziale między 64 a 74 minutami.

Ostatnim rekordzistą jest skład linii "R". Przebycie ponad 27 kilometrów na trasie Rumia Dworzec PKP - Kacze Buki zajmuje kierowcy od 57 do 67 minut. W tym czasie zatrzymuje się on także przy 35 przystankach.

Jak daleko jeżdżą gdyńskie trolejbusy?



Rekordzistą wśród trolejbusów jest połączenie Cisowa SKM - Kacze Buki. W wariancie podstawowym "trajtek" numer 27 przejeżdża 20,5 km, zatrzymuje się na 41 przystankach, a cały kurs trwa od 51 do 61 minut.

O 5 km krótszą trasę pokonuje trolejbus linii 31. Między przystankiem Dąbrowa Miętowa a Sopot Ergo Arena skład zatrzymuje się 30 razy, a 15,4 km przejeżdża w czasie od 37 do 43 minut.

ZKM Gdynia - rozkłady komunikacji



Następny w kolejności jest trolejbus linii 23 (trasa Gdynia Dworzec Główny PKP - Kacze Buki o długości 14 563 m, 30 przystanków, w czasie od 37 do 43 minut), 24 (Stocznia Gdynia - Dąbrowa Miętowa, 14 349 metrów, od 39 do 52 minut) oraz 26 (Orłowo SKM Klif - Cisowa Sibeliusa, 26 przystanków, od 33 do 44 minut).

Pasażerów jest mniej, ostatnie badania są niemiarodajne



Ilu pasażerów korzysta z tych tras? Rzecznik ZKM przyznaje, że choć przewoźnik dysponuje kompleksowymi wynikami badań marketingowych wykorzystania pojazdów w każdym z kursów, to były one zrealizowane przed 2020 r., a więc nie są one adekwatne do stanu obecnego.

- Pandemia COVID-19 bardzo mocno wpłynęła na popyt. Zarówno wskutek spadku popytu, jak i zmienianych limitów maksymalnej pojemności pojazdów, od marca do czerwca 2020 r. z jednej strony wprowadzane były ograniczenia w liczbie realizowanych kursów, a z drugiej strony uruchamiane były kursy bisowe. Nie można więc podać poprawnej statystycznie aktualnej średniej liczby pasażerów (obłożenia kursów) - podsumowuje Marcin Gromadzki.

Opinie (99) 9 zablokowanych

  • Ciekawe czy ktoś z gdyńskiej komunikacji zadał sobie pytanie (10)

    Dlaczego tak wiele autobusów jeździ pustych a ludzie wybierają samochody? Dlaczego oferta przewozów autobusem ich nie interesuje.

    • 51 21

    • (1)

      pseudo wirus, żeby wesprzeć gospodarkę, państwo zarabia na samochodach, amortyzacji, paliwa (ponad 50% podarku) a nie na autobusach, wiara nastraszona wybiera samochód

      • 6 7

      • Oczywiście, otacza nas wszechobecny spisek...

        • 7 0

    • Wyślij CV do zkm, bo widać że marnujesz się na forum

      • 4 1

    • Jak jest miejsce w autobusie to marudzenie, że jeżdżą puste przez złe zarządzanie.
      Jak brak miejsc w autobusie to marudzenie, że jeżdżą pełne przez złe zarządzanie.

      Jak by nie było, zawsze trafi się malkontent, który wie lepiej.

      • 8 2

    • Już odpowiadam. (2)

      Przez 30 lat jeździłam komunikacją miejską. Z tego 20 lat linią R z przesiadką przy estakadzie. Wiele razy nie mogłam wejść do autobusu, bo jeździł tak przepełniony. Przepuszczanie dwóch czy trzech kolejnych autobusów to zimą standard. Jeździłam także wtedy, kiedy byłam w ciąży albo kiedy musiałam nosić kołnierz ortopedyczny. Nikt nie ustąpił miejsca.
      Dlatego wybrałam auto i mam nadzieję, że nie będę musiała wrócić do komunikacji publicznej.

      • 14 0

      • Jakby ci komunikacjs miejska tak przeszkadzala (1)

        To nie jezdzilabys nią aż 20 lat

        • 0 6

        • Może po 20 latach męki

          Pani zdecydowała się zrobić prawko?

          Czasami, człowiek z braku możliwości, godzi się na rozwiązania, które nie sa dla niego najlepszym rozwiązaniem

          • 3 0

    • nie zadał i nie zada, tak samo z rowerami - za duzo jeszcze farby na magazynie

      nie zadał i nie zada, tak samo z rowerami - za duzo jeszcze farby na magazynie

      • 1 1

    • bo w Trójmieście inwestuje się w transport

      a nie inwestuje się w jego f u n k c j o n a l n o ś ć.

      • 1 0

    • Bo im się zadki do foteli poprzyklejały i nie potrafią już

      wyobrazić sobie transportu innego jak tylko od drzwi do drzwi bez czekania 5 minut na przyjazd autobusu/trolejbusu?
      Kiedy szukałem mieszkania, najważniejszym kryterium była dla mnie bliskość Śródmieścia (aby wszędzie w mieście móc dojść pieszo) oraz przystanku autobusowego (aby tam, gdzie dojść w 15-20 minut się nie da, dojechać. Samochodu nie kupowałem, bo po co, skoro wszędzie mam blisko, a po kraju nie mam konieczności się rozbijać (w delegacje jeżdżę pociągiem; 10 minut pieszo na dworzec).
      Nie kopcę, nie przepalam kasy z miejskich dotacji do transportu publicznego, więcej chodzę.

      • 0 0

  • A najkrótsza linia to 177 (9)

    Sopot Kamienny Potok SKM - Brodwino

    • 35 3

    • Obsługiwana przez BP Tour. (3)

      Słabego przewoźnika

      • 9 3

      • Vg

        Przewoźnik jak każdy inny Konkurencja?

        • 5 5

      • Czemu jest tak że w niektórych miastach (1)

        przetargi wygrywają określeni przewoźnicy ? Np. Veoila ?!

        • 3 0

        • Wygrywa najtańszy zazwyczaj, jesli nie zawsze.

          • 3 0

    • Wewnątrzosiedlowa, w Gdyni też są takie podjazdowe po kilka przystanków zaledwie np. 153 Wielki Kack, 145 Karwiny

      • 9 0

    • (3)

      A najkrótsza w historii była 06. Może ktoś jeszcze pamięta jej pierwotną trasę, bo później już była nieco dłuższa.

      • 2 0

      • (2)

        A gdzie jeździła?

        • 1 0

        • (1)

          Urzad Miasta - Ch wzgórze.

          • 0 0

          • Faktycznie, już pamiętam

            • 0 0

  • Komunikacja miejska w gdyni bardzo dobrze funkcjonuje (1)

    Jeszcze tylko jakby n10 i n20 jeździły częściej np co 30-40 min to było by super

    • 32 14

    • N10, 20 etc

      Poczytaj zatem artykuł zanim następnym razem napiszesz podobną bzdurę

      • 1 0

  • Dziwne rzeczy w tym ZKM Gdynia się odprawia (4)

    Likwiduje się najdłuższą dzienną linię G do ZOO bo jest za bardzo popularna a przez covid-19 nie chcieli puścić dwóch autobusów na raz ale za to utrzymuje się linię do Rewy na której jeździły przepełnione autobusy.

    • 33 5

    • Linia (2)

      146 do Rewy jest bardzo ważną linią
      A co do linii G czyli pogórze - zoo oliwa to linia powinna wrócić. Ale lepiej puścić trajtek 32 do pogórza dolnego bo nie można było do pogórza górnego

      • 11 2

      • Bezsens w połączeniach

        Faktycznie, umotywowanie zlikwidowania G latem nadmiernym zainteresowaniem, a jednocześnie przepełnione 141, 152 nikomu w zkm nie przeszkadzają. Polecam też przejechanie się włodarzom miasta z Obłuża Górnego na Babie Doły w sobotę albo niedzielę. Po prostu szał z częstotliwością połączeń.

        • 11 0

      • Chodziło o wykoszenie 170.

        • 1 0

    • Za kursy do Rewy płaci gmina Kosakowo

      • 7 0

  • Wow (2)

    Prawdziwy szal, zeby nocny jezdzil raz na godzine. Niestety ale w Gdyni komunikacji nie dostosowuje sie do potrzeb pasazerow bo zarzad wie lepiej co im sie oplaci. Brak czestych polaczen, smieszne godziny odjazdow i ludzie przwsiadaja sie na auta. Brak skomunikowania z skm. Prosze po pracy po 22iej sprobowac dotrzec z Dabrowy na skm w Redlowie. Smiech na sali. Wg rozkladu 3, 4 min na przesiadke ale nikt nie mysli ze trajek z Kaczych bukow zanim ruszy w powrot to musi najpierw tam dotrzec. Plus sprz3daz biletow i....kwitnie sie noca na skm

    • 34 10

    • Komunikacja to nie taksówka. Jak chcesz jechać kiedy Ci odpowiada to zamawiasz kierowcę.

      • 4 9

    • @Qwea czy ty tam nie masz pełno zjazdówek lini 710 do zajezdni w Grabówku , i wszystkie te trajtki obok skm redłowo przejeżdzają

      • 2 2

  • (7)

    Kto wam kazał kupować "apartamenty" ma zad*piach typu Dąbrowa narzekacze:) człowiek zezgonuje w nocnym to przy linii pokonujacej 30 km można obudzić się na drugim końcu świata:) wiem co mówię, bo zdarzało mi się nawet zasnąć na stojaco:)

    • 13 24

    • akurat przykład chybiony (1)

      dąbrowa jest tuż obok kaczych buków czyli głównej bazy zkm i przez to ma komunikację wyśmienitą

      • 6 9

      • ZKM nie ma bazy. Nie ma nawet autobusów.

        • 10 0

    • Chłopie, bierzesz ubera i ogarniasz powrót bardzo szybko,

      Poza tym wyzwanie to powrót na pustki nocnym

      Zaśniesz, autobus objedzie pętle i budzisz się w przeciwnym kierunku

      Tez wiem co mówię

      Jedyny ratunek to wysiąść na chyloni iśc do nocnego i wsiąść do tego samego samego autobusu pod domem towarowym

      Kto ma wiedzieć ten wie o co chodzi

      • 4 3

    • Dabrowa zad*pie? Zajezdnia zkm Kacze Buki obok dziesiątki autobusów i połączeń, pętla przy Tesco, autobusy bezpośrednie do Sopotu i Gdańska, Pkm na Karwinach, obwodnica, węzły komunikacyjne, no ładne zad*pie

      • 12 3

    • Kto ci każe

      mieszkać z mamą na Chyloni?

      • 2 1

    • zad*pie

      Dąbrowa to za.upie??? Osobiście uważam, że to na chwilę obecną jedna z najlepszych dzielnic do zamieszkania. Blisko lasy, parę metrów do obwodnicy do centrum może i dość daleko, ale wszystko jest na miejscu a codziennie po imprezach w Śródmieściu się nie chodzi. I tyle

      • 8 1

    • Pij więcej i częściej a przyszłość z marskością wątroby masz jak w banku.

      • 1 1

  • Bardzo dobre rozwiazanie. (1)

    W stylu pkp tlk.

    • 12 0

    • BrumBrum

      Dokładnie! Tanie Linie Kolejowe to i mamy taki ZKM

      • 2 0

  • Balagan w zkm (1)

    Gdynia miasto z najbardziej pokręcona komunikacja, linie (warianty z czapy) 26 do wzg potem jako 21, 21 raz do Sopotu raz do Orłowa innym razem z Grabowka a jeszcze innym z Dw PKP. Tak myślę że tam u nich to jak spadnie kartka z godzina odjazdu tak jedzie pojazd. Tak samo linia 24 raz z Grabowek raz z Dworca 5000 wariantów dla linii paranoja..

    • 22 16

    • Bo w Gdansku akurat takie kursy wykonywane sa na pusto. I gdzie logika?

      • 4 5

  • gdyński nocny to najlepszy transport, gdzie można sobie w gronie znajomych wypić browarka (1)

    dzienne zresztą też

    • 20 7

    • Kiedyś i zapalić można było do piwka, i nikt afery nie robił, włącznie z kierowcą. Nocny rządził się swoimi prawami

      • 7 0

  • Linie Gdyńskie gdzie każda linia ma więcej wariantów niż kursów są bez sensu

    • 20 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane