- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (393 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (48 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (272 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
34 kilometry linią nocną. To najdłuższe trasy gdyńskiej komunikacji
Ponad 34 kilometry mierzy najdłuższa trasa, którą pokonują kierowcy gdyńskiej komunikacji miejskiej. Wspomniany rekord należy do linii łączącej Kacze Buki i Oksywie Dolne, na której kursuje nocny autobus N10. Pod koniec sierpnia sprawdziliśmy rekordowe pod względem długości kursy w Gdańsku, teraz pod lupę wzięliśmy połączenia, z których korzystają mieszkańcy Gdyni.
Podobnie sytuacja wygląda w Gdyni. Jak jednak zastrzega Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia, na wielu liniach kursy realizowane są w różnych relacjach nazywanych wariantami trasy. Zawsze jednak wyróżniany jest wariant podstawowy, czyli taki, który dla danej linii uznawany jest za najważniejszy.
- Najczęściej w wariancie podstawowym realizowanych też jest najwięcej kursów. Pozostałe warianty tras, na których z reguły realizuje się tylko incydentalne kursy, mogą być zarówno krótsze jak i dłuższe od podstawowych. Czas przejazdu różni się w zależności od pory dnia - podkreśla przedstawiciel organizatora gdyńskich przewozów.
Na liniach nocnych natomiast realizowanych jest niewiele kursów w poszczególnych wariantach tras, dlatego trudniej jest zidentyfikować warianty podstawowe. W naszym zestawieniu - w przypadku linii nocnych - skupiliśmy się więc na tych dłuższych opcjach.
Rekordowe nocne kursy
Tym samym na najdłuższej trasie (Kacze Buki - Oksywie Dolne) "nocna N-dziesiątka" pokonuje prawie 35 kilometrów, zatrzymuje się przy 65 przystankach, a podróż od pierwszego do ostatniego przystanku zajmuje aż 79 minut.
Drugi w kolejności jest skład N30. Na trasie, która mierzy dokładnie 27 947 metrów (Rumia Dworzec PKP - Kacze Buki), autobus zatrzymuje się przy 59 przystankach. By przejechać całą tę drogę, należy zarezerwować sobie 58 minut.
31,5 km w "dziennym" kursie
W "dziennym" rozkładzie niekwestionowanym liderem pod względem długości pokonywanej trasy jest kierowca, który prowadzi autobus linii "Z". Na liczącej 31,5 km trasie (Żukowo - Urząd Gminy - Gdynia Dworzec PKP) znajdują się 33 przystanki, a kurs trwa od 54 do 65 minut.
Ponad kilometr krótszą drogę przejeżdża autobus numer 173 (30,2 km), kursujący między placem Kaszubskim a przystankiem Chylonia PKP. Korzystają z niego pasażerowie czekający przy 56 przystankach, pokonanie całej trasy mieści się w przedziale między 64 a 74 minutami.
Ostatnim rekordzistą jest skład linii "R". Przebycie ponad 27 kilometrów na trasie Rumia Dworzec PKP - Kacze Buki zajmuje kierowcy od 57 do 67 minut. W tym czasie zatrzymuje się on także przy 35 przystankach.
Jak daleko jeżdżą gdyńskie trolejbusy?
Rekordzistą wśród trolejbusów jest połączenie Cisowa SKM - Kacze Buki. W wariancie podstawowym "trajtek" numer 27 przejeżdża 20,5 km, zatrzymuje się na 41 przystankach, a cały kurs trwa od 51 do 61 minut.
O 5 km krótszą trasę pokonuje trolejbus linii 31. Między przystankiem Dąbrowa Miętowa a Sopot Ergo Arena skład zatrzymuje się 30 razy, a 15,4 km przejeżdża w czasie od 37 do 43 minut.
ZKM Gdynia - rozkłady komunikacji
Następny w kolejności jest trolejbus linii 23 (trasa Gdynia Dworzec Główny PKP - Kacze Buki o długości 14 563 m, 30 przystanków, w czasie od 37 do 43 minut), 24 (Stocznia Gdynia - Dąbrowa Miętowa, 14 349 metrów, od 39 do 52 minut) oraz 26 (Orłowo SKM Klif - Cisowa Sibeliusa, 26 przystanków, od 33 do 44 minut).
Pasażerów jest mniej, ostatnie badania są niemiarodajne
Ilu pasażerów korzysta z tych tras? Rzecznik ZKM przyznaje, że choć przewoźnik dysponuje kompleksowymi wynikami badań marketingowych wykorzystania pojazdów w każdym z kursów, to były one zrealizowane przed 2020 r., a więc nie są one adekwatne do stanu obecnego.
- Pandemia COVID-19 bardzo mocno wpłynęła na popyt. Zarówno wskutek spadku popytu, jak i zmienianych limitów maksymalnej pojemności pojazdów, od marca do czerwca 2020 r. z jednej strony wprowadzane były ograniczenia w liczbie realizowanych kursów, a z drugiej strony uruchamiane były kursy bisowe. Nie można więc podać poprawnej statystycznie aktualnej średniej liczby pasażerów (obłożenia kursów) - podsumowuje Marcin Gromadzki.
Opinie (99) 9 zablokowanych
-
2020-09-05 09:10
Ciekawe czy ktoś z gdyńskiej komunikacji zadał sobie pytanie (10)
Dlaczego tak wiele autobusów jeździ pustych a ludzie wybierają samochody? Dlaczego oferta przewozów autobusem ich nie interesuje.
- 51 21
-
2020-09-07 18:04
Bo im się zadki do foteli poprzyklejały i nie potrafią już
wyobrazić sobie transportu innego jak tylko od drzwi do drzwi bez czekania 5 minut na przyjazd autobusu/trolejbusu?
Kiedy szukałem mieszkania, najważniejszym kryterium była dla mnie bliskość Śródmieścia (aby wszędzie w mieście móc dojść pieszo) oraz przystanku autobusowego (aby tam, gdzie dojść w 15-20 minut się nie da, dojechać. Samochodu nie kupowałem, bo po co, skoro wszędzie mam blisko, a po kraju nie mam konieczności się rozbijać (w delegacje jeżdżę pociągiem; 10 minut pieszo na dworzec).
Nie kopcę, nie przepalam kasy z miejskich dotacji do transportu publicznego, więcej chodzę.- 0 0
-
2020-09-06 11:48
bo w Trójmieście inwestuje się w transport
a nie inwestuje się w jego f u n k c j o n a l n o ś ć.
- 1 0
-
2020-09-05 15:21
Już odpowiadam. (2)
Przez 30 lat jeździłam komunikacją miejską. Z tego 20 lat linią R z przesiadką przy estakadzie. Wiele razy nie mogłam wejść do autobusu, bo jeździł tak przepełniony. Przepuszczanie dwóch czy trzech kolejnych autobusów to zimą standard. Jeździłam także wtedy, kiedy byłam w ciąży albo kiedy musiałam nosić kołnierz ortopedyczny. Nikt nie ustąpił miejsca.
Dlatego wybrałam auto i mam nadzieję, że nie będę musiała wrócić do komunikacji publicznej.- 14 0
-
2020-09-06 00:59
Jakby ci komunikacjs miejska tak przeszkadzala (1)
To nie jezdzilabys nią aż 20 lat
- 0 6
-
2020-09-06 08:27
Może po 20 latach męki
Pani zdecydowała się zrobić prawko?
Czasami, człowiek z braku możliwości, godzi się na rozwiązania, które nie sa dla niego najlepszym rozwiązaniem- 3 0
-
2020-09-06 00:13
nie zadał i nie zada, tak samo z rowerami - za duzo jeszcze farby na magazynie
nie zadał i nie zada, tak samo z rowerami - za duzo jeszcze farby na magazynie
- 1 1
-
2020-09-05 11:19
(1)
pseudo wirus, żeby wesprzeć gospodarkę, państwo zarabia na samochodach, amortyzacji, paliwa (ponad 50% podarku) a nie na autobusach, wiara nastraszona wybiera samochód
- 6 7
-
2020-09-05 13:34
Oczywiście, otacza nas wszechobecny spisek...
- 7 0
-
2020-09-05 13:32
Jak jest miejsce w autobusie to marudzenie, że jeżdżą puste przez złe zarządzanie.
Jak brak miejsc w autobusie to marudzenie, że jeżdżą pełne przez złe zarządzanie.
Jak by nie było, zawsze trafi się malkontent, który wie lepiej.- 8 2
-
2020-09-05 13:17
Wyślij CV do zkm, bo widać że marnujesz się na forum
- 4 1
-
2020-09-06 20:27
Najkrotsze trasy
A co z najkrotszymi trasami ?
- 1 0
-
2020-09-05 15:17
Przydałby się przystanek (7)
Morska Estakada dla linii K i 197 w kierunku Chyloni. Jest miejsce na prawym pasie, tuż po skręcie w prawo z Estakady na Morską.
- 6 1
-
2020-09-05 16:01
(6)
Tylko powiedz poco w tym miejscu
- 2 3
-
2020-09-05 19:59
W tym samym celu, (5)
co przystanek dla K i 197 w stronę Obłuża.
- 2 0
-
2020-09-06 06:48
(4)
Coś słaba argumentacja , pamiętaj jedno jak te dwie linie zaczeły jeżdzić to tego przystanku w stronę obłuża niebyło . Powstał dopiero gdzieś po 2000 roku , a wcześniej linie 141, 105 i 109 zatrzymywały sę przy kościele z resztą lini , i dlatego 197 i K dołączyły donich bo , jak by go niebyło to by jechały dalej
- 0 2
-
2020-09-06 07:27
To trochę niezręczne (3)
tłumaczyć dorosłemu człowiekowi, do czego służy przystanek autobusowy. W komunikacj miejskiej w większości przypadków stosuje się zasadę dwóch kierunków dla przystanku. Gawęda historyczna o dawnym przystanku koło kościoła nie ma tu żadnego znaczenia.
- 0 0
-
2020-09-06 14:27
(2)
@ZKM czy akurat przystanek dla lini k i 197 gdzie wysiądzie może 1 osoba chyba racji bytu niema. Jak już coś to odrazu przenieść wszystkie linie trajtkowe na ten przystanek to bardziej ma sens bo więcej osób wysiądzie i wsiądzie do trajtków. A autobusy lini 141, 109 i 105 przenieśli po to bo tam korki się robiły .
- 0 1
-
2020-09-06 17:14
Dlaczego do K czy 197 w stronę Chyloni (1)
ma wsiąść/wysiąść tylko jedna osoba, a w stronę Obłuża już tłumy? Wydawałoby się, że to oczywiste - pasażerowie korzystają z tych linii i z tego przystanku jadąc na Obłuże i będą korzystać z tych linii i przystanku, jadąc w stronę Chyloni. Po co to dziwne droczenie się?
- 0 0
-
2020-09-06 19:04
To sobie zobacz że ci ludzie na ten przystanek w strone Obłuża przychodzą wszyscy co w tym kierunku jada. I jak przyjdą to wybierają miedzy K, 197, 141, 109 i 105 i podjerzdżaja do Obłuża centrum i tam wysiadają i przesiadają sie na ine linie. Bo ten przystanek na morskiej jest przesiadkowy z trajtków na autobusy , tak samo na obłużu centrum też przesiadkowy jest.
- 0 1
-
2020-09-05 17:09
likwidacja linii 172 gdynia (2)
Poroniony pomysł zlikwidowania linii 172 która była przez kilkanaście lat .Jadąc w kierunku Karwin i Orlowa z osiedla Wiczlino Ogród trzeba się przesiąść .No tak dyrekcja mzk Gdynia dobrze pomyślała- dla pasażera koszty większe musi skasować dwa razy bilet -a komunikacja mieJska dobrze zarobi.
- 8 1
-
2020-09-06 17:18
Na co dzień autobus jeździł/jeździ puściutki,
a kiedy zlikwidują/skrócą, to od razu lament, bo trzeba się przesiąść na Dąbrowie (autobusy co 1-2 minuty), żeby dojechać do Karwin...
- 0 0
-
2020-09-05 21:20
W Gdyni nie ma MZK
- 0 0
-
2020-09-06 12:41
do Gdańsk Nowy Port (1)
Nadal brak połączenia pospiesznym z Gdyni Centrum do Gdanska Nowego Portu
- 1 0
-
2020-09-06 16:59
Może zrobią kiedyś Przymorską SKM to będziesz miał szybki dojazd
- 0 0
-
2020-09-05 11:36
Dzisiaj był reportarz o komunikacji miejskiej w Gdańsku okazało sie ze ta krzywy nos jest oszustką. (4)
Bo twierdziła ze to ona zatrzymała komunikacje w Gdańsku i dołączyła do strajku .Ona nic w tym kierunku nie zrobiła świadkowie publicznie to potwierdzili .
- 6 9
-
2020-09-06 16:57
A gdzie ci świadkowie byli przez tyle lat?
- 1 0
-
2020-09-05 13:58
(1)
To wszyscy wiedzą że nie ona tylko prąd wyłączyli w trakcji bo zaczęły się strajki i stanęła akurat przy stoczni. Taka bohaterka.
- 3 0
-
2020-09-06 04:29
Taa akurat prąd wyłączyli wtedy, gdy ona była przy Stoczni
Jak można wierzyć w te pisowskie głupoty?
- 2 1
-
2020-09-05 12:11
To akurat wiadomo od dawna
- 5 0
-
2020-09-06 16:24
Fenomen.
Co może wiedzieć rzecznik prasowy, który jest gościem w jednostce? Śmieszne :)
- 0 0
-
2020-09-06 15:30
Kiedy pętla dla 163 i 198 po drugiej stronie dworca w Chyloni?
- 0 0
-
2020-09-06 15:27
N10 puścić Stolarską i Cechową
- 2 0
-
2020-09-05 10:00
Co parę miesięcy jest zmiana rozkładu jazdy. (4)
Jako, że żona jeździ K i 27 zauważyła, że po każdej zmianie z rozkładu wypada kurs lub dwa. Dlaczego tak się dzieję?
- 12 0
-
2020-09-06 11:49
Z pogórza na oksywie można tą linią dojechać a w przeciwnym kierunku to już nie
- 0 0
-
2020-09-05 11:11
Dobry myk (2)
Tam zmienimy rozkłady
Trochę namieszamy pozmieniamy godziny odjazdow, napchamy zmian ile się da żeby gdzieś przemycić jakieś 2-3 trajtki mniej
A tu trochę mniej busa, i cyk można nową linię uruchamiać, a nawet i z 5 wariantami- 2 0
-
2020-09-05 11:38
Nie tylko na 27 i k tak się dzieje (1)
- 0 0
-
2020-09-05 12:17
Oczywiście, że nie
To jest tylko część zakrojonej akcji pt "Zmniejszenie częstotliwości kursowania najpotrzebniejszych składowych ZKM w Gdyni"
Zakłada ona zmniejszenie do najmniejszego potrzebnego minimum kursowania min. linii 27/R/194/
Tak samo linia 32, tylko po to żeby pozmieniać warianty innych autobusów, no i oczywiście mała grabież kursów z innych linii :D- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.