- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (145 opinii)
- 2 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (86 opinii)
- 3 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (182 opinie)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (278 opinii)
- 5 Dwóch 29-latków z narkotykami (93 opinie)
- 6 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (425 opinii)
34 kilometry linią nocną. To najdłuższe trasy gdyńskiej komunikacji
Ponad 34 kilometry mierzy najdłuższa trasa, którą pokonują kierowcy gdyńskiej komunikacji miejskiej. Wspomniany rekord należy do linii łączącej Kacze Buki i Oksywie Dolne, na której kursuje nocny autobus N10. Pod koniec sierpnia sprawdziliśmy rekordowe pod względem długości kursy w Gdańsku, teraz pod lupę wzięliśmy połączenia, z których korzystają mieszkańcy Gdyni.
Podobnie sytuacja wygląda w Gdyni. Jak jednak zastrzega Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia, na wielu liniach kursy realizowane są w różnych relacjach nazywanych wariantami trasy. Zawsze jednak wyróżniany jest wariant podstawowy, czyli taki, który dla danej linii uznawany jest za najważniejszy.
- Najczęściej w wariancie podstawowym realizowanych też jest najwięcej kursów. Pozostałe warianty tras, na których z reguły realizuje się tylko incydentalne kursy, mogą być zarówno krótsze jak i dłuższe od podstawowych. Czas przejazdu różni się w zależności od pory dnia - podkreśla przedstawiciel organizatora gdyńskich przewozów.
Na liniach nocnych natomiast realizowanych jest niewiele kursów w poszczególnych wariantach tras, dlatego trudniej jest zidentyfikować warianty podstawowe. W naszym zestawieniu - w przypadku linii nocnych - skupiliśmy się więc na tych dłuższych opcjach.
Rekordowe nocne kursy
Tym samym na najdłuższej trasie (Kacze Buki - Oksywie Dolne) "nocna N-dziesiątka" pokonuje prawie 35 kilometrów, zatrzymuje się przy 65 przystankach, a podróż od pierwszego do ostatniego przystanku zajmuje aż 79 minut.
Drugi w kolejności jest skład N30. Na trasie, która mierzy dokładnie 27 947 metrów (Rumia Dworzec PKP - Kacze Buki), autobus zatrzymuje się przy 59 przystankach. By przejechać całą tę drogę, należy zarezerwować sobie 58 minut.
31,5 km w "dziennym" kursie
W "dziennym" rozkładzie niekwestionowanym liderem pod względem długości pokonywanej trasy jest kierowca, który prowadzi autobus linii "Z". Na liczącej 31,5 km trasie (Żukowo - Urząd Gminy - Gdynia Dworzec PKP) znajdują się 33 przystanki, a kurs trwa od 54 do 65 minut.
Ponad kilometr krótszą drogę przejeżdża autobus numer 173 (30,2 km), kursujący między placem Kaszubskim a przystankiem Chylonia PKP. Korzystają z niego pasażerowie czekający przy 56 przystankach, pokonanie całej trasy mieści się w przedziale między 64 a 74 minutami.
Ostatnim rekordzistą jest skład linii "R". Przebycie ponad 27 kilometrów na trasie Rumia Dworzec PKP - Kacze Buki zajmuje kierowcy od 57 do 67 minut. W tym czasie zatrzymuje się on także przy 35 przystankach.
Jak daleko jeżdżą gdyńskie trolejbusy?
Rekordzistą wśród trolejbusów jest połączenie Cisowa SKM - Kacze Buki. W wariancie podstawowym "trajtek" numer 27 przejeżdża 20,5 km, zatrzymuje się na 41 przystankach, a cały kurs trwa od 51 do 61 minut.
O 5 km krótszą trasę pokonuje trolejbus linii 31. Między przystankiem Dąbrowa Miętowa a Sopot Ergo Arena skład zatrzymuje się 30 razy, a 15,4 km przejeżdża w czasie od 37 do 43 minut.
ZKM Gdynia - rozkłady komunikacji
Następny w kolejności jest trolejbus linii 23 (trasa Gdynia Dworzec Główny PKP - Kacze Buki o długości 14 563 m, 30 przystanków, w czasie od 37 do 43 minut), 24 (Stocznia Gdynia - Dąbrowa Miętowa, 14 349 metrów, od 39 do 52 minut) oraz 26 (Orłowo SKM Klif - Cisowa Sibeliusa, 26 przystanków, od 33 do 44 minut).
Pasażerów jest mniej, ostatnie badania są niemiarodajne
Ilu pasażerów korzysta z tych tras? Rzecznik ZKM przyznaje, że choć przewoźnik dysponuje kompleksowymi wynikami badań marketingowych wykorzystania pojazdów w każdym z kursów, to były one zrealizowane przed 2020 r., a więc nie są one adekwatne do stanu obecnego.
- Pandemia COVID-19 bardzo mocno wpłynęła na popyt. Zarówno wskutek spadku popytu, jak i zmienianych limitów maksymalnej pojemności pojazdów, od marca do czerwca 2020 r. z jednej strony wprowadzane były ograniczenia w liczbie realizowanych kursów, a z drugiej strony uruchamiane były kursy bisowe. Nie można więc podać poprawnej statystycznie aktualnej średniej liczby pasażerów (obłożenia kursów) - podsumowuje Marcin Gromadzki.
Opinie (99) 9 zablokowanych
-
2020-09-05 15:17
Przydałby się przystanek (7)
Morska Estakada dla linii K i 197 w kierunku Chyloni. Jest miejsce na prawym pasie, tuż po skręcie w prawo z Estakady na Morską.
- 6 1
-
2020-09-05 16:01
(6)
Tylko powiedz poco w tym miejscu
- 2 3
-
2020-09-05 19:59
W tym samym celu, (5)
co przystanek dla K i 197 w stronę Obłuża.
- 2 0
-
2020-09-06 06:48
(4)
Coś słaba argumentacja , pamiętaj jedno jak te dwie linie zaczeły jeżdzić to tego przystanku w stronę obłuża niebyło . Powstał dopiero gdzieś po 2000 roku , a wcześniej linie 141, 105 i 109 zatrzymywały sę przy kościele z resztą lini , i dlatego 197 i K dołączyły donich bo , jak by go niebyło to by jechały dalej
- 0 2
-
2020-09-06 07:27
To trochę niezręczne (3)
tłumaczyć dorosłemu człowiekowi, do czego służy przystanek autobusowy. W komunikacj miejskiej w większości przypadków stosuje się zasadę dwóch kierunków dla przystanku. Gawęda historyczna o dawnym przystanku koło kościoła nie ma tu żadnego znaczenia.
- 0 0
-
2020-09-06 14:27
(2)
@ZKM czy akurat przystanek dla lini k i 197 gdzie wysiądzie może 1 osoba chyba racji bytu niema. Jak już coś to odrazu przenieść wszystkie linie trajtkowe na ten przystanek to bardziej ma sens bo więcej osób wysiądzie i wsiądzie do trajtków. A autobusy lini 141, 109 i 105 przenieśli po to bo tam korki się robiły .
- 0 1
-
2020-09-06 17:14
Dlaczego do K czy 197 w stronę Chyloni (1)
ma wsiąść/wysiąść tylko jedna osoba, a w stronę Obłuża już tłumy? Wydawałoby się, że to oczywiste - pasażerowie korzystają z tych linii i z tego przystanku jadąc na Obłuże i będą korzystać z tych linii i przystanku, jadąc w stronę Chyloni. Po co to dziwne droczenie się?
- 0 0
-
2020-09-06 19:04
To sobie zobacz że ci ludzie na ten przystanek w strone Obłuża przychodzą wszyscy co w tym kierunku jada. I jak przyjdą to wybierają miedzy K, 197, 141, 109 i 105 i podjerzdżaja do Obłuża centrum i tam wysiadają i przesiadają sie na ine linie. Bo ten przystanek na morskiej jest przesiadkowy z trajtków na autobusy , tak samo na obłużu centrum też przesiadkowy jest.
- 0 1
-
2020-09-05 17:09
likwidacja linii 172 gdynia (2)
Poroniony pomysł zlikwidowania linii 172 która była przez kilkanaście lat .Jadąc w kierunku Karwin i Orlowa z osiedla Wiczlino Ogród trzeba się przesiąść .No tak dyrekcja mzk Gdynia dobrze pomyślała- dla pasażera koszty większe musi skasować dwa razy bilet -a komunikacja mieJska dobrze zarobi.
- 8 1
-
2020-09-05 21:20
W Gdyni nie ma MZK
- 0 0
-
2020-09-06 17:18
Na co dzień autobus jeździł/jeździ puściutki,
a kiedy zlikwidują/skrócą, to od razu lament, bo trzeba się przesiąść na Dąbrowie (autobusy co 1-2 minuty), żeby dojechać do Karwin...
- 0 0
-
2020-09-05 18:12
(2)
Gdzie sa te Kacze buki?
- 3 1
-
2020-09-05 19:41
(1)
Za Dąbrową, to część Wiekiego Kacka przy granicy z Chwaszczynem niedaleo wieży radiowej
- 0 0
-
2020-09-06 06:50
Trza dodać że zdrugiej strony jeszcze jest granica z Gdańskiem osową
- 1 0
-
2020-09-05 18:30
Kacze Buki są gdzie Buki Kacze(od rzeki Kaczej)
- 1 0
-
2020-09-05 19:25
bobo
Ja uważam że Gdynia ma super komunikację . dziękuję za linię K ,szkoda tylko że tak rzadko jeździ, a w niedzielę wcale
- 3 1
-
2020-09-05 21:15
Pamięta ktoś pierwotną trasę 171?
Jechał aż na dworzec PKP w Gdyni.
- 6 0
-
2020-09-06 12:41
do Gdańsk Nowy Port (1)
Nadal brak połączenia pospiesznym z Gdyni Centrum do Gdanska Nowego Portu
- 1 0
-
2020-09-06 16:59
Może zrobią kiedyś Przymorską SKM to będziesz miał szybki dojazd
- 0 0
-
2020-09-06 15:27
N10 puścić Stolarską i Cechową
- 2 0
-
2020-09-06 15:30
Kiedy pętla dla 163 i 198 po drugiej stronie dworca w Chyloni?
- 0 0
-
2020-09-06 16:24
Fenomen.
Co może wiedzieć rzecznik prasowy, który jest gościem w jednostce? Śmieszne :)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.