• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

34 nowe wiaty przystankowe w Gdańsku

Rafał Borowski
17 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Przystanek-blaszak doczekał się normalnej wiaty
Zgodnie z umową, prace projektowe potrwają 180 dni, a montaż 160 dni. Zdjęcie ilustracyjne. Zgodnie z umową, prace projektowe potrwają 180 dni, a montaż 160 dni. Zdjęcie ilustracyjne.

Do marca przyszłego roku na gdańskich przystankach komunikacji miejskiej pojawią się 34 nowe wiaty. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska właśnie podpisała umowę na ich zaprojektowanie i wykonanie. Koszt inwestycji to blisko 1,5 mln zł.



Często zdarza ci się korzystać z przystanku, który jest niezadaszony?

Umowa na nowe wiaty została podpisana z firmą Ślizex z Gniewa, która ma 180 dni na prace projektowe, a na montaż 160 dni. Szczegółowa lista przystanków, które zostaną zadaszone, została umieszczona w ramce pod artykułem.

Podpisanie umowy z firmą z Gniewa oznacza częściowe rozwiązanie problemu, z jakim władze miasta borykają się od kilku miesięcy. Choć wykonanie wiat przystankowych wydaje się niezbyt skomplikowaną inwestycją, magistrat stanął bowiem przed problemem znalezienia jej wykonawcy.

Przypomnijmy: w sierpniu 2018 r. został rozpisany pierwszy przetarg na montaż 30 wiat, który trzeba było unieważnić.

Przetarg na kolejnych 30 wiat będzie powtórzony



W lipcu 2019 r. rozpisano drugie postępowanie, a jego zakres powiększono do 64 obiektów. Zamówienie zostało podzielone na dwa etapy. W pierwszym powstać miało 30, a w drugim 34 wiaty.

Czytaj więcej: 34 nowe wiaty za 1,5 mln zł

- Przetarg, w ramach którego wyłoniono wykonawcę 34 wiat, podzielony był na dwie części. Firma Ślizex wygrała przetarg na drugą część zadania, natomiast pierwsza część inwestycji dotyczyła zaprojektowania i montażu 30 wiat w kolejnych lokalizacjach. Oferty na tę część zadania były jednak za wysokie i postępowanie unieważniono. Przetarg na 30 wiat zostanie powtórzony w II kwartale tego roku - informuje Aneta Niezgoda, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Zadaszenie przystanków jest realizowane w ramach programu "Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - Etap IV A", dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

Lista lokalizacji, w których pojawią się nowe wiaty (przystanek/ulica):


1. Szadółki (Jabłoniowa)
2. Maćkowy-Mleczarnia (Bartnicza)
3. Płońska (Płońska)
4. Jarowa (Sobieskiego)
5. Jarowa (Sobieskiego)
6. Sopocka (Kielnieńska)
7. Iławska (Kielnieńska)
8. Myśliborska (Kielnieńska)
9. Myśliborska (Kielnieńska)
10. Hala Olivia (Grunwaldzka)
11. Jasia i Małgosi (Polanki)
12. Jasia i Małgosi (Polanki)
13. Telewizyjna (Radarowa)
14. Telewizyjna (Radarowa)
15. Kontenerowa (Kontenerowa)
16. Mjr Hubala (Chrzanowskiego)
17. Poznańska (Piastowska)
18. Rejtana (Trakt św.Wojciecha)
19. Rejtana (Trakt św.Wojciecha)
20. Schumana (Schuberta)
21. Schumana (Schuberta)
22. Schumana (Schuberta)
23. Sierpowa (Modra)
24. Bratki (Jelinki)
25. Stokrotki (Ścieżki)
26. Gęsia (Łanowa)
27. Olszynka-Niwki (Niwki)
28. Zawodzie (Niwki)
29.Dworkowa (Zawodzie)
30. Modra (Modra)
31. Bema (Powstańców Warszawskich)
32. Radiowa (Radiowa)
33. Radiowa (Radiowa)
34. Płowce (Powstańców Warszawskich)

Miejsca

Opinie (128) 3 zablokowane

  • Klukowo

    Przy okazji. Przystanek na zdjęciu to Synów Pułku a nie Ikara, i Klukowo a nie Matarnia. Tak jak np. Strzyża jest częścią Wrzeszcza.

    • 1 0

  • Wiaty mają za male ławki, dlatego jezeli to moźliwe powinny być dodatkowe ławki obok wiaty.

    • 0 0

  • Wiat jest zbyt mało i czas na ich zminę (2)

    Popiera bardzo proces ustawiania wiat przystankowych, jednak trwa to zdecydowanie za długo! Ja po przeprowadzeniu się na Orunie Górną od blisko 5 lat czekam na wiatę na przystanku Małomiejska, a nie jest to ostani przystanek bez wiaty.
    Dodatkowo projekt wiat jest chyba z przed 15 lat i moim zdaniem należało by projekt wiat zmienić i unowocześnić (np. na wiaty które na na przystanku Warneńska). Obecne wiat wyglądają jak z poprzedniej epoki albo jak z małego prowincjonalnego miasteczka. Co więcej kompletnie nie sprawdzają się na dużych przystankach (np. Dworzec Główny, Wrzeszcz PKP, Brama Wyżynna) gdzie są po prostu zbyt małe i przy ilości pasażerów korzystających z takiego przystanku. Jedynie kilka osób jest w stanie schronić się przed deszczem a 2 lub 3 usiąść.
    Trzymam kciuki za nowy projekt (albo zastosowanie projektu przystanku Warneńska), ujednolicenia przystanków w Gdańsku a każdemu pasażerowi komunikacji Gdańskiej życzę, aby miał wiatę przystankową na każdym przystanku.

    • 8 1

    • Na dworcu PKP i Bramie Wyżynnej

      Przydałby się cały ciąg zadaszeniowy zamiast wiat,ponieważ na tych przystankach stoi często między 50 a 100 oczekujących.

      • 0 0

    • nie są one od schronienia ale od reklamowania. obudź sie! Co będzie 1 kwietnia?

      • 1 0

  • co w tych szkieletorach z kilku profili alu i pleksy / szkła kosztuje prawie 45 tys zł ? (8)

    za te pieniądze można zrobić i zamontować 2 lub 3 takie wiaty a i tak był by do przodu jakieś 2-3 tys na wiacie. Jeśli tak wygląda zarządzanie kasą w mieście to jprd - żadna firma by na rynku się nie utrzymała wydając tak kasę na lewo i prawo. To tak jak ze śmietnikami po 4 tys za kubeł........

    • 6 3

    • następny mądrala (3)

      nie pisz przekazów dnia, tylko startuj w przetargach,
      bo się marnujesz misiaczku

      • 1 3

      • prowadzę działaność produkcyjną/ uslugową od 14 lat (2)

        nie jednoosobową pseudo firemkę z laptopikiem by ciąć państwo na VAT - i zatrudniam prawie 30 osób na umowę o pracę misiaczku. Jeśli uważasz że cena jest ok, to nie wiem gdzie się ekonomii uczyłeś. Wystarczy, że spojrzysz na konstrukcję wiaty i jesteś w stanie wycenić +/- ile ona może kosztować - i uwierz, 12-15 tys zł razem z montażem to max (mam na myśli pracę 4 osób przez cały dzień, mocowanie do gruntu, amortyzację sprzętu, paliwo, koszty materiałów i obróbki - choćbym miał frezować z litego bloku jakiegoś stopu aluminium łączniki tych profili.

        • 0 2

        • A płacisz ZUSy i podatki?

          • 0 0

        • na co czekasz

          startuj w przetargu zostaniesz milionerem

          • 1 0

    • my ze szwagrem, to nawet 10 z blachy falistej zrobimy

      • 0 1

    • dodajmy, ze z plastiku

      a rzekomo miasto walczy z plastikiem

      • 0 1

    • Dlatego właśnie prywatne firmy sie z miasta wyrzuca de facto budując monopol miasta.

      takze jesli mowa o komunikacje, ale od kwietnia i o reklamę.

      • 1 0

    • a wiesz ile ona zarabia przez m-c?

      to nie wypowiadaj się. Bilboard tego nie zarobi na galerii baltyckiej.

      • 1 0

  • Do ZKM

    A co z kluczowymi miejscami jak pętlą autobusowa PKP Oliwa, czy PKP Gdansk Wrzeszcz? Zaskoczycie nasz czyms czy klimat PRL dalej bedzie powiewal nad tymi miejscami ?

    • 0 0

  • Przydałaby się jeszcze na Starogardzkiej (1)

    • 0 1

    • i co? moze jeszcze frytki do tego?

      • 0 0

  • Rozmieszczenie (1)

    Ciekawi mnie kto odpowiada i jakimi kategoriami się kierował wybierając lokalizację nowych wiat.
    Zamiast na Bartniczej bardziej wiata jest potrzebna przy osiedlu południowym przy ulicy Starogardzkiej. To stąd teraz znacznie więcej ludzi korzysta z komunikacji miejskiej.
    Brawo władze Gdańska - kolejny dowód na niekierowanie się potrzebami mieszkańców tylko wydawanie kasy według swojego widzi mi się.

    • 2 0

    • kategoria to marketing i merchadasing

      • 0 0

  • Rzeszów mi zaimponował przystankami

    To nawet nie przystanki tylko poczekalnie- zamykane, ogrzewane. A te nasze wiaty to wzbudzają tylko politowanie- przede wszystkim są za wąskie- grupa osób nie uchroni się w całości przed wiatrem czy deszczem.

    • 1 0

  • Ponat 40 tys zl za wiate (21)

    Kogo powalilo?

    • 80 14

    • Powinna być za darmo, co nie? (6)

      • 5 8

      • jesli wg ciebie 45 koła za kilka prfili alu jest ok (5)

        to spoko - są tacy co kupują rowery za 50 tys i uważają że są naj zaj, i są tacy co śmigają z lepszymi czasami na rowerach za 5 tys - i nie spinają się, że jest lżejszy o 300 g

        • 10 6

        • No to wynajmij pracowników, zrób projekt (1)

          Zapłać geodecie za wyznaczenie miejsca, zrób analizę, czy wiata stoi zgodnie z rozporządzeniami, przeorganizuj ruch na czas budowy, przywieź ją, zmontuj itp...

          Kocham ludzi dla których inwestycje kończą się na tym, co widać i pewnie ze szwagrem by taniej i szybciej zrobili...

          • 18 10

          • kolonialna mentalnosc

            to nie jest przetarg na budowe zatok i wiat tylko postawienie wiat na istniejacych przystankach. co sie stanie jak nie bedzie geodety? co sie stanie jak prace wykona dwoch pracownikow etatowych bez zamykania pol dzielnicy? przywiezc? profile alu wstepnie zmontowane plus podluznice i koszty transportu spadaja diametralnie. "kocham" ludzi ktorzy z prostej czynnosci potrafia zrobic biurokratyczny galimatias wymagaacy milionow zlotych zamiast tysiecy.

            • 2 0

        • Gimbie (2)

          Każdy kupuje to na co go stać ;)
          Czasem te 300g wymaga pracy kilku inżynierów przez bardzo długi czas.
          Stać Cie na rower za 5k? No to fajnie
          A to, że ktoś wyda 50k to już jego sprawa

          • 2 4

          • masz problem z postrzeganiem rzeczywistości gimbie (1)

            często nadto wysokie koszty nie uzasadniają zalet które możesz dzięki nim osiągnąć...po co robić coś np z włókien węglowych zbrojonych aramidowymi jeśli to samo zadanie spełnią np włókna szklane + osnowa z polimeru ? rozumiesz czy nie za bardzo ?

            • 0 0

            • Oj, raczej Ty

              Rower za 50k jest dla zawodowcow, ktorym te 300g robi, czy wygraja o 0.1s czy nie.
              Poza tym, kto robi rowery z wlokien szklanych?

              • 0 0

    • Ile ptaków zabiło się już na tych gołych szybach? (1)

      • 2 2

      • Znów wirus minusa szaleje! Hyhy

        • 1 1

    • Doladowania (1)

      Czy beda mozliwosci doładowania się

      • 0 2

      • Tak! W Mig Piorunem!

        • 1 0

    • Nie wiem, więc pytam.... (2)

      Czy wiemy co wchodzi w zakres zamówienia? 40 tysięcy to kwota wysoka. ale czy wiemy co się na nią dokładnie składa?

      • 4 1

      • Jakieś 20k podatków i ZUSu dla pracowników...

        • 5 0

      • chetnie poczytamy

        to dopiero wyjdzie.

        • 1 0

    • Trzeba było stanąć do przetargu . (3)

      I zrobić za 35 .
      `

      • 23 9

      • skąd wiesz że nie stawał ? (2)

        wydaje ci się, że taki przetarg to zakupy na aukcji ? Poczytaj jakie są warunki przystąpienia potem napisz coś mądrego.

        • 5 12

        • a czy mądry jest wpis powyżej ? (1)

          najlepiej wypowiadać się o cenach na przetargach nie mając pojęcia o tym. Większość wpisów jest taka sama, że cena z kosmosu. Tylko hejt, a merytorycznych wpisów brak

          • 9 3

          • z tym bym sie nie zgodzil

            • 2 4

    • a wiesz ile taka wiata zarabia na reklamach dla miasta?

      miasto zrobilo glupia ustawe zeby miec monopol. spojrzcie na zdjecie. co tam widac?
      chodzi tylko o reklamy, ktore miasto zdelegalizowalo ustawa krajobrazowa

      • 1 2

    • 40tys

      40 ale żeby dobra postawili bo cena dobra wiata słaba jakość polsko chiński produkt tzw. stare wiaty 20 lat na mieście lepiej wyglądają niż. te nowe po dwuch latach

      • 2 2

    • Co w tym dziwnego?

      Tak wyglądają przetargi i wszystkie zamówienia publiczne

      • 9 2

  • Przystanek przy Szpitalu Zakaźnym na ul. Smoluchowskiego 18. (1)

    Nie ma nawet ławeczki. Jest na chodniku miejsce na wiatę.

    • 5 1

    • głupis?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane