• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

34 nowe wiaty przystankowe w Gdańsku

Rafał Borowski
17 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Przystanek-blaszak doczekał się normalnej wiaty
Zgodnie z umową, prace projektowe potrwają 180 dni, a montaż 160 dni. Zdjęcie ilustracyjne. Zgodnie z umową, prace projektowe potrwają 180 dni, a montaż 160 dni. Zdjęcie ilustracyjne.

Do marca przyszłego roku na gdańskich przystankach komunikacji miejskiej pojawią się 34 nowe wiaty. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska właśnie podpisała umowę na ich zaprojektowanie i wykonanie. Koszt inwestycji to blisko 1,5 mln zł.



Często zdarza ci się korzystać z przystanku, który jest niezadaszony?

Umowa na nowe wiaty została podpisana z firmą Ślizex z Gniewa, która ma 180 dni na prace projektowe, a na montaż 160 dni. Szczegółowa lista przystanków, które zostaną zadaszone, została umieszczona w ramce pod artykułem.

Podpisanie umowy z firmą z Gniewa oznacza częściowe rozwiązanie problemu, z jakim władze miasta borykają się od kilku miesięcy. Choć wykonanie wiat przystankowych wydaje się niezbyt skomplikowaną inwestycją, magistrat stanął bowiem przed problemem znalezienia jej wykonawcy.

Przypomnijmy: w sierpniu 2018 r. został rozpisany pierwszy przetarg na montaż 30 wiat, który trzeba było unieważnić.

Przetarg na kolejnych 30 wiat będzie powtórzony



W lipcu 2019 r. rozpisano drugie postępowanie, a jego zakres powiększono do 64 obiektów. Zamówienie zostało podzielone na dwa etapy. W pierwszym powstać miało 30, a w drugim 34 wiaty.

Czytaj więcej: 34 nowe wiaty za 1,5 mln zł

- Przetarg, w ramach którego wyłoniono wykonawcę 34 wiat, podzielony był na dwie części. Firma Ślizex wygrała przetarg na drugą część zadania, natomiast pierwsza część inwestycji dotyczyła zaprojektowania i montażu 30 wiat w kolejnych lokalizacjach. Oferty na tę część zadania były jednak za wysokie i postępowanie unieważniono. Przetarg na 30 wiat zostanie powtórzony w II kwartale tego roku - informuje Aneta Niezgoda, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Zadaszenie przystanków jest realizowane w ramach programu "Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - Etap IV A", dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

Lista lokalizacji, w których pojawią się nowe wiaty (przystanek/ulica):


1. Szadółki (Jabłoniowa)
2. Maćkowy-Mleczarnia (Bartnicza)
3. Płońska (Płońska)
4. Jarowa (Sobieskiego)
5. Jarowa (Sobieskiego)
6. Sopocka (Kielnieńska)
7. Iławska (Kielnieńska)
8. Myśliborska (Kielnieńska)
9. Myśliborska (Kielnieńska)
10. Hala Olivia (Grunwaldzka)
11. Jasia i Małgosi (Polanki)
12. Jasia i Małgosi (Polanki)
13. Telewizyjna (Radarowa)
14. Telewizyjna (Radarowa)
15. Kontenerowa (Kontenerowa)
16. Mjr Hubala (Chrzanowskiego)
17. Poznańska (Piastowska)
18. Rejtana (Trakt św.Wojciecha)
19. Rejtana (Trakt św.Wojciecha)
20. Schumana (Schuberta)
21. Schumana (Schuberta)
22. Schumana (Schuberta)
23. Sierpowa (Modra)
24. Bratki (Jelinki)
25. Stokrotki (Ścieżki)
26. Gęsia (Łanowa)
27. Olszynka-Niwki (Niwki)
28. Zawodzie (Niwki)
29.Dworkowa (Zawodzie)
30. Modra (Modra)
31. Bema (Powstańców Warszawskich)
32. Radiowa (Radiowa)
33. Radiowa (Radiowa)
34. Płowce (Powstańców Warszawskich)

Miejsca

Opinie (128) 3 zablokowane

  • Wiat jest zbyt mało i czas na ich zminę (2)

    Popiera bardzo proces ustawiania wiat przystankowych, jednak trwa to zdecydowanie za długo! Ja po przeprowadzeniu się na Orunie Górną od blisko 5 lat czekam na wiatę na przystanku Małomiejska, a nie jest to ostani przystanek bez wiaty.
    Dodatkowo projekt wiat jest chyba z przed 15 lat i moim zdaniem należało by projekt wiat zmienić i unowocześnić (np. na wiaty które na na przystanku Warneńska). Obecne wiat wyglądają jak z poprzedniej epoki albo jak z małego prowincjonalnego miasteczka. Co więcej kompletnie nie sprawdzają się na dużych przystankach (np. Dworzec Główny, Wrzeszcz PKP, Brama Wyżynna) gdzie są po prostu zbyt małe i przy ilości pasażerów korzystających z takiego przystanku. Jedynie kilka osób jest w stanie schronić się przed deszczem a 2 lub 3 usiąść.
    Trzymam kciuki za nowy projekt (albo zastosowanie projektu przystanku Warneńska), ujednolicenia przystanków w Gdańsku a każdemu pasażerowi komunikacji Gdańskiej życzę, aby miał wiatę przystankową na każdym przystanku.

    • 8 1

    • nie są one od schronienia ale od reklamowania. obudź sie! Co będzie 1 kwietnia?

      • 1 0

    • Na dworcu PKP i Bramie Wyżynnej

      Przydałby się cały ciąg zadaszeniowy zamiast wiat,ponieważ na tych przystankach stoi często między 50 a 100 oczekujących.

      • 0 0

  • (1)

    powinien być jeszcze taki standard przynajmniej jedna lawka na przystanek bo i ztym spory problem a wiaty bardzo potrzebne, co prawda zimy nie było, ale czy deszcz czy chlod zawsze trochę osloni, super ze w końcu się ruszylo

    • 5 2

    • a co ławka reklamuje? po co ona władzom gdanska?

      • 1 0

  • (2)

    Po co wiaty na Olszynce? Od razu beda zdemolowane

    • 5 5

    • Olszynka? Toć tam same domki jednorodzinne i emeryci. Najspokojniejsza dzielnica Gdańska.

      • 3 0

    • oby, oby..

      bo to zwykle zasmiecanie terenu. Co innego normalne wiaty dla ludzi. Nie dla reklam.

      • 1 0

  • co w tych szkieletorach z kilku profili alu i pleksy / szkła kosztuje prawie 45 tys zł ? (8)

    za te pieniądze można zrobić i zamontować 2 lub 3 takie wiaty a i tak był by do przodu jakieś 2-3 tys na wiacie. Jeśli tak wygląda zarządzanie kasą w mieście to jprd - żadna firma by na rynku się nie utrzymała wydając tak kasę na lewo i prawo. To tak jak ze śmietnikami po 4 tys za kubeł........

    • 6 3

    • a wiesz ile ona zarabia przez m-c?

      to nie wypowiadaj się. Bilboard tego nie zarobi na galerii baltyckiej.

      • 1 0

    • następny mądrala (3)

      nie pisz przekazów dnia, tylko startuj w przetargach,
      bo się marnujesz misiaczku

      • 1 3

      • prowadzę działaność produkcyjną/ uslugową od 14 lat (2)

        nie jednoosobową pseudo firemkę z laptopikiem by ciąć państwo na VAT - i zatrudniam prawie 30 osób na umowę o pracę misiaczku. Jeśli uważasz że cena jest ok, to nie wiem gdzie się ekonomii uczyłeś. Wystarczy, że spojrzysz na konstrukcję wiaty i jesteś w stanie wycenić +/- ile ona może kosztować - i uwierz, 12-15 tys zł razem z montażem to max (mam na myśli pracę 4 osób przez cały dzień, mocowanie do gruntu, amortyzację sprzętu, paliwo, koszty materiałów i obróbki - choćbym miał frezować z litego bloku jakiegoś stopu aluminium łączniki tych profili.

        • 0 2

        • na co czekasz

          startuj w przetargu zostaniesz milionerem

          • 1 0

        • A płacisz ZUSy i podatki?

          • 0 0

    • Dlatego właśnie prywatne firmy sie z miasta wyrzuca de facto budując monopol miasta.

      takze jesli mowa o komunikacje, ale od kwietnia i o reklamę.

      • 1 0

    • dodajmy, ze z plastiku

      a rzekomo miasto walczy z plastikiem

      • 0 1

    • my ze szwagrem, to nawet 10 z blachy falistej zrobimy

      • 0 1

  • do tego sudoku z rozkladem jazdy.

    to ze to wyglada jak 50% porzadnego angielskiego przystanku to kierunek w dobra strone. Dodalbym jeszcze czytelny rozklad jazdy z lokalna mapa na przesiadki + tygodniowy bilet metropolitalny I po 25latach wszyscy w UM moga odpoczac.

    • 2 3

  • czy (1)

    będą to takie wiaty jak np na Przeróbce, gdzie nie wiadomo, schować tyłek (plecy), czy przód szarego człowieka...

    • 4 3

    • a to dla pasazerow ma byc?

      w co ty wierzysz?

      • 1 0

  • chodzi tylko o reklamy, ktore miasto zdelegalizowalo ustawa krajobrazowa

    zeby miec monopol. spojrzcie na zdjecie. co tam widac?

    • 3 1

  • Gdanska patologia instytucji. (1)

    Czym sie różni zawalona przestrzeń wiatami reklamowymi od zasmieconego miasta bilbordami?
    No właśnie.

    • 4 1

    • raczej niczym. tylko autorem smietnika

      teraz jest nim gait

      • 0 0

  • A gdzie przystanek Pastelowa na Niepołomickiej?? (1)

    Dlaczego nie można choć jednej wiaty z Łuczniczej tam przenieść? Stoją tam dwie na przystankach na których nie jeżdża autobusy i nie wiadomo czy kiedykolwiek pojadą i służą tylko do picia jak pada deszcz.

    • 4 2

    • Nie ma teraz kasy aby inwestować w południowe dzielnice.

      • 0 0

  • Czemu nikt nie wroci do wiat bez reklam? (1)

    do drewnianych jakie byly? Nikt ich nie uszkadzał. Stała taka jeszcze na terenie po stonczni z wielką litera A.

    • 3 0

    • Pomerania górą

      Te z psami i leżacymi ludzmi to są złe reklamy,dyrektor ZOO niech się zajmnie jakąś robotą inna bo psy i koty w miescie maja się żle

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane